Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Satsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mukavaa, rauhaisaa ja erittäin rentouttavaa joulun aikaa kaikille tähänkin ketjuun ! Toivottavasti Tsih voit jo paremmin :)
Sinä oot Pipsu oikein lämminsydämisen ja ihanan oloinen ihminen. :happy:
Hyviä pyhiä sinnekin ja kaikkia ihania asioita tapahtuvaksi. :Heartpink
 
Sinä oot Pipsu oikein lämminsydämisen ja ihanan oloinen ihminen. :happy:
Hyviä pyhiä sinnekin ja kaikkia ihania asioita tapahtuvaksi. :Heartpink
Hahah, mulla alkaa nyt 2 viikon loma, niin sen aikana ehtii tapahtua vaikka mitä ;) Mites sun raskaus on edenny, joko sulla on jo ees pienoinen vauvamasu ? :)
 
Ihanaa joulua pipsu ja muut :) Täällä ei ole lomaa (paitsi perinteiset arkipyhät), mutta eipä siinä.. Testailla vois ens viikolla! Vielä ois aikaa plussata tälle vuodelle :) Muuten tuleekin vuosi täyteen yritystä. Yk 1 alko 6.1.

Kp 26/29-39, dpo 5, yk 10
 
Hahah, mulla alkaa nyt 2 viikon loma, niin sen aikana ehtii tapahtua vaikka mitä ;) Mites sun raskaus on edenny, joko sulla on jo ees pienoinen vauvamasu ? :)
En nyt sanoisi vauvamasuksi tätä kammoa kokomahaturvotusta ja ummetusta, normaalisti ruoka menny elimistön läpi reilusti alle vuorokaudessa, nyt kestää 3 päivää... :D Jos ei vatsaa vedä sisään, niin on mulla pieni pötsi. Juuri tulin neuvolasta ultrasta, kun iski paniikki ettei kaikki ookaan hyvin, kun niin vähän oireita. Siellä oli kuin olikin vielä pieni möykky, jolla sydän hakkasi (äänetkin kuului) ja räpylät heilui. Eli yhä kyydissä. <3 Nyt on 9+0 tai 9+1, neuvola laskee jälkimmäisen mukaan. Jouluaattona kerron vanhemmille, joko tulee katastrofi tai sitten ei. :P
 
En nyt sanoisi vauvamasuksi tätä kammoa kokomahaturvotusta ja ummetusta, normaalisti ruoka menny elimistön läpi reilusti alle vuorokaudessa, nyt kestää 3 päivää... :D Jos ei vatsaa vedä sisään, niin on mulla pieni pötsi. Juuri tulin neuvolasta ultrasta, kun iski paniikki ettei kaikki ookaan hyvin, kun niin vähän oireita. Siellä oli kuin olikin vielä pieni möykky, jolla sydän hakkasi (äänetkin kuului) ja räpylät heilui. Eli yhä kyydissä. <3 Nyt on 9+0 tai 9+1, neuvola laskee jälkimmäisen mukaan. Jouluaattona kerron vanhemmille, joko tulee katastrofi tai sitten ei. :p
Ihanaa, että sait hyviä uutisia ja möykky kasvaa :) Hahah, toivottavasti vanhemmat osais olla onnellisia asiasta, mikä tekee sut onnelliseksi ja eiköhän näin ole :)
 
Ihanaa joulua pipsu ja muut :) Täällä ei ole lomaa (paitsi perinteiset arkipyhät), mutta eipä siinä.. Testailla vois ens viikolla! Vielä ois aikaa plussata tälle vuodelle :) Muuten tuleekin vuosi täyteen yritystä. Yk 1 alko 6.1.

Kp 26/29-39, dpo 5, yk 10

Oispa se nyt teidän vuoro :)
 
Nipsuliini,
Meilläkin tulee nyt vuoden alusta varsinaista yritystä vuosi täyteen, vaikka jo sitä edeltävästi oltiin ilman ehkäisyä, vähän ehkä himmailtiin aina tärkeinpänä päivänä ja tuli kyllä se plussa silloin melkein kerta laakista.. jospa tämä tästä lähtis nyt rullaamaan :D
 
Nipsuliini,
Meilläkin tulee nyt vuoden alusta varsinaista yritystä vuosi täyteen, vaikka jo sitä edeltävästi oltiin ilman ehkäisyä, vähän ehkä himmailtiin aina tärkeinpänä päivänä ja tuli kyllä se plussa silloin melkein kerta laakista.. jospa tämä tästä lähtis nyt rullaamaan :D

Joo meillä kans ensin yks luomukierto joulukuussa ja tammikuussa ku alko yritys niin ekalla tärppäs. Nyt vuosi myöhemmin ihmetellään et mikä tässä nyt kestää! :D Noo.. odotellaan nyt sit vielä hetki :D
 
Joo meillä kans ensin yks luomukierto joulukuussa ja tammikuussa ku alko yritys niin ekalla tärppäs. Nyt vuosi myöhemmin ihmetellään et mikä tässä nyt kestää! :D Noo.. odotellaan nyt sit vielä hetki :D
Meillä on nyt suunnitelmana leikkiä, ettei muka ees yritetä ja maaliskuussa mennään sinne lapsettomuusklinikalle miettimään mitä tehdään, sillon oon käyttäny ne letrozolit..vähä mietityttää, onko sitten rankempien hoitojen vuoro :/ Mutta sen miettiminen sitten maaliskuussa :)
 
Toivottavasti ette joudu sinne ollenkaan! <3 Aina niitä tarinoita kuulee, että onkin onnistunut luomusti just ennen hoitoja. Mää oon kans miettiny noita hedelmöityshoitoja sun muita ja en oikeesti tiedä oisko musta niihin. Luulen et ainakin pitäis ottaa taukoo ja miettiä. Meillä on nyt 15.1. se lääkäri missä kuullaan magneettitutkimuksen tulokset niin sitä ootellessa. Toivon, että siellä saadaan tuloksia ja selkee ja nopee toimintasuunnitelma :D
 
Minusta yli 30-vee ei kannata vuotta odotella, vaikka näin ohjeistellaan. Yksityiselle ultraavalle gynelle aika kun pitäisi munasolu irrota. Sieltä tulee infoa, onko edes mahdollista.

Ja suosittelen hankkimaan ne laadukkaat vitamiinit jotka tutkitusti imeytyy, ja folaattia, kun yritätte. Tätä ei mulle ainakaan neuvolasta kerrottu, vaikka äitiysvitskupaketeissa lukee että jo ennen raskautta pitäisi syödä...
 
Tämän kolmekymppisen kkm päätyi sitten viime perjantaina kaavintaan kun lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen kivut oli aikamoiset. Onneksi menin perjantaina NKL:lle päivystykseen valittamaan kipujani, ultrassa huomasivat, että kohdussa on edelleen vaikka mitä ja sitten tarjosivat kaavintamahdollisuutta. Nyt on sitten kohtu lääkärin toimesta tyhjennetty ja viimeistään 3-4 viikon päästä pitäisi raskaustestin näyttää negaa ja yritys uudelleen käyntiin.

Toivottavasti kukaan ei joudu keskenmenoa kokemaan, aivan perseestä ja stressaavaa tämä kaikki on tähän mennessä ollut. Kerron tämän siksi, että kun tällai kolmekymppisenä lähtee ns. takamatkalta kisaan, ei kannata tuhlata aikaa kuukausikaupalla keskenmenon hoitoon. Kaavinta on nopein ja tehokkain, joskin vaatii nukutuksen ja pidemmän sairaalareissun ja toistuvat kaavinnat voivat aiheuttaa vahinkoa kohdun limakalvolle, jos operaatiossa tulee komplikaatioita.

Nykyään tarjotaan epätäydellisen tai keskeytyneen km:n hoitoon ensin lääkkeellistä tyhjennystä ja sen jälkeen ohjeistetaan 1-6 (!!) viikkoa odottelua, että vuoto loppuu. Sitten vuodon loputtua 3-4 viikkoa odottelua, ja raskaustesti, ja jos se on positiivinen, odottelua 1-2 viikkoa, jonka jälkeen jos testi on edelleen positiivinen, sitten kaavinta. Negatiivisen raskaustestin jälkeen joidenkin lääkärien mukaan pitäisi jostain ei-mitenkään-tieteellisesti-perustellusta syystä odottaa 1-3 kuukautiskiertoa, kunnes saisi yrittää uudelleen. Toki, km voi joillakin sotkea kierron, jolloin niitä kuukautisiakin tulee odoteltua useampi viikko. Eli, yksi km vie peliaikaa pahimmassa tapauksessa puoli vuotta (ei sisällä epäonnistuneen raskauden kestoa) erinäiseen odotteluun, missä ei mielestäni tässä vaiheessa elämää ja tiimalasin hiekkoja ole mitään järkeä. Ainakaan en suosittele odottelemaan noita maksimiviikkoja, vaan heti jos vuodot tai kivut pitkittyy, painelemaan suoraan takaisin lääkäriin, jotka sitten ultralla näkevät missä tilassa kohtu on. Julkinen puoli ei tarjoa mitään lääkärin jälkitarkastusta, ainoastaan sen, että henkilön pitää itse seurata tilannetta raskaustesteillä, milloin näyttää negaa, jolloin kaikki ns. raskausmateriaali on poistunut kehosta. Eli tässäkin sit taalat tiskiin ja yksityiselle tarkastukseen. Lienee kuitenkin halvempaa kuin hedelmöityshoidot sit vanhempana.
 
Voi ei Tsih! :( Ikävää, että jouduit vielä tuonkin kokemaan. Toivottavasti kaavinta nyt riitti ja saat toipua rauhassa ja ensi vuonna pääsisitte yrittämään uudelleen!

Mää oon tota ennenkin ihmetelly, kun useampi kirjoittanut ettei hcg:n tippumista oo seurattu ollenkaan lääkärin toimesta. Mun kohdunulkonen lakkautettiin piikillä ja kävin sen takia viikon välein antamassa verta, että seurattiin tippuuko. Verta tuli käydä antamassa, kunnes arvo oli alle 5. Kyllä mun mielestä ehdottomasti pitäis olla jälkiseuranta, varsinkin kun näissä voi niin helposti jäädä homma kesken. Mun hoito oli muuten Jorvissa, että ei mitenkään edes erikoisessa paikassa.

Tsemppiä!
 
Voi ei Tsih :( Toivottavasti nyt toipuminen lähtis etenemään.. Mulla oli ku raskaudessa leikkauksen jälkeen raskaustesti viikon jälkeen negatiivinen ja ovulaatio tuli 2-3 viikon päästä, kierto palautui kyllä tosi nopeasti, kun kaikki poistettiin kerralla..
Huoh, juttelin yhen tutun kans, jolla sama tilanne kun mulla, että vain yksi munanjohdin. He sai lapsen vain ivf:llä ja nyt kolme vuotta ilman ehkäisyä, eikä luomu tärppiä ole tullut.. en tiedä hukkaanko vain aikaa tässä :/
 
Huoh, juttelin yhen tutun kans, jolla sama tilanne kun mulla, että vain yksi munanjohdin. He sai lapsen vain ivf:llä ja nyt kolme vuotta ilman ehkäisyä, eikä luomu tärppiä ole tullut.. en tiedä hukkaanko vain aikaa tässä :/

Onks lääkäri antanu mitään arvioo teidän tilanteeseen? Toi on kyllä ikävä, että mahkut ois vaan joka toinen kuukausi. Voi olla, että itte harkittisin aika nopeesti hoitoja, mutta en tiedä. Toisaalta nyt tuntuu, että en tiedä oisko musta hoitoihin ollenkaan. Mutta kolme vuotta on pitkä aika. Tää vuosi on jo ollu todella rankkaa, en usko että jaksaisin kolmee. Varmaan lopettaisin yrittämisen tai menisin hoitoihin. Miltä susta itestä tuntuu? Tuntuuko ivf teille luontaselta?

Meillä mies ei oo kovin innostunu hoitoihin vaan toivois luomuplussaa. Mä taas en tiedä oisko musta kestään niitä toimenpiteitä. Me puhuttiin jouluna, että yritetään vielä puol vuotta ja mietitään sit hoitoja. Toki tulee toi lääkärikin tossa välissä missä kuullaan sen magneettitutkimuksen tuloksetkin, että voihan sekin tuoda muutoksia.
 
Nipsuliini, onko sulla muuten mitään tuntemuksia, mitkä vois enteillä plussaa ? :)

Mä varmaan tuhosin mahdollisen ovulaationki buranalla, tuli eilen maisteltua vähän punaviiniä, valkoviiniä, kuoharia, liköriä ja varmaan jotain muutakin ja oon oksentanu koko aamupäivän, ei hitto tätä touhua :D
 
Takaisin
Top