Iltapäivää kaikille ja kiitos ajatusten jakamisesta
Mollukka,Suvetar, Rinttis ja Arwen.
Arwen: myös minua raskaus ja synnytys kauhistuttaa sen verran, että kiellän itseltäni molempien ajattelemisen, sillä muuten kavahtaisin kuin hevonen liian korkealle esteelle laukattuaan.
Suvetar: Väestöliiton vasta julkaistusta Perhebarometrista kävi ilmi, että miesten halu saada lapsia voimistuu mitä vanhemmaksi he tulevat, kun taas naisilla halukäyrä laskee. Yleisellä tasolla siis, eli yksilöllisiä eroja löytyy.
Meillä molemmat heräsi lapsiasiaan yhtä aikaa, minä ehkä enemmän vasta sen jälkeen kun vaistosin mieheni orastavan toiveen. Sitä monien potemaa vauvakuumetta en ole ikinä kokenut ja tuskin koenkaan. Koirat saa minut lätystämään, vauvat ei, ja jos saisin valita, niin synnyttäisin suoraan kolmi-nelivuotiaan (pienen vauvan kokoisena tietty!
) Mutta enpä ole ainoa laatuani ja olen kuullut monista naisista jotka ovat sitten seonneet totaalisesti - hyvällä tavalla - saatuaan vauvan syliinsä.
Mutta niin on vaan tästä projektista tullut enemmän minun projektini. Minä olen se joka kirjaa päiviä, tuntemuksia, lukuja, lääkityksiä, tuloksia, lämpöjä ja sun vaikka mitä Exceliin ja Glow-applikaatioon. Minä olen se, joka piikittää itseään ja popsii pillereitä. Minä olen se, joka varaa lääkäriajan ja makoilee tutkimuspöydällä. Ja minä olen se, jonka biologinen kello vetää viimeisiään tämän asian suhteen ja mitä todennäköisimmin se, jossa vika on, jos lasta ei tule.
Mutta miksi nämä palstat ovat niin naisvaltaisia ja tämä asia "naisasia"? Siihen on varmasti monta eri syytä, mutta en voi olla ajattelematta, että yksi syy on se, että naisille se on joko tai. Että se olen minä joka sen lapsen saa tai sitten ei saa. Meidän naisten osalta, jollei "vika" ole miehessä, on kyseessä lopullinen asia. Miehille, vaikka sitten ihan vaan teoreettisesti, lapsiovi ei mene oikeastaan koskaan kiinni. Eli heidän ei tarvitse luopua ajatuksesta kokonaan, vaikka käytännössä luopumaan joutuisivatkin. Ja tuleehan siitä meille painetta ja kiireen tunnetta. Sense of urgency. Meidän munat on samassa korissa.
Mun mies on sitä mieltä, että kaikesta selvitään. On optimistinen. Haluaisi kokeilla IVF:kin, jos ei tämän vuoden puolella onnistu. Sanoo kuitenkin että minähän sen päätän. Takaraivossa nakuttaa kuitenkin huoli siitä, ettei mieheni ole sisäistänyt ja ymmärtänyt asiaa täysin. Ettei osaa ajatella miltä hänestä tuntuisi, jos emme lapsia voisi saada. Jos vaihtoehtoja ei enää olisi. Piste.
Jännättävää riittää edelleen kaikilla ja toivotaan, että ainakin yksi meistä tippuu tämän ketjun kohderyhmästä ennen joulukuun alkua! :)
Dolcetti KP 19/22 , DPO 7 Letrozole, Ovitrelle ja Lutinus avusteisessa kierrossa.