Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

Tällä hetkellä en tiedä mitä ajatella... jostakin syystä olen ihan varma, että AMH-arvoni on kaikkien viitearvojen alapuolella ja meille kerrotaan, että lapsen yrittäminen on yhtä tyhjän kanssa. Toisaalta ajatus lapsivapaudesta on jopa helpottavaa, sillä suhtauden raskauteen ja vanhemmuuteen lievästi sanottuna inhorealistisesti. Asiaa ei suinkaan helpottanut se, että kuulin pari päivää sitten erään tutun tuttuni kuolleen synnytykseen. Kuollut nainen oli nuori ja perusterve ihminen, jolla ei tiedetty olevan mitään riskitekijöitä. Harvinaisiahan nämä tapaukset ovat, mutta kyllä tuo tapaus mieleen pyörimään jäi.

Ajattelin aluksi, että jään ihan rauhassa odottelemaan testituloksia, mutta sitten ajatus siitä, että istun puolisoni kanssa lääkäriä vastapäätä ja kuulen "parasta ennen" päiväykseni menneen ohi jo aikoja sitten, alkoi ahdistamaan. Sotitinkin äsken klinikalle ja sain ilokseni (?) kuulla, että voin tarkistaa tulokseni heti niiden tultua netin kautta omilta sivuiltani jonne kirjaudun pankkitunnuksilla. Tulokset tulevat varmaankin maanantaina (AMH testataan perjantaisin), joten viikonlopun saa jännittää.... sellaisen pariskunnan kanssa joka käy parhaillaan läpi hedelmöityshoitoja huonolla ennusteella.

Enpä olisi uskonut ikinä olevani tässä tilanteessa, mutta tästä tilanteesta itseni löydän. Löydän itseni kahden vaiheilta ja huolissani mieheni reaktiosta siihen, jos minussa onkin jotain "vikaa". Hänelle kuulemma kelpaan kävi mitä kävi, mutta en usko hänen pystyvän käsittämään mitä kaikkea se tarkoittaisi. Huokaus...
 
Muokattu viimeksi:
Suvetar, hyvältä kuulostaa sun pohdinnat lääkkeistä. Tietenkin varmaan parempi mitä vähemmän syö raskauden aikana, mutta kyllä oma terveys on tärkein. Jos ei itse voi hyvin, ei se ole mikään palvelus lapselle.
Mutta sullahan pitäis varmaan olla jo menkat pian alkaneet jos alkaa, mikä siellä on tilanne? Pahoittelut negasta, aina yhtä masentavaa. :sad001 Nyt en muista, olitko aiemmin ollut raskaana? Joillakin plussa näkyy vasta kun menkat on selkeästi myöhässä, ei kannata vielä menettää toivoaan.

Mollukka, ehkä teidän kannattaa vielä hetki odotella julkiselle pääsyä, jos kuitenkin se on jo lähellä. Katsotte mitä he sanovat hoidoista ja odotusajoista. Voihan se riippua siitäkin, mitä suosittelevat. Jos on jotain erikoista ja hoitoon pääsy kestäisi, voihan sitten suunnata yksityiselle. On se totta, että tässä iässä ei kannata enää niin aikailla. Itse oon varmaan tämän ketjun nuoremmasta päästä kun vasta 31, mutta usein toivon että oltais voitu aloittaa aiemmin. No, ei sille mitään enää voi.

TK, toisessa ketjussa eräs on odottanut jo 3kk laparoskopia-aikaa. Varmaan siinä kestää kauemmin, koska se on leikkaus, muihin hoitoihin pääsee nopeammin.

Dolcetti, tervetuloa, kyllä mukaan aina mahtuu. :greet025 Luin vähän sun tilanteesta myös toisesta ketjusta. Tässä vielä linkki vauvapalstaslangiin, niin on vähän helpompi tulkita tekstejä. http://www.vau.fi/Perhe/Huvitukset/Vauvapalstaslangia/
Toivottavasti tulokset ovat hyvät, tai korkeintaan löytyy jotain helposti korjattavaa. Outoa kyllä, ettei lääkäri maininnut aukiolotutkimuksen mahdollisesta kivuliaisuudesta. (Oon kuullut myös muutaman tarinan että ei ole sattunut ollenkaan.) Itse suosittelen ottamaan ihan kunnolla kipulääkettä varalta.
Musta tuntuu, että tää odottamisen odotus on täynnä ristiriitaisia tunteita. Haluaa lasta mutta pelottaa mitä siitäkin tulee; välillä ajattelee niin järjellä ja välillä on täysin tunteiden vietävänä (mitä harvoin muuten olen) mutta molemmat tuntuvat sillä hetkellä "oikealta" minältä. Odotan kärsivällisesti, elämäni on ihan hyvää ja tiedän että tässä voi kestää, eikä se haittaa. Kunnes menkat taas alkaa ja maailma murtuu pariksi päiväksi. Nytkin on ristiriitainen olo lääkkeestä. Toisaalta uskoisin että se voi hyvin tuoda meille plussan muutaman kuukauden sisään. Silti usko aina juuri meneillään olevaan kiertoon on vähäinen. 9kk yrityksen jälkeen (sis. yksi taukokierto) tuntuisi utopistiselta tehdä plussatesti.

Omasta tilanteesta, tosiaan perjantai-iltana pistin Pregnylin jonka pitäisi irrottaa munasolu noin 36 tunnin päästä pistosta. Sunnuntaiaamuna huomasinkin jomotusta oikealla puolella, ja kun pyöräilin niin ei ole ikinä ennen sattunut niin jokainen halkeama tiessä. Nyt vihlaisi ikävästi aina kun pöyrä pomppas, tai jos aivastin. Eli sanoisin että lääke toimi. Se on sitten eri asia, hedelmöittyikö munasolu tai onnistuuko se kiinnittymään. Eihän täydellisissäkään oloissa jokainen kierto tuo tärppiä, joten toistaiseksi olen maltillisin mielin. Ovulaatiosta on sen verran vähän aikaa, dpo5 nyt, että ei vielä pitäisikään olla oireita.
 
Tässä muutamia:

Normal Ranges of AMH Levels (www.acubalance.ca/resources/fertility-tests)
• Low 0.0 to 0.3 ng/ml
• Reduced 0.3 to 0.7 ng/ml
• Satisfactory 0.7 to 3.5 ng/ml
• High 3.5+ ng/ml

AMH Blood Level (www.advancedfertility.com/amh-fertility-test.htm)
Interpretation (women under age 35)
• High (often PCOS) Over 4.0 ng/ml
• Normal 1.5 - 4.0 ng/ml
• Low Normal Range 1.0 - 1.5 ng/ml
• Low 0.5 - 1.0 ng/ml
• Very Low Less than 0.5 ng/ml

AMH Blood Level (www.rmanj.com/2013/09/anti-mullerian-hormone-amh-testing-of-ovarian-reserve/)
• High (often PCOS) Over 3.0 ng/ml
• Normal Over 1.0 ng/ml
• Low Normal Range 0.7 – 0.9 ng/ml
• Low 0.3 – 0.6 ng/ml
• Very Low Less than 0.3 ng/ml
 
Muokattu viimeksi:
Dolcetti, tervetuloa tänne harvinaisten kerhoon :wink Mulla ei ole hajuakaan noista AMH-arvoista, mitä ne edes kertoo/mistä se on lyhenne? En uskalla ottaa kantaa kun en ole yhtään perillä.

Beisla, on varmaan mukava huomata selvästi, että noi lääkkeet vaikuttaa jollain lailla? Onnea matkaan :)

Mulla menkat alkoi samana päivänä kuin olin tehnyt testin. Eli ei jäänyt epäselvyyttä.. Mulla on tosiaan takana yksi keskenmennyt raskaus. Ensi kuussa tulee vuosi täyteen siitä, kun raskaus alkoi. Meillä ei olosuhteiden vuoksi oo ollut aktiivista yrittämistä koko vuotta. Nyt oli yk 5 keskenmenon jälkeen. Joka tapauksessa soitin tänään julkiselle ja sain kuulla, että meillä päin ei saa enää varattua kiireettömiä lääkäriaikoja.. eli tämänkin asian kanssa pitää mennä jonottamaan lääkäripäivystykseen, jotta saisin mahdollisesti lähetteen labroihin ja ehkä jonkun jatkoajan lääkärille.. :wideyed: Eikös kuulosta uskomattomalta?? Mulla on ollut nyt aika ankeat fiilikset, miehenkin kanssa oli aika ikävänsävyinen keskustelu tästä koko hommasta, tuntuu että helvetti, antaa olla, en varmaan tule ikinä raskaaksi.

Ja noista tunteista.. Välillä tosiaan tuntuu siltä, että tämä on ihan järjetöntä. Ja että miten sitä sitten joskus pärjää sen lapsen kanssa. Tai onko vastuutonta edes haluta perheenlisäystä tällaiseen maailmaan? Millaista elämää meidän lapset jonain päivänä joutuvat tai heidän on mahdollista elää? Huhhuh..
 
Suvetar, kannattaa käydä ensin yksityisellä gynellä. Hän voi laittaa lähetteen julkiselle puolelle ja siinä käynnin aikana voi katsoa ultralla sun tilannetta. Homma lähtee siis nopeemmin matkaan, näin uskon.

Beisla, mulla kans Pregnyl teki saman. Tuli tärinäkipua ym. ja sitä vihlontaa jatkui koko loppukierron ajan jossain määrin. Ensin luulin että tuntemukset johtu aukkarista, mutta syynä oli varmaan tuo pistos. Mulla oli siis viime kierrossa se Pregnyl. Jännä sinänsä, että myös tässä kierrossa selkeet ovisoireet. Ei niin paljon tuntemuksia kuin viimeksi, mutta kuitenkin. Mistä lie johtuu, kun aiemmin en tuntenut näin selvästi.

Dolcetti, tervetuloa. Arvoista on paras jutella gynen kanssa. Viitearvot myös muuttuvat vuosien myötä ja netistä löytyy sekä uusia että vanhoja viitearvoja. Tämän huomasin simppa-analyysin arvoja googletellessa. Esim. se "sallittu" epänormaalien simppojen määrä on nimittäin muuttunut aika paljon vuosien myötä. Tuota amh:ta ei mulla ole katottu ainakaan vielä.
 
Mollukka, kävin tammikuussa yksityisellä gynellä ja se ultrasi silloin sisäkautta ja kaikki oli kunnossa. Oon miettinyt, onko tilanne voinut muuttua, mut periaatteessa uskon, että ainakaan monirakkulaisuutta ei ole. Myös limakalvon paksuus oli silloin ok. Enemmän mua mietityttää veren hormonipitoisuudet, etenkin kilpirauhashormonit.

Ihan kurillani haluan mennä kokeilemaan, mitä täällä mun kotikaupungissa on tarjolla julkisella puolella, joten aion ylihuomenna mennä jonottamaan tk:hon.. Sittenpä nähdään, mitä sanovat.

Oon miettinyt paljon myös sitä endometrioosiepäilyä viime aikoina. Menkkojen aikana oli nimittäin paljon sellaista oikeaan kylkeen säteilevää kipua, ja siihen kipuun särkylääkkkeet auttoi huonosti. Onko sulla mollukka ollut vastaavaa?
Tsemppiä kiertoon, eihän sitä tiedä vaikka kävisikin hyvin tylsistä fiiliksistä huolimatta :) Kuinka pitkän matkan päässä teillä olisi isompi klinikka?
 
Suvetar: AMH (eli Anti-Müllerian hormone) on hormoni, joka kuvaa munasarjatoiminnan reserviä. Iän mukana ja esim. endometrioosin takia AMH-arvot laskevat ja kertovat hedelmällisyyden laskusta (eivät munasolujen laadusta). AMH-arvo voidaan mitata mihin aikaan kierrosta tahansa ja arvon perusteella voidaan arvioida myös esimerkiksi IVF:n onnistumisprosenttia ja vaihdevuosien alkamisajankohtaa.
 
Muokattu viimeksi:
Dolcetti, ikävää kuulla :sad001 ymmärrän oikein hyvin tuntemuksesi. Kun on mullakin tätä ikää kertynyt jo aika tavalla, ja yrityksen alkaminen näin myöhään on lopulta ollut oma valinta.. Toivon kuitenkin, että saisit gyneltä toivoa nostattavia uutisia! Pidän peukut pystyssä!

Tuollainen arvo olisi varmasti itsellekin hyvä tietää... Oliko se jossain perusverikoesarjassa mukana? Vaikka meillä onkin alkanut yksi raskaus nopeasti, henkisesti olen koko ajan valmistautunut myös siihen, että se oli onnenkantamoinen ja raskautumisessa/raskauden jatkumisessa on ongelmaa. Itsestä tuntuu, että helpottaisi kovin, kun tietäisi selvästi tilanteen. Ehkä kaikkein kamalinta on se, jos kaikki onkin kunnossa eikä lasta silti kuulu. Tuntuu, että asiaan ei silloin voi mitenkään vaikuttaa.
 
Suvetar: Kiitos peukuista! :) Vaikka itse näihin tutkimuksiin halusin näin "varhaisessa" vaiheessa, niin silti tuntuu että tieto lisää tuskaa.
 
Muokattu viimeksi:
Suvetar, mulla yksityiselle hedelmöityshoitoja tarjoavalle klinikalle matkaa sellaiset +200 km per suunta... Mutta ultrausta ym. voi tehdä sitten tässä lähempänä yksityisellä gynellä.

Mua myös epäilyttää välillä se mahdollinen endo. Kuukautiskivuista selviän kuitenkin kolmella Buranalla, joten kivut eivät ole mitenkään sietämättömiä ja kipua on yleensä 1-2 päivän aikana (liikunta pahentaa niitä). Joskus kuukautisten aikana sinä runsaimpana ja kivuliaimpana vuotopäivänä on myös ulostamiskipuja (kramppituntemuksia suolessa), mutta ne ovat gynen mukaan varsin tavallisia, eivätkä välttämättä liity endoon. Ei sitten muita oireita mulla. Ultrassa ei näy mitään poikkeavaa, mutta sisätutkimuksessa on tunnustelemalla löydetty yhdestä kohdasta sellaista aristavaa nystermää. Yksityinen gyne arveli, että laparoskopiaa tuskin julkisella puolella mulle tehdään, koska ainakin toinen munanjohdin on mulla auki ja kun ultrassa ei näy mitään poikkeavaa. Eli ehkäpä endoa saattaa olla, mutta ehkä lievää?! Kenpä näistä tietää, huoh. Mun yksi ystävä innokkaasti kertoo usein omasta endostaan ja vähän mielestäni pelotteleekin sillä. On sanonut mulle useaan kertaan, että pitäis mun sinne laparoskopiaan päästä ja äkkiä, että "ei sitä voi varmaksi tietää, ettei sulla sitä ole ennen kuin tehdään tähystys". Hän varmasti tarkoittaa aivan hyvää, mutta lisää kyllä ahdistustani asiasta melkoisesti. Kerran töksäytin, että en ala ajattelemaan itselleni sairautta, jota mulle ei ole diagnosoitu. Ja enhän mä voi myöskään itse päättää siitä, menenkö tähystysleikkaukseen vai en. Lääkäri tekee ratkaisun. Hän vaan jatkoi siitä laparoskopiasta, että sinne mun pitää päästä ja että kai olen jo liittynyt endometrioosiyhdistykseen. Tässä taannoin kerroin vatsavaivoista (siis ruoansulatusongelmista) ja nekin ovat hänen mielestään tyypillisiä niille, joilla on endoa. Anteeksi purkaus, mutta jokseenkin hänen pakkodiagnoosinsa ahdistaa ja se tulee keskusteluun lähes joka kerta kun hänet tapaan. :confused:

Dolcetti: tsemppiä tutkimuksiin. Aukiolotutkimusta ei kannata jännittää etukäteen. Kokemus on jokaiselle kuitenkin niin yksilöllinen. Suurelle osalle se on kuulemma varsin kivuton. Itse kuvailisin sitä niin, että tuntui voimakkailta kuukautiskivuilta. Voisin silti mennä uudestaankin ja saatan ehkä joutua menemäänkin, kun yritetään vielä saada selvyyttä toisesta tuubasta, johon ei viimeksi saatu virtausta.
 
Muokattu viimeksi:
Mollukka, mielestäni ystäväsi käytös ei ole ihan asiallista. Ei kenellekään pidä manata kevein perustein mitään sairautta. Toki endo on sellainen arvaamaton tauti, että se ei välttämättä näy paljon missään, mutta toisaalta sen aiheuttamat oireet voi tosiaan sekoittua moneen muuhunkin asiaan. Silloin kolme vuotta sitten, kun gyne heitti endoepäilyn ilmoille, olin tosi huolissani. Liityin kaikkiin vertaistukiryhmiin ja tarkkailin kroppaa jatkuvasti. Sitten jossain vaiheessa päätin jättää asian ajattelemisen vähemmälle - miksi lietsoa turhaan kauhua itsessään. Mulla ei kuitenkaan oo missään vaiheessa ollut sellaisia kauheita kipuja, mitä monet kuvailee.

Harmillisen pitkä matka teillä sinne klinikalle. Edelleen toivon että lähete julkiselle tulisi pikavauhtia! Tai tietenkin eniten sitä raskautta :)

Dolcetti, haluatko kertoa, mitä gyne sanoi?

Mitkä tuntemukset Beislalla?
 
Suvetar: Joo, ilman muuta voin kertoa ja tarkoitus oli niin tehdäkin. Voi kenties auttaa muitakin ja/tai antaa tietoa.
 
Muokattu viimeksi:
No mutta vaikka arvo on huonohko, eikös käynti ollut silti ihan kohtuullisen myönteinen? Ei tullut täystyrmäystä? :)
 
Suvetar: Kohtuullisen myönteinen kyllä. Mutta pessimistinä tähän projektiin lähdin ja yhä edelleen sellainen olen. Vähän jäi mietityttämään se kierronkin lyhyys... että eikö se tosiaan ole mikään este. Mutta uskottava kai se on, kun lääkäri niin sanoo :nailbiting:
 
Muokattu viimeksi:
En oo asiantuntija o-testien suhteen enkä oo itse käyttänyt tuota kaksoishormonitestiä, mutta voisko olla kyse hormonin nopeasta vaihtelusta? Eli jos sulla nyt nousikin jotenkin nopsasti se LH, kun edellisessä kierrossa sen nousu tietylle tasolle kesti pidempään? Mitenköhän on, kumpi arvio oviksen ajankohdasta on luotettavampj, tuo testin antama vai gynen antama? Eikö gynenkin arvio oo "silmämääräinen"?

Mulla liikahti asiat sen verran eteenpäin, että ensi viikolla menen antamaan veri- ja virtsanäytteen. Vielä en saanut lääkäriaikaa sisätutkimukseen. Ja näiden +spermatutkimusten jälkeen saa vasta lähetteen lapsettomuuspolille.
 
Dolcetti, kyllähän teidän tilanne ihan toiveikkaalta kuulostaa, jos ei lupaavalta. Oon kuullut huonommista tuomioista paljon nuoremmiltakin. Miehen tavarakin priimaa! Uskoisin kyllä lääkäriä että teillä on vielä mahdollisuuksia. :)
En itse ole kokeillut tuota kaksoishormonitestiä. Voihan olla, että ovulaatio on kuitenkin vasta silloin kun lääkäri arvioi. Luin juuri vähän aikaa sitten erästä blogia jonka kirjoittaja käy klinikalla insseissä. Lainaan nyt koko tekstipätkän: "Testailen taas väestöliitosta ostetuilla liuskatesteillä kun jännittää clearbluen käyttäminen. Lääkäri meinaan sanoi, että viime aikoina on tullut useampi tapaus, että ne on näyttäneet mitä sattuu. Musta tuntuu, että meillä kävi sama juttu silloin toukokuun lopussa. Tulikohan plussa kp 10 tai 11. Joka tapauksessa silloin heti ekana testipäivänä. Epäilin jo silloin, että testi on väärässä mutta syystä tai toisesta en tehnyt uutta. Menkat sitten alkoivatkin niihin aikoihin, että ovis olisi ollut myöhemmin."
Hankalaa kun ei tiedä mihin voi luottaa, mutta kuitenkin kun teillä on mahdollisuus heilutella peittoja useampana päivänä, ei oikean tuloksen saaminen ehkä ole niin kriittistä.

Suvetar, pahoittelut menkoista. :sad001 Kuulostaa tosiaan älyttömältä tilanne teidän lääkärissä. Siis ihan oikeasti, sinnekö kaikkien pitäis mennä odottamaan? Onko tämä jokin älyvapaa ajatus potilaiden vähentämisestä? Jösses... :rolleyes:
Tuskin sulla ainakaan monirakkulaisuus olis kehittynyt näin nopeasti, varsinkaan jos esim. paino ei ole olennaisesti muuttunut. Hyvä kuulla että sun tutkimukset etenee. Tiedätkö jo, mitä ne sulta tutkii?

Mollukka, mulla loppui se tärinäkipu joskus puolenpäivän jälkeen silloin ovispäivänä. Satunnaista vihlontaa on kyllä ollut, mutta niin on kai välillä muissakin kierroissa. Mietin että oviksen jälkeinen vihlominen ei välttämättä johdu suoraan siitä Pregnylistä, vaan keltarauhasesta, kun ovulaatio on varmasti tapahtunut. Ehkä sun kroppa sai jonkin boostin toimia paremmin?
Onpa sulla pitkä matka yksityiselle klinikalle. Ei ihme että odotat mieluummin pääsyä julkiselle.

On. Täällä ollaan flunssan kourissa. Viikonlopun oli kurkku kipeä, nyt kolmatta päivää nenä ihan tukossa ja vähän lämpöä. Pari päivää siinä 37 hujakoilla, tänään 37,5. Siis ihan korvalämpömittarilla pitkin päivää mitattuna. Eilen illalla ja tänään on vähän aristaneet rinnat. Mulla aristaa nännejä pari päivää ennen menkkoja, ja nyt yrityksen alun jälkeen sitä ollut muutenkin, kerran jopa ovulaation aikaan. Mutta ei koskaan koko rintaa ole aristanut. Mitään etovaa oloa tai kramppeja ei ole ollut, vain lievää paineen tunnetta alavatsalla ja välillä vihlaisee vähän oikean munasarjan tienoilla.
On noita oireita ollut vaikka mitä tässä eri yrityskierroissa, joten en nyt näiden perusteella aio olettaa mitään. Tai ainakin yritän olla olettamatta. Ensi tiistaina viimeistään pitäisi alkaa menkat. Luultavasti testaan vasta silloin, jos ei oireet tästä vielä ylly. Yrityksen alkupuolella saatoin testata päivän-pari ennen menkkojen alkua, mutta nega masentaa niin että olen luopunut siitä. Mutta mulla on sääntö, että jos oksu lentää niin sitten saa testata. :p
Sun kaveri ei tosiaan taida ymmärtää mitä selittää. Toki varmasti tarkoittaa hyvää, mutta kyllä itse luottaisin lääkärin arvioon. Ei nyt kohtalotovereiden toivossa pidä kaverille sairautta diagnosoida.
 
Suvetar, kiitos tsempeistä! Mitkäs fiilikset sulla vauvaprojektin suhteen tällä hetkellä? Ymmärrän hyvin, että endo kummittelee välillä mielessä. Mua myös välillä huolettaa se. Ultrasta kun ei näe sitä välttämättä. Mutta koetetaan keskittyä positiivisiin juttuihin eikä murehdita liikoja. Eiks niin. :wink

Dolcetti, hyvä että pääsitte hoidoissa eteenpäin ja että kokemus oli positiivinen. Jännä ettei tehty aukkaria. Se käsittääkseni on yksi tehtävistä perustutkimuksista. Mutta voihan olla että eri lääkärit toimivat eri tavoin ja eri järjestyksessä asioissa.

Täällä varmaan kohta menkat alkamassa eli kierron viimeiset päivät käsillä... Tuntuu ihan normikierrolta ja menkkoja enteileviä tuntemuksia tuttuun tapaan. Plääh.
 
Beisla, nyt vasta näin sunkin viestin. :) Oon kans vähä epäileväinen ovistestien suhteen. Pohdiskeltiin, että jos ensi kierto mentäisiin joka toinen päivä -tekniikalla ihan kokeilumielessä. Nyt on ajoitettu siihen ovisplussan aikoihin ja kierron puoleen väliin. Rupesin vaan miettimään sitä Pregnyliä viime kierrossa... Pistin sen ovisplussapäivänä ja kierto jäi hieman lyhyemmäksi kuin normaalisti. No syitä voi olla moniakin, mutta jospa pistin sen liian aikaisin kuitenkin? Näitä asioita kun alkaa pohtimaan niin tuntuu että voisi pohtia loputtomiin...

Suvetar: Mitä verikokeita sulle määrättiin? Prolaktiini ja kilpparit?
 
Mollukka, en tiedä, mitä kokeita lääkäri laittoi lähetteeseen.. Kun ei kierron vaiheesta ollut mitään puhetta, niin tuskinpa kovin spesiaalia. Kilpirauhanen ainakin - eikö keltarauhashormonin mittauksessa pidä olla jokin tietty aika kierrosta meneillään? Tarviiko siinä prolaktiinissa olla? Virtsanäytteestä katsotaan ne "pakolliset" sukupuolitaudit.

Beisla, meillä tosiaan on todella kummallinen systeemi nykyään. Jonotin siis käytännössä pelkkää ajanvarausta varten kaksi ja puoli tuntia. Enkä silti saanut varattua kaikkia aikoja, pitää vielä ensi viikolla soittaa uusiksi, jotta pääsen sisätutkimukseen. Katsotaan, kauako hermo kestää tätä hidasta toimintaa..

Toivon kyllä, että teillä kaikilla muilla eksyis täti jonnekin matkalle... :) Yritän olla tässä kierrossa niin, että en aattelis kiertopäiviä ja kaikki lisäravinteetkin oon jättänyt ottamatta. Eli löysin rantein. Jos se tuottais tulosta (hahaa, en kyllä usko mutta kaikkea pitää koittaa..)! Koitan toimia kuin vuosi sitten.
 
Dolcetti, mihin se Letrojen teho muuten perustuu, eli miksi niitä käytetään sun tapauksessa? Tiedän nimeltä nää kaikki clomit, terot, luget ja letrot, mutta en tiedä, mihin mikäkin vaikuttaa...
 
Takaisin
Top