Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Satsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko sulla Adiela milloin todettu pcos? Miten se on oireillut?

Mä itsehän aloin epäillä sitä joskus parikymppisenä kun kierrot oli tosi ihmeellisiä. Suunnilleen jokatoinen vuoto oli niukka ja jokatoinen ns. normaali. En silloin osannut epäillä, mutta todenäköisesti niukat ja pitkät vuodot oli sellaisia missä en ovuloinut ollenkaan. Tuolloin oli ylipainoa noin suunnilleen 30 kiloa. Siitä tiputin 20 kiloa, joka helpotti pikkuisen kiertoihin. Pitkiä ne oli edelleen ( keskim. 35) mut ihan normaalin rajoissa. Sillon pongasin usein myös ovulaation.

Mulla liittyy Pcosiin myös nämä kaikki ihanat lisärasitteet kuten : liika karvankasu, keskivartalolihavuus, akne. Mulla ehkäisyrengas auttoi oikeastaan kaikkiin vaivoihin, mutta kun viime joulukuussa sen jätin pois niin samat vaivat ovat kyllä palanneet. Plus tämän jälkeen kierrot on olleet ihan päin honkia. Ennen ehkäisy suunnilleen tiesin milloin kuukautiset tulevat, nyt ei mitään hajua. Oon ihan muutaman kerran kironnut koko hormonaalisen ehkäisyn. :shifty: Gyneille oon puhunut muutaman kerran ja he ovat oireiden perusteella sanoneet että kuulostaa selvältä Pcos : ilta. Nyt kun on tuo aika varattu niin toivon että ihan ultraisivat niin tietäisi miten toivoton / toiveikas tilanne on. :rolleyes:

Inhottavia oireita. Toivottavasti saat asiaan selvyyden. Itsellä on naamassa vähän ylimääräistä karvoitusta (pienet viikset ja partahaituvia kasvaa, jos ei säännöllisesti ajele). Ylipainoinen en kyllä ole, mutta jos jotain kertyy, niin aina sinne vatsan seutuville. Siihen sitten jääkin taudinkuvan oireet.

Mutta joo. Nyt menossa kp 42... kai. En ole itsekään enää kärryillä. Eilen tein testin ja negaa näytti. Tänään tuli jotain menkkojen tapaista, mutta mitään kirkasta tulvaa ei hulahtanut, vaan jotain omituista rusehtavaa tuhrua. Mitähän tämäkin taas on. :/

Täällä kans yks 31v :)

Olin syönyt e-pillereitä yli 10v ja jätettiin miehen kanssa ehkäisy pois 05/2016. Sen jälkeen kierto oli tosi epäsäännöllinen, kp 34-43. Ovista aloitin testaamaan vasta 10/2016 ja heti siitä seuraavasta kierrosta tulinkin raskaaksi mutta se päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon 11+3 ja lopulta siitä parin viikon jälkeen kaavintaan helmikuun -17 alussa. Menkkoja odotin toukokuun -17 loppuun asti, eikä kuulunut joten sain keltarauhashormonikuurin jonka jälkeen menkat alkoikin niin runsaina ettei ole koskaan aiemmin ollut. Nyt kierto ollut 32-37pv. Ekassa kierrossa bongasin oviksen ja menkat oli normaalit. Tokassa kierrossa en saanut plussaa oviksesta ja tuhrua tuli ensin 4-5pv ja sit menkat 3pv. Nyt menossa kolmas kierto ja dpo10. Jännittäää!!! Tekis mieli jo testata, parin päivän päästä pitäis menkkojen alkaa...

Mitä ovis ja raskaustestejä ootte käyttänyt? Mistä tilaatte?

Moikka! Mä oon tilannu raskauskeijulta cb:n kahden hormoonin digitestä ja ne näytti oviksen hyvin..sitä ennen en saanu oikeen minkäänlaisia viivoja mihinkään halvempiin.. vika saattoi ollu kyllä minussakin eikä testeissä :) Mä kans piinailen ja pidän peukkuja pystyssä, huomenna dpo 8 ja aattelin tehä testin sunnuntaina .. Onnea testiin :)

Täällä kans yks 31v :)

Olin syönyt e-pillereitä yli 10v ja jätettiin miehen kanssa ehkäisy pois 05/2016. Sen jälkeen kierto oli tosi epäsäännöllinen, kp 34-43. Ovista aloitin testaamaan vasta 10/2016 ja heti siitä seuraavasta kierrosta tulinkin raskaaksi mutta se päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon 11+3 ja lopulta siitä parin viikon jälkeen kaavintaan helmikuun -17 alussa. Menkkoja odotin toukokuun -17 loppuun asti, eikä kuulunut joten sain keltarauhashormonikuurin jonka jälkeen menkat alkoikin niin runsaina ettei ole koskaan aiemmin ollut. Nyt kierto ollut 32-37pv. Ekassa kierrossa bongasin oviksen ja menkat oli normaalit. Tokassa kierrossa en saanut plussaa oviksesta ja tuhrua tuli ensin 4-5pv ja sit menkat 3pv. Nyt menossa kolmas kierto ja dpo10. Jännittäää!!! Tekis mieli jo testata, parin päivän päästä pitäis menkkojen alkaa...

Onko sulla muuten mitään oireita tai tuntemuksia ? :)

Onko sulla muuten mitään oireita tai tuntemuksia ? :)

Siitä asti kun sain plussan ovistestiin on ollut rinnat enemmän ja vähemmän kipeenä, vatsassa välillä vihlonut ja nyt viimeiset 2pv päänsärkyä ja väsymystä. Eli sen puolestakin jännittää :D Tosin oon nyt ollut 2pv loman jälkeen töissä että voi toki olla siitäkin ja toki kun liikaa alkaa odottaa niin kaikki viittaa raskauteen... :D

Moikka! Mä oon tilannu raskauskeijulta cb:n kahden hormoonin digitestä ja ne näytti oviksen hyvin..sitä ennen en saanu oikeen minkäänlaisia viivoja mihinkään halvempiin.. vika saattoi ollu kyllä minussakin eikä testeissä :) Mä kans piinailen ja pidän peukkuja pystyssä, huomenna dpo 8 ja aattelin tehä testin sunnuntaina .. Onnea testiin :)

Okei, mäkin meinasin että tilaan varmaan tuolta Raskauskeijulta jos ei nyt tärppää.. oon ostanut apteekista niitä tikkutestejä. Onko teistä tikut vai liuskat parempia/helpompia? Mä jotenkin koen että helpompi vaan pissata suoraan siihen tikkuun.. :D Onnea sinnekin!

Mulla on kans alamahassa vihlonu ja nippaillu, mutta samalla kyllä ihan sellainen olo, kuin alkais menkat.. mulla on nyt ollu joku ihme 6pv tiputtelu ennen normi menkkoja, se yleensä alkaa just dpo 10, sunnuntaita odotellessa :angelic: Nyt voin jännätä sun testiä :)

Mä käytän Raskauskeijulta One Stepin liuskaovulaatiotestejä ja mulla ne toimii hyvin! Oon joka kerta saanut vahvan LH-huipun! Alotin oviksen metsästyksen alkuvuonna Clearbluen digiovistestillä ja sekin toimi hyvin (ei se kaksoishormoni vaan se tavallinen). Se on vaan niin kallista lystiä. Sit yhdessä kierrossa testasin sekä sillä että noilla One Stepin ja ne löysi samana päivänä oviksen ja lopetin sit digin käytön! Jos ei oo ennen ovista tikuttanu niin toi on aika toimiva tapa alottaa. Sit jos liuska näyttää vahvaa ovista samaan aikaan niin voi luottaa siihen, että osaa tulkita niitä ite. Jos yrittäminen pitkittyy niin tulee noi puikot ja digit meinaan kalliiks.

Ja onhan se liuskan uittaminen nihkeempää mut mä oon ostanu kertakäyttömukeja niin niillä se onnaa aika kivuttomasti! Myöskin niissä pitäis tehdä testi vasta klo 10 jälkeen mut mä testasin senkin kerran, että mulla aamun eka pissa näyttää ihan samaa kun myöhempi pissa niin nykyään otan aamupissasta!

Äh, testasin tänään dpo 9 (?) super herkällä testillä negaakin negaamman ja tutut menkkoja enteilevät oireet päällä :( Äh, en varmaan uskalla enää tehdä testejä, alko niin masentamaan. Äh, sain myös päähäni voiko mulla olla jotain esi-vaihdevuosi oireita tän ihme tiputtelun vuoksi.. Maanantaina soitan ajan väestöliitolle :cwm21 Toivottavasti muilla on vähän positiivisemmat fiilikset ja mukavaa viikonloppua :)

Samat fiilikset täälläkin.. testasin tänään clear bluella ja oli kyllä niin selkeä nega ettei epäilystäkään. Mitään oireita ei oo tänään ollut. Paska fiilis vaan, ei auta muu kun odottaa että alkaako menkat vai ei :(
Mulla siis kai dpo12 nyt ja huomenna/ylihuomenna pitäis menkkojen alkaa. Onko niin että positiivinen ovulaatiotestipäivä on dpo0? Oon vähän pihalla näiden kanssa :D

Mun mielestä se lasketaan niin, että positiivinen ovulaatiotesti on -dp1, sitä seuraava päivä on dpo 0 eli ovulaatio päivä ja siitä sit seuraava on dpo 1, voin kyllä olla väärässäki :)

Äh, testasin tänään dpo 9 (?) super herkällä testillä negaakin negaamman ja tutut menkkoja enteilevät oireet päällä :( Äh, en varmaan uskalla enää tehdä testejä, alko niin masentamaan. Äh, sain myös päähäni voiko mulla olla jotain esi-vaihdevuosi oireita tän ihme tiputtelun vuoksi.. Maanantaina soitan ajan väestöliitolle :cwm21 Toivottavasti muilla on vähän positiivisemmat fiilikset ja mukavaa viikonloppua :)

Dpo 9 on vielä tosi aikasin, että ei sillon vielä välttämättä mitään näkyiskään. Ja alkuraskauteen kaikki menkkamaiset oireet on normaaleja (pieni vuoto kans), joten älä vielä lannistu! Tiedän kyllä miten masentavaa on testata nega. Siks nykyään koitankin oottaa vähintään dpo 12, että ei tarvi montaa valkosta tikkua tuijottaa. Tsemppiä! :)

Me mennään maanantaina Väestöliiton lapsettomuuspolille ensikäynnille, tuun sit kertoon miten siellä meni! Mehiläinen on ostanut sen, joten parin viikon sisään Mehiläinen, Felicitas ja Väestöliitto on yhtä ja samaa ja väestöliitto muuttaa Mehiläisen tiloihin. Luulen, että hinnat nousee kans, hinnasto oli hävinny netistä.

Samaa mieltä Nipsuliinin kanssa, eli älkää vielä masentuko pipsu ja emilie. Joidenkin päivien päästä taas uutta testiä tulille.

Mulla nyt kolmas menkkapäivä menossa, mutta nyt on kyllä sen verran kummaa meininkiä (eka päivä tuhrua, toisena kirkasta vuotoa ja tänään taas niukkaakin niukempaa) että en heitäkään vielä toivoa tämän yrityskerran osalta, vaan testaan vielä varmuudeksi huomenna ja ensi viikolla. Tsemppiä uusiin testailuihin teillekin :)

Dpo 9 on vielä tosi aikasin, että ei sillon vielä välttämättä mitään näkyiskään. Ja alkuraskauteen kaikki menkkamaiset oireet on normaaleja (pieni vuoto kans), joten älä vielä lannistu! Tiedän kyllä miten masentavaa on testata nega. Siks nykyään koitankin oottaa vähintään dpo 12, että ei tarvi montaa valkosta tikkua tuijottaa. Tsemppiä! :)

Me mennään maanantaina Väestöliiton lapsettomuuspolille ensikäynnille, tuun sit kertoon miten siellä meni! Mehiläinen on ostanut sen, joten parin viikon sisään Mehiläinen, Felicitas ja Väestöliitto on yhtä ja samaa ja väestöliitto muuttaa Mehiläisen tiloihin. Luulen, että hinnat nousee kans, hinnasto oli hävinny netistä.

Varasitko muuten sen ensimmäisen käynnin tiettyyn ajankohtaan kiertoa silmälläpitäen ? Pähkäilen mihin ajankohtaan se kantsis varata :) Harmi tosiaan, kun tuo hinnasto on hävinny netistä, kyllähän niistä tutkimuksista saa varmasti hyvästi maksaa, mutta on nuihi r-testeihinkin ja ovistesteihin jo hyvän summan saanu upotettua :)

Varasitko muuten sen ensimmäisen käynnin tiettyyn ajankohtaan kiertoa silmälläpitäen ? Pähkäilen mihin ajankohtaan se kantsis varata :) Harmi tosiaan, kun tuo hinnasto on hävinny netistä, kyllähän niistä tutkimuksista saa varmasti hyvästi maksaa, mutta on nuihi r-testeihinkin ja ovistesteihin jo hyvän summan saanu upotettua :)

Mä mietin et käydään tässä kierrossa siellä ensikäynnillä (ovulaatio nyt päivänä minä hyvänsä) ja jos tästä ei tärppää niin kierron kartottavat verikokeet alotettais sit seuraavasta kierrosta. Et muuten sillä ensikäynnillä ei ollu meille väliä, muuta kun et saadaan sit tutkimukset käyntiin kivasti ens kierrosta. Sinne sai aikoja tosi hyvin (Helsingissä) ja oltais päästy jo tällä viikolla, mutta omien menojen takia otettiin vasta ens viikolle.

Mä kerkesin niitä hintoja katteleen ennenku poistivat netistä, että saapi nähdä paljonko nostavat. Ehkä sekin selviää sitten huomenna, että paljonko lysti kustantaa! Mekin mietittiin sitä, että ne tutkimukset maksaa, mutta aateltiin että ei se raha siinä sit enää mietitytä, jos sen myötä oltaiskin askel lähempänä onnistunutta raskautta! :)

Taas pillitän ja valitan, mulla on niin kipeä tämä maha, etten tiiä mitä tekisin :sad001

Menkat ei kuitenkaan oo alkanu? Koita tehdä jotain mikä vie ajatukset pois siitä! Kattelkaa vaikka joku kauhuleffa keskellä päivää! Käy kävelyllä ja fiilistele kuinka lehdet värjäytyy puissa ja tipahtelee maahan :) Koko talon siivousprosessit on kans hyviä :D

Takaisin