Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itellä.. näin jälkiviisaana.. ei ole montaa kertaa vuodessa tullut vahvaa ovisplussaa.. joten PCOSn vuoksi ei välttämättä ole ovulaatiotakaan oikeasti kovin useasti tapahtunut.. vaikka kierto onkin ollut kohtuu säännöllinen.

Letrozol kuurit aikaista ovista useammalla päivällä.. aikoinaan 🤔

tosiaan olen kokeillut vuosien varrella eri ovistestejä ja minulla parhaiten toimii nuo apteekkarin ovulaatiotestit.. ja tosiaan saan oviksen kiinni kun testaan iltapäivällä.. senkin sain selville kun testailin kahdesti päivässä... On aika nopea piikki.. 🤔
Ja sama ku @Pilkki24 katsoin myös vielä muutaman tai pari päivää plussan jälkeen et miten nopeasti haalenee. 👍🏻

Onhan tässä muutaman tikun 4 vuoden aikana käyttänyt 😁🙈

Ja taas limat ei kyllä joka kierrossa testien kanssa satu samaan.. limoja tulee useampi päivä ennenkuin ovis plussa tulee testiin ja itseasiassa limat ja mielihalut katoaa paria päivää tai päivää ennen plussaa... 🙈 Yritä siinä sitten plussa päivänä järjestää äksöniä kun ei edes enää kiinnosta.. kai mun kropalle pitää olla super uimareita jotka ui 4-5 päivää... 😁🙈 Toki nykyään yleensä pelataan varman päälle hyödynnetään se päivä ku musta tuntuu et nyt ja sit se ovisplussa aika.. 😁

Et varmaankin jokaisen kroppa on tässäkin omansalainen ja pitää vain saada se oma kierto selville 🤔 ei tosin ole todellakaan aina helppoa 🙈
Mie saan sen plussan yleensä keskellä yötä ja on seuraavana päivänä jo haalea. Eli jos satun tulemaan töistä keskellä yötä niin olen saattanut saada sen huipun kiinni. 😅

Raskaustesti tänään puhdas negatiivinen, joten ei muuta kuin menkkoja odottamaan ja kohti uutta IVF-kierrosta. Ei tullut yllätykseä enkä osaa jotenkaan olla edes surullinen. Fiiliksissä vuorottelee turta tunne siitä, etten tule koskaan näkemään positiivista raskaustestiä ja innostus uudesta yrityksestä uudella lääkkeellä. Onneksi aloitin ubikinolit heti lokakuussa edellisen IVF:n jälkeen, kun arvelin että uudelle kierrokselle joudutaan. Ovat ehtineet muutaman kuukauden tehdä tehtäväänsä. Harmittaa vain kun en jo silloin painokkaammin vaatinut miestä aloittamaan monivitamiineja ja ubikinolia. Eilen vähän pitkin hampain niitä pyynnöstäni netistä katseli. Täytynee tänään muistuttaa mitä minä joudun näiden hoitojen tiimoilta käymään läpi aikataulutettuine lääkkeineen, toimenpiteineen, töistä palkatta poissaoloineen - ei luulis olevan iso vaiva nakata poskeen pari kusista pilleriä per päivä 🙄

@pääskyläinen Pahoittelut negatestistä ja parempaa onnea seuraavaan kierrokseen! Toivottavasti se mieskin nyt ymmärtää tehdä oman osuuteensa.

Mä olen täällä nyt jatkanut tikutteluja. Oon nyt vaan kerran päivässä testannut ja nyt harmittaa etten eilen testannut vielä illalla toistamiseen. Eilisen päivän testi oli jo aika vahva mutta ei vielä positiivinen ja tänään oli jo aavistuksen haaleampi. Oletan siis että eilen illalla/viime yönä oli lh-piikki. Tänään on ollut myös enemmän nippailuja. Testaan illalla uusiksi vielä varuiksi. Seuraavassa kierrossa täytyy sitten testata kahdesti päivässä niin jos saisi huipun paremmin kiinni. Talletteluja on viikonloppuna tehty ja tänään ois tarkotus vielä varmistella, niin ei jää ainakaan siitä kiinni. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja sitten jäädäänkin piinailemaan.

Kiitos @Lissu 🙏 Tekee se mies osansa ja hienosti on tukenut tänäänkin, kun aamun turta oloni vaihtuikin itkeskelyyn. Häntä oli eilen vain ärsyttänyt kun ei löytänyt netistä vitamiinivalmistetta, jossa olisi ollut kaikki tarvittava. Tulkitsin ilmeen väärin 😳 Löysin ja tilasin sopivan valmisteen tänään.

Tervetuloa mukaan @Toiveena.pikkuinen ja osanotot järkyttävästä menetyksestä 🥺💔 Onnea uuteen yritykseen 🙏

Tsemppiä piinapäiviin @Lissu @Pilkki24 @Kesäheinä85 @belen @Sandra84 ja @MrsAmyP ! Toivottavasti saadaan plussia ketjuun 🤞✨

Voi että @pääskyläinen pahoittelut 💔
Onnea uuteen yritykseen. 👍🏻

Kävin tänään työterveydessä ja sain jatkoa metforem reseptiin 🙂
Lääkäri onnitteli plussasta ennen kun kerkesin jatkaa lauseen loppuun, että meni kesken.. mutta jospa metforem auttaisi tässäkin kierrossa. 🧡

Dpo6 ei mitään uutta oiretta.. progesteroni tekee ilmeisesti mun rinnoista ärsyttävät.. hankala olla.. ku koko ajan tietoinen noista.. sen verran jonottaa tms. Tai no ei ihan koko aikaa.. mut vähän väliä 🙈 jospa pysyisi hormoni hyvällä tasolla ja kiinnittyminen onnistuisi jne.... 🙏🏻

Oolrait, kp19 ja viimein ovistesti plussa! Jei! Riippuen nyt muista oireista loppuuko limat tänään vai ei, niin aloitan Terolutin huomenna illalla tai sitten keskiviikkona illalla. Sitten vaan 🤞 että näin myöhäisestä oviksesta olisi joku munis elinkelpoinen ja Terot auttaisi kaveria kiinnittymään.

Liitteet

• IMG_1487.jpeg
    IMG_1487.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 73
Miten tuo ubikinoli vaikuttaa? En ole ikinä kuullut ja huonosti löytyi googlettamalla raskautumiseen liittyen, tai löytyi että raskaana ei saisi käyttää mutta taitaa liittyä vaan tuohon raskautumiseen?

Ja minkälaisia settejä käytössä vitamiinien/lisien kanssa täällä on?
Itse vetänyt vaan tuota perus raskaus vitamiinia kun en ole oikein muista tiennyt ja neuvolassa esim edellisen raskauden suhteen huonosti mitään muita neuvoja sai.

Muokattu viimeksi:
Mulle kerrottiin, ettö ubikinoli voisi estää keskenmenoa ja se uusii/parantaa soluja. En ees muista enää kaikkee, mutta kyllä siitä varmasti hyötyä on. 😀 Nimenomaan ubikinoli on hyvin imeytyvässä muodossa, jos sitä tarkoitit. @Luciana
Mulla on mama vitamiini ja foolihappoo vielä lisänä (mulle määrättiin isompi annos varmaan ylipainon takia) ja sit omega3.

Mulla/meillä oli tänää Dextraan etäaika ja siellä lääkäri mietti, että olisko miniaspiriinista apua siirrossa, koska mulla on se väliseinä (kohtuanomalia)… Ja sit immunologian testejä pohdittiin, että jos sellaisen tekis. Toki se maksaa tonnin… 😔 Kaikki maksaa… Kyllähän se varmaan olis hyvä tehdä ettei kohdussa ole mitään tulehdusta esim.

Minä söin ubikinolia joku aika sitten pari purkkia, piristi ainakin.. samoin kokeilin Royal geleä..
Normaalissa päivittäisessä arsenaalissa on mamavitamiini, foolihappoa vielä erikseen ylipainon vuoksi, kalsiumia, Omega-3...
Ja viimeiset 3kk tuo metforem..

Ostin tänään uuden vaa'an... 🙈
Mokoma näyttää paljon isompaa lukua mitä edellinen...😱
Ärsyttävää... 🤯 Mää oon aivan liian iso... 😖En uskonut olevani noin painava...
Vaaka näyttää siis n. 10kg enemmän mitä vanha vaaka aamulla... 😱
Jos tuo vanha on sitten pitempään ollut rikki... Kamalaa.. vai voiko uusi olla rikki... 😱
toki kaksi vuotta sitten ostettu talvitakki mahtuu nyt paremmin päälle mitä alku talvesta... Eli kehityssuunta on painon kanssa oikea... Mutta kamala herätys itselle... Vaikka joo oon liian lihava vanhan vaa'ankin mukaan.. mutta silti... 😱
Ja toki iltapäivällä painoon eri mitä aamulla...

Mutta ei se auta.. jatkettava on ja kevennettävä.. pitää kääntää ärsytys voimavaraksi.. minähän pääsen nyt metforemin avulla kiloista eroon.. ja varmistan että paino tippuu, vaikka onkin eri vaaka nyt...

Miten tuo ubikinoli vaikuttaa? En ole ikinä kuullut ja huonosti löytyi googlettamalla raskautumiseen liittyen, tai löytyi että raskaana ei saisi käyttää mutta taitaa liittyä vaan tuohon raskautumiseen?

Itse vetänyt vaan tuota perus raskaus vitamiinia kun en ole oikein muista tiennyt ja neuvolassa esim edellisen raskauden suhteen huonosti mitään muita neuvoja sai.
Myo-inositolia epämääräinen vajaa pikkulusikallinen/pvä, kun hävitin sen mittalusikan miun jauhepurkista. 😅
Foolihappoa tuplana (toinen puolikas tulee mammavitskusta missä muitakin vitskuja). Gelee royale1000mg. Välillä lisärautaa. Treenaamisen takia vielä lisämagnesium.

Luin kirjan Projekti vauva: kaikki mitä olet aina halunnut tietää lasten tekemisestä (Lindholm, Satu 2019) (suosittelen!) ja siinä oli tuosta ubikinolista jotenkin niin, että sillä vois olla apua solujen (myös sukusolujen) energiatuotantoon. Samassa kirjassa oli, että syy joihinkin varhaisiin keskenmenoihin / epäonnistuneisiin alkionsiirtoohin vois olla solujen energiakeskuksissa mitokondrioissa, jotka ei enää erityisesti vanhemmissa sukusoluissa toimi kunnolla ("hönkä loppuu kesken"). Toivon, että ubikinoli-kuurilla saan "energisempiä" munasoluja seuraavassa IVF:ssä 😅 Lisäksi syön omega-3:a ja D-vitamiinia isolla annoksella (jo perussairauden takia), E-vitamiinia, mama-vitamiinia sekä rauta + C-vitamiini -valmistetta joka toinen pv.

Luin kirjan Projekti vauva: kaikki mitä olet aina halunnut tietää lasten tekemisestä (Lindholm, Satu 2019) (suosittelen!) ja siinä oli tuosta ubikinolista jotenkin niin, että sillä vois olla apua solujen (myös sukusolujen) energiatuotantoon. Samassa kirjassa oli, että syy joihinkin varhaisiin keskenmenoihin / epäonnistuneisiin alkionsiirtoohin vois olla solujen energiakeskuksissa mitokondrioissa, jotka ei enää erityisesti vanhemmissa sukusoluissa toimi kunnolla ("hönkä loppuu kesken"). Toivon, että ubikinoli-kuurilla saan "energisempiä" munasoluja seuraavassa IVF:ssä 😅
Putosin noiden energisempien munasolujen kohdalla. 🤣🤣🤣

Ach, niin mulla kans magnesium urheilun takia vielä. Sit eilen lääkäri suositteli maitohappobakteereja, koska mulla oli viime vuonna monta antibioottikuuria. Tilasin netistä sellaista Physiofloria, sitä ei saa Suomesta. Siinä on kuulemma sellaista ainesosaa, mitä ei myydä Suomessa.
Oli tosiaan Dextralle aika ja mietittiin, että ehkä sellainen immunologinen testi olis hyvä tehdä, ettei kohdussa ole mitään tulehdusta, kun mulla oli tää bakteerivaginoosi ja monta antibioottikuuria viime vuonna. Yhdestä kuurista menee jo 6kk kroppa sekaisin… kiva…

@Kesäheinä85 Kamala tunne varmaan kun puntari näyttää eri lukemaa! 😔 Kyllä se siitä! Sinnikkäästi vaan kuule! Täällä paino menee vaan viuh vauh ylös alas, mutta on se nyt 4,5kk menny 3kg alas… tai 3,5kg… kun ei tiiä, kun on hajontaa 😳 mutta helv*tin kauan menee. Onneks vaatteet alkaa tuntuun isommilta, siitä huomaa, että jotakin tapahtuu!💗

Tsemppiä taas kaikille.. 😊

Tuota ubikinolia mietin kans, et pitäisikö jatkaa.. mutta sitten taas munasolut on tässä iässä monien tutkimusten mukaan mitä on.. tai näin olen artikkeleja lukemalla ymmärtänyt.. tää pcos tieten auttaa sen verran, että niitä on kulunut tähän mennessä muita vähemmän... 🙈

mut jos ne sais ubikinolista oviksen jälkeen lisää energiaa.. en kyllä tiedä onko se mitenkään kemiallisesti mahdollista, tokkopa sitä voi varmaksi edes mitenkään tutkia.. mutta eikös se ole niin, että plussan jälkeen sitä ei saisi syödä? Jotenkin olen sitten vatonut sitä ja söin muistaakseni vain yhden purkin sitä... 🙈

Vaaka näytti aamulla -1kg iltaan verrattuna.. ja nyt oli kotia tullessa sama luku mitä aamulla kun tänään oon muistanut juoda vettä pitkin päivää.

Eihän se auta kuin uudella energialla painon kimppuun... 🤪
Ei ehdi miettimään edes oireita onko niitä vai ei... Ja onko PMS vai mitä...

@Sandra84 se on just tuo tympeää, et tulehdukset hankaloittaa ja sitten vielä niiden hoito ja sen aiheuttamat jutut... 🙄 Antibiootit on toisaalta tietty hyviä, mut toisaalta sekoittaa pakan joskus tosi pitkäksi aikaa.. 🤦‍♀️ mut hyvä, et kiinteytystä tapahtuu, tsemppiä siihenkin 🧡

Muokattu viimeksi:
Takaisin