Rinttis kyseli miten on saatu ajatuksia ja testausintoa kuriin. Mulla on mennyt testauksen kanssa päinvastoin kuin sulla: alussa olin innokkaampi testaamaan jo pari päivää ennen menkkojen alkua, enkä olis millään malttanut odottaa että saan tietää tuloksen. Kun kuukaudet kului, opin että negojen näkeminen masentaa yhtä paljon kuin menkkojen tai tuhrun alku joten säästin itseni yksiltä itkuilta kun jätin testaamisen. Nyt en ole moneen kuukauteen tehnyt raskaustestiä. Mutta jos taas testaaminen helpottaa jännitystä niin mikäs siinä. Aikaisimmat haamut voi varmaan saada dpo10 (varmaan harvinaista) mutta hyvällä tuurilla dpo12 voi näkyä jotain.
Ajatusten kuriin saamisesta en sitten tiedä mitään. Viime kierrossa olin piinapäivien aikaan viikon retkeilemässä ja kiipeilemässä Norjassa. Nettiä ei ollut, mukana vain vauvaprojektista tietämätön kaveri ja päivät täynnä tekemistä, ja
silti mietin useita kertoja päivässä lapsiasiaa. Kun tuo ei toiminut, en tiedä mikä sitten. Pettymyksistä taas, kun menkat tai tuhru alkaa niin annan itseni surra sitä pari päivää. Pakko antaa itkun tullua, sitten jaksan taas eteenpäin.
Dolcetti hyvin sanottu ja olen samaa mieltä, kiva kun on tällainen "hidas" ketju jossa on paljon asiaa. Vaikka saan kyllä vertaistukea myös pitkään yrittäneiden ketjusta.
Ihanaa kun olette miettineet apilaperhettä. Jos sen saa toimimaan, niin hienoa kun on useamman aikuisen tuki. Mekin vähän mietittin apilaperhettä, mutta päädyttiin siihen että ei ole ihan meidän juttu. Tosin saa nähdä miten paljon luovuttaja haluaa olla lapsen elämässä, ei mitään ole kiveen kirjoitettu. Onhan lapsettomuuskin mahdollista, mutta jos mulla ei tärppää IVF:lläkään niin meillä on vielä toinen kohtu mitä kokeilla. Vaikka saisi siinä silti surutyön tehdä, jos ei saisikaan kokea raskautta.
Teroista, niiden ei pitäisi vaikuttaa raskaustestiin mitenkään. Nehän on (synteettistä) keltarauhashormonia. Toisessa ketjussa moni syö niitä ja ilmeisesti silloin pitääkin testata tiettyyn aikaan että tietää voiko lopettaa terot. Muutenhan menkat ei ala vaikkei olisikaan raskaana. Mutta itse kun en ole syönyt niin enempää en osaa sanoa.
Minä taidan olla ketjun kuopuksia kun olen vasta 31. Kyselit vielä toisten kuulumisista; Junttura kirjoitti toiseen ketjuun että ei ole plussaa tullut ja on pitänyt vähän hiljaiseloa foorumilla.
Dpo:t on tosiaan niin kuin Suvetar sanoi. Ovisplussalla kun tarkoitetaan nimenomaan sitä kun ovulaatiotesti näyttää plussaa, ja sehän tapahtuu noin vuorokautta ennen ovulaatiota.
Suvetar, pahoittelut negasta ja rankkoja aikoja teillä kun niin pitkään kulunut jo keskenmenosta.
Milloin sulla viimeksi näkyi raskaus testissä? Onko vielä toivoa, että muuttuisi plussaksi? (Tai kaipa aina on toivoa jos menkat ei ole alkaneet.) Hyvä että oot keksinyt muuta tekemistä ja vielä noin hyödyllistä. Ainakin hetkeksi saa ajatuksia muualle.
Anannaa, tervetuloa mukaan ja pahoittelut keskenmenosta. Varmaan ihan hyvä idea hakeutua tutkimuksiin, jonot on kuitenkin yleensä pitkiä. Nyt en tosin ole varma, hidastaako alkanut raskaus, vaikka keskenmenoon päättyikin, tutkimuksiin pääsyä?
Mulla ei ole sen ihmeempiä oireita ilmaantunut. Alavatsa kramppaa välillä, mutta en osaa varmasti sanoa eroaako se edellisistä kierroista. Huomenna tai ylihuomenna pitäisi tuhrun alkaa.