Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tulen täältä sivusta huutelemaan näistä IVF:n ja luomun onnistumismahdollisuuksista. AMH ja AFC:n ollessa matalat (kun yleensä FSH on edes syklisesti kääntynyt nousuun vaikka ei labroissa välttämättä näkyisikään, koska se on yhden hetken tulos) munasarjat ovat jo hiipumassa ja kehon omasta hormonituotannosta (ja FSH:n noususta johtuvasta piiskauksesta) huolimatta ei ole kuin vähäinen määrä folleja. Näin ollen siis IVF:n perusidea, että lääkkeillä piiskataan munasarjoja tuottamaan folleja normaaleja enemmän ei toimi toivotunlaisesti, kun ne ovat jo valmiiksi piiskatussa tilassa ja todennäköisesti keräystulos jää silloin tosi suppeaksi. Stimulaatiolääkkeet toimivat samoin kuin FSH, ja yleensä niillä ei saada erityisempää vastetta, joten kypsyvien follien määrä on yleensä tosi pieni eikä ihan hirveästi eroa siitä mitä luomukierrossakin kypsyisi. Siinä tilanteessa IVF on yleensä "turha", jos sieltä saadaan kalliilla ja pitkällä hoidolla 1-2 munasolua, jos sitäkään. Ja menee pahimmillaan monta kiertoa "hukkaan" hoitoja säätäessä ja optimaalista aikaa odottaessa ym.

Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö keho voisi itse vielä ovuloida ihan normaalisti kerran kuussa, että se oma stimulaatio jaksaa kuitenkin puskea aina sen yhden follin kypsäksi asti, mutta kun IVF:ssä haetaan sitä määrää, niin tulos voi olla about sama kuin jos vaan itsekseen yrittelisi. Jos IVF-tulos on 1-2 munasolua, jotka ei välttämättä lähde kehittymään tai selviä pakastuksesta vs luomuna joka kierrossa yrittely, niin siltä kannalta varmaan ovat siis ajatelleet tuota IVF-hoidon onnistumista.

Itsellä siis vähän sama tilanne, mutta mulla onneksi niin empaattinen ja hyvin asiat selittävä lääkäri, että tämä kävi itselle ihan järkeen eikä tullut huonosti kohdeltu olo.

Kiitos selvennyksestä! Siis joo kyllä mä suurin piirtein olen ymmärtänyt noiden mittareiden vaikutuksen IVFn olevan juuri tuo, että ei niitä munasoluja tyhjästä voi taikoa ja saldo per keräys jää hyvin pieneksi. Sä osasit selittää tuon todella hyvin, kiitos siitä! Sepä se, jos tää olis meille selitetty vähän paremmin ja ilman ilmeilyjä niin kokemus olisi ollut ihan erilainen. Ja kun mun endolääkäri sanoi, et IVF jos ei 6 kk aikana tärppää. Hän oli itse ollut myös lapsettomuuspuolella töissä, joten luulis osaavan asiansa. Mut toki, tämä lääkäri sanoi tämän silloin kun yritys oli aloitettu eikä AMHta ollut otettu. Katoin just et FSH mulla ei ole ollenkaan otettu.

Kiitos selvennyksestä! Siis joo kyllä mä suurin piirtein olen ymmärtänyt noiden mittareiden vaikutuksen IVFn olevan juuri tuo, että ei niitä munasoluja tyhjästä voi taikoa ja saldo per keräys jää hyvin pieneksi. Sä osasit selittää tuon todella hyvin, kiitos siitä! Sepä se, jos tää olis meille selitetty vähän paremmin ja ilman ilmeilyjä niin kokemus olisi ollut ihan erilainen. Ja kun mun endolääkäri sanoi, et IVF jos ei 6 kk aikana tärppää. Hän oli itse ollut myös lapsettomuuspuolella töissä, joten luulis osaavan asiansa. Mut toki, tämä lääkäri sanoi tämän silloin kun yritys oli aloitettu eikä AMHta ollut otettu. Katoin just et FSH mulla ei ole ollenkaan otettu.
Yleensä se AMH ja AFC kertoo jo tarpeeksi, sitä FSH:ta pitäisi mittailla useamman kerran kierrossa, ja se on sit vähän "turha" kuitenkin. Eli sillä yksittäisellä tiedolla kun ei edes tee hirveästi mitään, niin kaikki ei varmaan siksi sitä edes pyydä.

Mutta en siis heittäisi kirvestä kaivoon luomuyrittelyjen suhteen, koska jos ja kun ovulaatioita tapahtuu, niin sieltä voi se yksi tarvittava sopiva munasolu sitten juuri toivotusti irrota ja löytää vastakappaleen! :smiling-eyes: Toki sen lisäksi kannattaa huomioida tarve esim progetukeen tjsp, mutta IVF:n matala onnistumistodennäköisyys ei missään nimessä tarkoita etteikö luomuna voisi onnistua. Pidän peukkuja teille!

Yleensä se AMH ja AFC kertoo jo tarpeeksi, sitä FSH:ta pitäisi mittailla useamman kerran kierrossa, ja se on sit vähän "turha" kuitenkin. Eli sillä yksittäisellä tiedolla kun ei edes tee hirveästi mitään, niin kaikki ei varmaan siksi sitä edes pyydä.

Mutta en siis heittäisi kirvestä kaivoon luomuyrittelyjen suhteen, koska jos ja kun ovulaatioita tapahtuu, niin sieltä voi se yksi tarvittava sopiva munasolu sitten juuri toivotusti irrota ja löytää vastakappaleen! :smiling-eyes: Toki sen lisäksi kannattaa huomioida tarve esim progetukeen tjsp, mutta IVF:n matala onnistumistodennäköisyys ei missään nimessä tarkoita etteikö luomuna voisi onnistua. Pidän peukkuja teille!

Kiitos! ❤️ Aina oppii uutta. Mulla onneksi on jo Cyclot pidentämässä lyhyttä luteaalia (3tta kiertoa). Voihan se olla, et 9-10 päivän luteaali alussa 6 kk on ollut liian lyhyt, et voi olla osasyynä miksei ole mitään tapahtunut. Vähän vaan mietityttää onko tuubat auki (munasarjaendometrioosi), mut senhän vois käydä vaikka yksityisellä tsekkaamassa jos ei parin kk päästä ole tärpännyt kun tulee vuosi täyteen yritystä.

Kiitos myötätunnosta. Pitäisi laittaa vielä palautetta tuosta käynnistä. Menin siellä niin lukkoon lääkärin ilmeilystä, etten saanut sanottua, et mun endoa hoitava gyne (yks huippu Suomessa) sanoi et 6 kk päästä sit hoitoihin jne. Olis pitänyt antaa painavaa palautetta jo siellä, mut en kyennyt.

Samanlainen kokemus mullakin omien jo vanhojen vamhempien kanssa. Tajusin, et heistä jäisi osa elämään lapsessani. Meilläkin tukiverkosto olisi vähän hatara, mutta jotain apua varmaan saataisiin. Toki tässä voi huonossa lykyssä käydä niin, että omat vanhemmat tarvitsee jo sit enemmän apua samaan aikaan kun olisi pikkulapsiaika, mut se pitää sit vaan sumplia jotenkin. Mulla taas lapset ei kuulunut alkuperäisen elämän suunnitelmiin, mut elämä heitti sellaisen kaiken uusiksi pistävän kierrepallon, et jos uusi elämä on pääosin kodin seinien sisäpuolella, niin rakennan sit elämäni uusiksi sen mukaan sinne. Paljosta joutunut luopumaan, niin sit luonnollisesti tilalle haluaisi jotakin muuta. Toki biologia asettaa omat rajansa, jotka voi sit olla ehdottomat.

Joo ja taas kohottelin kulmiani ton hallituksen lauselman kanssa, miten jotain tollasta voi ees päästää näppäimistöltään? Tasa-arvoon on vielä matkaa.
Joo siis kyllä potilaan kohtaaminen on se, missä lääkärin ammattitaitoa vaaditaan ja mihin heillä pitäis ehdottomasti olla paremmat valmiudet. Ymmärrän täysin, että olet mennyt lukkoon tilanteessa ja että siinä on vaikeaa saada sanaa suustaan.

Juuri tuo ajatus siitä, että omat vanhemmat jatkaa elämää mun lapsessa (toivottavasti), on se, mitä itsekin tavallaan kaipaan. Ajattelen, että ihminen ikään kuin elää niin kauan, kun on joku, joka muistaa hänet. Nyt kun mun isovanhemmat on kaikki kuolleita, mun lapsi ei koskaan tule tuntemaan eikä siten muistamaan heitä. Se tuntuu aika raadolliselta. Ehkä itselläkin ajatus oli aina enemmän se, että en lapsia halua siltä osin, kun asialle ajatuksia soin kuin se, että haluan (enkä ole varma, haluanko vieläkään, mutta koska valinta on tietyllä tapaa pakko tehdä suuntaan tai toiseen siitäkin huolimatta, ettei se tosiasiallisesti ole minkään sortin valinta lopulta, ajattelin, että enemmä harmittaa, jos en edes yritä). Sen sijaan mä haaveilin aina siitä, että musta tulee cool ja rento täti mun nuoremman sisaruksen lapsille ja tuun heitä hemmottelemaan ja olemaan heille tärkeä ja läheinen aikuinen.

No, elämä tapahtui, eikä nuorempi sisarukseni voi ainakaan nykyisen kumppaninsa kanssa saada lapsia, (eikä kumppani onneksi ole vaihtumassa hänellä). Vanhempi sisarukseni on vapaaehtoisesti lapseton – tosin en tiedä, mikä hänen puolisonsa ns. kanta asiaan on, mutta voi olla, ettei se heillekään ole mahdollista ilman hengenvaaraa. Näin ollaan tilanteessa, jossa mun isovanhemmat on kuolleita ja ilman mua mun sukulinja sammuu muhun ja mun sisaruksiin.

Täällä kun näitä kirjoittelee, niin huomaa, että tää on kyllä matka ja prosessi eikä mikään joko–tai-päätös. Tällä hetkellä mulla on tunne, että jos lasta ei yrityksestä huolimatta tule, niin voin asian kanssa elää, mutta nyt kun mahdollisuus on olemassa, haluan, että ihan oikeasti yritetään, josko saatais puolison kanssa aikaiseksi ihan oikea uusi ihminen.

Toivon, että teidän tilanne kääntyy parhain päin ja että teillä on voimia kohdata tulevaisuus, mitä se sitten eteenne tuokaan. <3

@Tähtiin tuijottelija joo, kuten Zebra hyvin tuossa kirjoittaa, niin tasa-arvoon on vielä matkaa. Oon Tuija Siltamäen tekstejä aika paljon lukenut, enkä aina ole kaikesta samaa mieltä, mutta usein hän osuu asian ytimeen ja kirjoittaa tavalla, jota on mielekästä lukea. Just Hesarissa oli kans jokin aika sitten artikkeli pariskunnasta, joka muutti Viroon, koska Suomessa heillä ei ollut mahdollisuuksia saada lasta edes hoitojen avulla. En muista täysin, miten juttu meni, mutta Virossa tosiaan saivat yhteiskunnan laskuun hoidot ja vanhempainraha oli ainakin osaltaan 100 % tuloista. Kyllä sitä itse edelleen miettii, miten omat rahat saati voimavarat riittää, jos niin pitkälle päästään, että oma lapsi joskus on sylissä, mutta kai elämä kantaa ja asiat järjestyy, kun niitä järjestää. Mulla on nyt kesästä asti ollut aggressivinen kulukuri ja säästökuuri, jotta olisi hyvät puskurit, kun niitä tarvitaan.

Meilläkään ei mitään valtavan tiheitä turvaverkkoja ole nykyisessä kaupungissa, mutta eipä meillä niitä juuri olisi missään muuallakaan. Molempien vanhemmat asuu keskenään ihan eri puolilla Suomea, mutta ystäviä onneksi on, jotka on läheisiä ja varmasti tarvittaessa auttaisivat. Lisäksi mun äiti jää kohta eläkkeelle ja voi varmasti tulla meitä auttamaan viikollakin, jos apua tarvitaan, samoin puolison äiti. Mun isä on jo eläkkeellä ja hyvässä kunnossa ja uskon, että pääsisi ainakin silloin tällöin auttelemaan. Ensin tarvitaan kuitenkin isompi asunto, koska vaikka kaksiota asuttaa kolmen hengen perheenä, ei isovanhempia ehkä tohdi olohuoneen lattialla tai vuodesohvalla majoittaa. xD

No asia kerrallaan tietysti.

Tulen täältä sivusta huutelemaan näistä IVF:n ja luomun onnistumismahdollisuuksista. AMH ja AFC:n ollessa matalat (kun yleensä FSH on edes syklisesti kääntynyt nousuun vaikka ei labroissa välttämättä näkyisikään, koska se on yhden hetken tulos) munasarjat ovat jo hiipumassa ja kehon omasta hormonituotannosta (ja FSH:n noususta johtuvasta piiskauksesta) huolimatta ei ole kuin vähäinen määrä folleja. Näin ollen siis IVF:n perusidea, että lääkkeillä piiskataan munasarjoja tuottamaan folleja normaaleja enemmän ei toimi toivotunlaisesti, kun ne ovat jo valmiiksi piiskatussa tilassa ja todennäköisesti keräystulos jää silloin tosi suppeaksi. Stimulaatiolääkkeet toimivat samoin kuin FSH, ja yleensä niillä ei saada erityisempää vastetta, joten kypsyvien follien määrä on yleensä tosi pieni eikä ihan hirveästi eroa siitä mitä luomukierrossakin kypsyisi. Siinä tilanteessa IVF on yleensä "turha", jos sieltä saadaan kalliilla ja pitkällä hoidolla 1-2 munasolua, jos sitäkään. Ja menee pahimmillaan monta kiertoa "hukkaan" hoitoja säätäessä ja optimaalista aikaa odottaessa ym.

Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö keho voisi itse vielä ovuloida ihan normaalisti kerran kuussa, että se oma stimulaatio jaksaa kuitenkin puskea aina sen yhden follin kypsäksi asti, mutta kun IVF:ssä haetaan sitä määrää, niin tulos voi olla about sama kuin jos vaan itsekseen yrittelisi. Jos IVF-tulos on 1-2 munasolua, jotka ei välttämättä lähde kehittymään tai selviä pakastuksesta vs luomuna joka kierrossa yrittely, niin siltä kannalta varmaan ovat siis ajatelleet tuota IVF-hoidon onnistumista.

Itsellä siis vähän sama tilanne, mutta mulla onneksi niin empaattinen ja hyvin asiat selittävä lääkäri, että tämä kävi itselle ihan järkeen eikä tullut huonosti kohdeltu olo.

Mielenkiintoista ja hyvä selventävä vastaus 😊. Tämä juuri että jos asiat osaa selittää hyvin ja empaattisesti niin kokemus käynnistä jää hyvin erilaiseksi. Mä kyllä laittaisin sinuna @Zebra tosiaan palautetta käynnistä jos vaan ikinä jaksat, ikävä kohtaaminen ollut.

Virosta tuli mieleen... Siellä on menty monessa asiassa Suomen edelle. Ollaan itsekin välillä palloteltu ajatuksella, että muuttaisimme Viroon. Meillä pamahtavat kohta yritykselle uudet YEL maksut ja mikäli niitä ei saada sovittua reilusti pienemmiksi, voi olla, että ns kusessa ollaan. Virossa tuetaan perheitä, yrittäjiä ja se on ylipäätään hyvä maa työtä tekevälle. Toki siellä on sitten ilman työtä ankeaa elää, eikä työttömyysturva ole yhtä laaja, mutta sen etuna on toisaalta se, ettei sinne päädy muualta ihmisiä vain nostamaan tukia. Kaduilla on tänä päivänä Virossa turvallisempi olo ilta-aikaankin kuin Suomessa. Suomi alkaa olla aika ankea paikka elää monessakin mielessä ja ollaan ihan tosissamme mietitty, että missä haluaisimme lapsemme lopulta kasvattaa. Toki olisi vielä nykyistäkin vähemmän turvaverkkoja, jos lähtisimme toiseen maahan.

Ja sitten turvaverkoista. Hyvin vähän niitä on meilläkin ollut, mutta hengissä ollaan selvitty ja voin sanoa, että lapsi tuo kuitenkin elämään paljon sellaista hyvää mitä ei osaa edes selittää. ❤️

Hyvää keskustelua ja huomaan, että menee tosiaan ajatukset hyvin samaa rataa. Tää on kyllä surullista, miten tuntuu et Suomessa on hyvinvointivaltiota ajettu alas koko ajan, eikä loppua näy. Toki nää on vaikeita asioita, mut jännästi päättäjien odotukset ja teot on ristiriidassa keskenään. Olen samaa mieltä siitä, että myös turvattomuus on lisääntynyt. Se huolettaa.

Kiitos @Maana Mannila ❤️ Toivon, kaikkea hyvää myös teille!

Omanapailen vielä pikaisesti: eilen illalla hiipi tosi kovat menkkakivut, piti ottaa ihan kunnon lääkkeet, ei miedot auttanut mitään. Jännästi vuoto ei ole vielä alkanut, enkä odotakaan alkavaksi ennen keskiviikkoa. Luultavasti menee pari päivää vielä siitä eteenpäin, kun tänään laitan vikan Cyclon. Edelleenkään tänään mitään vuotoa ei ole alkanut vieläkään, joten mitäs tämä nyt on 🤔
Huomenna aamulla ajattelin tehdä raskaustestin kun dpo 13. Edellisyönä oli vaikea nukkua, kun molemmat reidet kipuili. Jospa jospa olisikin raskausoireet kyseessä. Tai sit se on vaan ollut joku kysta mikä puhjennut. Edellinen testi dpo 10 oli nega.

En kestänyt jännitystä vaan testasin vajaan 2h pidätyksellä herkällä testillä, nega edelleen. 😔

Muokattu viimeksi:
Kp1 tänään. Tämä ei ollut yllätys, kun testit tosiaan negoja aiemmin. Pitää vaan muistaa nyt aloittaa oviksen bongaus hyvissä ajoin. Tajusin lukiessani tätä foorumia, että myös mulla progesreronituki pidentää luteaalia pari päivää, mutta ovis tulee edelleen samassa kohtaa kuin ilman Cycloja, eli tavallaan sit pari päivää aiemmin.

Missäs vaiheessa muut on menossa?

Kp1 tänään. Tämä ei ollut yllätys, kun testit tosiaan negoja aiemmin. Pitää vaan muistaa nyt aloittaa oviksen bongaus hyvissä ajoin. Tajusin lukiessani tätä foorumia, että myös mulla progesreronituki pidentää luteaalia pari päivää, mutta ovis tulee edelleen samassa kohtaa kuin ilman Cycloja, eli tavallaan sit pari päivää aiemmin.

Harmi, että ei tärpännyt tässä kierrossa.

Mä vaan pidän itseäni vielä jännityksessä.. Dpo13 tänään. En haluaisi itsekseen testata. No pian menkat kyllä alkavat, jos en ole raskaana. Lähtökohtaisesti ei ollut suuret odotukset tästä kierrosta, kierron alkupäivinä, mutta Dpo9 otettu proge 42,6 sai toiveet vähän nousemaan, kun ainakin olen todistettavasti ovuloinut eikä ollut edellisen kierron jämä, kuten lääkäri veikkasi.. Ja monesti ovulaation aikaan murheet hetkeksi unohtuu.

Mulla Donaferty on ollut hyvä asia kierrolle, ovulaatio tulee aiemmin ja ehkä luteaalivaihekin on pidentynyt. Ainakin joulukuussa oli 15 päivää. Voin kyllä suositella. Ovis tullut nyt kahdesti peräkkäin kp12 ja kierron pituus sitten ollut 27 päivää kokonaisuudessaan.

Pahoittelut uuden kierron alusta. Kp1 on itelle ainakin aina se kierron rankin, kun totuus realisoituu.
Täällä mennään dpo 8. Mitään ihmeellisiä oireita ei ole. Tässä kierrossa oli ovis normaalia aiemmin (kp 14), ilmeisesti Donafertyn ansiosta. Saapi nyt nähdä, että piteneekö luteaali vai lyheneekö kierto jos ei nyt tärppää. Mulla on normaalisti luteaali 13pvä, niin jos sen yli mennään, niin katon testin mutta en sitä ennen.

@Zebra höh. :( Sitten vaan sama rumba taas alusta. Kysymys tuosta progesteronituesta, että eikö sen tarkoitus ole ylläpitää kohdun limakalvoa, jotta hedelmöittynyt alkio ehtisi kiinnittyä? Eli jos luteaalivaihe pidentyy pari päivää, niin se on kait hyvä asia ainakin, jos luteaalivaihe on lyhyehkö. Täällä dpo 3 oletettavasti eli piinapäivät on alkaneet. Yritän olla tarkkailematta oireita kovin herkällä korvalla, koska en tiedä, onko ne ns. oikeita raskausoireita vai onko ne aina olleet siellä, mutta huomaan ne vasta nyt, kun kuulostelen jokaista nipsahdusta ja nykäystä. Kiinnittyminen voisi kait asettua päiviin dpo 7 dpo 9 välille ja sit viel pari päivää menee ennen kuin hCg näkyy testissä. Yritän venyttää testausta sinne asti, että kuukautiset normaalisti alkaisi – jos ne ei siis ala.

@Mamiii uskomattoman ihailtavaa mielenlujuutta! Milloin sulla on odotettavissa seuraava kp 1, jos raskaus ei ala? Mulla ovis yleensä 13 tai 14 ja kierron pituus kokonaisuudessaan 26–28 päivää.

@Lissu toivotaan parasta! Mä aina luulin, että tunnen kiertoni kohtuullisen hyvin, mutta nyt kun yrittää raskaaksi tulla, niin tuntuu, että homma on kyllä sen valtakunnan salatiedettä, että on ihan tuurista kiinni, mihin lopulta päätyy. Mulle follikkelivaiheen loppupuoli on yleensä raskainta, kun odotan ovulaatiota ja tarkkailen kroppaa ja ovulaatio-oireita ja yritän arvailla, milloin olisi paras aika yrittää. Sit pitää miestä yrittää motivoida ja tuntuu, että kannattelen koko hommaa yksin. Vielä, kun halut ei oo itsellä mitenkään korkeat, niin se on jotenkin raskasta.

@Zebra höh. :( Sitten vaan sama rumba taas alusta. Kysymys tuosta progesteronituesta, että eikö sen tarkoitus ole ylläpitää kohdun limakalvoa, jotta hedelmöittynyt alkio ehtisi kiinnittyä? Eli jos luteaalivaihe pidentyy pari päivää, niin se on kait hyvä asia ainakin, jos luteaalivaihe on lyhyehkö. Täällä dpo 3 oletettavasti eli piinapäivät on alkaneet. Yritän olla tarkkailematta oireita kovin herkällä korvalla, koska en tiedä, onko ne ns. oikeita raskausoireita vai onko ne aina olleet siellä, mutta huomaan ne vasta nyt, kun kuulostelen jokaista nipsahdusta ja nykäystä. Kiinnittyminen voisi kait asettua päiviin dpo 7 dpo 9 välille ja sit viel pari päivää menee ennen kuin hCg näkyy testissä. Yritän venyttää testausta sinne asti, että kuukautiset normaalisti alkaisi – jos ne ei siis ala.

@Mamiii uskomattoman ihailtavaa mielenlujuutta! Milloin sulla on odotettavissa seuraava kp 1, jos raskaus ei ala? Mulla ovis yleensä 13 tai 14 ja kierron pituus kokonaisuudessaan 26–28 päivää.

@Lissu toivotaan parasta! Mä aina luulin, että tunnen kiertoni kohtuullisen hyvin, mutta nyt kun yrittää raskaaksi tulla, niin tuntuu, että homma on kyllä sen valtakunnan salatiedettä, että on ihan tuurista kiinni, mihin lopulta päätyy. Mulle follikkelivaiheen loppupuoli on yleensä raskainta, kun odotan ovulaatiota ja tarkkailen kroppaa ja ovulaatio-oireita ja yritän arvailla, milloin olisi paras aika yrittää. Sit pitää miestä yrittää motivoida ja tuntuu, että kannattelen koko hommaa yksin. Vielä, kun halut ei oo itsellä mitenkään korkeat, niin se on jotenkin raskasta.

Toivottavasti saatte nyt plussan, ja toivottavasti ovulaatio tapahtui ja tallettelut osui kohdilleen 😊

Olen etäsuhteessa, ja aina aiemmin ollaan testattu yhdessä. Siksi jotenkin tuntuisi pahalta testata yksin. Nyt mies kuitenkaan tuskin tulee viikonloppuna kylään. Mulla on nyt Dpo13 eli oikeastaan maanantaina ne kuukautiset kai viimeistään alkaisivat. Mutta toki vaikka yhden päivän heitto suuntaan tai toiseen on mahdollinen, koska en voi tarkalleen tietää oliko mihin kellonaikaan se ovulaatio..

Mulla kyllä epäilys, että luteaalivaihe on välillä lyhyempikin, mutta en voi juuri nyt todistaa sitä, koska siinä yhdessä kierrossa en tehnyt ovulaatiotestejä. Viime kierrossa kuitenkin 15 päivää ja Dpo16 alkoi kuukautiset.

Mulla vaan on nyt kamala testikammo, kun niin monta kuukautta ollu testit negaa vaan. Sit viimeksi kun oli elokuussa plussa, niin en voinut hyvin senkään kanssa ettei viiva vahvistunut. Ilo plussasta jäi lyhyeen.

Ymmärrän hyvin myös tuon ajatuksen. Silloin kun aloitettiin yrittämään, niin mun eka kierto oli ovuloimaton ja kesti yli 60 pvä niin sen jälkeen on aina alkukierrosta pientä jännitystä, että tuleeko se ovulaatio nyt ajallaan/ollenkaan. Ja toki siihen vielä tallettelujen ajoitukset. Mutta sen kierron jälkeen on tullut kyllä tasaisesti kp17/18 ja nyt tässä kierrossa sitten jo aiemmin.

Hei pitkästä aikaa,

Luin kaikki mieltä avartavat keskustelunne, joissa oli myös ihanaa tsemppimieltä! Pahoittelut, etten juuri nyt pysty erittelemään vastauksia kaikille, koska luurilta joutuu kirjoittelemaan.

Yrityksen suhteen ollut masentunut mieli, kun ovulaatiot eivät tulekaan joka kierrossa ja ei aavistustakaan, milloin voisi aavistella kropassa tapahtuvan jotain.

Paitsi tänään tein pari raskaustestiä, kun itketti mainokset liikaa. Oli niissä testeissä haalea viiva molemmissa. Kroppa kai toimii.

Tää mun mies täyttää huomenna 35v, niin hän niin toivoisi positiivista testiä huomiselta. Olisi ensimmäinen yhteinen lapsi.

Mä taas ite mietin näissä tunnekuohuissa, että miksi jaksan yrittää niin sitkeästi, kun omat lapset jo teini-iässä molemmat.

En siis tunne oikein mitään muuta kuin hämmennystä taas. Itkettää kyllä kaikki, mikä ei ihan normaalia minullekaan.

Muokattu viimeksi:
Paitsi tänään tein pari raskaustestiä, kun itketti mainokset liikaa. Oli niissä testeissä haalea viiva molemmissa. Kroppa kai toimii.
Siis plussaviiva? Onnea! Tunnemyrsky on varmastikin melkoinen joka tapauksessa.

Mä kävin hakemassa sitä Q10:ä, lueskelin siitä, ja siitä voi olla minulle hyötyä muutenkin, joten testataan nyt sitten. Ovulaatio tikutettu tänään myös, joten illan ohjelma selvillä.

Avauduin ystävälle tästä koko aiheesta, ja siitä tuli hyvä olo, hän on nyt ainoa joka tietää. Tiedän, että hän myös ymmärtää olla kyselemättä, jos en itse ota asiaa esille. Muille tärkeille ihmisille en halua oikeastaan kertoa ihan siksi, että en halua että muut joutuu samalle vuoristoradalle millä itse menee turhien yritysten suhteen.

Hei pitkästä aikaa,

Luin kaikki mieltä avartavat keskustelunne, joissa oli myös ihanaa tsemppimieltä! Pahoittelut, etten juuri nyt pysty erittelemään vastauksia kaikille, koska luurilta joutuu kirjoittelemaan.

Yrityksen suhteen ollut masentunut mieli, kun ovulaatiot eivät tulekaan joka kierrossa ja ei aavistustakaan, milloin voisi aavistella kropassa tapahtuvan jotain.

Tää mun mies täyttää huomenna 35v, niin hän niin toivoisi positiivista testiä huomiselta. Olisi ensimmäinen yhteinen lapsi.

Mä taas ite mietin näissä tunnekuohuissa, että miksi jaksan yrittää niin sitkeästi, kun omat lapset jo teini-iässä molemmat.

En siis tunne oikein mitään muuta kuin hämmennystä taas. Itkettää kyllä kaikki, mikä ei ihan normaalia minullekaan.

Onnea plussasta, tai plussan alusta ❤️❤️ Vaikka nyt itkettää ja hämmentää, niin onnea silti ❤️

Takaisin