Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäkin liityn tänne kuumeilemaan, heippa kaikille ✨ Km:stä kolmisen viikkoa, vuoto loppunut pari viikkoa sitten. Tänä viikonloppuna on aloitettu uusi yritys ristiriitaisin tuntein, pelko kulkee aina toivon mukana. Ovista en oo saanut tikuilla kiinni, mutten aiemminkaan ole siinä aina onnistunut. Plussatuulia kaikille 🌈

Hei! Minä oon täällä taustalla pidellyt hiljaiseloa kun meillä oli tosiaan tammikuussa se ICSI hoito ja lievän hyperin/hyperin riskin takia ei päästy tuoresiirtoon. PAS olis tarkoitus tehdä nyt maaliskuussa ja tässä olen koittanut olla mahdollisimman zen ja odotellut menkkojen alkua. Ja tietenkin ne on myöhässä 😩. Tein nyt aamulla raskaustestin kun ne menkat monesti sen jälkeen alkaa 😅 mut mitä ihmettä, onko tää nyt plussa vaikka jälkimmäinen kuva on hieman testiajan ulkopuolella jo 😭❤️😭😭

Liitteet

• IMG_0957.jpeg
    IMG_0957.jpeg
    1.8 MB · Katsottu: 51
  • IMG_0959.jpeg
    IMG_0959.jpeg
    529.2 KB · Katsottu: 53
Hei! Minä oon täällä taustalla pidellyt hiljaiseloa kun meillä oli tosiaan tammikuussa se ICSI hoito ja lievän hyperin/hyperin riskin takia ei päästy tuoresiirtoon. PAS olis tarkoitus tehdä nyt maaliskuussa ja tässä olen koittanut olla mahdollisimman zen ja odotellut menkkojen alkua. Ja tietenkin ne on myöhässä 😩. Tein nyt aamulla raskaustestin kun ne menkat monesti sen jälkeen alkaa 😅 mut mitä ihmettä, onko tää nyt plussa vaikka jälkimmäinen kuva on hieman testiajan ulkopuolella jo 😭❤️😭😭

No kyllä se todellakin on plussa! 🥰😍❤️ Onnea kovasti ja toivon että kaikki menee hyvin eikä siirrolle tulekaan tarvetta ☺️

Onkohan kuinka paljon kuukautiset myöhässä?

Onnea plussasta !

Kiitos! Mulla on kierto aika säännöllinen, mutta ajattelin että punktio ja lääkkeet on sotkenut kierron. Yleensä kierto on 29, nyt on päivä 32. Tein äsken digitestin ku mies tuli kotiin nii siinä oli raskaana 1-2 😭😍❤️. Tässä vaiheessa aika epäuskoinen olo, voiko kaikki mennä hyvin. Meillä on diagnoosina miehestä johtuva lapsettomuus niin en osannut tätä odottaa vaikka toki tärppipäivät hyödynnettiin tässä toipumiskierrossa

Hei! Liityn seuraanne 🤩Meillä neljäs haaveissa.🥰 Kauan mietitty yritetäänkö vielä neljättä. Välillä tultu tulokseen, että nyt hyvä määrä lapsia, mutta niin se ajatus vaan hiipii siitä neljännestä usein mieleen molemmille, eikä näytä jäävän pois 🤭Eli nyt saa tulla ,jos meille vielä yksi suodaan. Itse kuitenkin jo 36v niin nyt ,jos koskaan koitetaan vielä. Nyt 2 kiertoa menty ilman ehkäisyä. Vielä ei ole napannut kiinni. Viimeksi oli niin selkeät oireet ,mutta niin ne menkat vaan pläjähti päivän myöhässä 🙃 Toivotan onnea kaikille plussanneille ja muille onnea matkaan🙏🏼! Jännittäviä aikoja eletään!😍

Mä täytin alkuvuonna 38 ja huomasin alkaneeni pohtia, että koenko lapsilukumme olevan täysi vai en. Tajusin, että vastaus on, etten tiedä. Eli selvästikään se ei ole mielestäni vielä täysi, vaikkei mulla myöskään ole sinänsä vauvakuumetta. Tänään meillä on nyt sit käyty puolison kanssa keskustelu siitä, että "kolmas vai ei".

Mä oon sellaisessa vähän hassussa olotilassa, että mulla on "kuumeeton vauvakuume". Kahden edellisen kohdalla vauvakuume on ollut tosi voimakkaasti läsnä, niin siksi tää tuntuu nyt tosi erilaiselta. Mä huomaan pohtivani kaikenlaisia järkiseikkoja myös sille, että olisiko tässä hyvä jo näin, mutta samalla sydän huutaa tosi kovaa sitä, että haluan itse tietää, mitä mieltä olen, eikä niin, että herään joku aamu tulevaisuudessa todeten, että nyt se juna meni jo.

Meillä on lapset saatu molemmat hoitojen avulla - mä oon meistä se "rikkinäinen", enkä ovuloi luomusti kuin harvoin, jos silloinkaan. Lisäksi nyt alan huomata jo esivaihdevuosioireita itselläni. Viime kesänä on ultrattu ja silloin oli vielä vastaus, että näyttäisi vielä olevan ihan hyvä tilanne raskautta ajatellen.

Se mikä hieman jarruttaa, on että mulla itselläni on reuma, johon olen joutunut aloittamaan nyt biologiset lääkkeet. Toisaalla sanotaan, että ei ne vaikuta ja toisaalla sanotaan, että pitää keskustella reumapolin kanssa ennen raskautumisen yrittämistä. Mun mielestä TJOTtailu ei meidän tilanteessa olisi yrittämistä, vaan vasta hoitojen aloitus olisi. Mutta onko se kuitenkin? En tiedä.

Toisena sit se, että meidän juniori on kehitysvammainen, mikä syö kyllä meitä resursseja ihan niin paljon kuin haluamme vaan antaa. Kuitenkin aurinkoinen tyttö, enkä mä haluaisi senkään takia haudata ajatusta kolmannesta - ja toisaalta se myös vahvistaa sitä, että haluaisin kokea vielä yhden "normaalin vauvavuoden".

Kolmas sit, että puoliso ei pidä vauva- ja pikkulapsiajasta yhtään. Hän rakastaa lapsiamme, eikä ikinä antaisi heitä pois, mutta silti se pyöreesti 0-5v väli on vaan hänelle raskas. Hän ei kuitenkaan sanonut tän päivän keskusteluissamme "ei".

Niinpä minä löysin sit itseni jälleen täältä. Hupsista. Nyt sit pitäisi vissiin yrittää selkiyttää näitä omia ajatuksiani.

Edit, korjattu huomattuja typoja

@Onda ollaan suht saman ikäisiä, tosin mä täytin 38 viime vuonna, mutta vasta loppupuolella. Ekanakin kiitos tarinasi jakamisesta, kuulostaa siltä, että teidän perheelle on kaadettu erilaisia haasteita ihan kauhakaupalla, mutta olette onnistuneet rakentamaan vakautta ja löytämään tasapainon. ❤️

Lapsiasiat ei taida olla järjellä selitettävissä tai perusteltavissa vaan kyseessä on aina itsekäs, paljolti täysin tunnepitoinen päätös. Toki vaihtelua varmasti on ja ihmisillä eri tilanteita.

Uskon, että ajatus kolmannesta lapsesta herättää tunteita ja kysymyksiä moneen suuntaan. Hyvä kuitenkin, että olette miehen kans saaneet puhuttua avoimesti ja kumpikaan ei ainakaan suoraan vastusta. Hyvä, että oot saanu reumaan biologiset lääkkeet. Toivottavasti vaste on hyvä ja oireet helpottuu. Mulla ei itsellä ole reumaa, mutta lähipiirissä sitä on paljon, joten oon jo pienestä tytöstä asti saanut seurata, miten yksilöllinen tauti ja siten myös hoitopolku ovat.

Sinuna ottaisin yhteyttä reumapolille ja kysyisin biologisen lääkityksen vaikutusta raskauden aikana sikiöön ja myös omaan vointiisi. Kysyminen ei maksa mitään muuta kuin vaivan, ja reumapolilta saat varmasti parhaan ja ajantasaisimman tiedon.

Mulla ei oo lapsia, ja yritetään mieheni kanssa siis esikoista. Mulla on toiveissa aina ollut vain yksi lapsi, vasta viime keväänä päädyin sille kannalle, että edes se yksi voisi olla kiva. Toive raskaudesta on voimakas, mutten voi sanoa potevani varsinaista vauvakuumetta (vaikka vauvafoorumille kirjoittelu ehkä vähän nostaa ainakin vauvalämpöä). Samastun mieheesi, en itsekään innostu vauva- ja pikkulapsiajasta, vaan ideaalitilanteessa meidän lähipäiväkotiin ilmestyisi nyt työpäivän aikana sellainen omatoiminen nelivuotias, jonka voisin käydä hakemassa mukaani kotiin. Valitettavasti kuitenkin, jotta sen nelivuotiaan saa, pitää olla raskaana ja selvitä vauva- ja pikkulapsiajasta.

Ja toisaalta: mähän en tiedä, mitä on edessä, joten voihan olla, että takki kääntyy täysin suhtautumisessani. 😅

Ihanaa, että mahdollisuus kolmannesta on vielä ainakin ajatuksen tasolla läsnä. Kolmas lapsi voisi tullessaan tasapainottaa perheenne arkea ja dynamiikkaa. Kivaa viikkoa! 🥰

Edit: typoja korjattu

Muokattu viimeksi:
Meillä on menty reilu puolen vuoden ajan letrozolilla buustatuilla kierroilla ja välissä yksi tulokseton inssikin. Tässä meneillään olevassa kierrossa oli 5mg letrokuuri ja siihen päälle luomuyritystä, tänään dpo10 ja vastassa oli aamulla tämän näköinen testi...
Olisiko vihdoin joku tarttunut matkaan..?

Mulla ei oo viime aikoina ollut edes mitään sellaisia perinteisiä poppaskonsteja käytössä 😅, vitamiineistakin syönyt vaan foolihapot. En oo jaksanut käydä edes täällä, kun ollut jotenkin niin herkillä tämän homman kanssa. Mutta josko se tästä, pieni toivonkipinä kytee taas pitkästä aikaa.. 😊

Liitteet

• 20260330_072758-2.jpg
    20260330_072758-2.jpg
    288 KB · Katsottu: 31
Ihanaa @Riama 😍 paljon tarrasukkia! 👣

Täällä ois menossa kp40 eikä mitään oloja menkoista 🙄 Sinänsä mulle on normaalia 5-6 viikon kierto, että olisi vielä sillei rajoissa... Ja ois periaatteessa mahdollisuus, että olisin raskaanakin. Olemme harrastaneet vuosien tauon jälkeen kerran ilman ehkäisyä, mutta aika onnen tähtien alla oleva sisukas sissi olisi tulossa, jos olisinkin juuri tässä kierrossa ovuloinut ja kerrasta nappaisi kiinni. Jotenkin uskonkin, että kierto heittää taas vaan häränpyllyä, koska ei mulla ole oireita myöskään raskaudesta. Okei, väsyttää ja viluttaa, mutta väsymys voi johtua allergiasta ja vilu siitä, ettei sisäilmanvaihdot pysy kärryillä näissä säänvaihteluissa.

(ja eiköhän ne menkat ala heti tänään, kun tän kirjoitin 😄)

Takaisin