Omppulainen, onpa sulla tosiaan kestänyt kierron käynnistyminen. Varmasti turhauttavaa odotella. Ja onhan pitkässä kierrossa tosiaan se, että kauemmin aina joutuu odottelemaan. Mun normikierto on 28-32 päivää (yleensä 30 tai 31) mutta tässä 9kk aikana on ollut kaksi pidempää kiertoa (ehkä stressin takia), 36 ja 39 päivää.
Enpä mäkään tiennyt yrityksen alkupuolella puoliakaan tästä, mutta täällä kun on lukenut ihmisten kokemuksia niin tieto lisääntyy. Eipä sillä kai niin väliä muuten, mutta (yksityiselle) klinikalle kun mentiin, niin halusin olla kartalla kun siellä aika on rahaa.
Harmi että sun kierto vaan venyy vaikka testit näyttää negaa. On kyllä joitakin ihmisiä, joilla raskaus näkyy vasta verikokeessa, mutta mäkin olen ymmärtänyt että enemmistölle kotitestit toimii hyvin. Hyvä että oot kuitenkin menossa lääkäriin uudestaan. Oireista en osaa sanoa muuta, kuin että yrityksen aikana olen kokenut lähes kaikki: on ollut etovaa oloa, epätavallista tissikipua, palelua... ja silti on menkat tulleet ajallaan (tai myöhässä) ja testit aina näyttäneet negaa. En tiedä onko siellä ollut kiinnittymisyritystä joka aiheuttaa oireet, vai hormonit muuten vaan heitelleet. Mutta toivotaan että sun ovis oli myöhässä, sitten olisi vielä toivoa! :)
Suvetar, niinhän se on, ristiriitainen juttu: kovasti toivoin etten joudu tutkimuksiin, mutta näin pitkällä kun ollaan niin helpottaa vähän oloa kun tietää missä mennään. Toivotaan että se yksi hyvin ajoitettu kerta riittäisi teillä. Samassa toivossa täällä usein ollaan, yksi tai kaksi inssiä kuussa. Kerta oikeaan aikaan voi hyvin tuoda tärpin.
Mutta kuulostaa hyvältä jos olet onnistunut vähän unohtamaan yritystä tai kierron vaihetta, sekin voi vähentää stressiä.
Ovislimoja mulle ei juurikaan tule pyyhittäessä. En muista olenko jo laittanut linkkiä tänne, mutta limoja opin tulkitsemaan vasta tämän blogitekstin myötä:
http://luomupimu.blogspot.fi/2011/11/ovulaatiolima-ja-muita-valkovuodon.html (ällövaro, kuvia!)
Dolcetti, en ole ihan varma miten Letrot on vaikuttaneet ovulaation ajankohtaan. Periaatteessa siis folli on kasvanut paljon nopeammin isoksi, joten oletan että luomuna ovis olisi ollut aiemmin. Olen kuitenkin saanut molempiin lääkeavusteisiin kiertoihin irrotuspiikin, jos o-plussa ei tule tiettyyn päivään mennessä. Normaalisti mulla o-plussa on tullut kp12-16 välisellä ajalla. Nyt lääkkeen kanssa lääkäri on käskenyt alkaa tikuttaa jo ultrapäivänä, eli kp10 ja nyt kp9. Molemmissa kierroissa sain ohjeeksi, että jos o-plussa ei tule kp12 mennessä niin irrotuspiikki napaan. Ei tullut, joten tänäänkin pistin piikin. (Ovulaation pitäisi olla sitten 36 tunnin päästä pistosta.)
Hyvä jos pari viikkoa sitten ultrassa sun limakalvo oli ihan ok. Eiköhän sen sitten pitäisi olla tarpeeksi paksu, jos lääkäri oli sitä mieltä.
Kysymykseesi tiedon hausta, itse kun kiinnostun jostakin aiheesta niin tykkään hakea siitä tietoa. Minulla se ehkä vähän vähentää stressiä, kun tiedän mitä odottaa. Toisaalta olen pitäytynyt lähinnä tiedossa siitä, millainen kierron pitäisi olla ja miten eri lääkkeet toimivat, ja miten eri ihmisillä tutkimuksissa on tehty. Olishan tuota ravinnepuolen tietoakin ihan loputtomiin, mutta olen ajatellut että yritän lähinnä syödä terveellisesti ja liikkua, enkä stressaa kaikesta mitä laitan tai voisin laittaa suuhuni. Siitä kyllä saisin stressin, jos joka päivä joutuisin miettimään mitä syön.
Toisaalta, kun tässä ollaan luovuttaja-kaverin kanssa liikkeellä, niin koen velvollisuudeksi hakea ainakin sen verran tietoa, ettemme vaivaa kaveria turhaan. Ison työn ja uhrauksen hän tekee, niin haluamme että kaikki on hänelle mahdollisimman helppoa.