Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt toisen kemiallisen jälkeen iskee epätoivo, et onko ikä tullut vastaan ja pystyykö keho tuottamaan enää muuta kuin sutta ja sekundaa. Mitähän kikkoja sitä vielä voisi ottaa käyttöön, että voisi parantaa munasolujen laatua? Paino on ok, en polta, syömiset okish, rauta-arvoja kasvattelen, q10 otin käyttöön. Monivitamiini samoin käytössä. Miehelle oon kans syöttäny monivitamiinia.

Epätoivon sekoilussa kävin googlaamassa myös hedelmöityshoitojen ja siis etenkin alkiodiagnostiikan hintoja. :No Evil Monkey: Vaikka tässä tilanteessa siinä ei olis vielä mitään järkeä. Mut meillä on tokalla lapsella jo geenivirhe ja nyt raskaudet ei pääse edes alkua pidemmälle, niin iskee paniikki, et onko meillä enää mitään mahkuja saada (suht tervettä) lasta syliin asti. :loudlycrying::loudlycrying::loudlycrying:
 
Nyt toisen kemiallisen jälkeen iskee epätoivo, et onko ikä tullut vastaan ja pystyykö keho tuottamaan enää muuta kuin sutta ja sekundaa. Mitähän kikkoja sitä vielä voisi ottaa käyttöön, että voisi parantaa munasolujen laatua? Paino on ok, en polta, syömiset okish, rauta-arvoja kasvattelen, q10 otin käyttöön. Monivitamiini samoin käytössä. Miehelle oon kans syöttäny monivitamiinia.

Epätoivon sekoilussa kävin googlaamassa myös hedelmöityshoitojen ja siis etenkin alkiodiagnostiikan hintoja. :No Evil Monkey: Vaikka tässä tilanteessa siinä ei olis vielä mitään järkeä. Mut meillä on tokalla lapsella jo geenivirhe ja nyt raskaudet ei pääse edes alkua pidemmälle, niin iskee paniikki, et onko meillä enää mitään mahkuja saada (suht tervettä) lasta syliin asti. :loudlycrying::loudlycrying::loudlycrying:
Ihan samoissa fiiliksissä oon ollut tässä syksyn... kaks kemiallista oli peräkkäin ja viime kierrosta ihan vaan ei mitään. Menkatki alko pari päivää liian aikasten 🤔
Minä oon jotenki alkanut jo ehkä hyväksymään tämän, että tää nyt oli varmaan tässä.
Mutta tsemppiä teille! Jotenki sitä aina ajattelee, että kyllä muilla aina sitä toivoa on! 😄
 
Nyt toisen kemiallisen jälkeen iskee epätoivo, et onko ikä tullut vastaan ja pystyykö keho tuottamaan enää muuta kuin sutta ja sekundaa. Mitähän kikkoja sitä vielä voisi ottaa käyttöön, että voisi parantaa munasolujen laatua? Paino on ok, en polta, syömiset okish, rauta-arvoja kasvattelen, q10 otin käyttöön. Monivitamiini samoin käytössä. Miehelle oon kans syöttäny monivitamiinia.

Epätoivon sekoilussa kävin googlaamassa myös hedelmöityshoitojen ja siis etenkin alkiodiagnostiikan hintoja. :No Evil Monkey: Vaikka tässä tilanteessa siinä ei olis vielä mitään järkeä. Mut meillä on tokalla lapsella jo geenivirhe ja nyt raskaudet ei pääse edes alkua pidemmälle, niin iskee paniikki, et onko meillä enää mitään mahkuja saada (suht tervettä) lasta syliin asti. :loudlycrying::loudlycrying::loudlycrying:
Millaiset rauta-arvot on? Ja jos kaikki muu on jo kokeiltu, mites Gelee Royale? Tuskin sillä kovin metsäänkään voi mennä, vaikka varsinaista tutkimustietoa ihmisillä ei ole taidetukaan tehdä (eläimillä kylläkin). Mieskin voi syödä. Täällä foorumilla löytyy siihen liittyen juttua.
 
@Yrttiteetä tekisi mieli Kiitos. :red-heart:En uskalla herätellä kovin paljoa toiveita, mutta uskon, että noiden terojen kanssa on kuitenkin prosentti paremmat mahdollisuudet onnistua. Ovulaation aikaan tehtiin kyllä parhaamme aikataulutuksen kanssa ja kiltisti napsin vitamiinit yms. Olen yrittänyt olla huolehtimatta ja olen yrittänyt olla tämän suhteen positiivisella mielellä. Paljon muuta ei juuri nyt voi tehdä.

Miehen kanssa juteltiin vkl koiran pennuttamisesta.. nyt jo toistamiseen tai jopa kolmanteenkin kertaan. Kysyin, että mitä mieltä hän on siitä ajatuksesta. Vastaus oli, että "no, josko katottais kiva uros sille ja sitten tehdään samalla tavalla kuin meillä, että tulee jos tulee." Vähän ehkä ylianalysoin, mutta sanoisin, että miehen ajatus on edelleen, että jos ei luomusti tule, niin sitten ei tule. 🤷‍♀️🙄 Enempää emme ehtineet keskustella, kun tilanteeseen ilmestyi liikaa korvia. Ja.. toisaalta yritän antaa miehelle rauhan asiasta ja pitää tämän, ainakin hänelle paineettomana. Joskus jatkaa tuota keskustelua. Kuitenkin hän viittaa usein keskusteluissa, että "jos meille tulee vauva...."

Muuten takana on kiva viikonloppu. Vähemmällä stressillä. Täyteen stressittömyyteen en pysty. Kyllä tämä lapsen yrittäminen kaikkine tuntemuksineen on kokoajan mielessä. Omaa kroppaa analysoi, vaikka tiedostan terojen tuovan mukanaan vaikka mitä oireita ja samankaltaisia oireita kuin olisi alkuraskaudessakin ja toisaalta on nyt niiiiiin vähän päiviä ovulaation jälkeen ettei mitään semmoisia oireita vielä voi ollakkaan. Katsoin kalenteriani ja tuo minulla oleva paineen tuntu munasarjoissa on ollut monta päivää jo.

Joka paikasta tuntuu tulevan kokoajan tuutin täydeltä "vauva-asiaa". Joku on raskaana oikeassa elämässä, tai jossain telkkarin hömppäsarjassa, tai ihan vain tehdään sanallisia vertauksia, "kehittyy kuin sikiö äitistä kohdussa..." ym ym.
Niihin varmasti kiinnittää enemmän huomiota, kun omalla kohdalla on haave vauvasta.

Kivaa viikkoa kaikille. ☀️Paljon tsemppejä ja empatiaa teillä menossa olevaan hetkeen. :Heart Decoration:🌈
 
Muokattu viimeksi:
Ihan samoissa fiiliksissä oon ollut tässä syksyn... kaks kemiallista oli peräkkäin ja viime kierrosta ihan vaan ei mitään. Menkatki alko pari päivää liian aikasten 🤔
Minä oon jotenki alkanut jo ehkä hyväksymään tämän, että tää nyt oli varmaan tässä.
Mutta tsemppiä teille! Jotenki sitä aina ajattelee, että kyllä muilla aina sitä toivoa on! 😄
Joo toi on kyl totta, et toisen sama tilanne tuntuu paljon valoisammalta kuin oma. 🙈

Millaiset rauta-arvot on? Ja jos kaikki muu on jo kokeiltu, mites Gelee Royale? Tuskin sillä kovin metsäänkään voi mennä, vaikka varsinaista tutkimustietoa ihmisillä ei ole taidetukaan tehdä (eläimillä kylläkin). Mieskin voi syödä. Täällä foorumilla löytyy siihen liittyen juttua.

Ferritiini oli 36 muutama viikko sitten. Puolessa vuodessa oli noussu 13 pykälää, eli ei kauheen hyvin. Mut nyt testasin uutta valmistetta jota syön huomattavasti isompaa annosta, niin katsotaan jos sais sillä nopeemmin nousemaan. 🌈

Gelee royal ei oo viel käytössä. Aiempien lasten yritysaikana siitä puhuttiin, et auttais lisäämään ovislimoja. Sen suhteen ei itellä oo ongelmaa, niin ei oo se sit kiinnostanu. Mut onks sillä sit muitakin hyötyjä? Niin kuin nimenomaan sukusolujen laatuun? 🤔
 
Joo toi on kyl totta, et toisen sama tilanne tuntuu paljon valoisammalta kuin oma. 🙈



Ferritiini oli 36 muutama viikko sitten. Puolessa vuodessa oli noussu 13 pykälää, eli ei kauheen hyvin. Mut nyt testasin uutta valmistetta jota syön huomattavasti isompaa annosta, niin katsotaan jos sais sillä nopeemmin nousemaan. 🌈

Gelee royal ei oo viel käytössä. Aiempien lasten yritysaikana siitä puhuttiin, et auttais lisäämään ovislimoja. Sen suhteen ei itellä oo ongelmaa, niin ei oo se sit kiinnostanu. Mut onks sillä sit muitakin hyötyjä? Niin kuin nimenomaan sukusolujen laatuun? 🤔
Okei, eli rauta ihan "OK", toki mielellään yli 50. Itse söin raskausaikana rautaa 200 mg/vrk, joten sitä saa kyllä ottaa ihan reilulla kädellä jos vatsa vaan kestää.

Olin lukevinani, että varsinkin miehillä Gelee Royale vaikuttaisi siittiöiden laatuun (parantaa uintikykyä jne.), mutta nämä kaikki liittyvät tosiaan eläimillä tehtyihin tutkimuksiin. En kuitenkaan näe, että tuosta mitään haittaakaan olisi, jos tosiaan kaikki muu on jo kokeiltu? Mulla ainakin menee (miehen kanssa) seuraavana kokeiluun, jos en tästä kierrosta raskautunut. Tein testin myös eilen (dpo 10) ja sekin selkeä nega. Menkkojen pitäisi alkaa keskiviikkona ja sitä ennen en taida enää jaksaa testata, kun oon jo asennoitunut siihen ettei tälläkään kertaa onnistunut... Argh.

Tässä vielä linkki hyytelökeskusteluun: https://forum.vau.fi/threads/kuningatarhyytelö-royal-jelly-gelee-royale.1581620/

Ja tässä yksi tutkimus: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/B9780323854009000034
 
Palaan taas pettymysten jälkeen tänne haaveilemaan. Menkat piti alkaa eilen ja tärppipäivien aikaan touhuilemme. Tavallista menkkaturvotusta ja kierroksia ei ole ollut, rauhallinen hyvä olo, pientä flunssaa pukkaa. Odotan vielä muutaman päivän, sitten haen testin. Tänä vuonna jo 2 keskenmenoa, joko nyt onnistuisi 🙏 töissä hoidan pikku vaippaikäisiä, mikä ei yhtään helpota vauvakuumetta... Saas nähdä.. tsemppiä muillekin❤️
 
Ihan samoissa fiiliksissä oon ollut tässä syksyn... kaks kemiallista oli peräkkäin ja viime kierrosta ihan vaan ei mitään. Menkatki alko pari päivää liian aikasten 🤔
Minä oon jotenki alkanut jo ehkä hyväksymään tämän, että tää nyt oli varmaan tässä.
Mutta tsemppiä teille! Jotenki sitä aina ajattelee, että kyllä muilla aina sitä toivoa on! 😄
Täällä kans samat fiilikset, onko ikä tullut jo vastaan, havahduinko tähän liian myöhään, miksei yritetty ajemmin.. täytän alkuvuodesta 37..onneksi meillä on 10v tyttö mutta jotenkin tuntuu että haluaisi vielä kokea raskauden ja saada lapsen, se on hartaim toive
 
Täällä kans samat fiilikset, onko ikä tullut jo vastaan, havahduinko tähän liian myöhään, miksei yritetty ajemmin.. täytän alkuvuodesta 37..onneksi meillä on 10v tyttö mutta jotenkin tuntuu että haluaisi vielä kokea raskauden ja saada lapsen, se on hartaim toive
Mulla on tänä vuonna ollu 2 keskenmenoa viikoilla 6-8. Ja viime joulun aikoihin kemiallinen.. et kyllä se kertoo suunnan, mutta voihan ihmeitä tapahtua ja tutkimuksiin pääsen jos tulee vielä km
 
Hei vaan, käyn täälläkin ilmoittautumassa. Viimeinen minipilleri otettu lauantaina ja nyt sitten odotellaan, miten kroppa lähtee toimimaan.
Olen siis juuri 38 v. täyttänyt, mies 43 ja meillä on nyt vähän yli vuoden vanha poika, jolle tavoitellaan sisarusta. Vauvakuume on itseäni vaivannut jo tovin mutta mies on vähän toppuutellut, kun vielä edellinenkin on ollut vauva.
Nyt etenkin mun iän tiedostaen todettiin, ettei odotella pidempään. Varsinkin, kun muistutin, että toinen ei välttämättä ilmoita tulostaan niin nopeasti kuin ensimmäinen, jolloin meillä tärppäsi jo toisesta kierrosta sen jälkeen, kun menkat oli alkaneet minipillereiden jälkeen.
Saa nähdä miten nyt käy.
 
Olen jo kertaalleen alkanut kirjoittamaan tänne, että "alamahan nipistelyt tuntuvat loppuneen melkein kokonaan. Välillä joku vaimea tuntemus tuntuu jostain tuolta "syvemmältä". Sitten taas nipistääkin enemmän taas. Jänniä tuntemuksia aiheuttaa nuo terot, mutta... kyllä ne selvästi toimii, kuten oli ajatus. Vielä ei ole alkanut minkäänlainen vuoto, vaikka tässä tosiaan on ollut koko ajan semmoinen tuntemus, että alkaa just ihan kohta. Pitää iloita pienistä asioista ja nyt olen tästä iloinen. Hauska olisi nähdä itsensä läpi mitä siellä tapahtuu aina kun nipistää tai on jokin muu tuntemus. Semmoinen olo ei ole, että olisi tärpännyt. Enkä siihen oikein usko, vaikka toiveen ja haaveen määrä on valtava, että olisi. Vaikka nyt oikein tiedä millainen "olo" sitä olisi, jos olisi tärpännyt. 🙄 Niin vähän muistaa edes edellisestä raskaudesta, että miltä se alkuaika tuntui. En edes muista missä kohtaa silloin testasin, mutta aika pian varmaan kun pystyi, kun raskaushaave oli silloinkin kova ja kovin kärsimätön sitä oli.
 
Tein tänään testin, menossa 5+1. Menkkoja ei näkynyt, enkä malttanut enää odottaa.,💜
 

Liitteet

  • IMG_20241015_120712.jpg
    IMG_20241015_120712.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 38
Testi oli negatiivinen, eli oireet johtuivat cyclogestistä. Tietääpähän nyt et ei voi kyllä erottaa mitkä on raskausoireita ja mitä johtuu hormonista. Nyt oon apeilla fiiliksillä kun oli niin varma olo raskaudesta. Vaikka tiesinkin et tuskin eka inssi onnistuu mut oireiden takia toiveet oli korkealla. Nyt odottelen et menkat alkaisi mahdollisimman pian, pelottaa vaan että cyclogest siirtää niitä liikaa ja seuraava ovis osuis viikonlopulle. Maanantaina oon ottanut viimeisen annoksen.
 
Voisinpa minäkin kirjoitella pitkästä aikaa, meillä siis ei vielä yritystä kun pienempi lapsi on 4,5kk mutta kuumeilen jo valmiiksi :) Latasin Womanlog-apin äskettäin ekojen synnytyksen jälkeisten menkkojen alkaessa ja sen avulla ajattelin alkaa seurata kuukautiskiertoa, jotta ensi keväänä yrityksen aloituksessa olisi sitten suunnilleen tietoa ovulaation ajankohdasta suhteessa omaan kiertoon. Flo-sovelluksesta täällä foorumilla on joskus ollut puhetta, mutta se näytti olevan maksullinen. Onko jollain suosituksia kannattaako kuitenkin Flo:sta maksaa? Saako sillä jotain lisää verrattuna ilmaisiin sovelluksiin?
 
Täällä dpo 5 eli tällaista tylsää odottelua vielä muutama päivä ennen kuin on edes teoriassa mahdollista havaita mitään oireita. Meneekö kukaan samassa vaiheessa?

Hiuksia irtoaa valtavasti, ei kovin hedelmällinen fiilis tuu tällaisesta kun karvaa kasvaa lähinnä paikkoihin joihin sitä ei haluaisi 😄 Mutta mulla on aina ollut näin, että hiuksia ei lähde tasaisesti vaan saan ehkä vuoden-kahden välein tällaisen sulkasadon. Onneksi riittää hiusta, ei auta ku olla stressaamatta tästä. Vois katella jonkun monivitamiinin vielä käyttöön.
 
Täällä kp84 🙈 Kävin tänään verikokeissa ja hcg oli alle 2. Eli ilmeisesti odottelen vaan menkkoja ja että saisin lääkärille aikaa. Rinnat edelleen arat/kipeät ja satunnaisia menkkakipuja. Alkais ees ne menkat 😖🙏
Eikös primolutia joskus määrätä noihin pitkittyneisiin kiertoihin? Joku kysta siellä varmaan jumittaa, mä juoksen tollasissa tapauksissa aina heti ultraan varmistamaan asian. Toivottavasti alkais menkat pian!
 
Takaisin
Top