Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nyt silleen erikoinen tilanne kierron suhteen, että lopetin just minipillerit ja päivää ennen alkoi menkat, jotka mulla minipillereitä käyttäessä tulee muutaman kerran vuodessa. Yleensä ne vaan on tosi niukat, mutta nyt päinvastoin ja ihmettelen vähän johtuukohan juuri tuosta pillereiden lopetuksesta.

Muutenkin pohdin, että mahtaako menkkojen osuminen juuri tähän saumaan vaikuttaa siihen, miten kiertokin palautuu. Onko mahdollista, että ovuloisin siis jo näiden menkkojen jälkeen? Ennen viime raskautta menkkojen palautumisessa meni kuukausi, enkä mielestäni ovuloinut sinä aikana ollenkaan.
Raskauden jälkeen kroppa on myös tuntunut reagoivan noihin samoihin pillereihin vähän eri lailla, niin en osaakaan nyt yhtään ennustaa, miten tällä kerralla menee.
 
Eikös primolutia joskus määrätä noihin pitkittyneisiin kiertoihin? Joku kysta siellä varmaan jumittaa, mä juoksen tollasissa tapauksissa aina heti ultraan varmistamaan asian. Toivottavasti alkais menkat pian!
Saisi nyt sinne lääkäriin ajan niin pääsisin ultraan. Laittoivat jonoon lääkäriaikaa varten. Toivottavasti ei ole pitkät jonot..🫣
 
Olen jo kertaalleen alkanut kirjoittamaan tänne, että "alamahan nipistelyt tuntuvat loppuneen melkein kokonaan. Välillä joku vaimea tuntemus tuntuu jostain tuolta "syvemmältä". Sitten taas nipistääkin enemmän taas. Jänniä tuntemuksia aiheuttaa nuo terot, mutta... kyllä ne selvästi toimii, kuten oli ajatus. Vielä ei ole alkanut minkäänlainen vuoto, vaikka tässä tosiaan on ollut koko ajan semmoinen tuntemus, että alkaa just ihan kohta. Pitää iloita pienistä asioista ja nyt olen tästä iloinen. Hauska olisi nähdä itsensä läpi mitä siellä tapahtuu aina kun nipistää tai on jokin muu tuntemus. Semmoinen olo ei ole, että olisi tärpännyt. Enkä siihen oikein usko, vaikka toiveen ja haaveen määrä on valtava, että olisi. Vaikka nyt oikein tiedä millainen "olo" sitä olisi, jos olisi tärpännyt. 🙄 Niin vähän muistaa edes edellisestä raskaudesta, että miltä se alkuaika tuntui. En edes muista missä kohtaa silloin testasin, mutta aika pian varmaan kun pystyi, kun raskaushaave oli silloinkin kova ja kovin kärsimätön sitä oli.
Sieltä se vuoto alkoi. Terojakin olisi vielä jäljellä. Tulee kyllä fiilis, että kun mikään ei toimi eikä auta. Ymmärsin, että niiden menkkojen pitäisi alkaa vasta kun terot loppuu. 🤷‍♀️ Tosi vähän vielä, mutta veristä vuotoa. Kyllä se sieltä alkaa holvaamaan kunnolla iltaan mennessä. 🩸

Sitten.... (tässä on kohtaa on tosi monta kirosanaa ######) aamulla kun ajelin töihin, niin eikähän radiosta ensimmäisenä tule uutisissa juttu hedelmällisyydestä. Ihan spontaanisti karjaisin sille radiolle kirosanojen saattelemana, että "pitääkö heti aamusta, että oikeastiko" 👿👹 Nuo kyllä tarttuu korvaan, kun oma tilanne on tämä ja kuinka huonoa sattumaa voi olla, että satun kuuntelemaan radiota tai katsomaan telkkari juuri tuolloin. Etenkin tuo telkkari, en edes ihan älyttömästi katso sitä. Välillä jotain hömppäsarjaa netflixistä.

Tässä on se juttu: https://yle.fi/a/74-20118366
(Juttu sisältää hedelmällisyyteen liittyvää tekstiä ja kuvat ovat ko. aihealueeseen liittyviä. Älä mene linkistä, jos tuntuu pahalle lukea ja kuvat)
Halusin tämän kertoa, jos tuntuu jostakusta pahalle, niin voi skipata.
 
Eilen oli oikealla puolella munasarjan kohdalla tuikkivaa kipua hetken aikaa. Mitä lieneekäään.

Keskeytetyllä mennään nyt. Menkkoja odotellessa ja kun sais kierron taas käyntiin niin mukavaa. Ehkä jossain kohtaa uskaltaa sitten mennä loppuun asti.
 
Onnea @Nasso88 ! 😍

Miehen kanssa juteltiin vkl koiran pennuttamisesta.. nyt jo toistamiseen tai jopa kolmanteenkin kertaan. Kysyin, että mitä mieltä hän on siitä ajatuksesta. Vastaus oli, että "no, josko katottais kiva uros sille ja sitten tehdään samalla tavalla kuin meillä, että tulee jos tulee." Vähän ehkä ylianalysoin, mutta sanoisin, että miehen ajatus on edelleen, että jos ei luomusti tule, niin sitten ei tule. 🤷‍♀️🙄 Enempää emme ehtineet keskustella, kun tilanteeseen ilmestyi liikaa korvia. Ja.. toisaalta yritän antaa miehelle rauhan asiasta ja pitää tämän, ainakin hänelle paineettomana. Joskus jatkaa tuota keskustelua. Kuitenkin hän viittaa usein keskusteluissa, että "jos meille tulee vauva...."
Kauniisti ajattelet Starstrike, ettet halua painostaa miestäsi. Toivon kuitenkin, että sinunkin toiveille on suhteessa tilaa, eikä miestä tarvitse suojella niiltä. Pelkään, että kasaat miehen välttämät paineet nyt itsellesi, koska asia selvästi vaivaa sinua 😔 Asiasta on varmasti vaikea keskustella, jos ollaan hieman eri linjoilla. Toivottavasti saatte puhuttua ja mies kuulisi ja ymmärtäisi myös sinun toiveesi ja näkökulmasi 🙏🏻

Flo-sovelluksesta täällä foorumilla on joskus ollut puhetta, mutta se näytti olevan maksullinen. Onko jollain suosituksia kannattaako kuitenkin Flo:sta maksaa? Saako sillä jotain lisää verrattuna ilmaisiin sovelluksiin?
Flotako ei saa enää ilmaisena? 😯 Olen käyttänyt sitä ilmaisversiona jostain vuodesta 2019 ja otin maksullisen muutama kk sitten kun oli hyvä tarjous. Maksullisessa versiossa on ainakin ihan hyviä artikkeleita ja chat-botti, joka antaa yhteenvetoja kierroista ym. sen mukaan mitä tietoja äppiin on merkannut. Ei mitään super-ihmeellistä ilmaiseen verrattuna, mutta ajattelin että jos tästä raskaudun niin sen seurantaan se on varmaan hyvä 🤷🏻‍♀️ Muita sovelluksia minulla ei ole ollut.

Täällä dpo 5 eli tällaista tylsää odottelua vielä muutama päivä ennen kuin on edes teoriassa mahdollista havaita mitään oireita. Meneekö kukaan samassa vaiheessa?

Hiuksia irtoaa valtavasti, ei kovin hedelmällinen fiilis tuu tällaisesta kun karvaa kasvaa lähinnä paikkoihin joihin sitä ei haluaisi 😄 Mutta mulla on aina ollut näin, että hiuksia ei lähde tasaisesti vaan saan ehkä vuoden-kahden välein tällaisen sulkasadon. Onneksi riittää hiusta, ei auta ku olla stressaamatta tästä. Vois katella jonkun monivitamiinin vielä käyttöön.
Täällä kans sulkasato! Karmeeta kun suihkussa käy niin lattiakaivon ritilältä saa kerätä nyrkillisen roskiin 🙄 Syytän vähän noita IVF-hormoneja, mutta myös miulla tapana pudottaa karvani kerralla noin vuosittain.

ON: Viikon päästä alkionsiirron testipäivä. Eilen oli kunnon alakulo ja murheen alho -päivä klassiseen PMS-tyyliin ja leukaankin ilmestyi finni. Toiveet valui melkolailla viemäriin, mutta larpataan nyt ehkä-raskautta tää viikko vielä 😞
 
Muokattu viimeksi:
Mä päätin, jo että en enää tuu piinailemaan luomukierroista, mutta täällä sitä vaan taas ollaan 😄

Kp 62 ja dpo 8-9 kylläpä taas keppostelee mieli, kun nyt oli aika hyvin ajoitetut tallettelut. Vaikkakaan en oo aivan vakuuttunut että munis irtosi Kuitenkaan . Nyt on ollu dpo 5 alkaen sellaisia kohtu ja munasarjanippailuja, että ei oo aikoihin moista ollut. Ja eilen ja tänään on ollu kiljuva nälkä koko koko ajan 🫠 Varmaan vaan menkat tulossa ja pms kaksinkertainen, ku ei oo ollu kunnon vuotoa koko syksynä. Mutta aina pitää vähän piinailla, että entä jos kuitenkin nyt tällä kertaa 😄 Testaan varalta sunnuntaina, koska maanantaina reissuun lähtö.
 
Takaisin
Top