Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Satsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mollukka jaksamista vaikeiden ajatusten äärelle! :Heartpink Toivottavasti et luovuttaisi, niin moni onnistuu jo kevyillä hoidoillakin.

Arwen kp11/28-31, yk6

OIvoi, onpa täällä tapahtunut paljon! @Mollukka voimaa ja jaksamista. Ymmärrän päätöksen vetäytyä palstalta. Täältä saat kyllä tukea jos päätät tulla takaisin! Ja vaikkei nyt siltä tunnukaan, niin teillä on vielä toivoa, moni saa hoidoista nopeastikin apua.

Mulla sitten lopulta kierto jäi ovuloimattomaksi. Täti tuli paikalle heti vikan tero-tabun jälkeen, eli sekin vahvistaa asian. Olin niin kiukuissani, että yritin vaan kaikin keinoin siirtää ajatukset seuraavaan kiertoon! Onneksi siis selvisin lyhyellä kierrolla... Nyt kp 5...

Rinttis ja Suvetar, teillä vaikuttaa ihan lupaavalta! Toivottavasti nyt meistä edes jollekin tärppäisi vielä tämän vuoden puolella! Eikös se ala olla jo tilastollisestikin todennäköistä? Ja tervetuloa Arwenille!

Meidän tapauksessa olen yrittänyt puhua tästä niin vähän kuin mahdollista. Miehellä olisi jo kova toive lapsesta, varsinkin kun yksi sukupolvi alkaa yksi kerrallaan poistua kuvioista, niin elämän jatkumiselle olisi tarvetta... Meidän kaverit on pääosin eronneita, sinkkuja tai muuten vaan lapsettomia, niin siinä mielessä on helppo jatkaa "kolmekymppisten lapsettomien työssäkäyvien" elämää.

Ja naisten asiaahan tämä jotenkin vahvasti on. Meillä miehellä on hänen sanojensa mukaan aika avuton olo - ei voi auttaa, eikä oikein tiedä mitä osaisi sanoakaan kun ahdistun välillä näistä oman kehon häröilyistä...

Voi tylsyys omppulainen, että se ovis jäi tulematta.

Aamulämpö oli laskenut ja oon nyt ihan varma, että menkat on tulossa parin päivän sisään. Mutta meillä on onneksi alle kuukauden päästä se klinikkakäynti! Se huojentaa mieltä :)

Huomenta kaikille! Ihan puhtaasti itsekkäistä syistä harmittaa, että Mollukka jättää meidän joksikin aikaa, mutta ymmärrän kyllä ja toivon hyvää taukoa. En tiedä luetko enää ketjua, mutta sanon silti, että juttelethen tunteistasi, ajatuksistasi, huolistasi ja peloistasi miehellesi? Anna hänelle mahdollisuus ja anna hänen päättää omasta puolestaan. Omalle miehelleni olen sanonut, että hänen täytyy rakastaa minua sellaisena kuin olen ja joskus siitäkin huolimatta. En ole hautomakone tai hänen tulevan lapsensa äiti. Olen hänen puolisonsa, kumppaninsa, ystävänsä ja rakkaansa. Sitä
sinäkin varmasti miehellesi olet.

Minun aamulämmöt ovat edelleen korkealla, tänään 37.02 C, mutta pessimistihän ei pety ja varmaan ne kuukautiset alkaa viikonloppuun mennessä. Harmi, että ovis jätti tulematta Omppulainen ja Suvetar, samoilla odotuksilla mennään, mutta voidaanhan me yllättyäkin iloisesti :) Mitä teidän klinikkakäynti pitää sisällään?

Dolcetti, en tiedä, mitä siellä lapsettomuuspolilla tapahtuu. Se on siis meidän ensimmäinen käynti ja julkisella. Yksi kaveri kertoi, että häneltä oli ekalla käynnillä samassa paikassa ultrattu munasarjat. Toivon, että tehdään muutakin kuin vain jutellaan.

Mulla on vaan nyt edessä sellainen hankala tilanne, että jos ja kun on kierronkartoitus tai muuta klinikalla ramppausta edessä, niin en tiedä, miten saan sen järjestymään ennen maaliskuuta.. Mulla on vuorotteluvapaa lopuillaan ja palaan joulukuussa vähäksi aikaa entiseen työpaikkaani, joka on pitkän matkan päässä asumispaikkakunnalta. En pysty hoitamaan tänä aikana oikein mitään asioita virka-aikana. Eli voi olla, että meillä väkisellä menee aikaa siihen, että päästään kunnolla aloittamaan tutkimukset tai hoidot. Tuo ensikäynti sattui ihan tuurilla vapaapäivälle. Mulla on kyllä ymmärtäväiset esimiehet, toivotaan, että voisin jotenkin sumplia asioita.

Dolcetti, milloin sulla on todennäköinen menkkojen alkamispäivä? Plussapuhallus sinne! Mä täällä rukoilen jollekulle plussaa :smiley-angelic001

Voi Dolcetti, kunpa siellä tärppäisi.. kokeilin ihan huvikseni noiden lämpöjen mittailua tänään aamulla ja paha mennä sanomaan, että mihin pitäisi verrata, mutta 36.4 kumminkin. En oo ikinä näitä seuraillut kovin tarkkaan, varmaan pitäisi kokeilla, monet ovat sanoneet, että siitä parhaiten tunnistaa oviksen ja raskauden alkamisen.

Suvetar, samaa mieltä, plussia nyt kehiin. Oon kyllä ite niin kauhian pessimistinen, että en usko yhtään tähän(kään) kiertoon. Ei ole mitään tuntemuksia ja luulis, että jotain vinkkiä mahtais tulla, jos tuolla jotain on tapahtumassa.

Kaksi teinilasta pitää sopivasti arjen illat kiireisinä (vaikkeivat omia olekaan), niin ei ehdi asioita liikaa murehtimaan.

Tsemppiä kaikille :signs003

Kiitos Suvetar ja Rinttis! :happy: Minulla on menossa KP 21/22 DPO 9, eli kuukautisten pitäisi alkaa huomenna tai ylihuomenna. E-pillereiden lopettamisen jälkeen kierrot ovat siis olleet pääasiassa 21-22 päivän pituisia. Mukaan on mahtunut muutama pari päivää pidempi kierto ja se edellinen, peräti 29 päivää kestänyt kierto. Menossa on tällä hetkellä kolmas Letroilla tuettu kierto ja tuo edellinen venyi 29 päivään isomman letroannoksen ja Terolut-kuurin avulla. Tässä kierrossa ovis oli pienemmällä letroannoksella taas aikaisin ja luteaalivaiheen tukena ovat vain Lutinus-emätintabletit (harvinaisen tyhmä sana tuo "emätin" !:joyful:) Lutinusten en usko vaikuttavan luteaalivaiheen pituuteen yhtä paljon kuin verenkiertoon imeytyvien Terolutien, joten siksi oletan kierron olevan normaaliin tapaan lyhyt. MUOKKAUS/LISÄYS: Kuukautisten ilmaantumista edeltää minulla aina suolen toiminnan aktivoituminen, mikä ei ilmeisesti ole mitenkään harvinaista. Mutta juuri sellaisia oireita minulla on tänään ollut, joten voin alkaa varautumaan henkisesti pettymykseen ja varoitella miestäkin. Toki vatsa voi temppuilla muistakin syistä (mulla on IBS), mutta ajoitus viittaa kuukautisiin.

Rinttis: klinikalla mulle sanottiin aamulämpöjen mittailun olevan vanhanaikaista ja epäluotettavaa. Joillakin naisille lämmönnousu on esimerkiksi niin pieni, että sitä on vaikea tai mahdoton havaita perusmittareilla (vain sisälle laitettavalla anturilla voitaisiin lämpöä seurata pomminvarmasti). Mutta mielenkiintoista se on ja jos jaksat vaikka parikin kiertoa mitata lämmön suunnilleen samaan aikaan joka aamu, niin huomaat varmasti miten omat lämpösi käyttäytyvät. Lämpöjä nostavat toki muutkin asiat. Itse olen huomannut, että jo lasi tai pari viiniä nostaa seuraavan aamun kehonlämpöä selvästi.

Suvetar: Meitä haastateltiin ekalla kerralla ja munasarjat/kohtu ultrattiin. Lisäksi kävin muistaakseni myös AMH-testissä. Oiskohan se kilpirauhaskoekin otettu silloin... Mitään muita arvoja minulta ei ole mitattu eikä aukiolotutkimusta katsottu tarpeelliseksi. Harmi tuo sinun "maantieteellinen ongelmasi". Toivottavasti saat asiat jotenkin järjestettyä. Itse kun asuu Helsingissä ja on töissä keskustassa erittäin joustavin työajoin, niin helppohan siellä klinikalla on hypätä. Miehen aikatauluissa on vähän enemmän sovittelemista, mutta klinikka on molempien työpaikoilta vain parin metropysäkkivälin päässä. Tajusin siis että ollaan tosi onnekkaita tämän asian suhteen,

Muokattu viimeksi:
Suvetar, kaikki teidän taustat käydään läpi ko asiaan liittyen, sinut ultrataan, molemmat laitetaan labroihin. Siitä se sitten lähtee pyörimään :)

Meillä oli juuri toinen aloitus (pikku kakkonen) ja pillerirumba lähtee pyörimään vuoden vaihteesta. :)

Tsemppiä kaikille :)

Muokattu viimeksi:
Dolcetti, mikä on tilanne ja tunnelmat?

Täällä oottelen vieläkin menkkoja.. Eilen vaikutti jo siltä, että ne alkaa, kun uintireissun ajaksi laiton varalta tamponin ja siihen oli tullut hitusen tuhrua. Mutta sen jälkeen ei mitään. Oon kuitenkin päättnyt, että tässä kierrossa en negaa testaa, eli vielä aion sitkeästi odotella! Vasta sunnuntaina vois ajatella, että olisivat oikeasti myöhässä. Onneksi mulla ei ole testejäkään nyt varastossa, paitsi yksi digi, joka säästetään erikoistilanteeseen :)

TK, kiitti infosta :) Paljon onnea matkaan kakkosen alulle saamiseen! Multa on tosiaan perusverikokeet katottu (kilpirauhanen ja prolaktiini). Eli kierron kartoitusta odotan, ja toivon ehkä, että määräisi heti jotain hormonivalmistetta kokeiltavaksi. Ja haluan kuulla lääkärin mielipiteen miehen simppanäytteestä. Mies on nyt syönyt lisäravinteita, toivottavasti parantaisi laatua, varmaan tammikuussa alkaisi olla tavara jo uusiutunutta testiajankohtaan nähden :)

Ottavat siis vielä hiv ja hepatiitti jne molemmilta :)

Meillä myös ensin ennen mitään lääkerumbaa tehtiin aukiolotutkimus ja miehen simpat tutkittiin. En toki tiedä katotaanko aukiolo kaikilta :)

Tsemppiä teille :)

Muokattu viimeksi:
Hei Suvetar! KP 23/22 ja DPO 11. Just kävin ostamassa apteekista toisen paketin Lutinusta sillä yhdellä en sitten päässytkään kuukautisiin/testipäivään saakka. Kahta pakettiahan (21 kpl / paketti) ei tällainen pessimisti voinut tietenkään kerralla ostaa. Mutta nyt siis odotellaan. Klinikan ohjeen mukaan lopetan Lutinukset kuukautisiin tai testiin (oli se sitten negatiivinen tai positiivinen). Ja testata meinasin, jos sinne asti päästään, vasta ensi viikon puolessa välissä... Ehkä kumminkin vasta ensi viikonloppuna. Mutta tässä sitä siis ootellaan tapahtuvaksi yhtä tai toista meistä molemmat :joyful: Kuivaa viikonloppua molemmille!

LISÄYS: Kun soitin tänään klinikalla, mainitsin vielä aamulämpöjen mittaamisesta, ja jo toinen kätilö oli sitä mieltä, että menetelmä on varsin epäluotettava. Aamulämmöt ovat kuitenkin edelleen korkeammalla ja olisikin kiva tietää johtuuko se Lutinuksesta vai onko täysin luonnollinen reaktio.

Samanlainen olo kuitenkin on, kuin olisi laittanut taas yhden lottorivin vetämään. Että voihan sieltä jotain tulla, mutta erittäin epätodennäköistä se päävoiton osuminen kohdalle on. Mutta toisin kuin seitsemän oikean ohi meneminen, niiden kuukautisten alkaminen vetää mielen hetkellisesti maahan. Paljon ollaan asiasta puhuttu myös miehen kanssa, mutta onneksi puhumme edelleen pääasiassa ihan muista jutuista. Tästä asiasta on tullut osa päivän rutiineja, mutta en halua että se kaappaa elämän kokonaan käsiinsä. Tänään menemme varmaan viinibaariin istuskelemaan ja höpöttelemään. Sitä laatuaikaa :angelic:

Muokattu viimeksi:
TK tsemppiä jatkoon! :smiley-angelic003

Suvetar Jännitys jatkuu! Voi kun tulisi hyviä uutisia sinne. :happy:

Dolcetti aika hyvin jos jaksat viikon vielä odottaa testausta. Tsemppiä jännäilyyn! Teidän laatuaika kuulostaa ihanalta, hienoa että on ajatukset muuallakin. :Heartpink

Omppulainen onko siellä merkkejä oviksesta tulossa?

Täällä ovis bongattu digillä, liuskat antoivat ymmärtää että ehkä vasta huomenna olisi plussa. Taidan tehdä jatkossa tätä pihistelevää digeilyä, vaikuttaa toimivalta. Nyt pitäisi vaan päästä eroon tosta yökylässä olevasta anopista. Tai touhuta tosi hiljaa. :p

Arwen kp15/28-31, dpo -1, yk5

Kp 1 täällä.. Ja taas ehdin aamulla testata turhan negan. Vaikka en aikonut. Mutta oli pakko.

Onnea ovikseen Arwen :) Eiköhän se hipihiljaakin onnistu :wink

Dolcetti. pidän sulle peukkuja! Kai se on sit uskottava ettei niistä lämmöistä kannata välttämättä perustaa..

Ymmärrän kyllä kiusauksen testata Suvetar. Kyllä minullakin alkaa orastamaan sellainen "entäpä jos sittenkin... no ei varmasti... mutta entäpä jos sittenkin". Minullakin alkoi jo KP 25, vaikka olin ihan varma että kuukautiset alkaisivat ennen viikonloppua. Klinikalta sanoivat ettei Lutinus pidä vuotoa poissa, mutta uskon että kierron pidentyminen menee Lutinuksen piikkiin ja että ne kuukautisetkin tulevat ennen testipäivää ensi viikolla. Kiitos peukuista! :)

Mutta ihan kohta pääsette sinne klinikalle ja olette viisaampia! :) Mille kierron päivälle teidän käynti nyt osuu?

Dolcetti, sulla on jännät paikat!

Kp 19 on se käynti. Eli mulla on luultavasti ollut n. 5 pvää aiemmin ovis.

Oispa ollut vielä kivempi jos teidän käynti omisi ollut viikkoa aiemmin. Olisitte päässeet ihailemaan johtofollia :) Niiden näkeminen on aina yhtä jännää. Ai että tuollainenko siellä sisällä kasvaa? Muuten täysin näkymättömissä oleva maailma tulee näkyväksi.

Minä päätin että testaan tiistaiaamuna, DPO 15, jos sinne asti ylipäätään pääsen. Ei tarvitse sitten turhaan Lutinuksia jatkaa ja Lutinus-tuhruja sietää. Hyvällä todennäköisyydellä pitäisi silloin jo jotain näkyä www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=15 Plussaa tai miinusta.

Suveta: tuttu tunnelma, täälläkin nyt kp2 eli sitä se "ei mitään oireita"-kausi tuossa tiesi.. onneksi ei tullut testattua :mask:

Varasin nyt ajan gynelle, ei tartte arvailla onko noista clomeista mihinkään ja miten paljon niitä saisikaan ottaa, kun toiset sanoo, että 4 kiertoa ja sitten tauko, toiset sen 6 jne. Luulis, että sieltä jonkun vastauksen saa.

Ehkäpä tästä ketjusta vielä joku ehtii plussata ennen kuin vaihtuu seuraavaan vuoteen! Tsemppiä kaikille :joyful:

Hei Rinttis! Voihan vee, KP 2! Mutta sinullekin selviää toivon mukaan jotain myönteistä ja lupaavaa siellä gynekologilla. Onko sinulla aika jo tällä viikolla?

Minun testaaminen siirtyy keskiviikkoaamulle, koska miehellä on huomenna aikainen herätys kukon laulun aikaan ja hän haluaa olla ehdottomasti paikalla kun testaan. Jos siis joudun/pääsen testaamaan, eivätkä kuukautiset ala tänään tai huomenna. Vaikka pessimisti olenkin, (vaiko sittenkin vain realisti?) niin täytyy tunnustaa, että kyllä tässä pikkuhiljaa alkaa hieman jännittämään. En todellakaan odottanut Lutinuksien pitävän kuukautisia poissa näin pitkään ja klinikan hoitajakin sanoi, etteivät ne pidä vuotoa poissa loputtomiin, vaikka luteaalivaihetta hieman venyttäisivätkin. Mutta ehkä ne sitten kuitenkin vaikuttavat kiertoon vahvemmin kuin kuvittelin ja oletin, ja että kierron venymiselle on sikäli jokin muu lääketieteellinen syy kuin kliininen raskaus. Mutta tunnustettava siis on, että alkaa jännittämään. Järkevältä tuntuu lannistaa omia heränneitä odotuksia pessimistisellä sisäisellä puheella, ettei sitten pettyisi ja tippuisi korkealta. Ikinä, en ikinä, ole tässä tilanteessa aikaisemmin ollut, eli en ole koskaan päässyt kierrossa niin pitkälle, että testaaminen olisi ollut missään määrin ajankohtaista. Onpahan nyt tullut koettua edes tämä.

Edelleen suosittelen kokeilemaan vyöhyketerapiaa lapsettomuushoitona. Kehoa tasapainottava voimakkaasti tehoava vaihtoehtoinen hoitomuoto ilman hormonien haittavaikutuksia. Itsellä on kokemusta molemmista. Ainoastaan vyöhyketerapiasta oli apua. Lapsettomuudelle ei löytynyt lääketieteellistä syytä. Onnea yrityksille!

Moi taas, täällä eletään samoissa lukemissa kuin pari muutakin eli kp3. Ei tullut siis tulosta foorumitauon aikana enkä tiedä minkä verran sain ajatuksia muualle. Kyllä tätä lapsiasiaa miettii vaikka kuinka yrittäisi muuta.

Suvetar, hienoa että tuli klinikka-aika ja melko piankin, kiva kun asiat etenee jo ennen joulua.
Ovulaatiolimoista, luin jostain että siinä eggwhite-limassa siittiöt elää parhaiten, mutta jos on mahdollisuus talletella useammin niin tuskin se on ratkaiseva tekijä.
Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta. :sad001

Mollukka, voimia rankkojen ajatusten kanssa. Toivottavasti pystytte keskustelemaan miehesi kanssa, lapsettomuus tuo kyllä kamalaa painetta parisuhteeseen.
kyseli aiemmin alkoholinkäytöstä. Yrityksen alkupuolella olin tiukempi ovulaation jälkeen, mutta nyt kun on vuosi kohta täynnä niin en ole jaksanut välittää. En tosin muutenkaan juo hirveän paljon kerralla; vain kerran elämässäni olen kokenut krapulan. Yleensä jos juon menee 1-3 drinkkiä illassa, enkä välttämättä juo joka viikko. Kunnon humalaa en kyllä haluaisi oviksen jälkeen hankkia, mutta en usko että kohtuukäytöllä on merkitystä.
Mullakin on muuten nyt letrojen myötä vaihdellut kovasti rintojen arkuus eri kierroissa. Ennen oli vain nännit arat pari päivää ennen menkkoja; nyt saattaa olla rinta arka viikko oviksen jälkeen, tai vasta pari päivää ennen menkkoja, tai sitten ei ollenkaan. Ota tuosta nyt selvä.

Dolcetti sulla kuulostaa kyllä kivalta klinikkakäynnit, meillä on puhe pysynyt vaan asiassa.
Mutta sullahan on varsin jännät paikat, jos kerran limakalvokin oli normaalia parempi ja ultrassa näkyi hieno folli! Jännityksellä odotan sun testiä.
Kyselit puolison suhtautumisesta. Meillä ollaan koko ajan oltu samoilla linjoilla hoitojen suhteen, että kokeillaan myös IVF jos muuten ei näytä tärppäävän.

Arwen, tervetuloa ja tärppionnea teille! Oon välillä käynyt lueskelemassa myös Esikoinen toiveissa -ketjua ja oon ihastellut sun nimimerkkiä, itsekin fantasian ystävänä. :)
Onnea ovisplussasta, toivottavasti pääsitte puuhastelemaan.

Rinttis, varmasti hankalaa kun tietää että miehen puolesta lapsenteon pitäisi onnistua, mutta eihän se oma vika ole jos ei tärppää. Sitä tekee minkä voi ja toivoo parasta.
Pahoittelut sullekin uudesta kierrosta. :sad001

Omppulainen, pahoittelut ovuloimattomasta kierrosta, mutta onneksi ei kierto venynyt sen enempää niin pääsette yrittämään uudestaan. Onko sulla jotain lääkkeitä mukana tässä kierrossa?

Viime menkat oli tosiaan oudon niukat, mutta nyt on tavaraa tullut senkin edestä eli nyt ei ole mitään epäilyksiä valekuukautisista.

Meillä on tänään lahjasoluneuvonta psykologin kanssa, kun hän halusikin tavata minut, puolisoni ja luovuttajan samaan aikaan. Luovuttaja tosin tulee psykologin pyynnöstä vain piipahtamaan käynnin loppupuolella, joten toivon ettei minun ja vaimoni tarvitse mennä toista kertaa. Parikäynti kuitenkin maksaa 160€, ja kun normaalisti pitää psykologin luona käydä vain kerran, tuntuisi se kyllä rahastukselta. Ymmärrän että lahjasoluja käyttävien kanssa pitää jutella, mutta olisihan meillä ollut 11 kiertoa aikaa raskautua myös ilman mitään psykologikäyntejä. Olemme jutelleet keskenämme useamman kerran, pitkään ja hartaasti.
Klinikan toiminta ärsyttää tässä kyllä suuresti: lääkäri väitti kahteen otteeseen, että minun ja vaimon psykankäynti voi hyvin olla vasta sen jälkeen kun luovuttaja on tehnyt kaikki luovutukset. Nyt kuitenkin psykologi ei suostu antamaan ok:ta ennen kuin mekin ollaan käyty. Ei meitä ärsytä niinkään se, että pitää käydä jo nyt, kuin että ei saatu siihen kunnon ohjeistusta saman tien. Oltaisiin varattu aika heti ja saatu se jo pari viikkoa sitten. Ei muuten, mutta luovuttaja lähtee pitkälle reissulle tammikuun lopulla, ja jos hän ei klinikan töpeksinnän takia ehdi tehdä luovutuksiaan ennen sitä, sitten olen kyllä pirun vihainen.

Takaisin