Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Marraskuunvalo Voi että, toivon kovasti ja pidän peukkuja, että se olis nyt implantaatiovuotoa! 😍

ON: Lääkäri soitti torstaina. Yksi välikierto pidetään ja joulukuussa pyritään tekemään PAS jos ovuloin ennen jouluviikkoa. Jäi jotenkin lohduton olo puhelusta, vaikka lääkäri oli kyllä ihan toiveikas. Saadut kolme alkiota olivat hyviä, mutta koska niitä on vähän, sulatuksen jälkeen ei viljellä eteenpäin kuin yhden jakautumisen verran. Tuoresiirto-alkio oli TOP ja lääkäri oli odottanut plussaa. Kysyin voiko sitten kohdussa olla joku ongelma miksi ei lähtenytkään. Kuulemma ei, todennäköisempää, että kuitenkin alkiossa vikaa. Tiesinkin, ettei ulkonäkö tuon ikäisillä (ja vanhemmillakaan) kerro välttämättä mitään, mutta silti ärsyttää, että samalla sillä "lohdutetaan" tyyliin "teillä on hyvälaatuisia alkioita". Öö, no kiva, voivat silti olla ihan huttua 🙄
Stimuloinnissa minulle käytettiin Gonal-F:n maksimiannosta 300 IU / pvä, lääkelisäyksestä ei siis hyötyä parempaan vasteeseen. Kuulemma lääkkeen voi vaihtaa johonkin jossa mukana LH-hormoni, onkohan se sitten tuo Menopur?
Ubikinolia tilasin nyt ison paketin sillä ajatuksella jos uudelle IVF-kierrokselle mennään alkuvuodesta. Ehtii edes pari kuukautta popsia. Ärsyttää ja harmittaa, että oma kroppa on "jo" tämän ikäisenä tässä vaiheessa. Toki 36 v. on jo näihin hommiin iäkäs, mutta siihen nähden, että jotkut onnistuu sikiämään vielä viidenkympinkin kieppeillä, tää tuntuu epäreilulta.
Oh well, nyt vähän päälle tuuletusta, kulttuuririentoja ja viinilasillisia hyvällä omallatunnolla - kyllä se siitä taas.

Olen vielä henkisesti toipumassa menetyksestä, mutta syli on niin kovin tyhjä, että mielessä on vaan että pääsispä jo yrittämään taas 💔 Sinönsä ei ole syytä epäillä, ettei raskaus onnistuisi, kun aiemmat raskaudet ovat alkaneet noin viidessä kierrossa, mutta luottamus omaan kroppaan on mennyt. Alkaisipa edes menkat kohtuullisessa ajassa.

Menetimme vauvamme hetki sitten viikolla 17.

Tsemppiä täältä kaikille ❤️
Minulla tai meillä nyt kp16... En nyt ole testannut ovista, leimoja ei voinut olla huomaamatta... Ja alkuviikon oli alavatsassa erilaisia tuntemuksia.. joten toivottavasti puuhailut osui kohdilleen.. toki yritin yhtä iltaa aiemmin aloittaa. Mut mies ei jaksanut/hoksannut asian tärkeyttä 🙄🙈 ajattelin varalta kellistää miehen vielä huomenna, jos ovis on kuitenkin näin PCOSn kanssa vasta tulossa... Eipä siitä haittaa ainakaan ole, ellei selkä naksahda tai muuta kramppia tule touhutessa 🤭

Yritän nyt ottaa rennommalla asenteella tän loppuvuoden... 😬 Ei meinaa onnistua kun mies täyttää nyt 40 ja itsellä se on ensi kesänä edessä... 🙄 Mutta jospa saataisiin aikataulut sopimaan alkuvuodesta siihen ensi käyntiin 🙏🏻

Täällä kp1 tänään 🥳 Eilen alkoi menkkakivut ja tiesin, että nyt ne vihdoin alkaa. Edellinen kierto päättyi siis kp93. Harmittaa kyllä, ettei tärpännyt tässä kierrossa, mutta enemmän olen kuitenkin helpottunut siitä, että menkat lopulta alkoi 🙂 Toivottavasti tämä kierto olisi jo normaali ja jospa tällä kertaa tärppäisikin 🤭

Pidän kaikille peukkuja pystyssä, että tulisi plussaviivoja 🥰

Eilen viikko ovulaatiosta ja tuli hetkellinen verenvuoto, ja minulla ei koskaan ole ollut mitään välivuotoja. Pakko oli hakea herkät testit ja jotain niissä näkyy. Mutta vaikea uskoa, että olisi jotain oikeasti.

Yhdessä raskaudessa on ollut kiinnittymisvuoto viikko ovulaation jälkeen, ja siksi nyt heräsi epäilys tuon ihme vuodon suhteen.
Toivottavasti olis kiinnittymisvuotoa! Kestikö vain päivän/pari? Mulla alko viikko ovulaatiosta melkeen viikon kestävä tiputteluvuoto joka lakkas muutamaks päiväks ja sit alkoki menkat nyt selkeesti. Koskaan ikinä ei kans oo ollu mitään välivuotoja.. mulla on nyt kierukka vielä, gynelle varattu kyllä jo aika nii aattelin tosta kysyä, että mikähän juttu oli..

Eilen viikko ovulaatiosta ja tuli hetkellinen verenvuoto, ja minulla ei koskaan ole ollut mitään välivuotoja. Pakko oli hakea herkät testit ja jotain niissä näkyy. Mutta vaikea uskoa, että olisi jotain oikeasti.

Yhdessä raskaudessa on ollut kiinnittymisvuoto viikko ovulaation jälkeen, ja siksi nyt heräsi epäilys tuon ihme vuodon suhteen.
Oon taustalta seurannut keskusteluita ja nyt pakko kommentoida, kun itsellä täysin samanlainen kokemus.
Olin myös mukana huhtikuisten ryhmässä, mutta raskaus päätyi keskenmenoon. Aloitimme uuden yrityksen heti perään ja tikutin ovulaatiota yhden testipaketillisen, muttei osunut kohdalle. 6 viikon päästä keskenmenosta alkoi tiputteluvuoto ja luulin kierron palautuvan, mutta vuoto jäikin vain siihen lyhyeen tiputteluun. Tein muutama päivä tuon jälkeen herkän testin ja kyllä se jotain näytti. Nyt sitten tavallisilla testeillä testannut kolmena aamuna ja kyllä se testiviiva näyttää ehkä vahvistuvan.

Itsellä ikää tosiaan 38, joten aika epäileväinen olo on vielä raskauden jatkumisen suhteen. Tietenkin sitä niin toivoisi tällä kertaa onnistavan❤️

Oon taustalta seurannut keskusteluita ja nyt pakko kommentoida, kun itsellä täysin samanlainen kokemus.
Olin myös mukana huhtikuisten ryhmässä, mutta raskaus päätyi keskenmenoon. Aloitimme uuden yrityksen heti perään ja tikutin ovulaatiota yhden testipaketillisen, muttei osunut kohdalle. 6 viikon päästä keskenmenosta alkoi tiputteluvuoto ja luulin kierron palautuvan, mutta vuoto jäikin vain siihen lyhyeen tiputteluun. Tein muutama päivä tuon jälkeen herkän testin ja kyllä se jotain näytti. Nyt sitten tavallisilla testeillä testannut kolmena aamuna ja kyllä se testiviiva näyttää ehkä vahvistuvan.

Itsellä ikää tosiaan 38, joten aika epäileväinen olo on vielä raskauden jatkumisen suhteen. Tietenkin sitä niin toivoisi tällä kertaa onnistavan❤️
Onnea matkaan! Toivottavasti kaikki menee nyt teillä hyvin. ❤

Minulla on ikää jo sen verran, että usko onnistumiseen on heikkoa. Ja kun viimeksi kävi miten kävi.

Mutta ilman ehkäisyä tässä mennään, joten kai se pieni mahdollisuus on, niin kauan kuin ovulaatioita vielä tulee.

Vuoto ei kestänyt kuin joitakin tunteja. Hetken aikaa pidin sidettä ja sitten se loppui.

Mutta tämän aamun testi näyttää hädin tuskin heikkoa haamua, joten jään odottamaan menkkoja.
Oletko sä tehnyt herkästä testistä negaa km:n jälkeen? Voiko se vielä kummitella siellä? Jos on jäänyt joku pieni kökköre kohtuun ja se vuosi nyt pois? Toki toivotaan, että testi alkaa vahvistua ja onkin kyse uudesta tärpistä! ❤️

Oletko sä tehnyt herkästä testistä negaa km:n jälkeen? Voiko se vielä kummitella siellä? Jos on jäänyt joku pieni kökköre kohtuun ja se vuosi nyt pois? Toki toivotaan, että testi alkaa vahvistua ja onkin kyse uudesta tärpistä! ❤️
Tuota aloin myös itse miettimään, että jos se olikin siihen liittyvää. Tein aiemmin tavallisen testin ja se oli nega.

@pääskyläinen, tunnistan tällä hetkellä tosi hyvin tuon lohduttoman olon 😔 Mulle kans pakastesiirtona siirrettiin erinomainen 6-päiväinen blasto, olin itse tosi toiveikas että nyt tärppää. Ja ei, puhdasta negaa. Tätä aiemmin yksi tuoresiirto muistaakseni 3-päiväisellä, se sentään koitti kiinnittyä, mutta oli sitten kemiallinen. Nyt pakkasessa on vielä toki 2 blastoa, niiden luokitusta en tiedä. Mutta usko tähän kaikkeen loppui tuon epäonnistuneen pas:n myötä. Miksi seuraavatkaan onnistuisi? 😭 No, tiedostan tietysti että mahdollisuuksia vielä on, ja tämä on osittain myös pms-oireista masennusta. Mutta kun juuri tuli mittariin 40v, niin ahdistaa jo valmiiksi jatko, jos näillä kahdella ei tärppää. Tilastot tällä ikää on jo itsessään lohduttomat, onnistumisprosentit aika surkeita. 😔

Nyt tarvis sellaisen itsesääliketjun jossa rypeä muutama päivä, niin jos sen jälkeen saisi taas kerättyä toiveikkuuden rippeitä seuraavaan siirtoon 🤭

Muokattu viimeksi:
Huomenna pitäisi olla ovulaatio ja tässä kierrossa Gelee ja Q10 käytössä sekä mulla että miehellä. En ole koskaan ennen kokenut selkeitä "ovulaatio-oireita", mutta tänään ihmeellistä turvotusta, nipistelyä ja painetta koko päivän. Liekkö noilla kapseleilla vaikutusta asiaan 🤔 Muita muutoksia en ole kyllä niiden osalta huomannut...

@Ellisvm84 Tuo pyörii minullakin mielessä, että miksi seuraavakaan tärppäisi kun tämäkään ei, vaikka tietää, että osalle tärppialkio löytyy vasta ties kuinka monennen hoidon jälkeen. Pitäisi vaan jaksaa uskoa ja jatkaa. Tsemppiä meille - jospa se toiveikkuus sieltä taas nostaa päätään kunhan enimmät pms-hormonit haihtuu 😄💕
Itsellä nyt muutaman päivän tätä välikiertoa eläneenä tuntuu ihan hyvältä tämä tauko. Kiva kun on pikkujouluja ja muita tapahtumia tulossa. Ehkä sitten jaksaa taas uudella innolla seuraavaan yrityskiertoon ☺️ Jaksamista kaikille tilanteisiinne! Ihana, että on tämmönen purkautumispaikka 🙏🏻

Niinpä, tietysti tiedostan että välillä se vaan vaatii paljon yrityksiä 🙈 Harmittaa vain kun tämä nyt julkisella jää ekaksi ja vikaksi ivf:ksi. Ja luin että näin 40v iässä voi olla että vuodessa irtoaa vain 1 tai 2 kehityskelpoista munasolua, täytyy nyt pitää peukkuja että jäljellä olevista blastoista toinen olisi kehityskelpoinen. Mullahan oli punktiossa tosi hyvä tulos ikään nähden, 18 munasolua joista vissiin 14 hedelmöittyi ja lähti jakautumaan, mutta tosiaan blastoiksi asti kehittyi sitten vain 3. Ja yksi siirrettiin jo 3pv iässä. Siksikin masentaa, jos noin isosta määrästä mikään ei tärppäisi 😭

Nyt oon tässä pähkäillyt että jatkanko cyclogestia muutaman päivän, jos sillä saisi optimoitua uuden kierron alkamaan vasta loppuviikosta, osuisi sitten seuraava ovulaatio jollekin muulle päivälle kuin ma tai ti. Ne huonoimmat vaihtoehdot siirtoa ajatellen. Toiveena siis on että seuraavaan kiertoon jo uusi yritys, niin tietää sitten lopputuloksen jo myöskin pian. Jos ikä sallisi, pitäisin varmaan kans taukoa 😅

Niinpä, tietysti tiedostan että välillä se vaan vaatii paljon yrityksiä 🙈 Harmittaa vain kun tämä nyt julkisella jää ekaksi ja vikaksi ivf:ksi. Ja luin että näin 40v iässä voi olla että vuodessa irtoaa vain 1 tai 2 kehityskelpoista munasolua, täytyy nyt pitää peukkuja että jäljellä olevista blastoista toinen olisi kehityskelpoinen. Mullahan oli punktiossa tosi hyvä tulos ikään nähden, 18 munasolua joista vissiin 14 hedelmöittyi ja lähti jakautumaan, mutta tosiaan blastoiksi asti kehittyi sitten vain 3. Ja yksi siirrettiin jo 3pv iässä. Siksikin masentaa, jos noin isosta määrästä mikään ei tärppäisi 😭

Nyt oon tässä pähkäillyt että jatkanko cyclogestia muutaman päivän, jos sillä saisi optimoitua uuden kierron alkamaan vasta loppuviikosta, osuisi sitten seuraava ovulaatio jollekin muulle päivälle kuin ma tai ti. Ne huonoimmat vaihtoehdot siirtoa ajatellen. Toiveena siis on että seuraavaan kiertoon jo uusi yritys, niin tietää sitten lopputuloksen jo myöskin pian. Jos ikä sallisi, pitäisin varmaan kans taukoa 😅
Miulle ei lääkäri oikein muuta vaihtoehtoa tarjonnutkaan kuin välikiertoa, jopa kahta 😳 Toki edellinen lääkkeetön kierto ollut kesäkuussa, että ihan hyvä varmaan antaa kropan huokaista.
Vau, teillä on ollut kyllä huikea saalis ja hienosti saitte blastojakin! Koita jaksaa uskoa, niillä on kuitenkin se paras tärppi-prosentti 🤞
Meillä ei edes yritetty viljellä blastoiksi asti, koska alkioita oli niin vähän. Toisaalta hyvä, jos menee klinikan ideologialla, että "maljalle kuolee sellaisiakin alkioita jotka olisi kohdussa selvinneet". Toisaalta huono, koska sille on syynsä, että mieluiten niitä blastoja siirretään.. Pakko vaan uskoa ja toivoa, että jompikumpi pakastetuista tärppää 🙏🏻

Dpo 8 tai 9. Tiedän että ei olisi pitänyt testata näin aikaisin, mutta testasin kumminkin. Sanokaa näättekö täss jotain? Kuvittelenko vain että haamu..?

Liitteet

• IMG_0743.jpeg
    IMG_0743.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 77
Täällä ei viivat lähteneetkään vahvistumaan, kierto alkoi tänään ja kemialliseksi jäi. Jotenkin tätä osasin odottaa, kun testejä näin varhaisessa vaiheessa aloitin tekemään. No toisaalta neuvolan suositus km jälkeen oli odottaa 1 kierto ennen uuden aloitusta, joten nythän sekin toteutuu.. Tuntuu, että kaikki ajatukset pyörii vain vauvahaaveiden ympärillä.

Takaisin