Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Satsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oliko hinnoissa minkälainen ero suomeen verrattuna ? Parisuhteessa miehen kans olen :)

Yhteensä kaikkineen (ensikäynti, ultrat, pistokset, inseminaatio "tuotteineen" ja käyntimaksuineen) oli n. 600 €. Laitan lainauksen omasta tekstistäni, jos et noilta muilta sivuilta (inseminaatio 2017 -foorumi taikka IVF/ICSI kokemuksia -foorumi) löytänyt:

"Minä kävin siis hoidossa Virossa/Tallinnassa, jossa tunnin ensikäynti verikokeineen ja toimistomaksuineen oli noin 100 euroa. Lääkkeet (clomia vastaavaa, letrozol teva) olivat 35 €. Ennen inseminaatiota tehty ultra ja lääkärikäynti noin 50 €, ja itse inseminaatio seuraavana päivänä oli 200 euroa, ja kallein, parhaimman laatuinen sperma, jota käytettiin, oli 220 €. Yhteensä koko homma vähän yli 600 €. MITÄÄN MUITA MAKSUJA EI OLE. Ei turhaa puliveivaamista minkään asian kanssa. Infektio-/sukupuolitautitestit toki, mutta heille riittivät Suomessa (maksutta kunnallisessa) otettujen testien tulokset, ja jos ei halua mitään ylimääräisiä testejä, niin ei ole pakko. Toki laivamatkasta ja hostellista tuli kuluja, kävin kaverin kanssa, niin laiva ja hostelli (oma huone) olivat yhteensä minulta noin 40 €. Nyt sitten kärvistelen ja odottelen pari viikkoa, jotta selviää, onnistuiko inseminaatio toivotulla tavalla. Jos ei, jatkohoidot maksavat hoito+tuote muistaakseni yht. 370 €"

Eli mielestäni oikein kohtuuhintaista ja tosiaan palvelu oli todella hyvää. Fertinova huijaa ihmisiä ja pelaa toisten hädällä, löytyy perustelut tekstistäni, et kyl suosittelen jos kalliimpiin hoitoihin lähdette, että teette Virossa, eikä niissä ensin googlettamalla tulevissa. Mä olin Fertility Clinic Nordicissa. Hinnasto löytyy netistä.

Muokattu viimeksi:
Moi, liityn joukkoon.

Piinaviikot/-päivät menossa, ensimmäinen inssi oli 15.8. ja nyt sitten oottelen, koska voisin tehdä testiä; testin herkkyys on 10 ja mietin, että odottelen viikonloppuun vielä, ja sit. En ole perehtynyt näihin kaikkiin käytettyihin kirjainyhdistelmiin dpo sun muut, ja täti on karmea sana. :D :D On tää ihme tiedettä koko hässäkkä ainakin palstojen perusteella.

Karmea väsymys on, yleensä en iltaisin aivan niin poikki ole. Ja normaalia herkempi itkukynnys, viikonloppuna perhonen kuoli auton tuulilasiin, meinas tulla itku. :p Kuuma on monesti vaikka yleensä aina palelen, ja aivastelen. Hiukkasen etoo. Mutta toisaalta voin kuvitellakin, koska raskaustoive on kova, on kuitenkin aika aikaista kai millekään oireille.. Tämä on oma, henk.koht. projektini ilman miestä, takana joitakin vuosia sitten vääriä valintoja ja rankempia juttuja, siksi pelko siitä, ettei karman tai muun takia onnistu, on kova. Ikää 35, että on tässä jo aikakin...

Jokos testailit ? :)

Jokos testailit ? :)

:smiley-angry017Joo... Negaakin negampi negahan sieltä, ei haamun haamua eikä edes viivan paikkaa, ja tosiaan herkin testi. Menkat pitäs alkaa ens viikon torstaina - joskus ovat olleet päivän-pari myöhässä, kun oon olettanut ja toivonut etteivät ala, joten nyt kun tää pettymys on hoidettu tähän väliin niin saa kai nekin p*rkeleet alkaa sitten ajallaan. Itku silmässä tässä aamupalaa koitan syödä. :sad001

Joo, onhan se mahdollista että ei vielä näkyis mut kuitenkin herkkä testi ja vain muutama päivä ennen menkkojen alkamista tehty. Vai onko täällä tullut vastaan sellaisia, että herkät testit antaneet negaa ja sit onkin ollut oikeasti positiivinen mutta ei vaan vielä ole näkynyt? Ai että ku lamaannuttaa taas ihmisen tämmönen. :grumpy:

Edit: googlailin, ja ilmeisesti kuitenkin noita 10-testeillä pitkään negailijoitain on jonkin verran, joten vois olla joku toive, että oiskin inssi onnistunut. Eli vielä 4-5 päivää piinaa ja sitten lisää testejä jos tarvii. Kahvi maistuu p*skalle ja edelleen vähän etoo (ehkä se on vain tämä v*tutus), ja mahaa molemmin puolin vihloillut mutta en osaa erottaa, mikä vihlonta johtuu mistäkin, kun on selkä-lonkka-nivuskipuja ihan muistakin syistä. Pessimisti ei pety. Pitäisi aina muistaa toi.:sad001

Muokattu viimeksi:
:smiley-angry017Joo... Negaakin negampi negahan sieltä, ei haamun haamua eikä edes viivan paikkaa, ja tosiaan herkin testi...

Hold ur horses! :) Mulla esikoisesta istahti plussa tikkuun kun menkat oli jo viikon myöhässä. Sitä ennen ei haamun haamua. En nyt sano et se näin menee, mut torstaihin on vielä aikaa :)

No kiitti.. Nyt on joku ylihaalea roskishaamu/ pelkkä viivan paikka... niistä ei kai ole mihinkään... Laittaisin kuvan jos kännykällä toimisi tämä nettisivu, mutta kaatuu joka kerta mutaman sekunnin kuluttua. En vielä heitä kirvestä kaivoon.

• Tykkään
Reaktiot: TK
Jospa siellä ois aamulla jo haamulainen :)
Toi oli roskikseen heittämisestä aikas pitkän ajan päästä. Ei näy kuin tietyssä valossa ja ei välttämättä tässä tietokoneillakaan kunnolla. Lienee vaan viivan paikka. Ei ole montaa testiä, eikä herkkiä kuin yks enää, joten oottelen nyt sen muutaman päivän ja ostan sit niitä ns. perustestejä. Tai ehkä jo maanantaina. :bag:

Liitteet

• Whaaat (002).jpg
    Whaaat (002).jpg
    41.8 KB · Katsottu: 213
Montako päivää siitä inssistä nyt oli ?

Inssi oli 15.8. eli tossa oli se noin 10-11 päivää. Testissä lukee, että jo 7 päivän kuluttua oletetusta hedelmöittymisestä. Irrotuspiikki oli 14.8.

Kyllä minä toki ymmärrän että harvoinpa nuo ekasta onnistuu.

Pelkään, että menneiden ratkaisujen takia karma on sitä mieltä, että ähhähää, etpäs sika enää raskaudukaan. Olen ollut kaksi kertaa raskaana, joista ekassa reilusti yli 10 vuotta sitten oli pahoinvointi niin kovaa heti alussa, että jouduin sairaalaan, ja kotoa toisen vanhemman toimesta painostettiin keskeytykseen, koska pitämällä lapsen pilaisin elämäni ja opinnot keskeytyisivät ja minusta ei koskaan tulisi mitään, mitä muut ihmisetkin ajattelisivat sekä minusta että vanhemmistani.... ja tokassa noin kymmenen vuotta sitten ei mitään oireita, mutta silloinen exä, (ei suomalainen, asui jo tuolloin toisessa maassa) uhkaili kaikensortin oikeustoimilla ja lapsen viemisillä, ja uhkailun takia vastentahtoisesti keskeytykseen. Juuri ennen nukahtamista, kun minua oltiin viemässä kaavintaan, yritin vielä sanoa että ei, en haluakaan, mutta kukaan ei sitä sitten enää kuullut, koska uni tuli ja ääni häipyi. Oireettomuuden takia vielä enemmän kadun, koska ajattelen, että olisi ollut tarkoitus saada ko. lapsi. Kaavinnassa vielä joku pääsiäiskäsi puhkaisi reiän kohtuun, jonka seurauksena samana iltana ambulanssilla sairaalaan, kun maha turposi ja kipuili kohdun täytyttyä verellä. Sitä toista kaavintaa olen katunut joka ikinen päivä ja vieläkään en ole siitä päässyt yli. Pelkään tuon kohdun vamman jotenkin vaikuttavan asiaan huonolla tavalla.

Nyt olisin ikionnellinen, jos tämä raskautuminen onnistuisi ja saisin pitää vauvan - vanhempana, vahvempana ja viisaamapana, ilman, että kukaan asiaan negatiivisesti vaikuttaa. Jos plussaan, en tosiaan siitä kerro kenellekään (paitsi asiassa mukana olleille kavereille) ennen kuin asian näkee muutenkin, jotta vältyn mahdolliselta/todennäköideltä syyllistämiseltä ja muulta pee-askalta. :)

Että sellaista. Tätäthän sää kysyit... eiku... :smiley-ashamed008 :silent

Mulla näky ku:ssa vasta dpo 16 tai 17, eli vasta silloin kun menkkojen ois pitäny alkaa ja testejä tein kyllä urakalla ennen sitä ;) Eli toivoa on ! :)

Onpas kurjan rankkoja kokemuksia sulla :( Mutta kuten sanoit, vanhempana ja vahvempana toivottavasti pääset vielä vanhemmuuden kokemaan :) Ja tuo karma ajattelu nyt romukoppaan, ei sitä ole olemassakaan :)
Ite mietin hirveesti jo etukäteen, mite esim. töissä suhtauduttaisiin, jos siellä yhtäkkiä pallomahana pyörisin :smug:
Täällä ovistesteissä vilkkuva hymynaama, toivottavasti kohta jo pysyvä :)

Tilaamani raskaustestit eivät ole vielä saapuneet, joten teinpä ovistestillä tänään aamulla. :D Ylihuomenna menkkojen oletettu alkamispäivä. Ovistestin viiva lähes kontrolliviivan vahvuinen. (2 päivää ennen 1. kiertopäivää. Hmm.....)Tiedän, että sen pitäisi olla kontrolliviivaa vahvempi, mutta mutta..... :P Voi kunpa ne typerät testit jo tämän päivän postissa tulisivat... Oon niin pihi, etten viitsi mennä kaupasta hakemaan niitä einiinherkkiä testejä. :bored: Tää on kyllä raivostuttavaa. Kuinka kärsimätön voi ihminen olla! :joyful:

Kuulostaa lupaavalta :) Tsemppiä piinaan !
Mulla vilkkuu tuo hemmetin hymynaama jo 5:tä päivää putkeen, ois enää yks testiliuska jäljellä..mietin raskisinko ostaa uuden paketin, katoin et apteekissa maksais melkeen 60e tuo paketti :bored:

-- katoin et apteekissa maksais melkeen 60e tuo paketti :bored:
Etkö voi ostaa netistä? Mä en tykkää ostaa mitään netistä yleensä, mut olihan noi testit nyt melkoisesti halvemmat siel. Jos hymynaamat vilkkuu, niin eikös se tarkoita, että peiton tulisi heilua? Vai missä vaiheessa kiertoa meet...? Ei kai se haittaakaan tee, jos on pitkään hymynaama. Mä en ole koskaan saanut ovistestiin (edes oletettuun ovulaation aikaan) noin(kaan) vahvaa viivaa. Gäääg. Oispa postia...

Etkö voi ostaa netistä? Mä en tykkää ostaa mitään netistä yleensä, mut olihan noi testit nyt melkoisesti halvemmat siel. Jos hymynaamat vilkkuu, niin eikös se tarkoita, että peiton tulisi heilua? Vai missä vaiheessa kiertoa meet...? Ei kai se haittaakaan tee, jos on pitkään hymynaama. Mä en ole koskaan saanut ovistestiin (edes oletettuun ovulaation aikaan) noin(kaan) vahvaa viivaa. Gäääg. Oispa postia...
Joo, noi tilasin netistä, mutta ei varmaan ennätä tulla tähän hätään :/ Sinänsä sama sille ja peittoja heilutellaan joka toinen päivä muutenki, mutta mulla on kontrolli lvo tän kierron lopussa ja sen kannalta ois hyvä tietää saako sitä lopullista plussaa ovistestiin :) Mä en kyllä sun tapauksessa malttais oottaa vaan oisin jo viivana testiä hakemassa :D

Pipsu, mä koitan nyt viimeiseen asti olla mahdollisimman pessimistinen, et kohtahan ne menkat jo alkaa, niin mitäs tässä testejä noiden tilattujen lisäksi hakemaan, menee vaan rahat hukkaan. :grin
Oli kyllä hankala syödä aamupala, paistettua munaa. Etoi. Pieniä suupaloja hitaasti piti vetää. En silti uskaalla antaa pessimistisen asenteen vielä häipyä. Jospa tänään töistä kotiin päästyäni löytyisi postilootasta paketti, tuun kyllä sitten heti tänne rääkymään, jos on jotain hyviä uutisia.

Mä en kyllä sun tapauksessa malttais oottaa vaan oisin jo viivana testiä hakemassa :D

No kuulepas... Hain niitä 25-herkkiä testejä (pregcheck) 2 pkt kun ei ollut nettitilaus vieläkään tullut perille. Tein yhen laimeesta pissistä täs iltapäivällä. Kuvaa joutui kyllä muokkailemaan, että sai jotain näkyviin, kun tietyssä valossa vain näkyy jtn jos on näkyäkseen, ja kännykän kamera on ottanut osumaa, eikä tarkenna... Mitä mieltä? Kuva on tosi tumma kyllä, kun säädin gammoja sun muita, mutta mutta.. Onhan tää nyt aika naurettavaa viivanmetsästystä.

Edit: eihän nois kai mitään ihmeempää näy. Kommentoikaa ny joku, pläääh. :D

Liitteet

• ehkähaamu.jpg
    ehkähaamu.jpg
    111.8 KB · Katsottu: 215
  • ehkähaamu2.jpg
    ehkähaamu2.jpg
    172.3 KB · Katsottu: 210
Takaisin