Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Satsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuulostaapa ihanalta RanaRidibunda! Varovaiset onnittelut täältä! :)
Kyl on ihan selkeistä selkein plussa jo. Laskettu aika on heinäkuun lopulla. :) Äsken säikähdin ihan hitosti, kun jtn lorahti mut olikin vv. Onneksi. Seuraavaksi 8vkon piinapäivät et on päässyt turvallisesti 1. kolmanneksen yli.

Sain jonkun kaappientyhjennysvimman, nyt lähtee turhat rojut, vaatteet ym. ja tehdään tilaa tulokkaan kamoille. Oon niin kauan siirtänyt ja siirtänyt, mut nyt on peruste /syy toimia, niin eikus tuumasta toimeen. Ehkä tää pian laantuu, kun flunssa pistää stopin.
 
Eilen n. dpo12-13. tein Clearbluen testin. No se sanoo että raskaana 1-2. En saanut nukuttua kunnolla kun olin niin innoissani...

Oi, ihanaa Thih :) Mulla menossa nyt dpo16 eikä mitään merkkejä alkavista menkoista. Aamulla r-testi puhdas nega. Hidasta tätiä odottelen saapuvaksi.
 
Tervetuloa mukaan keskusteluun. Ei se aina tosiaan ole niin helppoa, Kimalle. Me ollaan yritetty toukokuusta asti, mutta koitan olla vielä huolestumatta, koska joskus se vaan voi viedä vähän kauemmin. En niin tilastoista tiedä, mutta eihän yli kolmekymppisinä muutenkaan hedelmällisyys ole ihan yhtä korkea kuin parikymppisenä. Väkisinkin kuitenkin alkaa mieleen hiipiä, että jos jotain vikaa oikeasti onkin. En itse olen vielä lähtenyt selvittämään mitään, vaikka olenkin pohtinut että pcos saattaisi olla minullakin: mulla on epäsäännöllinen, yleensä pitkä kierto (tavallisesti 38-47 päivää), enkä ole aina edes saanut ovista bongattua tikkuun. Se on herättänyt pohtimaan, että mahdankohan ollenkaan joka kierrossa ovuloida.

Minkä ikäinen muuten olet?
 
Liityn hieman jälkijunassa kommentoimaan, vaikka olen seurannut palstaa jo tovin.

Olen 36-vuotias ja jätin Nuvaringin pois viime keväänä. Kropan toiminnot tasautuivat pikku hiljaa, mutta esim.ovulaation ajankohdasta minulla ei ollu mitään ymmärrystä. Meni vajaa puoli vuotta, kun tulin raskaaksi elämäni ensimmäisen kerran. Se meni valitettavasti alkumetreillä rv6 kesken. Palattiin kuitenkin pian normaaliin arkeen, ja kuin ihmeen kaupan tulin seuraavasta (!!) kierrosta uudelleen raskaaksi ja nyt ollaan sen tien alkumetreillä ❤.

Lääkärini ehdotti aiemmin, että tutkimuksia ja käyntejä voitaisiin aloitella, jos toivottua raskautta ei kuulu n. vuoteen. Muuten hän ei kommentoinut mitään iästäni, joka kuitenkin on korkea ensisynnyttäjälle.

Maratooniviestini pointti on, että tsemppiä kaikille yritykseen ja toivon lämpimästi, että jokainen saa vielä raskauden alulleen ja oman vauvan lopulta syliinsä! Odottavan aika on pitkä, mutta kannattaa olla hyvin mielin ja keskittyä parisuhteeseen ja omaan hyvinvointiin, jotta raskautuminen kenties helpottuu, ja toisaalta pikkutyypillä on huippuperhe iskussa sitten kun sen aika on. Onnea ja taikapölyä tänne :Heartred
 
Tervetuloa mukaan keskusteluun. Ei se aina tosiaan ole niin helppoa, Kimalle. Me ollaan yritetty toukokuusta asti, mutta koitan olla vielä huolestumatta, koska joskus se vaan voi viedä vähän kauemmin. En niin tilastoista tiedä, mutta eihän yli kolmekymppisinä muutenkaan hedelmällisyys ole ihan yhtä korkea kuin parikymppisenä. Väkisinkin kuitenkin alkaa mieleen hiipiä, että jos jotain vikaa oikeasti onkin. En itse olen vielä lähtenyt selvittämään mitään, vaikka olenkin pohtinut että pcos saattaisi olla minullakin: mulla on epäsäännöllinen, yleensä pitkä kierto (tavallisesti 38-47 päivää), enkä ole aina edes saanut ovista bongattua tikkuun. Se on herättänyt pohtimaan, että mahdankohan ollenkaan joka kierrossa ovuloida.

Minkä ikäinen muuten olet?

Kiitos, ihana kun on tällaisia ryhmiä ettei tarvitse yksin pohdiskella. Olen 33. Pari ikäistäni ystävää odottaa parhaillaan vauvaa. Toisaalta olen miettinyt että ehtiipä mennä naimisiin ennen kuin vauva tulee vaikka juuri tuon iän vuoksi ei haluaisi enää odotella ja edelleenkin saa vauva meille tulla jos on tullakseen ❤ Tätini sai terveen lapsen vielä 47-vuotiaana.

Noin pitkä kierto on kyllä yleensä merkki pcosta. .Se selviää ihan gynellä kun ultraavat eikä satu. Kauanko teillä on vauvaa yritetty?
 
Kiitos F@nni ja onnea teille pikkuisen odotukseen Ei se tosiaan aina ole iästäkään kiinni ja itsestä tuntuu että mitä vähemmän asiaa miettii niin sitä paremmin voisi onnistua..
 
Little Miss Sunshine, tuollahan olikin että toukokuusta olette yrittäneet. :cat: Saako sun ikää kysyä?
 
Suuren hämmennyksen vallassa.. Eilen n. dpo12-13. Halusin illanvieton vuoksi kaverin vessassa varmistaa, voisiko juoda pari lasia viiniä ja tein Clearbluen testin. No se sanoo että raskaana 1-2. Tein toisen samanlaisen testin kotona samalla tuloksella ja lisäksi testasin haalean viivan kotoa löytyneellä yhdellä ylimääräisellä ovulaatiotestillä. Taidan mennä kohta kauppaan ostamaan lisää testejä. En saanut nukuttua kunnolla kun olin niin innoissani...

Siirryn takas tänne kuumeilupuolelle, kun tuo paljon odotettua aikaisemmin (olin henkisesti varautunut useampaan yk:hon) tullut plussa kesti rv 6+4 asti, johon se sit lopetti kasvamisen. Ehdin jo varhaisultraan, jossa mittoja ja viikkoja ja sykettä ois pitänyt olla jo vaik kuinka mutta kun ei niin ei.
 
Siirryn takas tänne kuumeilupuolelle, kun tuo paljon odotettua aikaisemmin (olin henkisesti varautunut useampaan yk:hon) tullut plussa kesti rv 6+4 asti, johon se sit lopetti kasvamisen. Ehdin jo varhaisultraan, jossa mittoja ja viikkoja ja sykettä ois pitänyt olla jo vaik kuinka mutta kun ei niin ei.

Voi ei, olen pahoillani :( Ikävä, että ilo muuttuikin surulliseksi kokemukseksi. Vaikka tuollaisessa tilanteessa mikään ei varmasti lohduta ja korvaa menetystä, mutta ainakin raskautuminen onnistui ja toivottavasti pääsette pian uuteen yritykseen :)
 
Kiitos myötätunnosta ja rohkaisusta. Koitan tosiaan olla onnellinen siitä, että onnistuin tulemaan raskaaksi näinkin helposti ja toivon että se tarkoittaisi että jatkossa onnistuu samoin. Menetystä tuli itkettyä jo useampi päivä ja nyt tuntuu jo hieman helpommalta. Katsotaan nyt kauan tässä tyhjennys vaiheessa menee ja mietitään sit uuden yrityksen taktisia asioita.
 
Todella kurja juttu Tsih :( Toivottavasti tosiaan raskautuisit pian uudelleen.

Kimalle: Olen 31v. Nyt olis yk 6 menossa. Justiin oli ovis ja nyt pääsee sitten taas jännittämään, miten käy.

Missäs vaiheessa kiertoa muut menee?
 
Mulla pitäisi ovis olla ensi viikon aikana, ajattelin testata ovistestillä myös.

Voimia Tsih! ❤
 
Mä sain lh-huipun eilen, joten täällä dpo 0 :) Ei ihan jouluks kerkee testaan, mut tälle vuodelle kerkeis vielä!

Kp 21/29-39, yk 10, dpo 0
 
Mulla on tylsä vaihe, kp 5, saa nähdä miten ovulaation hyödyntäminen onnistuu joulun tienoilla, kun ollaan mun/miehen vanhempien luona :)
 
Mulla on tylsä vaihe, kp 5, saa nähdä miten ovulaation hyödyntäminen onnistuu joulun tienoilla, kun ollaan mun/miehen vanhempien luona :)

Me jouduttiin viime kierrossa kans hyödyntään ovis miehen vanhempien luona ja mentiin vaan ”päikkäreille” :D Onneks hänen vanhemmat on eläkkeellä ja nukkuvat usein päikkärit niin ei herätä huomioo :D
 
Takaisin
Top