Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei teille kaikille ihanat kanssa kulkijat :red-heart: Pitkään aikaa en ole kirjoitellut, vaikka varmasti joka päivä olen täällä käynyt lueskelemassa. Meillähän kävi niin, että toivottomalta tuntuvassa tilanteessa hoitoihin meno-suunnitelma muuttui, kun tein positiivisen raskaustestin. Tämä alkutalvi on mennyt siis jännittäessä.. tai oikeastaan pelätessä, että pysyyhän kaveri mukana. Jotenkin taikauskoisesti ajattelin, että jos sen kirjoitan tai sanon ääneen liian aikaisin, niin joku karma rankaisee ja tämä otetaan meiltä pois. Hullua, mutta tuo pelko on ja on ollut tosi voimakas, jota on ehkä vaikea edes sanoin kuvata. Päätin sitten, että kunhan NIPT-tulokset tulevat, uskallan sanoa tämän jotenkin "ääneen".
Paljon onnea! :red-heart:

Ja @Pilkki24 tervetuloa joukkoon!

Täällä on ovistestailut aloiteltu, ei ole plussaa vielä tullut mutta jospa se sieltä viikonlopun aikana tulisi.

Piinapäivät alkavat taas olla piinaa. Miten voi olla vasta dpo4. 😅 Nyt jotenkin kai toivo heräsi, kun taikauskoisesti ajattelen, että hoitoihin hakeutumisen myötä tulisikin plussa, kun ainahan kaikki menee toisin kuin olen suunnitellut. 🙈

Hei!
Hyppään uutena tähänkin ketjuun mukaan. Olen 36 vuotias, mieheni 37v. Perheeseen kuuluu myös lapset 16v, 10v ja 3v. Kaksi vanhinta lasta ovat minun edellisestä suhteesta ja nuorin on nykyisen miehen kanssa yhteinen.
Meille syntyi 1/24 neljäs, mutta hän menehtyi.
Nyt kun sektiosta tuli vuosi täyteen päätimme uskaltaa yrittää vielä uudelleen.

Tänään on kp30, dpo on jotain 8-10 väliltä. Jotain oireita on, joita ei normaalisti näin kierron lopussa ole, mutta oon laittanu ne vain oman mieleni tempuiksi. Eilen tein testin, mutta oli negatiivinen mikä oli melkoinen pettymys.

En usko tärppäävän ensimmäisestä kierrosta, kun edelliselläkin kerralla meni useampi kuukausi. Ajattelin testata seuraavan kerran maanantaina tai tiistaina, menkkojen pitäisi alkaa keskiviikkona tai torstaina.

@Toiveena.pikkuinen Tervetuloa mukaan!

Täällä on ovistestit on vähän vahvistuneet mutta plussaa ei ole vielä tullut. Sovellus povaa ovista maanantaille niin toivon että huomenna tulisi plussa testiin. Turvotus on lisääntynyt mutta oviskipua ei ole vielä tullut, pientä nippailia vaan on tuntunut. Nyt siis mennään kp 15. Toivottavasti nyt saataisiin pian plussia tähän porukkaan kun niin monilla on nyt testailut edessä. 😍

Tsemppiä piinapäiviin @Kesäheinä85 @belen @Pilkki24

@Toiveena.pikkuinen lämmin osanotto teidän menetykseen 💔 ja pikaista tärppiä

@pääskyläinen miten siellä menee?

Täällä kp18. Uskoni on täysin loppu OneStep ovsiliuskoihin. Onneksi on enää vaan miljoona kappaletta käyttämättä niitä kaapissa 🤣
Kirkasta, venyvää limaa tullut nyt pari päivää, nyt aamulla myös paljon. Tässä tän aamun OneStep näyte. Ei sentään ihan blanco mutta haaleampi viiva kuin kontrolliviiva. Nyt jälkeenpäin olen netistä lukenut että monella nämä näyttää tosi haaleeta kun muut ovistestit on samasta pissasta tummempia..

Miten tekisitte, uskoisitteko omia kehon merkkejä eli limoja eli ovis olis hyvinkin hollilla kohtsilleen? Vai uskoisitteko tuota OneSteppiä että ei ole ovis ainakana vielä. Lähinnä jälleen mietin tuota Terolutin aloitusta että vieläkö sitä pitkittäisi vai aloittaisiko esim huomenna 🤨🤔 en haluaisi pitkittää kiertoa kohtuuttomasti mutta tietysti en haluaisi estää mahdollista ovistakaan tulemasta.

Liitteet

• IMG_1481.jpeg
    IMG_1481.jpeg
    991.1 KB · Katsottu: 75

Täällä kp18. Uskoni on täysin loppu OneStep ovsiliuskoihin. Onneksi on enää vaan miljoona kappaletta käyttämättä niitä kaapissa 🤣
Kirkasta, venyvää limaa tullut nyt pari päivää, nyt aamulla myös paljon. Tässä tän aamun OneStep näyte. Ei sentään ihan blanco mutta haaleampi viiva kuin kontrolliviiva. Nyt jälkeenpäin olen netistä lukenut että monella nämä näyttää tosi haaleeta kun muut ovistestit on samasta pissasta tummempia..

Miten tekisitte, uskoisitteko omia kehon merkkejä eli limoja eli ovis olis hyvinkin hollilla kohtsilleen? Vai uskoisitteko tuota OneSteppiä että ei ole ovis ainakana vielä. Lähinnä jälleen mietin tuota Terolutin aloitusta että vieläkö sitä pitkittäisi vai aloittaisiko esim huomenna 🤨🤔 en haluaisi pitkittää kiertoa kohtuuttomasti mutta tietysti en haluaisi estää mahdollista ovistakaan tulemasta.
Mie tein noiden kanssa niin, että katsoin lähteekö viiva haalenemaan. En saanut noilla ovista ikinä kiinni. PC:llä onnistun jopa välillä sen löytämään, mutta oireet kyllä kertovat tarkimmin. 😅 Nyt, kun yli vuoden on tässä kiertoaan seuraillut niin aika hyvin olen alkanut tunnistamaan oireista milloin on ovis. Miulla on jotenkin tosi nopea LH-piikki. Yksityisellä kävin jossain vaiheessa ultrassa ovulaation jälkeen niin ovulaatio oli kyllä tapahtunut, vaikka en siinä kierrossa testeillä sitä kiinni saanutkaan.

Mä en kyl ymmärrä kehooni. Monitori näytti että korkein hedelmällisyys oli su-ma (kp10) ja ti-pe oli limoja. Pe tosi paljon. Jos mun kroppa onki vähä erikoinen. Nyt on etonu tässä pari päivää, mutta ei sekään varmaan mitään merkkaa. Oon nukkunu just to-la tosi huonosti ja nytkin vaan päälle 7h, koska koiranpentu herätti. 🙏🏻 Urheilukisat oli eilen. Siellä liian vähillä unilla, hyh.
Täällä siis yk1 tauon jälkeen… kp16 ja jos ovis oli vaikka maanantaina niin olis dpo6…
Toi Clearbluen monitori varmaan pyytää tekee testiä, jos menkat ei ala kp28 tms. Se on ollut mun normikierto tai 27… Tällä viikolla ny sit ehtiny kun maanantaina talletteleen… 🫢Voihan sitä tänää just for fun mut ei se enää auta 😔 pitää panostaa ens kierrokseen, jos ei nyt tärppää…

@belen ja @MrsAmyP kiitos kysymästä, eipä kummempia oloja täällä ja usko onnistumiseen aikalailla nolla 😕 Huomenna testipäivä.

Eilen törmäsin täällä jossain viestiketjussa hyvään tekstiin, joka selvensi luteaalivaiheen tuntemuksia:
Englanniksi, mutta suht ymmärrettävää. Aion palata tähän jatkossakin piinapäivinä ja yrittää muistuttaa itselleni, että monet tuntemukset johtuu ihan vaan progesteronista, jota erittyy olipa tärpännyt vai ei 😅 Hauska olis tietää, onko tutkittu naisten "tärppi-oloja": miks joillekin tulee kuitenkin varma tunne onnistumisesta jo hyvin varhain? Tuleekohan se heille nega-kierrossakin eli ovatko vain tavanomaista optimistisempia tyyppejä? Vai onko plussa-kierrossa kuitenkin jo varhain jotain erilaista, vaikkei elimistö "tiedä" tärpistä ennen kuin joskus dpo 8-9?

Täällä pessimistinen negaaja vain pohdiskelee 😅

Tähän vielä: odottaisin että limat loppuu ennen kuin aloittaisin Terolutin jos testit vähän epävarmoja 🤔 Mittaatko aamulämpöjä?

@pääskyläinen kääks, sulla jännät paikat. Toivottavasti sieltä putkahtaa plussa testiin 💗

En mittaile aamulämpöjä. Mulla on ollut jo vuosia ongelmaa nukkumisen kanssa ja jos herään aamuyöstä, en saa helposti enää unesta kiinni. Pyörin usein sängyssä aamuyöstä/yritän nukkua ennen heräämistä, joten en tiedä miten tuo seuranta olisi luotettava.. muutenkin mietin että aiheuttaisiko tuo mulle enemmän stressiä kuin hyötyä..

@MrsAmyP Tuo on totta, että saattaa stressata enemmän kuin tuoda hyötyä. Minäkin herään miten sattuu (vuorotyö) ja saatan joko nukkua levottomasti ennen heräämistä tai herätä tukkiunesta, joten eihän ne lukemat superluotettavia ole. Pitkään kun olen mittaillut, niin erottuu sieltä silti ovulaatiota edeltävä ja ovulaation jälkeinen trendi, vaikka välillä lukemat sahaakin. Tälleen piinaillessa laskevat lämmöt kyllä masentaa isosti ja välillä miettii et pitäis heittää hittoon koko mittaillu, että sais kerrankin piinailla rauhassa ilman lämpölaskun tuomaa "nonni, ei onnistunut taaskaan" -fiilistä, vaikkei se edes pidä paikkaansa kun lukee "Kuumeilijoiden piinapäivät ja tulokset!" -ketjua (lämmöt saattaa sahailla ennen plussaakin) 😅

Itellä.. näin jälkiviisaana.. ei ole montaa kertaa vuodessa tullut vahvaa ovisplussaa.. joten PCOSn vuoksi ei välttämättä ole ovulaatiotakaan oikeasti kovin useasti tapahtunut.. vaikka kierto onkin ollut kohtuu säännöllinen.

Letrozol kuurit aikaista ovista useammalla päivällä.. aikoinaan 🤔

tosiaan olen kokeillut vuosien varrella eri ovistestejä ja minulla parhaiten toimii nuo apteekkarin ovulaatiotestit.. ja tosiaan saan oviksen kiinni kun testaan iltapäivällä.. senkin sain selville kun testailin kahdesti päivässä... On aika nopea piikki.. 🤔
Ja sama ku @Pilkki24 katsoin myös vielä muutaman tai pari päivää plussan jälkeen et miten nopeasti haalenee. 👍🏻

Onhan tässä muutaman tikun 4 vuoden aikana käyttänyt 😁🙈

Ja taas limat ei kyllä joka kierrossa testien kanssa satu samaan.. limoja tulee useampi päivä ennenkuin ovis plussa tulee testiin ja itseasiassa limat ja mielihalut katoaa paria päivää tai päivää ennen plussaa... 🙈 Yritä siinä sitten plussa päivänä järjestää äksöniä kun ei edes enää kiinnosta.. kai mun kropalle pitää olla super uimareita jotka ui 4-5 päivää... 😁🙈 Toki nykyään yleensä pelataan varman päälle hyödynnetään se päivä ku musta tuntuu et nyt ja sit se ovisplussa aika.. 😁

Et varmaankin jokaisen kroppa on tässäkin omansalainen ja pitää vain saada se oma kierto selville 🤔 ei tosin ole todellakaan aina helppoa 🙈

Takaisin