Iloista uutta vuotta! :) Mitäs tänne kuuluu?
Harmi ettei ultrassa näkynyt toivottuja follikkeleja TK. Et tainnut kertoa tarkemmin mitä ultrassa näkyi, vai näkyikö mitään. Ensi kiertoon sitten paremmalla annostuksella ja onnella.
Onpa huono tuuri Suvetar! Mutta toisaalta teidän kohdallanne ei inssiä edes välttämättä tarvita, joten toivotaan, että ultrassa löytyy komea folli (ja sen sisältä laadukas munasolu) ja kaikki menee niin sanotusti luomusti putkeen :) Sulla on siis menossa KP 7, eikö vaan? Muistutapa vielä, onko teitä ultrattu aiemmin, ja jos on, millaisia lukemia teiltä on löydetty.
Beisla, noita samoja syitä luettelin minäkin miehelleni ja muutama päivä sitten vaihdettiin merkitseviä katseita ja lempeitä hymyjä toistemme kanssa kun istuimme seurassa, jossa oli useampikin naispari lapsineen :) Jotenkin olen ymmärtänyt lähipiirini kokemuksista, että usein naisparien molemmat osapuolet haluavat biologisen lapsen, vaikkei sillä vanhemmuuden ja rakkauden kanssa mitään tekemistä sitten olekaan. Ymmärsinkö oikein rivien väleistä lukemalla, että sinulle hankaluudet raskaaksi tulemisen kanssa tulivat yllätyksenä? Kun nyt näyttää siltä, että käydään läpi samaa samaan aikaan, niin olisi tosi kiva jutella kokemuksista ja ajatuksista IVF-hoitojen suhteen vaikka ihan privanakin, ettei tukita tätä ketjua höpinöillä. Semmoista piti vielä kysyä, että miksei sulla ole annettu mitään luteaalivaiheen tueksi? Oletan, että sinulla on tarpeeksi pitkä luteaalivaihe ja tarpeeksi paksu limakalvokin.
Omppulaisella onkin menossa jo KP 12, eli ovulaation aika alkaa olla pian käsillä!
Minulla, lyhytkiertolaisella (luteaalituen kanssa lähes normaalikierron pituuteen yltävänä) on menossa KP 8 ja huomenna viimeinen (?) follikkeliultra ennen IVF-kiertoa (!!!) Ultran yhteydessä keskustellaan myös IVF:stä ja jos siihen todella päädytään (mikä on todennnäköistä), niin meille laaditaan myös lukujärjestys ja meistä otetaan pakolliset testit (olen ymmärtänyt, että niihin kuuluvat HIV ja hepatiitti). Yritän olla ajattelematta asiaa sen pidemmälle, mutta punktio ja ennen kaikkea oma reagoimiseni siihen kyllä hirvittää... Voi kunpa meidän ei olisi tarvinnut päätyä tähän. En voi olla ajattelematta, että ennen IVF:ää oli tietyllä tapaa helpompaa. Odotukseni ovat tämänkin askeleen suhteen matalalla. Olen vaan ihan varma siitä, että munasarjani eivät reagoi pistoksiin toivotulla tavalla ja että minusta saadaan kerättyä korkeintaan pari huonolaatuista munasolua. Ja se on sitten siinä. Ei enää muita kortteja katsottavana (lahjamunasoluihin emme missään nimessä päädy). Huokaus...