@Onda ollaan suht saman ikäisiä, tosin mä täytin 38 viime vuonna, mutta vasta loppupuolella. Ekanakin kiitos tarinasi jakamisesta, kuulostaa siltä, että teidän perheelle on kaadettu erilaisia haasteita ihan kauhakaupalla, mutta olette onnistuneet rakentamaan vakautta ja löytämään tasapainon.
Lapsiasiat ei taida olla järjellä selitettävissä tai perusteltavissa vaan kyseessä on aina itsekäs, paljolti täysin tunnepitoinen päätös. Toki vaihtelua varmasti on ja ihmisillä eri tilanteita.
Uskon, että ajatus kolmannesta lapsesta herättää tunteita ja kysymyksiä moneen suuntaan. Hyvä kuitenkin, että olette miehen kans saaneet puhuttua avoimesti ja kumpikaan ei ainakaan suoraan vastusta. Hyvä, että oot saanu reumaan biologiset lääkkeet. Toivottavasti vaste on hyvä ja oireet helpottuu. Mulla ei itsellä ole reumaa, mutta lähipiirissä sitä on paljon, joten oon jo pienestä tytöstä asti saanut seurata, miten yksilöllinen tauti ja siten myös hoitopolku ovat.
Sinuna ottaisin yhteyttä reumapolille ja kysyisin biologisen lääkityksen vaikutusta raskauden aikana sikiöön ja myös omaan vointiisi. Kysyminen ei maksa mitään muuta kuin vaivan, ja reumapolilta saat varmasti parhaan ja ajantasaisimman tiedon.
Mulla ei oo lapsia, ja yritetään mieheni kanssa siis esikoista. Mulla on toiveissa aina ollut vain yksi lapsi, vasta viime keväänä päädyin sille kannalle, että edes se yksi voisi olla kiva. Toive raskaudesta on voimakas, mutten voi sanoa potevani varsinaista vauvakuumetta (vaikka vauvafoorumille kirjoittelu ehkä vähän nostaa ainakin vauvalämpöä). Samastun mieheesi, en itsekään innostu vauva- ja pikkulapsiajasta, vaan ideaalitilanteessa meidän lähipäiväkotiin ilmestyisi nyt työpäivän aikana sellainen omatoiminen nelivuotias, jonka voisin käydä hakemassa mukaani kotiin. Valitettavasti kuitenkin, jotta sen nelivuotiaan saa, pitää olla raskaana ja selvitä vauva- ja pikkulapsiajasta.
Ja toisaalta: mähän en tiedä, mitä on edessä, joten voihan olla, että takki kääntyy täysin suhtautumisessani.
Ihanaa, että mahdollisuus kolmannesta on vielä ainakin ajatuksen tasolla läsnä. Kolmas lapsi voisi tullessaan tasapainottaa perheenne arkea ja dynamiikkaa. Kivaa viikkoa!
Edit: typoja korjattu