Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Satsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsih: ikävä kuulla, että homma meni kaavintaan asti eikä tyhjentynyt luonnostaan kokonaan. Muutenkin kuulostaa rankalta, että joutuisi vielä pitkään odottelemaan että pääsee uudestaan yrittämään :(

Pipsu: sellaiset joulunautiskelut siellä sitten :) No, joskus täytyy nautiskella ja unohtaa hetkeksi yrittäminen. Vaikka tietty yrittää kannattaa tietenkin nautiskeluista huolimatta, jos ovis kerta käsillä ;)

Nipsu: minäkin kuulisin mielelläni, millaisia oloja siellä, kun nyt tässä samaan aikaan piinaillaan :D

Mulla on nyt menossa dpo 10 tai 11 (ja kp 41). Ihan lupaavia oloja on ollut. Viimepäivinä on monena päivänä putkeen ollut menkkamaista jomotusta ja nippailua + alavatsan turvotusta, alaselkä tuntuu olevan vähän jumissa, palellusta, heräilyä yöaikaan vessaan ja rinnat ovat turvonneet, mutta eivät erityisen kipeät. Tässä kierrossa rinnat alkoivat täyteläistyä vähän myöhemmin, siinä dpo 4 tai 5 paikkeilla, kun joissain kierroissa ne ovat olleet ihan pinkeinä jo oviksen aikoihin. Mutta tässä on ollut vaihtelua. Edellisessä kierrossa turpoamista oli tuskin havaittavasti. Nyt oli närästystäkin aatonaattona (siis ennen joulusyöpöttelyjä :P), mikä on itselleni tosi harvinaista.

Testailen ehkä ylihuomenna, jos vaikka huomenna jaksais kaupoilla käydä hakemassa muutaman halpistestin. Jotenkin mulla on niin varma olo siitä, että nyt on tärpännyt. Samaan aikaan pelottaa, että joutuu taas pettymään.
 
Little Miss Sunshine,lupaavalta kuulostaa :) Mä sain just ovulaatiotestiin oikein mojovan plussan ja toivoa tuo kipu tuolla terveellä puolella, jes jes ! Sopivasti illalla kotiudutaan joulureissultakin ;)
 
Oi kuulostaa lupaavalta! Toivottavasti siellä ois pieni kyytiläinen matkassa :)

Mulla ei sinällään mitään oireita ole. Oon kyllä miettinyt, että joka kierrossa on joko täysin oireeton tai kaikki mahdolliset oireet ja aina päättyy negaan. Että oon nyt koittanut olla tulkitsematta. Aika paljon kaikenlaista nippailua ja kipuilua, mutta mulla on joka kierrossa tähän aikaan ja en tiedä oisko se osaltaan endon takia.

Tsemppiä pipsu! Darrat on ihan kamalia! :D Kokeile ens kerralla josko panadol auttais, eiks sen pitäis olla jokseempi parempi oviksen kannalta ku burana? Ei ne vaan tunnu auttavan särkyyn yhtä hyvin :D
 
Jokos täällä on testailtu ? :)
Mulla puski kyllä nyt kunnon tauti päälle, joulun syömingit on kyllä puskenu pihalle oikein urakalla ja kuumetta on yli 38 astetta, onneksi eilen ehdittiin pikaisesti hoitaa peiton heiluttelut :) Onnea on oma rauhallinen koti :happy:
 
Jokos täällä on testailtu ? :)
Mulla puski kyllä nyt kunnon tauti päälle, joulun syömingit on kyllä puskenu pihalle oikein urakalla ja kuumetta on yli 38 astetta, onneksi eilen ehdittiin pikaisesti hoitaa peiton heiluttelut :) Onnea on oma rauhallinen koti :happy:

Mä testasin aamulla negan, mitäs muutakaan! Tänään oli tullu omakantaan lausunto magneettitutkimuksesta! Siellä vahvistettiin endopesäke ja sit oli paljon hienoja sanoja, mistä osan googlettelin et sain edes jotain tolkkua :D Munasarjat näytti vissiin hyvältä, mutta molemmissa oli kystia. En tiedä onko se sit raskauden estävä vai onko ne vaarattomia? Vissiin puhuttiin vaan yhdestä endopesäkkeestä, mutta enemmän selviää sitten lääkärin juttusilla tammikuussa. Tuli aika tyhjä olo, vaikka olinkin henkisesti jo latautunut endoon. Siellä luki myös leikkaus harkinnassa, että en tiedä onko se sitten edessä vai oliko se vaan yleinen asia mitä kirjotetaan.

Mut pipsu! Siellä voi hyvinkin tärpätä, jos on tautia päällä, kun vastustuskyky on laskenu ;) Mä niin pidän peukut teille!
 
Nipsuliini, voihan p*ska tuo nega, mutta vielä se voi plussaksi muuttua!! :) Tuntuu tuolla raskaaksi 2017 ketjussa olevan oikea plussa-aalto, jospa se yltäis teillekin !
Lukiko siellä missä se endopesäke sijaitsi ? Pystyikö tuolla tutkimuksella selvittämään sitä munanjohdinten tilannetta ? Jos tuo endometrioosi ois sen takana, ettei oo tärpänny, niin ainakin sitä vois varmasti sillä leikkauksella hoitaa :)
 
Nipsuliini: tosi kurja juttu tuo endolöydös, vaikka se ilmeisesti odotettavissa olikin :(

Mulla on täällä parempia uutisia. Nyt on nimittäin tosi jännät paikat. Aamulla tuli testiin haamuplussa ja jopa ihan testiajan sisällä :D. Nyt on pakko hakea lisää testejä, jos vaikka siitä vahvistuisi tulevina päivinä.

Olot seuraavat: paleltaa, pientä tukkoisuutta ja rinnat jo jonkin verran kipeytyneet.

Toivottakaa onnea, että tämä olisi nyt sitä :)

Nyt olis menossa yk 6, kp 43 ja dpo 12 tai 13
 
Tässä eilisen kuva:


Ja tänään aamulla otettu:


Aavistuksen tummentumista havaittavissa.

Nipsuliini: Ei mitään sen kummempia. Greippimehua tuli juotua alkukierrosta ovikseen saakka. Muuten olen lähinnä koittanut syödä terveellisesti ja kasvispainotteisesti sekä harrastaa kevyttä liikuntaa + rentoutusharjoituksia stressinhallintaan. Mutta ei sinänsä mitään uutta, mitä en olisi jo aiemmissa kierroissa tehnyt.
 
Ite laskeskelen budjettia ivf:ään :D

Kuinkas paljon semmoseen saa uppoon rahaa? Meinaatteko lähtee toteuttaan? Mä siitä kans joskus luin, mutta kun luin et pitää ite pistää itteensä pari viikkoo ja munasolut kerätään neulalla emättimen seinämän läpi niin loppu lukeminen!
 
Kuinkas paljon semmoseen saa uppoon rahaa? Meinaatteko lähtee toteuttaan? Mä siitä kans joskus luin, mutta kun luin et pitää ite pistää itteensä pari viikkoo ja munasolut kerätään neulalla emättimen seinämän läpi niin loppu lukeminen!
Mitä nyt kattelin hintoja ton felicitaksen sivuilta niin 2233e + ne lääkkeet..ja tieten jos eka ei onnistu, niin vähä vajaa 1000e pakaste alkion siirto.. Kallista lystiä :/ Toki päästäis varmaan julkisellekin jossain vaiheessa, mutta sinne tietty oma jonotuksensa ja en tiedä mitä muuta odottelua se pitäis kans sisällänsä. Oon myös ymmärtäny, että julkisella suositaan ns. pitkää kaavaa, missä oma hormonitoiminta ajetaan ensin lääkkeillä alas ja itestä se tuntuu jotenki vastenmieliselle, tuntuu, että tuo lyhyt kaava (kahden viikon pistelyt ?) ois jotenki keholle ja mielelle armollisempi. Nyt taas lomalla ja kipeänä ehtiny tätä asiaa murehtia ja lueskella kaikkia juttuja, mikä ei oo niin hyvä juttu :D

Ja lisäys vielä, ennen maaliskuuta ei kyllä tapahu yhtään mitää ees ajatuksen tasolla :)

Mites sulla, ootko testannu uusiksi ? Peukut pystyssä ! :)
 
No huhhuh ei se kyllä halpaa ole! Sit vielä jos ei onnistukaan. Mä toivon, että lääkäri sanoo parin viikon päästä et toi endo leikataan (tähystämällä) pois ja sen jälkeen ekasta tärppäis :D

En oo vielä testannut, testaan huomenna. Mut aika varma negasta. Kaikenlaista nippailua ja nappailua on, mutta mulla on joka kierrossa ja luulen et se on enemmänkin toi endo mikä tuntuu epämukavana aina tälleen loppukierrosta. Ei oo yhtään raskaana oleva fiilis, joten eiköhän ne menkat kurvaa pian paikalle. Taitaa skumppa maittaa sunnuntaina! :)
 
No huhhuh ei se kyllä halpaa ole! Sit vielä jos ei onnistukaan. Mä toivon, että lääkäri sanoo parin viikon päästä et toi endo leikataan (tähystämällä) pois ja sen jälkeen ekasta tärppäis :D

En oo vielä testannut, testaan huomenna. Mut aika varma negasta. Kaikenlaista nippailua ja nappailua on, mutta mulla on joka kierrossa ja luulen et se on enemmänkin toi endo mikä tuntuu epämukavana aina tälleen loppukierrosta. Ei oo yhtään raskaana oleva fiilis, joten eiköhän ne menkat kurvaa pian paikalle. Taitaa skumppa maittaa sunnuntaina! :)

Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta :) Ja voihan niitä oireitakin vielä vähän liioitella, vedota esim. siihen, että ois joutunu olemaan töistä pois kipujen vuoksi ;) Ja toivonmukaan se skumppa jää poksauttamatta ;)
 
Heips, lueskelen tätä ketjua aina välillä, koska jumitin vuoden samassa tilanteessa ilman ainuttakaan plussaa ja vaikka oman plussan vihdoin sain, jotenkin olen vieläkin ”jumissa” lapsettomuudessa ja ”yritysvaiheessa”.

Halusin nyt vain siis kommentoida, että meillä oli ivf alkamassa tulevana tammikuuna Felicitaksessa ja sen hoidon hinta on kokonaisuudessaan 4000-5000€ per kerta (riippuen käytetäänkö icsiä vai riittääkö ivf) eli netistä löytyviin hintoihin tulee kaikkea lisää. Kallista on, mutta maksaa varmasti itsensä takaisin onnistuessaan, jos ei muita vaihtoehtoja ole :-( Ystäväni kävi hoidossa yhdeksän kertaa (yhdeksännellä tärppäsi) ja sanoi, että jossain vaiheessa raha menetti merkityksen, kun laina vain kasvoi ja kasvoi..

Tsemppiä ihan hirmuisesti yritykseen jokaiselle <3
 
Heips, lueskelen tätä ketjua aina välillä, koska jumitin vuoden samassa tilanteessa ilman ainuttakaan plussaa ja vaikka oman plussan vihdoin sain, jotenkin olen vieläkin ”jumissa” lapsettomuudessa ja ”yritysvaiheessa”.

Halusin nyt vain siis kommentoida, että meillä oli ivf alkamassa tulevana tammikuuna Felicitaksessa ja sen hoidon hinta on kokonaisuudessaan 4000-5000€ per kerta (riippuen käytetäänkö icsiä vai riittääkö ivf) eli netistä löytyviin hintoihin tulee kaikkea lisää. Kallista on, mutta maksaa varmasti itsensä takaisin onnistuessaan, jos ei muita vaihtoehtoja ole :-( Ystäväni kävi hoidossa yhdeksän kertaa (yhdeksännellä tärppäsi) ja sanoi, että jossain vaiheessa raha menetti merkityksen, kun laina vain kasvoi ja kasvoi..

Tsemppiä ihan hirmuisesti yritykseen jokaiselle <3
Onnea raskauteen :) Saanko kysyä miksi te olitte yksityiselle suuntaamassa ? :) Mun kaveri lohdutti maksaneensa 7000e hevosen äkillisestä leikkauksesta, että kaikki on suhteellista :)
 
Takaisin
Top