Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tehtiin inseminaatio 30.9 ja follikkeli oli sillon tosi pieni. Olin varma et ei onnistu sen takia, toki lääkäri ei nähnyt oikeaan munasarjaan niin en tiedä olisiko siellä ollut isompi. No kuitenkin mulla on aika paljon oireita, alavatsakipua, selkäkipua, nivusiin särkenyt. Mutta hormonilääkitys niin tietysti siitäkin voi johtua mutta eilen alkoi myös rinnat olla kipeät ja lievää pahaa oloa jotka uusia oireita vaikka hormonilääke ollut jo viikon käytössä. Jännittää tosi paljon, sunnuntaina teen testin, virallinen testipäivä olisi ke mutta en malta odottaa.
 
@Cinya Toivotaan parasta! Toki lääkkeet aiheuttaa niitä oireita kans. Mulla on ollu mm. Terolutia ja Cyglogestiä niin oli kyllä olo, että vois onnistua, mutta ei. Siinä on niin 50/50 fiilikset. Toivon, että sulla tärppäis! 🫶🏻

Mä vaan haluaisin tän painon pois. Nyt menny 3vk/4kk tästä mun laihdutusajasta. Silti usko ja toivo on niin läsnä. Tilasin ubikinolia, sitä paremmin imeytyvää, koska sitä suositeltiin netissä yli 40-vuotiaille. Mä oon 40. Mä en vieläkään tajua sitä. Mun kroppa prakaa. Tänään menossa fyssarille, koska mun jalat ei jaksa ja jotain häikkää kun ei pysty kunnolla tekeen toisella puolella harjoitteita loppuun asti 🙈😭

Tsemppiä kaikille! Pää ylös! Olet arvokas! ❤️
 
Kp79. Menkkakivut poissa eikä menkoistakaan tietoa. Testi nega. Mä en nyt oikein tiedä mihin mun pitäisi ottaa yhteyttä? Ehkäisyneuvonta? Äitiysneuvola? Vai ihan terveysaseman puolelle? Mitään gynekologin numeroita/ajanvarauksia en löydä. Eikä tämä kuulu työterveydenkään piiriin. Hvk:ssa tehty jotenkin tosi hankalaksi ajanvaraus eikä Pohteen sivuilta löydä mitään 😖
 
Kp79. Menkkakivut poissa eikä menkoistakaan tietoa. Testi nega. Mä en nyt oikein tiedä mihin mun pitäisi ottaa yhteyttä? Ehkäisyneuvonta? Äitiysneuvola? Vai ihan terveysaseman puolelle? Mitään gynekologin numeroita/ajanvarauksia en löydä. Eikä tämä kuulu työterveydenkään piiriin. Hvk:ssa tehty jotenkin tosi hankalaksi ajanvaraus eikä Pohteen sivuilta löydä mitään 😖
Varmaan neuvolaan voi olla yhteydessä, meillä on ainakin oliko äitiys- ja perhesuunnitteluneuvolan nimellä tavallaan eli kyllä sieltä lähtisin ekana kyseleen 😌 yleensähän kiertoa voidaan kokeilla käynnistää ainakin lääkkeellisesti jos muuten venyy! Tsemppiä ❤
 
Kp79. Menkkakivut poissa eikä menkoistakaan tietoa. Testi nega. Mä en nyt oikein tiedä mihin mun pitäisi ottaa yhteyttä? Ehkäisyneuvonta? Äitiysneuvola? Vai ihan terveysaseman puolelle? Mitään gynekologin numeroita/ajanvarauksia en löydä. Eikä tämä kuulu työterveydenkään piiriin. Hvk:ssa tehty jotenkin tosi hankalaksi ajanvaraus eikä Pohteen sivuilta löydä mitään 😖
Mä olen ottanut kaikessa vähänkään raskauden yritykseen, raskauteen tai raskauden jälkeiseen palautumiseen liittyvässä asiassa yhteyttä äitiysneuvolaan. Sieltä sitten osataan tarvittaessa neuvoa eteenpäin.

Sitten omanapa-juttuja: Mä olen sen verran malttamaton ihminen, että lähden aina selvittämään asioita hyvissä ajoin etukäteen. Olin jo neljännen kierron jälkeen yhteydessä äitiysneuvolaan ja pääsin lääkärin juttusille liittyen mahdollisiin hedelmöityshoitoihin. Sieltä todettiin, että täytyy olla 6 kk viimeisimmästä imetyskerrasta, ennen kuin voidaan tehdä lähetettä. Mulla se tulee täyteen vuodenvaihteessa, joten pyysivät palaamaan asiaan joulukuun lopulla. Muut kriteerit kyllä täyttyy. Nyt vaan sormet ja varpaat ristissä, että ennen sitä homma lähtisi luomuna liikkeelle. Tämän kierron (herkkää) raskaustestiä varten täytyisi odottaa vähintään tiistaihin, mutta kun ei malta! Mulla ei koskaan ole ollut selkeitä raskausoireita, joten niidenkään avulla en pysty päättelemään mitään (toki samalla ei ehkä tule kuviteltuakaan oireita)... Ehkä pieniä tuntemuksia alavatsassa, mutta ne voi olla mitä tahansa. Miten tässä selviää viikonlopun yli...
 
Odotin ovisplussaa tälle illalle mutta viiva olikin tosi tummana jo eilen illalla, ja nyt näyttää haalenevan, oviskivut iski alkuillasta. Talletuksia on tehty ja kohta saa alkaa odottelemaan ilmeneekö oireita, tällä kertaa yritän välttää ylitulkitsemista parhaani mukaan 😅 Jännä nähdä miten käy!
 
Muokattu viimeksi:
Odotin ovisplussaa tälle illalle mutta viiva olikin tosi tummana jo eilen illalla, ja nyt näyttää haalenevan. Talletuksia on tehty ja kohta saa alkaa odottelemaan ilmeneekö oireita, tällä kertaa yritän välttää ylitulkitsemista parhaani mukaan 😅 Jännä nähdä miten käy!
Mulla vähän sama tilanne. Pitäisi ihan vähintään viikko olla chillisti 😅 pystyykö sitä?
 
Hyvä Millier85, kyllä ne asiat lähtee etenemään. Ja tsemppiä piinailijoille!
Täällä taas kp2 lähti käyntiin.
Nyt kun aloitin Gelee royalen ja taas myös ubikinolin, niin nyt on ollut muutama päivä ennen menkkoja koko ajan nälkä.. 🙈🤭 aamulla herätessäkin, muistan tuon tunteen nuoruudesta... Tiedä sitten onko se hyvä vai huono 🙈
No nyt kun on menkkakivut päällä yms oireet niin ei ole nälkä... 🤪
On tämä hommaa.. mietin eilen, että pitäisiköhän tehdä kuten Sandra84 ja hakea laihdutukseen apua lääkäristä... Jos pitäis samalla yritystaukoa.. 🙄
 
Mä olen ottanut kaikessa vähänkään raskauden yritykseen, raskauteen tai raskauden jälkeiseen palautumiseen liittyvässä asiassa yhteyttä äitiysneuvolaan. Sieltä sitten osataan tarvittaessa neuvoa eteenpäin.

Sitten omanapa-juttuja: Mä olen sen verran malttamaton ihminen, että lähden aina selvittämään asioita hyvissä ajoin etukäteen. Olin jo neljännen kierron jälkeen yhteydessä äitiysneuvolaan ja pääsin lääkärin juttusille liittyen mahdollisiin hedelmöityshoitoihin. Sieltä todettiin, että täytyy olla 6 kk viimeisimmästä imetyskerrasta, ennen kuin voidaan tehdä lähetettä. Mulla se tulee täyteen vuodenvaihteessa, joten pyysivät palaamaan asiaan joulukuun lopulla. Muut kriteerit kyllä täyttyy. Nyt vaan sormet ja varpaat ristissä, että ennen sitä homma lähtisi luomuna liikkeelle. Tämän kierron (herkkää) raskaustestiä varten täytyisi odottaa vähintään tiistaihin, mutta kun ei malta! Mulla ei koskaan ole ollut selkeitä raskausoireita, joten niidenkään avulla en pysty päättelemään mitään (toki samalla ei ehkä tule kuviteltuakaan oireita)... Ehkä pieniä tuntemuksia alavatsassa, mutta ne voi olla mitä tahansa. Miten tässä selviää viikonlopun yli...
En tietenkään malttanut odottaa, tänään dpo 9 ja herkkä raskaustesti selkeä nega. Eli tuskinpa onnistui tästäkään kierrosta... :sad-face:
 
@Kesäheinä85 Olikos sulla se käynti siellä lapsettomuuspolilla? Riippuu vähä mikä sun BMI on nyt, mutta mulla alko oleen jo 40, niin pakko nyt vaan saada painoa pois. Kyllä se kannattaa ja onneks oot mua vähän nuorempi, niin tavallaan sulla on vähän enemmän aikaa, mutta tää 40-vee alkaa hipoon jo niitä suht viimeisiä hetkiä sitten rykäistä asiaa eteenpäin. Mä kärsin kyllä henkisesti tässä, mutta tavallaan tää tekee hyvää. Kakspiippunen juttu. Mä saan vihdoin korjattua mun kroppaa fyssarilla ja käyn hieronnassa ja yritän tehdä kivoja juttuja. Meille tulee huomenna yks koirakin hoitoon.
Rakastan koiria. Kaverin koira sai just pentuja. 🥹 Mulla/meillä vaan ei taida olla rahaa koiraan. Mä en tiedä mistä repäsen lisää rahaa. 😬😬 Konmaria ja kirppistä vaan… Tavaraa kyllä olis varmaan…
Huomenna alkaa neljäs viikko laihdutuslääkkeen kanssa… 💪🏻
 
Saas nähdä.. alavatsalla on ihan menkkaolo teroista huolimatta. Toki.. jos tässä päivän parin sisällä menkat alkaisi, niin olisivat tooooosi aikasessa jopa minulle. Painaa vähän mieltä matalaksi tuo tunne alavatsalla. 😔
Olen yrittänyt tehdä vkl kaikkea kivaa. Vähän tullut liikuttua metsässä yms. Hetkittäin saa hyvin ajatuksia pois kaikesta tästä. Mutta nuo mahatuntemukset muistuttaa kyllä sitten. Ja pitäähän tuo lääke muistaa ottaa, joten ei vallan kokonaan voi painaa unholaan tätä projektia siitäkään syystä.
 
Mukavaa sunnuntaita kaikille 😊 Tsemppiä odotteluun ja jännitykseen 🙈 ❤️

Täällä puskee flunssaa päälle 🤒 Kp81. Eilen tuli rinnat kipeeksi 🫣 Vähän nyt jännittää mistä johtuu. Mulla ei ole koskaan kierron aikana rinnat arat eikä ollu kahden edellisen raskaudenkaan aikana. Ainoastaan 20v sitten kun oli tuulimunaraskaus. Silloin ainoa oire oli todella arat rinnat ja sen perusteella teinkin tuolloin testin. Pelottaa hiukan 🫣
 
@Sandra84 ei ollut, kun mies ei saanut töistä vapaata... Eikä nyt ensikäyntiä varten irtisanoutunut, kun pitää säästää rahaa hoitoihin...
Ehkäpä mennään vasta ens vuoden puolella.. jos sitten saisi vapaata.. koko päivä pitäisi saada, että ehdittäisiin käydä, kun on sen verran kaukana...
Uus tyyppi heillä tulossa töihin, joten jos sitten saisi vaikka vuosilomapäivän järjestettyä, jos ei kerta palkatonta saati ylityövapaata saa.. 😖

jos saisin painoa sitä ennen alas, nyt kun flunssakin taas vaihteeksi loppui...
Mulla on sua korkeampi bmi 😔 siksi sain jo 2 vuotta sitten ekan reseptin laihdutuslääkkeeseen, mutta sut raskauduin niin en hakenut.. ja sitten kun yritin hakea, niin sain apteekista vain 1kk ajaksi..
Mietin tässä että kysyisin työterveydestä taplettiversiota, niissä näyttäisi olevan parempi saatavuus..

ja oon kyllä saanut ruokavaliota muutettua yms, joten siinä mielessä toiveikkaampi olo.. ja ruokarytmin, aamuisin on tullut syötyä luvattoman vähän.. 😬

Tämäkin päivä menee vielä menkkatuskissa, kuvut olisi liian lievä ilmaisu.. 🙈

Ja mukavaa sunnuntaita kaikille!
 
@Millier85 toivottavasti flunssa jää lyhyeksi!

@Sandra84 onpa kivaa että pyörit täällä taustahahmona ja kommentoit vaikka juuri nyt ei yritystä käynnissä olekaan. Kovasti tsemppiä painonpudotukseen, kunpa kaikki sujuisi hyvin ja saisit vuodenvaihteen jälkeen testiin pysyvän plussan 🥰

@StarStrike metsäliikuskelu kuulostaa ihanan rentouttavalta. Tsemppiä odotukseen, toivotaan ettei vuoto alkaisi ennen testipäivää ja mahakipuilu enteilisikin useampaa kuin yhtä viivaa testiin ❤️
 
Takaisin
Top