Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Satsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei se laparoskopia niin iso toimenpide ollut; aamulla sisään, ip ulos. Toki mun tapauksessa ei mitään tehty eli eri asia varmasti jos tehdään isompaa toimenpidettä.
Yksi reikä navassa, toinen sivussa alavatsalla. Kolme päivää saikkua josta käytin vain yhden.
Vaadi siis ihmeessä jos yhtään siltä tuntuu :)

Joo, ketjulaisten kierrot ovat tahdistuneet yhteen :wink

Onnea hymynaamasta Omppulainen! Meillä on molemmilla jotain uutisoitavaa myöhemmin tänään ja toivon, että uutiset ovat molemmilla hyviä. Mielenkiintoista tietää miltä sinun ultrassasi näyttää! Minulla nipistelee taas vasemmalla puolella ja tällä kertaa muistan kyllä kysyä, että kummalla puolella, jos kummallakaan, se johtofolli on. Jos taas vasemmalla, niin ehkä osaankin tunnistaa ovisoireita!

Testaamisesta sen verran, että en testaa missään nimessä ennen DPO 15, joka sattuu tapaninpäivälle. Tähän ikään mennessä on ilmeisesti oppinut olemaan hötkyilemättä. Ajattelen niin, että sitä on joko raskaana tai ei, eikä testaaminen vaikuta asiaan millään tavalla En halua myöskään joutua pähkäilemään viivoja ja niiden vahvistumista, tai tapittaa liuskoja suurennuslasin kanssa eri valoissa. Kyllä se testi plussaa näyttää sitten aikanaan, jos on näyttääkseen. Kun on lukenut joitakin muita ketjuja, niin ei ole voinut välttyä ajattelemasta, että ihmiset säästyisivät turhalta stressiltä ja pettymyksiltä, jos malttaisivat edes hetken.

Beislalle
pidän sormet ristissä ja joululahjoja toivon edelleen kaikille! Kiitos myös tuosta luovutusselvennyksestä.

Suvetar, en osaa sanoa mitää endosta tai laparoskopiasta, mutta kannattaa varmasti vaatia lisätutkimuksia, jos oireet viittaavat endoon. Sillä ystävälläni, jolle en ole uskaltanut/saanut tilaisuutta kertoa yrityksestämme, on paha endo ja laparoskopia todennäköisesti edessä ensi vuonna. Mutta minun mielestäni hänelle ei olla sitä aiemmin tehty ja endo silti todettu. Hänellä endon oireet ovat kylläkin erittäin pahat. Minun ultra ja lääkäri sopii aina sopivaan kohtaan, sillä varaan ajan aina oviksen tienoille. Ohjeena on ollut että kävisin ultrassa KP 10 tienoilla. Kun käy yksityisellä, niin tämä on mahdollista.

Eikä me kummatkaan todellakaan haikailla eksien perään. Meillä molemmilla on eksiin hyvät välit, eikä edellisiin suhteisiin liity mitään dramaattista. Mutta mieli on siitä hassu, että se tahtoo joskus karata niille "mitäs jos" poluille, vaikkei noita polkuja olisi missään nimessä valinnut. Ei silloin eikä nyt.

Iso kiitos infosta, TK! Täytyy puhua vakavasti siitä endon mahdollisuudesta sitten lääkärissä. Ihanaa, kun se aika on ihan kohta.

Mitäs siellä ultrassa näkyi, teillä jotka olitte menossa?

• Tykkään
Reaktiot: TK
Ai niin. Omppulainenko se puhui joulun piinapäivistä. En testaa vielä joulunpyhinä, ois liian aikaista. Mulla on tupanneet kierrot nyt venymään, yritän olla kärsivällinen. Mut oishan se maailman paras joululahja.

Hello! Ehkä mun täytyy alkaa uskomaan noihin ovulaatiokipuihin. Tai ainakin siihen, että ne ovat mahdollisia. Ultrassa nimittäin näkyi 6 mm endom (pöh! Selkeä kerrosrakenne löytyi kuitenkin, joten lääkäri ei ole kuulemma huolissaan limakalvostakaan) ja käynnissä oleva/juuri päättynyt ovulaatio vasemmalla puolella. Ohjeeksi tuli aloittaa Lutinukset huomenna (tekisi mieli ottaa ennemmin niitä varastosta löytyviä Teroluteja, sillä Lutinus-tuhru ja pakolliset pikkuhousunsuojat ärsyttävät) ja jos joulunpyhät päättyvät uuteen kiertoon, niin sitten taas sama vanha virsi Letrojen kanssa (KP 2, 4 ja 6) ja follikkeliultra KP 10 tienoille. Joo, ja IVF:ää mietitään sitten tammikuussa, jos ei sitä ennen tärppää. Sain klinikalta mukaan IVF-potilaille tarkoitetun potilasohjeen, johon voin jo tutustua.

Miten sulla meni Omppulainen?

Mulla ei ollut ultraa, olisko se ollut Rinttis? Mun ainoa ultra on otettu kierron aivan vikoina päivinä, ja silloin kuulemma limakalvo oli muhkea (se oli se megapitkä kierto) ja muutenkin näytti hyvältä. Mutta ei tosiaan ollut siinä vaiheessa kiertoa että ovista olisi voinut sen kummemmin kommentoida...

Mulla menkkojen pitäisi alkaa aaton aattona tai aattona, eli ainakin pyhien yli mennään...

Dolcetti mitä tuo meinaakaan käytännössä? Jos lääkärin mielestä limakalvo oli kuitenkin ok?

Moi. Mietiskelen täällä asioita, kun ei oikein nukkumisestakaan tule mitään. Kävin tosiaan pe ultrassa ja periaatteessa kaikki ok, kun johtofolli 19mm ja limis 8,8mm, mutta...
Oon aina ollu vähän pyöreä, bmi siinä 30 molemmin puolin ja nyt sitten tämä "tuomio" on julistettu. Ylipaino on este raskaudelle, sekä myöskin hoidoille, jopa clomeille/letroille ja ihan kaikelle. Jos raskaaksi tulisin, niin gynen sanojen mukaan, on keskenmeno todennäköinen...?
Luu ja tyhjä olo jäi siis tästä käynnistä käteen ja kukkaro keveni reilun satasen verran.
Tää on varmaan sellanen asia, että jakaa ihmisten mielipiteet, mutta enpä oikeen usko, että oon ainut tai ensimmäinen vastaavassa tilanteessa oleva nainen. Mulla ei ole mitään perussairauksia, liikuntaa harrastan kohtuullisesti ja syön monipuolisesti, eikä oma kroppa tunnu "huonolta"(paitsi tuon käynnin jälkeen).
Mies sanoi, että ei tarvii enää tollaseen rahaa laittaa eli nyt mennään ihan omillamme tästä eteenpäin.

Alakuloista taaperrusta tää tuntuis olevan, mites teillä muilla, onko mukavampia kuulumisia?

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos (vaikka on helpommin sanottu kuin tehty)! Ja lekuri vaihtoon!
Mun bmi oli alkujaan 32, suosittelivat pientä painonpudotusta, mutta hoitoja jatkettiin heti, sain clomit jne eli tämä ei millään lailla ollut este, ei edes sille alkaneelle raskaudelle :)
Vedin kyllä sellaisen herneen nenään, että plussa-aamuna vaaka näytti -15kg. Tosin täytynee myös jälkiviisaana sanoa, että ehkä toi liikunta/ruokaremontti oli hyvä ajatuksien muualle viejä hoitojen aikana ja uskon tuon vuoksi päässeeni sekä raskausajan että synnytyksen todella helpolla :)

No ohhoh. Enpä ole koskaan kuullut, että ylipaino aiheuttaisi keskenmenoja.. Kuulostaa ihmeelliseltä pelottelulta kyllä mun mielestä! Samaa mieltä kuin TK: lekuri vaihtoon. Jonkinlainen painoraja kai on raskaampiin lapsettomuushoitoihin julkisella, mut todella outoa, jos ei yksityisellä ala edes hormoneja määrätä :mad: Ja olen aina kyllä ymmärtänyt, että tuon vertaisen ylipainon ei pitäisi olla vielä mikään iso tekijä, vaikkakin ylipainon sanotaakin heikentävän mahiksia.
Lisäksi pelkkään painoindeksiin tuijottaminenkin on minusta ihan väärin :shifty: Ihmiset on erilaisia ruumiinrakenteeltaan.

Millä mielin Dolcetti olet IVF:n suhteen?

Täällä ovis oletetusti mennyt ja yhden kerran on hyödynnetty.. Meinasin repiä pelihousuni, kun pe mulla oli selvät ovisoireet ja miehen kans oli puhetta, että tulee pikkujouluista sillä viisiin kotiin, että voidaan puuhastella. Se siis lupasi. Toisin kävi. Tuli niin kännissä kotiin, ettei siitä mitään ois tullu :meh: Pidin sille seuraavana aamuna pienen puhuttelun.. Lauantain aikana sitten tää ainoa kerta tapahtui, en tiedä, oliko teoreettisesti liian myöhään :grumpy: Nuo miehet osaa joskus olla idiootteja. Eipähän tarvi liiemmin jännittää tässä kierrossa.

Suvetar, onpa ärsyttävää jos mies on luvannut tulla ajoissa kotiin ja sitten vaan rellestää kavereiden kanssa. Kun ei se ovisikkuna kuitenkaan niin pitkä ole. Ehkä teillä on kuitenkin pieni toivo jos oviksen jälkeisenä päivänä puuhastelitte, eikö munasolu elä kuitenkin sen vuorokauden?
Ovislimoista, tässä kierrossa taas tuli tosi niukasti mulla mutta nyt en syönytkään greippiä. Muutamassa aiemmassa kierrossa oon syönyt verigreippejä ja mielestäni ovislimat on runsaammat kuin ilman niitä. Ja jos ei olekaan apua, niin eipä hedelmistä haittaa ole ja greipissä on vielä foolihappoakin.
Kysele ihmeessä siitä laparoskopiasta, ei se kysyminen ainakaan haittaa ja olisiha kiva saada selvyys.

omppulainen kyselit testaamisesta. Minä perinteisesti mieluummin odotan tuhrun ilmestymistä (yleensä pari päivää ennen menkkoja) kun en jaksa enää katsella niitä negatestejä. Jos menkkojen pitäis alkaa 26. päivä eikä tuhru ole paikalla, voisin testata silloin koska se on jo melko varma merkki että jotain positiivista tapahtuu. Muutaman kerran on tuhru jäänyt yhteen päivään, mutta ei koskaan yrityksen aikana niin että menkat alkaisi suoraan.

Dolcetti, onnea hyvistä ultrakuulumisista! Eipä se sun limakalvo ihan surkealta kuulosta, ainakin parempi kuin ennen lääkkeitä ilmeisesti? Käytkö sä muuten lääkärin tahdosta vai omastasi vielä joka kierto folliultrassa? Meille lääkäri sanoi kahden kierron ultran jälkeen että ei ole pakko tulla, ja kolmannen jälkeen että jos ei ole erityistä syytä niin ei tosiaan tarvitse tulla. Ollaan sitten menty kaksi viimeisintä kiertoa ilman ultraa. Tosin mulla ei ole tarvinnut muuttaa lääkkeen annosta kertaakaan, se voi olla osasyynä miksi lääkärin ohje oli tämä.

Rinttis, no johan sulla oli nihkeä gyne. Oliko se muuten julkisen vai yksityisen puolen? Hinnan puolesta kai yksityinen? Muistaakseni julkisella on määräys että eivät hoida tietyn bmi:n yläpuolella. (Muitakin rajauksia heillä on, kuten ikä.) Mä oon kyllä kuullut että ylipaino voi vaikeuttaa raskautumista, mutta ei se mikään este pitäisi olla. Enkä minäkään ole kuullut että lisäisi keskenmenoriskiä. Tuolla Ei tää voi olla näin vaikeeta -ketjussa on jotkut puhuneet ylipainosta ja lääkäreiden suhtautumisesta, kysele vaikka sieltä jos haluat.
Mutta kuulostaa todella oudolta jos yksityisellä eivät muka hoida, vihaiseksi pistää puolestanne. Hyvä kuitenkin että johtofolli löytyi ja limakalvokin oli kunnossa, eiköhän teille tärppi vielä tule! Kuinka pitkä yritys teillä olikaan takana?

Tänne ei kuulu mitään odottelua ihmeempää. Dpo taitaa olla jopa vasta 2 joten mitään oireita ei voisi ollakaan.
Muokkaus, laskin väärin ja maanantaina olikin dpo3.

Muokattu viimeksi:
Julkisella hoitoihin jos bmi 32 tai alle, ikää max 40, max kaksi lasta ja sit on liuta tauteja mitä ei ole koskaan saanut olla.

Hei!

Aattelin liittyä teidän joukkoon kuumeilemaan kun en oikein mitään kuumeiluketjua oo seurannut ja täytin just 30. Esikoista ollaan yritetty jo kaksi vuotta tuloksena yksi keskenmeno kesäkuussa. Plussaan päädyttiin clomeilla ja mun teorian mukaan gluteenittomalla dieetillä. Plussan aikaan repsahdin takaisin syömään gluteenia satunnaisesti ja kun uutta plussaa ei ole nyt kuulunut, päättelin tän yhteyden pari kuukautta sitten ja nyt on menossa siis jälleen täysgluteeniton ruokavalio, 8 viikkoa kasassa tällä erää. Meistä ei oo löytynyt mitään varsinaista vikaa, paitsi että mulla on aika alhaiset progesteroniarvot ja ainakin kerran ollut ovuloimaton kierto, mutta siis yleensä on kyllä tulkittu oviksen tapahtuneen ja clomit kasvattaa folleja eikä ohenna limakalvoa. Varmaan seuraavaksi kuitenkin kokeillaan letroja tms.

Lueskelin vähän teidän juttuja ja Suvettaren kanssa ollaan juteltukin toisaalla. Sori nyt omanapailu alkuun mutta ajattelin jotenkin esittäytyä. Plussatuulia vaan tänne, puuuuh!

Heipä hei kaikille ja tervetuloa uusille! :) Viimeisiä viedään töissä ennen pitkää joululomaa, joten kiirettä on pitänyt, enkä ole ehtinyt kommentoimaan, vaikka uudet viestinne lukenut olenkin. Nytin pitäisi oikeasti valmistautua töihin, mutta sitä ennen kirjoitan pikaisesti ja vastailen kysymyksiin.

Omppulainen ja Rinttis: Menitte päässäni sekaisin, sori! :) Rinttis, sullahan oli ultrassa ihan mahtavat luvut, mutta tuo lääkärin kommentti ja suhtautuminen ylipainoon kyllä ihmetyttää. Beislalla olikin jotain tietoa julkisen puolen rajoista, mutta minä en tiedä muista rajoista kuin siitä ikärajasta (joka on omalla klinikallani muistaakseni 45 vuotta). Kun olet nyt ehtinyt sulattelemaan lääkärin sanoja, niin oletko/oletteko miettineet, että mitäs jatkossa? Oletko sinä itse tyytyväinen painoosi? Jos olet, ja liikut aktiivisesti sekä syöt monipuolisesti, niin piutpaut lääkärille ja hänen sanoilleen. Samaa mieltä Suvettaren kanssa siis.

Kiitos Suvetar tsempistä! :) Endomin paksuus on vaihdellut kiertojen mittaan ja tietysti KP:n mukaan, muttei ole ollut koskaan paksumpi kuin 6 mm. 4 mm on muistaakseni se ihan ehdoton raja, mutta omassa päässäni vasta 8 mm kuulostaisi hyvältä. Mainitsen huolestani endomin paksuuden suhteen joka kerta ultrassa käydessäni, mutta vastaus on aina sama: "Kyllä tällä raskaudutaan, täällä on hieno kerrosrakenne ja näätkö tämän vahvan viivan tässä? Se on hyvä!" En ole ihan varma mitä tarkoitit Omppulainen, kun kirjoitit: "Dolcetti mitä tuo meinaakaan käytännössä? Jos lääkärin mielestä limakalvo oli kuitenkin ok?"

Ja pöh vaan sun miehen pikkujouluilulle. Mun mies pikkujouluili samaan aikaan ulkomailla asti, joten meidän puuhailut jäivät ovulaatiota edeltävään päivään. Se tietysti riittää ja olivatpahan siittiöt jo odottamassa paikan päällä, kun follikkeli puhkesi! Pyysin kuitenkin, että pitää huolta pojistaan ja tytöistään (lähtöaamuna en vielä tiennyt, että ovulaatio oli paraikaa käynnissä) ja niin hän tekikin. Halusi vielä varmuuden vuoksi kuksia :rolleyes: kun palasi kotiin myöhään seuraavana iltana. "Ihan muuten vaan" kuulemma, mutta luulen kyllä että tuplavarmistus sillä oli mielessä. Itselaskin, että jos ovis oli päättynyt tai käynnissä kahden aikaan iltapäivällä, niin ei se munasolu tainnut enää elossa olla seuraavan päivän iltana kymmenen jälkeen. Mutta sun ovishan saattoi olla vaikka tosi myöhään illalla. Milloin teidän edellinen kerta oli? Olisiko se(kin) voinut riittää?

Beisla, lääkärin toiveesta käyn ultrassa, vaikkei se kai pakollista ole. Ja ihan mielelläni olen käynyt, muuten en uskoisi että mitään tapahtuu! Mutta kun siellä ultrassa on aina jotain näkynyt, niin uskottavahan se on. Testaamisen kanssa olemme täysin samoilla linjoilla. Luteaalivaiheen tukilääkityksen kanssa siirrän testaamista vieläkin myöhemmäksi, eikä ole tähän mennessä tarvinnu edes tarvinnut testata. Ainoastaan kerran mietin testaamista, mutta silloinkin vain sen takia, että halusin varmistaa että pikkutuhru todellakin ennakoi kuukautisia (jolloin olisin voinut heti lopettaa Lutinukset). Toisin sanoen olisin testannut varmistaakseni negan, en plussan...

Mulla on menossa KP 16 ja DPO 5 (samat päivät Beisla!). Testiluvan olen antanut itselleni tapaninpäivälle (ja tosiaan van siksi, että tietäisin lopettaa töhräävät Lutinukset), mutta tuskinpa taas pääsen sinne asti. Ohjeena on ollut jatkaa Lutinuksia kuukautisiin asti (Lutinukset eivät pidä vuotoa poissa loputtomiin) tai siihen asti kunnes plussaan. Testi ollaan suositeltu tehtäväksi KP 15.

Suvetar kysyi IVF:stä... vastaan paremmin paremmalla ajalla, mutta lyhyesti jo nyt. IVF ei herätä ilon ajatuksia ja punktio kieltämättä lievästi kauhistuttaa. Ajattelen silti, että kai se on sekin kortti katsottava kun on tähän leikkiin ryhtynyt. Tiedän myös, että olen hyvissä käsissä ja että IVF on ainoa tapa saada tietoa munasolujeni laadusta ja siitä, miten meidän solumme - munasolu ja siittiöt - reagoivat toisiinsa. IVF:llä sattuman osuus jää mahdollisimman pieneksi, sillä mikäänhän ei takaa sitä, että se yksi kuukausittain kypsyvä munasolu olisi hyvänlaatuinen. Mitään vuosien IVF-ruljanssia ei kuitenkaan ole missään nimessä tiedossa.

Tervetuloa uudet, ei muuta kuin rohkeasti juttelemaan, myös Katsu! Kerrohan vähän tilanteestasi :)

Beislalla on piinapäivät käsillä.. Peukut on taas pystyssä täällä teidän onnistumiselle!

Docetti kysyi, oisko meidän ovista edeltävä tallettelu voinut tuottaa tulosta.. no kai periaatteessa, tiistaina se tapahtui ja ovis oli joko pe tai la, se on siinä ja siinä.

Mutta siitä lääkärikäynnistä - paljon muuta ei tällä hetkellä oikein mahdu pääkoppaan. Lääkäri oli sitä mieltä, että kannattaisi kokeilla suoraan inseminaatiota. Totesi, että uskoo sen parantavan meidän raskautumismahdollisuuksia verrattuna luomumeininkiin. Siinä mielessä se tuntui hieman ristiriitaiselta, kun toisaalta lääkäri sanoi pitävänsä miehen simppanäytettä ok:na (vaikka epämuodostuneiden määrä oli 100 %), koska liikkuvuus ja määrä oli ihan hyvät. Perusteli kuitenkin inssiä nimenomaan sillä, että siittiöiden laatu voidaan kontrolloida siinä, kun parhaat valikoituu pesussa.

Oli sitä mieltä, ettei pelkkä ovulaation induktio hyödytä meitä sen kummemmin.

Mulla oli limakalvo kaksikerroksinen ja 6 mm, mikä olisi kuulemma voinut olla parempikin, mutta ei toisaalta sitä manannutkaan. Munasarjoista sanoi, että näyttävät siltä mitä "ikäiselläni voi odottaa", enkä nyt oikein tiedä mitä sillä tarkoitti - enkä tietenkään älynnyt kysyä. Näytti, että olen ovuloinut.

Endometrioosioireista kysellessäni lääkäri totesi, että he eivät halua laittaa naisia turhaan tähystykseen, ja että pitää valita, kumpaa lähdetään hoitamaan: lapsettomuutta vai tutkimaan endon mahdollisuutta. Ja endon hoitotavat on sellaisia, että raskautuminen ei ole mahdollista (sisältää vähintään e-pillereiden syöntiä). Mä kyllä vähän mietin, että eikös laparoskopian jälkeen pitäisi raskautumismahdollisuudet parantua, jos sieltä poistellaan niitä kiinnikkeitä.. Mutten sitten osannut ruveta siitä vääntämään. Aattelin, että ok, koitetaan nyt eka hoitaa tätä lapsettomuutta sitten.

Mies tuntui jotenkin järkyttyvän tuosta käynnistä. Vaikka oltiin puhuttu, että hoidot (ainakin inssi) on ok, silti sille tuntuu vasta nyt valkenevan tää kokonaistilanne.. Kiukkusi, miten rasittavaa hoito on ja miten huonot on mahdollisuudet. Sillä on tietenkin perustietoa ollut niin paljon vähemmän kuin mulla, että ehkei oo tajunnut esim. sitä, että eihän ne raskautumismahikset per kuukausi oo mitenkään korkeat muutenkaan. Sen pitää varmaan vähän sulatella tilannetta.

Nyt tuli purettua vaan tätä omaa tilannetta, anteeksi :oops:

Kommentoin sulle pikaisesti Suvetar, että edellisen ultrakäyntini yhteydessä puhuin lääkärini kanssa myös inssistä. Se sanoi, että meidän kohdalla siitä on tuskin lisähyötyä ja että inssillä raskauden todennäköisyys on noin 9 % (IVF:llä yli 30 %) ja että siitä hyötyy vain silloin jos vika on esim. siittiöiden liikkumisessa. Vain harvoin lapsettomuuden syynä on kuitenkaan sellaiset tekijät joihin inssillä voitaisiin vaikuttaa. Lääkäri sanoi kanssa että jossain Lapissa ei lähdetä edes kokeilemaan mitään inssejä, vaan mennään suorilta IVF:n. Matkat kun on joillakin niin pitkiä ja kalliita yöpymisineen, ettei viitsi turhaan juoksuttaa ihmisiä. Mutta ehkäpä teillä syynä on juuri tuo siittiöiden laatu ja siihen voidaan sit inssillä vaikuttaa! Miksi sun mies kokee, että hoidot on raskaita? Tai siis että minkä puolen niistä kokee raskaaksi? Lääkärikäynnit? Sun ultrat? Vai jotain tohon inssiin liittyen?

Hei vaan kaikille

Ajattelin että täällä varmaan saa vertaistukea jne.. :) Me on yritetty lasta huhtikuusta asti.. Kävin pari viikkoa sitten neuvolassa papa seulonnassa ja otin sielä tämän vauva asian puheeksi..en ole kuulemma vanha ensisynnyttäjäksi (kuten mun eräs ystävä sanoi) no joka tapauksessa sielä neuvolassa neuvottiin että kannattaa ens vuoden puolella soittaa aika lääkärille ja kysyä niistä hormonipillereistä..nyt haluaisinkin tietää että kuinka kauan niitä joutuu syömään ja onko niissä mitään sivuvaikutuksia? Onko kellään kokemusta hormonipillereistä? Tuntuu ihan siltä että tästä vauva asiasta on tullu mulle pakkomielle..oonkin nyt yrittänyt olla kokoajan ajattelematta tätä asiaa jos vaikka tulis raskaaksi kun ei edes ajattele sitä asiaa..yritän tässä huijata itseäni.. :)

Huomenta Katsu. Et kerro mistä hormoneista tai hormonihoidoista olisi kyse sinun kohdallasi ja mihin niitä tarvitsisit (tukemaan luteaalivaihetta? tukemaan limakalvoa? tukemaan ovulaatioa? tasapainottamaan kiertoa?), joten vaikea vastata. Yleisesti ottaen voi sanoa, että niitä syödään niin kauan kunnes tulee raskaaksi tai kunnes katsotaan, ettei hoidosta ole apua. Lisätietoa lapsettomuudesta voi lukea vaikka täältä: www.terve.fi/lapsettomuus/lapsettomuus Sinun kohdallasi on ehkä viitattu ovulaation induktioon (jonka voi tehdä hormonihoidolla tai entsyymilääkkeillä, joita mm. minä ja Beisla käytetään), josta lisää täällä: www.dextralapsettomuusklinikka.fi/lapsettomuushoidot/ovulaatio-induktio

Kiitos Dolcetti vastauksesta. Kun itsellä ei ole mitään kokemusta noista hormoneista tai hormonihoidoista niin on hyvä saada vähän valaistusta tähänkin asiaan. Täytyy ensin vain odottaa niitä papa seulonnan tuloksia..

Mä aloitan seuraavassa kierrossa Anastrozolin. Ilmeisesti toimii samoin kuin letrot mutta on huomattavasti vähemmän tunnettu. Mitään kokemuksia ei oikein netistä löytynyt, onko täälläkään kenelläkään?

Takaisin