Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Takuu varma
Voi mörkö. 👹 Minä täällä odottelen toista kertaa tähän kuukauteen menkkojen alkamista. Aiemmin ollut vuoto ei koskaan mennyt siihen oikeaan "kunnon vuoto"-vaiheeseen. Pientä vuotoa oli muutamana päivänä ja sitten se loppui. Ei tipan tippaa enää sitten. Terot loppuivat myös tältä kuukaudelta ja nyt siis odotan. Netistä sivistin itseäni, että menkat pitäisi alkaa 2-5 vrk päästä terolutin loppumisesta.. tai ainakin monella oli alkanut. Viime yönä olin tuntevinani menkkaoloa.. tai mietin, että onko menkkaoloa mahassa vai mitä. Mutta yön aikana sekin sitten loppui taas. Mutta.. pettymys kaksi kertaa kuussa on minusta jo kohtalon huonoa huumoria. 🙄 Kotona ei ole yhtään raskaustestiä. Mietin, että käynkö hakemassa vai en. Nämä on ollut kaksi melko varmaa tapaa saada menkat alkamaan.. kirjoittaa tänne hieman ennen menkkoja tai käydä ostamassa raskaustestejä.. :tears:
Tänään kp1. Ehdin hakea ja tehdä nega-testin ja siitä pyyhkiessä katsoin, että kappas... menkat alkoi. 😔 Vaikka on taas, jo toistamiseen siis tässä kuussa apea mieli, niin kyllä tämä vähän eilen virnistyttikin. Tuntuu olevan itsellä semmoinen menkkojen laukaisunappi, kun tekee testin. 🤭

Hopeareunus on myös se, että kierto oli nyt sitten kuitenkin erilainen terojen kanssa. Arvoitus tietenkin mitä vuotoa viime viikolla oli, joka loppui, eikä menkoiksi eikä edes ennakkotuhruiksi muuttunut. Luin kuitenkin, että terojen kanssa tuommoinen tiputtelu on mahdollista. Nyt laskemaan taas päiviä. Ovistikut nappasin myös eilen kaupasta mukaan eli samalla kaavalla jatkuu.
 
Takuu varma

Tänään kp1. Ehdin hakea ja tehdä nega-testin ja siitä pyyhkiessä katsoin, että kappas... menkat alkoi. 😔 Vaikka on taas, jo toistamiseen siis tässä kuussa apea mieli, niin kyllä tämä vähän eilen virnistyttikin. Tuntuu olevan itsellä semmoinen menkkojen laukaisunappi, kun tekee testin. 🤭

Hopeareunus on myös se, että kierto oli nyt sitten kuitenkin erilainen terojen kanssa. Arvoitus tietenkin mitä vuotoa viime viikolla oli, joka loppui, eikä menkoiksi eikä edes ennakkotuhruiksi muuttunut. Luin kuitenkin, että terojen kanssa tuommoinen tiputtelu on mahdollista. Nyt laskemaan taas päiviä. Ovistikut nappasin myös eilen kaupasta mukaan eli samalla kaavalla jatkuu.
Kun hormonitasot ovat vähän matalammalla, ovis voi laukaista tuollaisen keskellä kiertoa olevan vuodon. Oviksessahan tapahtuu vähän samanlainen hormonimuutos kuten ennen kuukautisiakin, tasot laskevat äkillisesti mikä voi sitten näkyä pienenä välivuotona. Olen ymmärtänyt et noi välivuodot liittyisivät just tähän hiipuvaan omaan kroppaan. Minullakin oli välivuodollinen kierto just ennen raskaaksi tulemista tuossa 41v, joten eipä hätää. Uutta kiertoa kohti vaan.

Lohdullinen ajatus tähän väliin voisi olla, että kun syöt terveellisesti ja lisäravinteita, niin tulevien kiertojen munasolut ovat laadukkaampia, ja tämä muutos voi ottaa jopa sen 3kk mikä munasolun kypsyminen vie. Mahdollisuudet paranevat tulevaisuutta kohti.
 
Te joilla on ennestään lapsia tai ootte nyt raskautunu, niin onko riittänyt harvemminkin seksin harrastaminen. Vai pitäiskö se mennä päivittäin. Mies kyllä ois valmis päivittäin. Itellä tökkii 😅 ja tietenki stressaan, että se on mun syy jos ei onnistu

Meillä kolmas tarttui ovispäivän illan talletuksesta ollessani melkein 41v. Yksi kerta siis riitti. Edellisissä raskauksissa (joita yhteensä 6, joista siis kaksi lasta) oli aina myös edeltäviä talletuksia. Mutta yhdelläkin voi onnistua.
 
Täällä uusi kierto, nyt kp 10. Aloitin kierron alussa gelee royalet. Samoin aloitin tikuttamaan jälleen ovista Clear Blue kaksoishormoni testerillä kp7 aikaan. Tyhjä ympyrä tuli kp 7-9, tänään kp10 suoraan hymynaama eli huippuhedelmällisyys. Välistä jäi kokonaan välkkyvä hymynaama. Lieneekö tällainen normaalia?

Netistä yritin lukea että ovis olisi todennäköisesti 1-2 pv tämän hymynaaman jälkeen. Itse odotin oviksen olevan muutaman päivän myöhemmin.. minkäänlaisia limoja ei ole, alavatsalla on pieniä tuntemuksia. Vaikea on uskoa tuohon tulokseen. Huomenna en voi enää uutta testiä tehdä kun laite on taas ”lukossa” pari päivää tuon hymynaaman myötä.
Haluan ehdottomasti kuulla huomaatko mitään eroa Geleen kanssa. Itsekin rupesin miehen kanssa syömään niitä ja Q10. Geleet on monilla tuntunut voimistavan esimerkiksi ovistikuttamisessa viivan tummuutta.
 
Kun hormonitasot ovat vähän matalammalla, ovis voi laukaista tuollaisen keskellä kiertoa olevan vuodon. Oviksessahan tapahtuu vähän samanlainen hormonimuutos kuten ennen kuukautisiakin, tasot laskevat äkillisesti mikä voi sitten näkyä pienenä välivuotona. Olen ymmärtänyt et noi välivuodot liittyisivät just tähän hiipuvaan omaan kroppaan. Minullakin oli välivuodollinen kierto just ennen raskaaksi tulemista tuossa 41v, joten eipä hätää. Uutta kiertoa kohti vaan.

Lohdullinen ajatus tähän väliin voisi olla, että kun syöt terveellisesti ja lisäravinteita, niin tulevien kiertojen munasolut ovat laadukkaampia, ja tämä muutos voi ottaa jopa sen 3kk mikä munasolun kypsyminen vie. Mahdollisuudet paranevat tulevaisuutta kohti.
Kiitos näistä. :red-heart: Harmittaa kuin mitään konkreettista ei voi tässä hetkessä tehdä. Muuta kuin huolehtia itsestään juuri ruokavaliolla ja vitskuilla. Etenkin menkkojen alkaessa minulle tuntuu tulevan semmoinen pakonomainen tarve tehdä asian eteen jotain mikä parantaisi alkaneen kierron mahdollisuuksia, eikä sellaista ole. Stressiä minun pitäisi saada alas ja pois, mutten oikein ole keksinyt keinoja. Pitäisi olla ajattelematta koko yritys-asiaa, mutta sehän on mahdotonta.

Haluttaisi tilata uudet verikokeet, jotta näkisi onko mitään kehitystä alkanut tapahtua, mutta sekin on vielä liian aikaista. Niin vähän aikaa olen esim. rautaa syönyt, ettei sillä ole varmasti ollut mitään vaikutusta rautavarastoon vielä.

Ensi kuussa on naistenpolille aika, ihan kunnalliseen. Sieltähän emme tule saamaan kuin neuvontaa. Mies arveli ettei töiden vuoksi pääse sinne. Etenkään nyt kun päivä muuttui. Ei hän vielä täysin torpannut asiaa, mutta aika suuri todennäköisyys, että noin se menee. Tuntuu oudolle olla menossa sinne yksin.
 
Kiitos näistä. :red-heart: Harmittaa kuin mitään konkreettista ei voi tässä hetkessä tehdä. Muuta kuin huolehtia itsestään juuri ruokavaliolla ja vitskuilla. Etenkin menkkojen alkaessa minulle tuntuu tulevan semmoinen pakonomainen tarve tehdä asian eteen jotain mikä parantaisi alkaneen kierron mahdollisuuksia, eikä sellaista ole. Stressiä minun pitäisi saada alas ja pois, mutten oikein ole keksinyt keinoja. Pitäisi olla ajattelematta koko yritys-asiaa, mutta sehän on mahdotonta.

Haluttaisi tilata uudet verikokeet, jotta näkisi onko mitään kehitystä alkanut tapahtua, mutta sekin on vielä liian aikaista. Niin vähän aikaa olen esim. rautaa syönyt, ettei sillä ole varmasti ollut mitään vaikutusta rautavarastoon vielä.

Ensi kuussa on naistenpolille aika, ihan kunnalliseen. Sieltähän emme tule saamaan kuin neuvontaa. Mies arveli ettei töiden vuoksi pääse sinne. Etenkään nyt kun päivä muuttui. Ei hän vielä täysin torpannut asiaa, mutta aika suuri todennäköisyys, että noin se menee. Tuntuu oudolle olla menossa sinne yksin.
Stalkkailin sun aiempia kirjoituksia ja siellä mainitsit ferritiinin olevan 15, joka on todella alhainen. Itselläni ollut pahimmillaan 6,5, nykyään 60, joka on ihan OK. Mutta tämäkin saatu aikaiseksi raskauden aikaisella infuusiolla (1000 mg), kun totesin, etten halua syntyvälle lapselle raudanpuutetta. Jos rautalisällä ei tunnu nousevan, niin ehdottomasti suosittelen infuusiota vaikka yksityisellä, mikäli sellaiseen on varaa (n. 700 €). Ja mahdollisesti raudan imeytymiseen liittyvää tutkimusta esim. Puhdilla. Rautaa saa muistaakseni syödä max. 400 mg päivässä, itse vetelin pitkiä aikoja 200 mg/vrk ilman haittavaikutuksia, mutta silti varastot eivät nousseet ilman infuusiota 😞
 
Stalkkailin sun aiempia kirjoituksia ja siellä mainitsit ferritiinin olevan 15, joka on todella alhainen. Itselläni ollut pahimmillaan 6,5, nykyään 60, joka on ihan OK. Mutta tämäkin saatu aikaiseksi raskauden aikaisella infuusiolla (1000 mg), kun totesin, etten halua syntyvälle lapselle raudanpuutetta. Jos rautalisällä ei tunnu nousevan, niin ehdottomasti suosittelen infuusiota vaikka yksityisellä, mikäli sellaiseen on varaa (n. 700 €). Ja mahdollisesti raudan imeytymiseen liittyvää tutkimusta esim. Puhdilla. Rautaa saa muistaakseni syödä max. 400 mg päivässä, itse vetelin pitkiä aikoja 200 mg/vrk ilman haittavaikutuksia, mutta silti varastot eivät nousseet ilman infuusiota 😞
Tuo infuusio oli itsellä myös ajatuksena, mutta on kyllä todella hintava. Tuota Puhdin tutkimusta en huomannut ajatellakaan. Pitääpä sitä tutkia. Työterveydestä tuskin saa noita otettua. Itsellä voisi annostuksessa olla varaa nostaa mahdollisesti. Nyt mennyt apteekin ohjeen mukaan.. eli sen mitä paketissa lukee.
 
Minulla loppui geleet ja Q10 tähän vähäksi aikaa.. molempia tuli taas syötyä 60 päivää... Kylläpä aika on mennyt nopeasti... Muuta en ole huomannut oloissa kuin ehkä hitusen enemmän finnejä.. ei kiva... 🙈 Ja sitten rintoja on aristanut vähän oikeastaan koko kierron paitsi vuodon aikana 🙈 että kait ne jotain vaikutti.. ja varmaankin vaikuttaa vielä jonkin aikaa loppumisen jälkeen.
Nyt on kp11 pitäisi tallettelut aloittaa... En ajatellut nyt ovista tikuttaa.. mutta voihan mieli vielä muuttua... 🙈
 
Tuo infuusio oli itsellä myös ajatuksena, mutta on kyllä todella hintava. Tuota Puhdin tutkimusta en huomannut ajatellakaan. Pitääpä sitä tutkia. Työterveydestä tuskin saa noita otettua. Itsellä voisi annostuksessa olla varaa nostaa mahdollisesti. Nyt mennyt apteekin ohjeen mukaan.. eli sen mitä paketissa lukee.
Kannattaa liittyä Facebookissa Raudanpuute-ryhmään, jos kyseistä alustaa käytät. Siellä paljon hyvää keskustelua aiheeseen liittyen. Tuo infuusio on tosiaan aika kallis ja sitä ennen kannattaa testauttaa raudan imeytyminen. Jos siinä ei ole häikkää, voi koittaa alkuun nostaa rauta-annosta, mikäli vatsa vaan kestää 😊
 
Minulla loppui geleet ja Q10 tähän vähäksi aikaa.. molempia tuli taas syötyä 60 päivää... Kylläpä aika on mennyt nopeasti... Muuta en ole huomannut oloissa kuin ehkä hitusen enemmän finnejä.. ei kiva... 🙈 Ja sitten rintoja on aristanut vähän oikeastaan koko kierron paitsi vuodon aikana 🙈 että kait ne jotain vaikutti.. ja varmaankin vaikuttaa vielä jonkin aikaa loppumisen jälkeen.
Nyt on kp11 pitäisi tallettelut aloittaa... En ajatellut nyt ovista tikuttaa.. mutta voihan mieli vielä muuttua... 🙈
Kiva kuulla Geleestä ja Q10stä kokemuksia, itse kun vasta aloittelin käytön. Saa nähdä miten vaikuttaa vai vaikuttaako mitenkään. Sanoin jo miehelle, että jos onnistun tulemaan tästä kierrosta raskaaksi, niin oletan sen tietysti olevan näiden ansiota 😂
 
Kannattaa liittyä Facebookissa Raudanpuute-ryhmään, jos kyseistä alustaa käytät. Siellä paljon hyvää keskustelua aiheeseen liittyen. Tuo infuusio on tosiaan aika kallis ja sitä ennen kannattaa testauttaa raudan imeytyminen. Jos siinä ei ole häikkää, voi koittaa alkuun nostaa rauta-annosta, mikäli vatsa vaan kestää 😊
Kiitos vinkistä. Pitääpä joku hetki käydä liittymässä.
 
Tässäpä kuvakollaasi viimepäivien ovistikuista. Ehkäpä tyydyn vaan toteamaan että ei tästä ota se kuuluisa Erkkikään selvää.. 😅 tai ainakaan minä en että mikä olisi plussa ja mikä ei. Vaikka kaikki plussia tai negoja. 😂 Mitä olette mieltä?

Jokatapauksessa eilen oli aikamoiset menkkajomo tyyliset tuntemukset alavatsalla ja alaselässä sekä isot, kirkkaat, venyvät limat. Yön aikana kipu loppui ja samoin loppui limat. Näiden pohjalta oletan että ovis olisi ollut eilen illalla.

@Ensisynnyttäjä89 meillä nyt menossa yk2. Aiemmin yksi 2017 syntynyt lapsi. Lapsen syntymän jälkeen mulla oli kuparikierukka 5-6v ja sen jälkeen e-pillerit 1-2v eli lopetin ne nyt 2kk sitten. Geleet aloitin tämän kierron alusta. Koska vertailukohtana on vaan tuo yksi kierto pillereiden jälkeen, on mitään muutosta hankala arvioida. Oletin ekakierron oviksen jälkeen (samalla tavalla megalimat jotka itse tulkitsin ovikseksi) että ovis olisi kp15 kieppeillä, nyt vastaavat limat jo kp11. Onko tähän muutaman päivän aikaistumiseen geleellä osuutta vai ei, paha sanoa. Samoin eilen jomotti alavatsaan aikalailla, mutta myös viimekierrossa oli kaikenmaailman oloja. Itse ajattelin, että viime kierrossa keho varmaan etsi paikkaansa e-pillereiden jälkeen. Välillä oli huonoa oloa jne.

välivuotoja/tiputtelua/isoja kuukautiskipuja tms mulla ei ole koskaan ollut, kierto aina aikalailla säännöllinen (ajattelen siis aikaa kuparikierukan kanssa eli silloin ei ollut hormonaalista ehkäisyä) eikä ainakaan vielä ole sellaisesta havaintoja että gelee olisi näitä asioita muuttanut.
Jos ei tässä kierrossa tärppää niin syön ainakin ton ostetun gelee purnukan loppuun 😅
 

Liitteet

  • IMG_0677.jpeg
    IMG_0677.jpeg
    1.6 MB · Katsottu: 29
@MrsAmyP aika paha sinällään sanoa kahden päivän testien perusteella.. mutta noista katsottuna sanoisin että tummin on kp12 ilta.. joten eiköhän olisi huippu siinä.. nyt kun vielä jatkat niin kauan aamu ja ilta testausta että lähtee vaalenemaan, niin tiedät et milloin oli huippu.

Tuolla muissa ketjuissa on osa sanonut, että eri merkkiset testit toimii toisilla paremmin mitä toiset.. tässäkin on niin eroja hormonitoiminnassa ja testeissä.

Itse olen kokeillut tässä vuosien varrella ainakin kolmen ellei neljänkin eri valmistajan testejä.. ja itse ainakin saan huipun kiinni parhaiten apteekkarin testeillä.. en ole katsonut tarkemmin valmistajaa...

Ja käsittääkseni joillakin on korkea LH pitoisuus parikin päivää.. ja minulla se on vain alle vuorokauden.. minun oli pakko alkuun testata kolmesti päivässä, että sain kiinni plussan...
Nykyään riittää että näen melkein yhtä vahvat viivat, sitten peitto viimeistään heilumaan parina iltana ja sormet ristiin 🙈 ja lopetan testauksen siihen.
Toki toivottua tulostahan nämä eivät ole meille vielä tuottaneet, mutta yrityksestä ja ajoituksesta ei pitäisi jäädä kiinni...
 
Takaisin
Top