Tämä ei liity suoraan oikein mihinkään ja toisaalta se liittyy ihan kaikkeen. Alkuu varoituksen sana: tarkoitus ei ole kritisoida tai arvostella ketään, ei varsinkaan tässä ketjussa! Mutta kun tämä on ollut mielessä, niin tekee mieli avautua...
Ennen palstalle liittymistä minulla ei ollut tietoakaan tällaiseen maailman olemassaolosta. Tiedostin sen varmasti jollain tasolla, mutta yllätyin silti sen olemassa olosta. Viittaan nyt siihen maailmaan, jossa naiset keskustelevat toistensa kanssa kehostaan ja kehonsa toiminnasta raskaaksi tulemiseen liittyen. Maailmaan, jossa on ihan oma sanastonsa ja käyttäytymiskoodinsa (esim. "Muista kommentoida toisten kirjoituksia." "Vältä omanapailua ja pyydä sitä anteeksi.") Maailmaan, johon miehet eivät kuulu. Maailmaan, joka näyttäytyy joidenkin keskustelijoiden kirjoitusten perusteella siltä, että naiset ovat aika yksin parisuhteissaan.
Netin anonyymeillä keskustelupalstoilla kohtaavat ihmiset, jotka eivät koskaan kohtaisi reaalimaailmassa. Eivät välttämättä edes kaupanjonossa. Olen saanut kurkistaa erilaisten ihmisten elämään ja olen samalla oppinut paljon niin itsestäni kuin muistakin. Mutta kysymyksiä, kysymyksiä joihin ei välttämättä ole vastauksia (ainakaan oikeita sellaisia), on syntynyt.
Esimerkiksi: Miksi kukaan haluaisi lasta huonoon suhteeseen? Miksi kukaan haluaisi lasta miehen kanssa, joka on vastahakoinen tai ei halua lasta? Miksi kukaan haluaisi lasta sellaisen miehen kanssa jonka kanssa ei ole onnellinen? Ja miksi, jos mies käyttäytyy kuin idiootti, sanotaan että miehet on Marsista? Kun eihän ne ole. Eikä ole naisetkaan. Eivät Marsista eikä Venuksesta. Mutta vättymäisiä miehiä kyllä löytyy samoin kuin vättymäisiä naisia. Mutta edelleen, jos se mies käyttäytyy vättymäisesti, niin syynä ei ole se, että se on mies, vaan se, että se on vättymäinen. Vättymäinen ihminen.
En tiedä, olen varmaan naivi kun toivon, että meillä kaikilla olisi puoliso, mies tai nainen, joka kohtelee meitä arvostavasti, kunnioittavasti ja rakastavasti. Rakastaa meitä sellaisina kuin me olemme ja siitäkin huolimatta. Kumppani joka pyytää anteeksi mokailtuaan, muttei juurikaan mokaile. Ei ainakaan loukkaavilla teoilla tai halveksuvilla sanoilla.