Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuo testihän oli tosi selkeä plussa. Jos maltat pari päiväänja teet uuden jos ei menkat ala. Koita tehdä samalla testillä niin helpompi verrata.

Täällähän oli kivasti viestejä 🤩
@MrsAmyP pidän edelleen peukkuja, joillakin saattaa tulla reippaamminkin kiinnittymis tms vuotoa alussa ja siltikin kaikki jatkuu ok.
Raastavaahan se on odotella, tsemppiä siihen! 🧡

Itellä oli tänään lääkärissä käynti, ihan ylipainon takia varasin.

Ja nyt se tapahtu!

Oon vanha... 🥺

Lääkäri, nuori mies.... Teititteli sinnikkäästi koko käynnin ajan 😱

Miehellekin sanoin kotona, että nyt se on virallista, olen keski-ikäinen 😭

Hän vain nauroi, että niinhän me ollaan.. 🤭 meillä on hurjat 9kk ikäeroa 🤣

No sain metforemin avuksi, josko auttaisi ruokahalun hillitsemisessä verensokerin tasoittamisella...

3kk päästä sitten uudet teitittelytreffit.... 😁

@Mustikkamarja dpo 14 (tai 13) omien laskujen mukaan, joka pohjautuu ovistesteihin ja omiin kehontuntemuksiin/limaan.

Olen testannut rfsun perus liuskatesteillä ja CB ultra digitalilla seuraavasti:
- viime ke (eli tosi aikaisilla dpo) sain perus liuskatestiin haalean plussan. CB ultra digitaalinen näytti raskaana.
- torstaina mielestäni haaleampi viiva kuin keskiviikkona, sama CB ultra näytti edelleen raskaana. Tuhruvuoto alkoi.
- perjantaina ja lauanantaina tein myös rfsun testin ja oli haaleampi viiva kuin aiemmin. Lauantaina tuli tunne että viiva erottui oikeastaan vasta testin kuivuttua eli selkeästi oli vaaleampi kuin ennen. Sunnuntaina ei testiä. Joka päivä on tullut ruskeaa tuhrua pyyhkiessä, ei välttämättä joka vessakäynnillä mutta kuitenkin joka päivä.

Oma päätelmä oli että kun ei nuo perustestit tummu ja on tuhrua niin on kemiallinen tod näk. Mutta kai on toivoa niin kauan kunnes menkat alkaa, että jos kumminkin viiva alkaisi vahvistumaan..

Onpa kyllä erikoinen keissi. 🤔 Itse olen yleensä aika pessimistinen näiden tarinoiden suhteen ja sun viime viikon testien perusteella olisin ajatellut, et selkee kemiallinen. Niis vaan kestää aikansa kadota testeistä. Mut toi tänpäiväinen on kyl niin selkee posi vaikka herkkä testi onkin. Selkeesti on nyt viiva viikonlopusta vahvistunut ja tolle dpo:lle oikein sopivan vahvuinenkin vielä. Suunta on siis oikea, eli toivoa vielä on! 🌈 Ehkä siellä on nyt vaan jotenkin ollut hidas kiinnittyminen ja vasta nyt päässyt kunnolla vauhtiin ja kaikki on viel hyvin. Tai tuli mieleen sellainen villi idea, et jos siel onkin ollut kaksi ja eka ei ottanut tuulta alleen, mut nyt jälkijunassa tuli toinen kiinnittyjä ja se näkyy nyt testissä. 😅

Mut joka tapauksessa toivotaan, et nyt lähtee viivat selkeesti vahvistumaan ja kaikki menee hyvin! 🙏 Noista oireista en olisi moksiskaan (mahdotonta, tiedän). Jomotus on oikein tyypillinen raskausoire, itse aina pidän jomotusta vain huojentavana, kun on merkki siitä raskaudesta. Ja tuhruvuodot on tosi yleisiä myös, et siitäkään ei voi mitään päätellä.

Hei vinkkejä kaivataan 🥰

Eli googlailin äsken noita myo-inositoli-ravintolisiä ja esim Donafertyssä näyttää olevan lisäksi alfalaktalbumiinia kun taas esim Myodesitolissa on lisäksi D-chiro-inositolia. Onko jollain tietoa mitä eroa näillä on? Ja varmaan jotain muitakin vaihtoehtoja löytyy.

Lisäksi mietin, että jos syö Mama-monivitamiinia niin siinä on foolihappoa suositeltu 400 µg, mutta myös noissa myo-inositoli-tableteissa on saman verran. Eli jos söisi molempia niin foolihappoa tulisi tupla-annos (800 µg). Ilmeisesti tämä jää turvallisuusrajan 1000 µg alle, mutta varmaan jostain tuo 400 on peräisin eikä ehkä siksi olisi hyvä ottaa 800, vai mitenköhän tuo menee?

@Mustikkamarja dpo 14 (tai 13) omien laskujen mukaan, joka pohjautuu ovistesteihin ja omiin kehontuntemuksiin/limaan.

Olen testannut rfsun perus liuskatesteillä ja CB ultra digitalilla seuraavasti:
- viime ke (eli tosi aikaisilla dpo) sain perus liuskatestiin haalean plussan. CB ultra digitaalinen näytti raskaana.
- torstaina mielestäni haaleampi viiva kuin keskiviikkona, sama CB ultra näytti edelleen raskaana. Tuhruvuoto alkoi.
- perjantaina ja lauanantaina tein myös rfsun testin ja oli haaleampi viiva kuin aiemmin. Lauantaina tuli tunne että viiva erottui oikeastaan vasta testin kuivuttua eli selkeästi oli vaaleampi kuin ennen. Sunnuntaina ei testiä. Joka päivä on tullut ruskeaa tuhrua pyyhkiessä, ei välttämättä joka vessakäynnillä mutta kuitenkin joka päivä.

Oma päätelmä oli että kun ei nuo perustestit tummu ja on tuhrua niin on kemiallinen tod näk. Mutta kai on toivoa niin kauan kunnes menkat alkaa, että jos kumminkin viiva alkaisi vahvistumaan..
Kyllä minä vielä olisin itse toiveikas, kunnes kuukautiset kunnolla alkavat. Monethan vasta testaa ensimmäistä kertaa noilla dpo:lla, todella toivon, että olisi kuitenkin onnistunut kiinnittyminen 😊

@MrsAmyP mitkä fiilikset? Soititko neuvolaan? Saisit tiedon ennen työmatkaa. Mä niin ymmärrän ton työkuvion, itsekin vaativissa asiantuntijatöissä ja ei saisi työn laatu kärsiä näistä omista "ongelmista". Toisaalta, jos itse pystyy, niin rimaa alemmas vaan, ei edes tähtää huippusuoritukseen vaan tarpeeksi hyvään. Toki se on melko mahdotonta, jos on asiakaskeissejä. Paljon tsemppiä, et oo yksin!

Ohhoh, nyt jo (kp 11) ovisplussa. En oo aiemmin varmaan edes testaillut vielä näin varhain. Saa nähdä näkyykö tuo posi nyt useamman päivän vai tuleeko ovis oikeasti tässä kierrossa poikkeuksellisen aikaisin, yleensä ollut kp 14.

Liitteet

• IMG_3787.jpeg
    IMG_3787.jpeg
    1.6 MB · Katsottu: 23
Ajattelin ottaa tämän toisen raskautumisprojektin silleen rennosti, että seurailisin vain kierron perusteella ovulointia, mutta niinhän tässä nyt kävi, että laitoin ovistestit tilaukseen. Jotenkin kävi ahdistamaan tämä minipillereiden jälkeisten kuukautisten odottelu ja toisaalta tahdon tietää milloin oikeasti taas ovuloin. Alkoi pelottaa hirveästi tämä ikä, vaikka ekalla kerralla raskauduinkin nopeasti.

Flo ennustaa ovulaatiota neljän päivän päähän mun pillereiden aikaisten täysin epäsäännöllisesti tulleiden menkkojen perusteella, mutta eihän se mitä todennäköisemmin pidä paikkaansa. Toisaalta valkovuoto alkoi muuttua vähän sinne suuntaan, mutta seuraillaan nyt kun testit tulee. Pitäisiköhän varmuuden vuoksi vietellä mies lähiaikoina. 😂

Edelliset menkat mulla alkoi tosiaan 11.10. samoihin aikoihin kuin jätin pillerit pois ja ihan varmuuden vuoksi talleteltiin siinä kohtaa, kuin normaalin kierron kohdalla olisi ollut ovis. Vajaa viikko siitä vatsa jomotteli ja sain yhden yökötyskohtauksen ja mietin jo, että mitä jos... Mutta oireet jäi sitten siihen, niin en ole tehnyt testiäkään. Kylmän viileästi. 😄 Nyt kyllä tilauksessa tulee myös raskaustestejä, niin voihan sen omaksi jännitykseksi tehdäkin.

@MrsAmyP mitkä fiilikset? Soititko neuvolaan? Saisit tiedon ennen työmatkaa. Mä niin ymmärrän ton työkuvion, itsekin vaativissa asiantuntijatöissä ja ei saisi työn laatu kärsiä näistä omista "ongelmista". Toisaalta, jos itse pystyy, niin rimaa alemmas vaan, ei edes tähtää huippusuoritukseen vaan tarpeeksi hyvään. Toki se on melko mahdotonta, jos on asiakaskeissejä. Paljon tsemppiä, et oo yksin!

Tässä aamun testit ehkä noin 3h pissan pidätyksellä, ylempi puikkotesti on sama Ultra (testaa varhain tms) jolla eilen iltapäivällä testasin. Alempi liuskatesti perus pregcheck. Kyllä näihin omasta mielestä selvät viivat tulee vaikka eivät ole supervahvat mutta ei mitkään haamut myöskään, eli taitaa tässä toivoa olla edelleen.

En ole ennättänyt neuvolaan soittelemaan, enkä ennättäisi siellä käymäänkään verikokeissa tms ennen reissuun lähtöä.. 😒
Minimaalinen tuhru jatkunut ennallaan. Tänään taas töissä hetkellisesti häivähti huonoa oloa, mutta ihan hyvin voin tämän kuvitellakin kun oloa ikäänkuin kuulostelee ja muutenkin on niin paljon stressiä.

Ja tuohon työhön. Kyllähän tää on hitokseen rankkaa ajoittain. Tällä hetkellä itse en voi rimaa laskea milliäkään vaan tosiaan pitäisi olla 110% työkunnossa, skarppina kokoajan. En tiedä miten pää kestää.

Liitteet

• IMG_0784.jpeg
    IMG_0784.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 85
@Kesäheinä85 Eiiii me niin vanhoja olla! Sellasia 60-70-vuotiaita voi alkaa teititteleen… Mä sanon aina että saa kyllä sinutella. Kerran yks nuori lääkärikandi ei kyllä osannut sinutella vaan jatkoi sinnikkäästi. Hyvä, että sait lääkkeellistä jeesiä! Toivottavasti se auttaa! ❤️
Ihanasti täällä tullut viestejä kyllä! Harmittaa oikein että en vielä pääse mukaan jännäileen…! 😀

Tsemppiä kaikille!❤️

No oon ehkä jo toipunut teitittelystä... Työkaveri tietää paremmin tän lääkärin... Pienellä paikkakunnalla kun ollaan.. tuumas että on se lääkärikin jo yli 30v... 😅 Et kait hän nyt sitten halusi olla kohtelias kun ensi kertaa tavattiin.. ja minä teinien kanssa työskentelevä en sitten osannut suhtautua oikein 🙈 pitänee itsekin sitten 3kk päästä yrittää muistaa teititellä... 😉

Kp26... Ei vielä tiputteluvuotoa, menkka kipuja tms.. 🙈 ajattelin, että jos lauantaina aamusta tekis testin jos menkat ei ala... Olis kp30... Ja menkat olis silloin useamman päivän myöhässä... Varovaisen toiveikas olen.. mut yritän ajatella, että pessimisti ei pettyisi...
Edellinen kierto oli 27 päivää... Joten niin.. se on vasta huomenna... 😬

Nyt en oo palellut iltapäivällä kotosalla kohta öö... 5 päivään... Yleensä olen aina viltin alla, nyt on jopa liian kuuma tää viltti, vaikka on vain yöpaita ja villasukat.. toki tänään saunattiinkin... Mut silti.. 🤔 Lauantaina väsytti ja nukuin 2 tunnin päikkärit...ja vatsa on ollut yhtä outo kuin edellisen raskauden alussa...ummetusta ja täysin päinvastaistakin 🙄

Noh turhaa kait näitä miettii... Kyllä se lauantaihin mennessä selviää.. 🙄 ja ku menee sanoon ääneen tai kirjoittaa tänne niin sitte ei ainakaan onnistu... Vai miten se meni... 🙈

@MrsAmyP tein eilen normitestillä joka näytti viimeksi täysin haaleaa, niin nyt oli selkeä viiva ja tuli suht nopeasti. Nyt ois menossa kp30. Eli menkat on jo oikeasti myöhässä jopa pisimpään kiertoon nähden. Ajattelin odottaa viikon ennen kuin soitan neuvolaan. On alkanut tuntumaan todellisemmalta, mutta jostain syystä edelleen oletan, että nyt kun sen kemiallisen ohi on päästy, niin ehkä se sitten menee kesken. Vaikea luottaa.

Tuo sinun kierto on kummallinen. Mutta mulla oli noin vahvat viivat vasta dpo 17/18. En tiedä helpottaisko, jos vain odotat ensi viikkoon ja testaat taas. Luulis että se on silloin haalistunut jos on kemiallinen. Mulla se ainaki haalistu nopeasti. Joten tuo kuulostaa aika erikoiselta kemialliseksi. Ja jos ens viikolla jatkuu tuhru soita virka-ajan päivystykseen.

@problemsolved ymmärrän hyvin tuon odottamisen neuvolan soiton kanssa. Mutta kuulostaa kyllä tosi hyvältä ja lupaavalta, kun testi sulla selvästi vahvistunut :folded:

Oon itse pari kertaa varatun ajan joutunut perumaan keskenmenon takia. Viimeisessä kemiallisessa elokuussa (menkat alkoi 1,5vko myöhässä) en uskaltanut varata aikaa ollenkaan, eli eipä tarvinnut sitten peruakaan :Face Without Mouth:

@Kesäheinä85 Jännittävää! Pidän peukkuja🤞

Onko muita luteaalivaiheessa piinailevia? Mulla tänään DPO1 ja aika matelee, haluaisin vain pikakelauksen ensi viikon loppuun asti että voisi testata :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Otin uusia lisäravinteita tässä kierrossa käyttöön, ja nyt huomaan että sen takia mulla pitkästä aikaa pientä toiveikkuutta, että jos tässä kierrossa vihdoin onnistuisikin.

Mitenhän sitä itse uskaltaa luottaa enää mitenkään, jos raskaus alkaisi vielä. Huomenna tulee 6 viikkoa siitä kun syke loppui viikolla 12+4.

Olen nyt ottanut niitä geleeroyalkapseleita ja en ole huomannut kyllä mitään muutosta missään.

Kp10. Yritän kuulostella ovista, mutta ei niin mitään. Toki voihan se sitten sieltä yks kaks yllättäen tullakin. Mutta en tiedä, kun nuo vuodot / menkat keskenmenon jälkeen oli niin oudot, ei normimenkat ollenkaan.

@MrsAmyP teitkö tänään testiä? Ainakin eilen oli testit näköjään vahvistunu, jos oli vaan 3h pidätys?

@problemsolved Hienoa, että testit jatkaa vahvistumista! Teitkö sä tänä aamuna testiä? Ymmärrän hyvin tuon, et viime kemiallinen kummittelee takaraivossa.

Mä liityn kans kemiallista jännääviin. Tänään dpo13 tuli vasta hyyyvin haalea plussa (eilen nega). Vaikea uskoa, että tällä alulla vois päästä maaliin. 😒

20241106_113846.jpg

Mulla tehtiin se inssi tässä kierrossa ja sain irroituspiikin joka aiheutti kovia kipuja melkein viikon ja rinnat oli vähän kipeät myös. Mutta nyt maanantaista alkaen rinnat ollut huomattavasti enemmän kipeät ja niitä kihelmöi jne ja oireet selvästi vielä lisääntynyt maanantaista. Alavatsassa myös outoja tuntemuksia. Tuntuu kyllä tosi aikaiselta vaiheelta saada vielä raskausoireita mutta tuntuu oudoilta että rinnat noin kipeytyisi irrotuspiikistä viikon jälkeen. Jännittää saa tässä vielä viikon. Nyt dpo 8 ja irroituspiikin saamisesta 9vrk.

tässä testit 4-6.11. Kaikissa sama ultra puikkotesti. Alin uusin, ylin vanhin. Kyllä täss vahvistumista näkyy. Tuhrua tulee edelleen, nyt iltapäivästä tullut ehkä enemmän kuin välillä mutta ei siteeseen asti. Testaan seuraavan kerran viikonloppuna.. jos vkonloppuna vielä näyttää vahvistuvan tai kuukautiset ei ala ja tää vuoto jatkuu, niin soitan maanantaina neuvolaan ja kysyn pääsisikö johonkin testiin tsekkaa että onko kaikki ok.

Liitteet

• IMG_0795.jpeg
    IMG_0795.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 75
Takaisin