Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Satsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei Pipsu pipsandeer, miten sulla ne hymynaamat sun muut? Mulla on ihan ihme testejä, tämä päivä on kyllä piinapäivien pahin, kun joka hetki pelkään et menkat alkaa. Tänään tämmöset testit, ylempi 10-testi, tyhjää ja alempi 25-testi, haamuhaamuu. Tuolla Piinaviikkoilijoissakin tuskailen näit testituloksia, ja huomaan muuttuneeni himotestaajaksi. Kääk. :D

Liitteet

• kuva3.jpg
    kuva3.jpg
    211.4 KB · Katsottu: 173
Voi ei, toivottavasti sieltä niitä menkkoja ei kuulu vaan viiva vahvistuis :) Selkeesti ainaki vaikuttas, että jotakin on yrittäny tapahtua ! En oo käyttäny nuita kapeita 10-testejä,mut noihi 25-testeihin en oo kyllä saanu viivan haisuakaan :) Nyt sun pitää ottaa vaan joku ajatuksia pois vievä projekti työnalle :)
Mä sain eilen pysyvän hymynaaman ja säästyin uusien liuskojen ostamiselta, jes !

Himotestaamiselta ei kyllä tuossa tilanteessa voi välttyä :rolleyes:
Joo.... Voihan kakkapallero sentään. No, pakko vaan odottaa kauhunsekaisin tuntein. Vähän sellainen päätön kana -fiilis, ei tiedä, mihin säntäisi. :grin No, kai se tästä... Palajan kun jotain uutta infoa on.

--> edit: vuoto alkoi mut testissä edelleen haamu, terveysneuvonnan mukaan voisi olla kiinnittymisvuotoa vasta tässä vaiheessa... Ihan jäätävä stressi. Neuvolaan soitin ja ei kuulemma voi kuin odottaa ja testata viikon päästä, onko mennyt kesken vai jatkuuko. Karmea fiilis.

--> edit2: runsas vuoto alkoi 1.9. keskipäivällä ja jatkuu edelleen (2.9.) -> oletettavasti/melko selkeästi keskenmeno. :sad001Pientä toivoa elättelen jos oiskin molemmat irronnet munasolut hedelmöittyneet ja olisin saanut pitää toisen....... Mutta aika toivoton on olo nyt.

Muokattu viimeksi:
Hei kaikille, liityn tähän ketjuun, koska se tuntuu vähemmän ruuhkaiselta kuin jotkut muut.

Elikkäs: Little Miss Sunshine on 31-vuotias perusterve ja normaalipainoinen parisuhteessa elävä neitokainen. Vauvahaaveita on jo joitain vuosia ollut, mutta yrittämisen aloitimme vasta toukokuussa. Yrityskierroksia on nyt takana kolme ja pian pitäisi kaiketi testailla taas.

Nyt on menossa kp 39, mutta koska minulla on rasittavan pitkä ja epäsäännöllinen kierto, en tiedä uskallanko vielä huomenna testata. En aiemmin jaksanut erityisemmin seurata kiertoani, mutta aloitin viime talvena vauvahaaveet mielessäni. Havaitsin kierron pituuden vaihtelevan 38 ja 47 päivän välillä. Kierto on kestänyt muun muassa 38, 41, 42, 44 ja pisimmillään 47 päivää seurannan aikana. Tuo 47 päivän kierto osui ensimmäiselle yrityskerralle ja silloin olin aivan varma raskautumisesta. Oireetkin viittasivat vahvasti siihen, mutta testit näyttivät vaan negaa ja sieltähän ne menkat lopulta tulivat. :/

Päätin jo toisella yrityskierroksella ottaa ovistikut avuksi ja onnistuinkin bongaamaan oviksen. Ei kuitenkaan tärpännyt tästäkään kierrosta vaikka kanssakäyminen oli etenkin ovulaation lähellä tiuhaa. Tässä kuussa en onnistunut bongaamaan ovulaatiota. Aloitin varmaan liian aikaisin tikuttamisen ja ne loppuivat kesken ennen ovista. Seksiäkin on tässä kierrossa tullut harrastettua vähemmän ja saattaa olla että muuan reissuni osui juuri oviksen kohdalle. Toivoa tämän kierron osalta en kuitenkaan ole vielä menettänyt. Taidan tosiaan jo huomenna testailla, vaikka taitaahan se turhan aikaista vielä olla.

Joo.... Voihan kakkapallero sentään. No, pakko vaan odottaa kauhunsekaisin tuntein. Vähän sellainen päätön kana -fiilis, ei tiedä, mihin säntäisi. :grin No, kai se tästä... Palajan kun jotain uutta infoa on.

--> edit: vuoto alkoi mut testissä edelleen haamu, terveysneuvonnan mukaan voisi olla kiinnittymisvuotoa vasta tässä vaiheessa... Ihan jäätävä stressi. Neuvolaan soitin ja ei kuulemma voi kuin odottaa ja testata viikon päästä, onko mennyt kesken vai jatkuuko. Karmea fiilis.

--> edit2: runsas vuoto alkoi 1.9. keskipäivällä ja jatkuu edelleen (2.9.) -> oletettavasti/melko selkeästi keskenmeno. :sad001Pientä toivoa elättelen jos oiskin molemmat irronnet munasolut hedelmöittyneet ja olisin saanut pitää toisen....... Mutta aika toivoton on olo nyt.
Voi ei, tosi ikävä juttu, että kävikin noin :(

Little Miss Sunshine, tsemppiä testiin :) Mä kans 31v. Nyt on dpo 3, pitää yrittää keskittää ajatuksia jonnekki muualle, kun tuntuu, että koko ajan jotain nippailuja yms tuntemuksia ja sit taas toiveet nousee :)

Mä voisin kans hilata itteni tänne! Oon enemmän kirjotellut tonne Raskaaksi 2017 -ketjuun, mutta sillon tällön myös silmäillyt tätä. :)

Oon 31v ja mies 30v. Ollaan oltu 8v yhdessä ja ensimmäistä lasta on yritetty tammikuusta asti. Söin e-pillereitä 15 vuotta ja lopetin ne marraskuussa. Kierrot on pitkiä, noin 36 päivää suunnilleen. Ensimmäisestä kierrosta meillä tärppäs, mutta olikin kohdunulkoinen. Nyt on käynnissä seitsemäs yrityskierto ja ens viikolla soitan Väestöliiton lapsettomuuspolille ja selvittelen miten nopeesti päästäis tutkimuksiin. Tarkotus olis ainakin alkuun selvittää sperma ja kartottaa mun kierto, että ovuloinko ollenkaan. Kävin tällä viikolla kohdunulkosen jälkitarkastuksessa ja siellä puhuttiin meidän tilanteesta ja ultran pohjalta lääkäri oli sitä mieltä, että mulla saattaa olla monirakkulaiset munasarjat ja voi olla että en ovuloi. Hän suositteli selvittään asian.

Tällästä täällä! Onko muita, jotka on jo kääntyny hoitojen puoleen?

Kp 10/33-39, yk 7

Mäkin lompsin tänne! Oon tosin 29, mutta 30 kolkuttelee pian. Meillä vasta yk 1, mulla rasitteena pcos ja ehkäisyn lopettamisen jälkeen en oo kertaakaan pongannut ovista ja kierrot on ollu 35-57. Eli päin honkia :sorry:

Nyt Mulla menossa kp 43 ja oon parisen viikkoa ollut ihan varma että oon tulossa hulluksi koska mulla on niin "selkeitä" raskausoireita etten oo koskaan sellasia saanut. Testit on ihan puhtaita negoja. Toivon koko ajan et menkat alkais jotta pääsis tästä ihme välitilasta eteenpäin. Tissit on ihan sairaan kipeet! En muista että mulla olis ikinä ollut näin kipeet. Toinen ikävä asia on etten meinaa saada Cocista alas, joka on mun lempijuoma. Ja tekee hulluna mieli koko ajan Hampurilaisia. :grin En söis mitään muuta kun Hesen hampurilaisia.

Varasin ittelleni gynen kolmen viikon päähän jotta saatais selvyyttä tähän asiaan. Todennäköisesti jotain lääkitystä tarvitaan jotta toi kierto lyhenis, mutta epäilen myös kykyä ovuloida. :shifty:

Mitenköhän muuten nuissa yksityisen puolen lapsettomuustutkimuksessa menee ne kela-korvaukset, tai millä perusteella sen saa, tuo kiinnostais tietää :)
Meillä on jo sperma tutkittu väestöliitolla ja mulla ois nyt kilpparikoe ja kontrolli soittoaika tän kierron lopussa. Vähä ärsyttää se, että gyne tuntu jotenki takertuvan siihen, että raskaus alkoi kuitenki keväällä (oli siis kohdunulkoinen ja tuuba poistettiin) ja itte oon lähes täysin varma, että ovuloin vaan tuolta puolen, missä ei ole enää tuota tuubaa jäljellä. Mun mielenterveyden vuoksi mennään vaikka sit yksityiselle selvittää tuo ovulaatio asia :D

Muokattu viimeksi:
Minäkin tuun tänne kirjoittelemaan. Oon jonkin aikaa ollut vain lukijana, mutta nyt pääsen itsekin osallistumaan keskusteluun.
Olen 34v ja mies on 36v. Ehkäisyä ei olla käytetty yli vuoteen ja keväällä tulinkin sitten raskaaksi, mutta se päättyi surullisesti keskeytyneeseen keskenmenoon. Kaavinta tehtiin rv 9+0. Kesä meni toipuessa ja odotellessa että kierto palaa normaaliksi. Nyt päätettiin tästä kierrosta alkaa yrittämään uudestaan meidän esikoista.

kp 4/27-28

Voi ei, todella harmi juttu :sad001

Mitenköhän muuten nuissa yksityisen puolen lapsettomuustutkimuksessa menee ne kela-korvaukset, tai millä perusteella sen saa, tuo kiinnostais tietää :)
Meillä on jo sperma tutkittu väestöliitolla ja mulla ois nyt kilpparikoe ja kontrolli soittoaika tän kierron lopussa. Vähä ärsyttää se, että gyne tuntu jotenki takertuvan siihen, että raskaus alkoi kuitenki keväällä (oli siis kohdunulkoinen ja tuuba poistettiin) ja itte oon lähes täysin varma, että ovuloin vaan tuolta puolen, missä ei ole enää tuota tuubaa jäljellä. Mun mielenterveyden vuoksi mennään vaikka sit yksityiselle selvittää tuo ovulaatio asia :D

Tutkimuksista saa kela-korvaukset, mutta jos ei löydy vikaa, niin hoidoista ei saa. Yksin hoitoihin menevä ei ymmärtääkseni Suomesa saa hoidoista missään tilanteessa korvauksia. (GO tasa-arvo!)
Tutkimuksiinkin suosittelen menemään rapakon toiselle puolelle, esim. sillä klinikalla jolla itse käyn, ultraäänitutkimus on 20 €. Sitä taas en tiedä, miten sitten esim. ulkomailla tehtyihin tutkimustuloksiin täällä suhtaudutaan.

Kela-korvauksen saa lääkärinlähetteellä. Eli esim just jos yksityisellä lääkäri antaa lähetteen verikokeeseen, sperman tutkimiseen yms niin niistä saa sen myötä korvauksen, mun käsittääkseni ei muuten.

Mä kans varasin meille ajan ens viikon maanantaille Väestöliittoon, jonka Mehiläinen Felicitas on ostanu, joten muuttaa niiden tiloihin. Mut ens ma tosiaan meillä nyt lapsettomuustutkimusten ensitapaaminen! Jännää :)

Nipsuliini hieno juttu ja jännittävää ! Kyllä varmasti vaikuttaa fiilikseen, kun tulee jotakin konkreettista suunnitelmaa asiaan.. Kerrotko sitten kokemuksia :) Meilläki pitäs sinne soitella.. :nailbiting:

Joo kerron sitten Pipsu! Meillähän oli kans alkuvuodesta toi ku, tosin multa ei poistettu mitään. Mutta samaa ovulaatiokysymystä pyörittelen itekkin ja sitä mennään nyt selvittään! Ku:n jälkitarkastuksessa just pohdittiin, että voi olla että en ovuloi! Ei viittis loputtomiin tahkota tässä, jos värkit ei edes toimi :D

Minä kävin tänään yksityisellä ultrassa toteamassa, että kaikki mitä oli, on poistunut. Sinänsä hyvä, sain heti varattua ajan uuteen inseminaatioon ensi viikolla. Piinat siis jatkukoon, mutta ehkäpä koitan malttaa tällä kertaa olla testaamatta liian ajoissa.

Pipsu, miten teil, milloin sä pääset testailemaan, mitkä fiilikset? :)

Voi ei, mutta toivottavasti ens kerralla tärppää pysyvästi :)
Mulla on nyt dpo 4 (jos nyt lasken nuo päivät oikein).. ja mitään tavallisuudesta poikkeavia tuntemuksia ei kyllä ole, vaikka itelle muuta yrittäiskin uskotella :D Testaan varalta lauantaina, kun sillon on yhdet juhlat, jos on nega (niinkuin oletettavasti siinä vaiheessa vielä on, vaikka oiskin tärpänny) otan alkumaljat ja viinit ruokailun yhteydessä huoletta :)

Mukavaa, että tänne liityttyäni mukaan tuli muitakin keskustelijoita.

Testi näytti tänään selkeetä negaa, mutta en vielä masennu, koska kierto voi taas olla ties kuinka pitkä.
Oireita ei ole kyllä ollut minkäänlaisia, paitsi että rinnat ovat kyllä todella turvoksissa.

Kiinnostavaa kyllä lukea teidän kokemuksianne, kun niin erilaisissa tilanteissa ollaan. Olen niin pahoillani teidän puolestanne, joilla on tärppi ollutkin kohdunulkoinen tai muuten mennyt kesken.
Pettymys on varmasti ollut suuri. Mutta nyt vaan mahtavasti tsemppiä kaikille, että pikapuoliin tärppäisi.

Onko sulla Adiela milloin todettu pcos? Miten se on oireillut? Ymmärrän hyvin, miten rasittavaa pitkä ja epäsäännöllinen kierto on. Hulluksihan siinä meinaa tulla. Itsellä sama juttu, mutta mitään pcos:ää ei ole todettu. Enpä tosin aiemmin ole osannut moista edes epäillä, mutta nyt kun vauvahaaveet on konkretisoitunut yrittämiseen, niin onhan sitäkin mahdollisuutta tullut mietittyä. Tietty tässä on vasta kolme yrityskertaa takana, joten vielä en aio huolestua. Täytyneen kuitenkin jossain vaiheessa hakeutua gynelle, jos ei ala lähitulevaisuudessa onnistamaan.

Takaisin