Onko sulla Adiela milloin todettu pcos? Miten se on oireillut?
Mä itsehän aloin epäillä sitä joskus parikymppisenä kun kierrot oli tosi ihmeellisiä. Suunnilleen jokatoinen vuoto oli niukka ja jokatoinen ns. normaali. En silloin osannut epäillä, mutta todenäköisesti niukat ja pitkät vuodot oli sellaisia missä en ovuloinut ollenkaan. Tuolloin oli ylipainoa noin suunnilleen 30 kiloa. Siitä tiputin 20 kiloa, joka helpotti pikkuisen kiertoihin. Pitkiä ne oli edelleen ( keskim. 35) mut ihan normaalin rajoissa. Sillon pongasin usein myös ovulaation.
Mulla liittyy Pcosiin myös nämä kaikki ihanat lisärasitteet kuten : liika karvankasu, keskivartalolihavuus, akne. Mulla ehkäisyrengas auttoi oikeastaan kaikkiin vaivoihin, mutta kun viime joulukuussa sen jätin pois niin samat vaivat ovat kyllä palanneet. Plus tämän jälkeen kierrot on olleet ihan päin honkia. Ennen ehkäisy suunnilleen tiesin milloin kuukautiset tulevat, nyt ei mitään hajua. Oon ihan muutaman kerran kironnut koko hormonaalisen ehkäisyn. Gyneille oon puhunut muutaman kerran ja he ovat oireiden perusteella sanoneet että kuulostaa selvältä Pcos : ilta. Nyt kun on tuo aika varattu niin toivon että ihan ultraisivat niin tietäisi miten toivoton / toiveikas tilanne on.