Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Sandra84 Oon pahoillani, toivoin niin kans sinne plussaa 😔💔

Aiempaan alkoholikeskusteluun viitaten tarkennuksena; illanvietot työporukan kanssa ajattelin jatkossa skipata 😅 Lähimmät kaverit tietää hoidoista ja heidän kaa on kiva viettää iltaa holittomastikin 😊 Töissä en ole lapsihaaveista saati hoidoista puhunut ja jotenkin on vain sellainen tunne, että porukka kyttää 🤷🏻‍♀️ Ykshän itseasiassa kysyi multa muutama viikko sitten aivan puskista että "millon sulla on laskettu aika" 😳 Oli kuulemma kattonu kun oon pyöristynyt 🙄 Silloin tuli olo, että varmaan kaikki muutkin on vetäny lihomiseni perusteella mutkat suoriksi. Tuntui kyllä pahalta, monestakin syystä, ja piti käydä vessassa itkemässä. Uskomatonta että vielä vuonna 2024 joku on niin pölkkypää, että kehtaa kysyä jotain noin henkilökohtaista 🙄

Täällä ehkä dpo 9. Kunnollista vitutus-kohtausta (mikä miulla on aina tasan 7 pvää ennen menkkoja 😅) ei oo tullut, mutta aamulämmöt laahaa ihmeellisen matalalla. Kierron alussa olivat matalimmillaan jotain 35,5, mut lähtivät kyllä nousuun jo ennen ovulaatiota 🤨 Ovulaation jälkeen nousivat kyllä 36,2, mutta tippuivat jo dpo 7 35,8, jollaisia arvoja mittaan yleensä just ennen menkkoja.. Ei oo koskaan tässä kierron vaiheessa laahannut näin matalalla näin montaa (3) päivää. Muuten ajattelisin, että liekö ovuloimaton kierto ja keltarauhanen jäänyt muodostumatta, mut ovis+ tuli, follikkeli oli hyvän kokoinen yli 21 mm, irrotettiin Ovitrellellä ja Terolutkin on keltarauhastukena, ni en nyt tajua 😄 Mutta joo, eipä noita lämpöjä kannattaisi hirveesti kytätä mitä nettikeskusteluja on uskominen, voi olla matalalla tai korkealla ja silti voi olla tai olla olematta raskaana 😂 Kiinnitti vaan huomion kun yli vuoden oon noita seuraillut.

Voi ei @Sandra84 💔 tsemppiä että saat homman haltuun ja ensi vuosi tuo vauvan ❤️

@pääskyläinen tsemppiä piinapäiviin!

Täällä vielä vuotoa aikaista runsaasti nyt päivällä, viime yönä ei onneksi.. joten eiköhän tää kohta lopu.. tänään ollut vielä kipuja, että jouduin töissä ottamaan särkylääkettä.
Mutta tyhjenee sentään kunnolla. Tähän kiertoon uudella innolla. Pitää tulostaa ensikäyntiä varten liput ja laput.. kaks viikkoa siihenkin... 🤔

Hei kaikille! Ajattelin liittyä tänne vaikkei nyt miehen kanssa ihan yrittämällä yritetäkään. Mutta itsellä tahtoo lähteä vähän lapasesta 🙈 Ajatuksena olisi että meidän kolmas ja viimeinen iltatähti saisi vielä tulla jos on tullakseen. Oon itse 39v ja mies 10 vuotta vanhempi. Ennestään meillä on jo 8v poika ja 10v tyttö.

Lopetin e-pillerit joulukuussa. Ekat menkat tulikin heti lopetuksen jälkeen. Seuraavat helmi/maaliskuun taitteessa. Ja nyt viimeisimmät heinäkuun lopulla. Tällä kierrolla sorruin testaamaan ovulaatiotakin ja sain ovisplussan reilu pari viikkoa menkkojen jälkeen. Mutta jälleen tänä aamuna tein negatiivisen raskaustestin.. Kuopuksen kohdalla menkat tuli toukokuussa ja plussa vasta 13.8. En vaan ymmärrä tätä.. Nyt kuitenkin menossa jo kp56.

Mutta joka tapauksessa jatkamme testaamista tai odotellaan menkkoja 🙏

Nyt taisi alkaa jotku kierukanpoisto-oireet, turvottaa ja vähän kuumeinen olo vaikkei kuumetta. Myös väsyttää normaalia enemmän. Toivottavasti menee ohi nopeasti 😊

Sain myös pyynnöstä kilppariarvojen ja verenkuvan testattua. Ne oli onneksi ihan ok tasolla.

Koira ollut myös jotenkin kummallinen, ehkä se haistaa jotain uutta minussa tms. Seuraa koko ajan ja haluaa änkeä syliin.

ON: vielä olisi monta päivää odottaa omia labratuloksia. Saan ne vasta ensi viikolla. Toivottavasti jo maanantaina, mutta en pidätä hengitystä vielä siitäkään päivästä. Yrittänyt tässä miettiä millä voisin tätä prosessia tässä välissä edistää. 🤷‍♀️ Tämä hetki nakertaa nyt sisältä päin. Miehen näyte oli kunnossa. Se oli hyvä ja ihana asia, etenkin hänelle. Ei ainakaan siitä tullut lisähuolta hänelle. ❤️😊

@Sandra84 oon niin pahoillani teidän puolesta 🫂!

Tsemppiä tulosten odottamiseen, @StarStrike

@pääskyläinen, olipas tökerö kysymys! Mä sain aikoinaan vastaavan äidiltä, mutta oli se kyllä niin nolona sen jälkeen, että asia oli suht-helppo antaa anteeksi, varsinkin kun jälkikäteen miettimällä pystyin kyllä löytämään muitakin antamiani signaaleja tai tahattomia vihjeitä, joiden perusteella hän oli varmaan alkanut asiaa epäilemään. Olin kyllä aika yllättynyt/järkyttynyt mahan kokeilusta ja 'ootko raskaana'-kysymyksestä, kun siinä vaiheessa oli vielä kierukka tiiviisti paikallaan ja housu+paita yhdistelmä taisi päästää masuni aika hyvin esiin 😉

ON: näyttää yhä todennäköisenmältä etten tässäkään kierrossa pääse piinailemaan, edellinen tallettelu su-aamuna eikä vieläkään selvää lämpöjen nousua. 😕Jos nousisi huomenna niin ehkä raskautuminen tästä kierrosta olisi vielä mahdollinen (4 päivää pupuilusta odotettuun ovikseen) mutta ajatukset alkaa kyllä jo suuntautua uuteen kiertoon... Siinä sentään ei ympärillä reissuja tms aikataulurajoitteita, joten vähän helpompi laahata koti-vs-työpaikkakunta-rytmiä siihen suuntaan että ovikset osuu ainakin laskennallisesti turvallisesti kotijakson keskelle.

Muokattu viimeksi:
@Sandra84 voi mikä pettymys teillä, vaikutti niin lupaavalta 😢 Kovasti lämpimiä ajatuksia sinne ja voimia uuteen yritykseen sitten kun hetki on sopiva ❤️

ON: Hyvänen aika kuinka pitkältä tämä aika ennen piinapäiviä tuntuu, nyt vihdoin dpo 7 eli piakkoin on jännät paikat. Testit kannattaisi varmaan unohtaa vielä viikoksi, kai sitä täytyy vaan keskittyä töihin ja vaikka ihaniin sisustusjuttuihin nyt kun alkaa olla syksyistä.

Vasta kirjoittelin alkuvuodesta täällä esikoisen syntymästä ja nyt olisi kiire saada seuraava 😅 Ikää 35 v. ja mulla raskaus, synnytys ja synnytyksen jälkeinen aika meni niin hyvin, että halusin aika pian ryhtyä yrittämään seuraavaa. Kolme kiertoa ollaan ehditty yrittää oviksia tikuttamalla (välissä yksi missattu kierto miehen töiden vuoksi), mutta vielä ei ole tärpännyt. Oon niin malttamaton, kun toiveena vähintään kolme lasta ennen kuin täytän 40 🥹 Ekan kanssa meni 8 kk, mutta siinä taustalla vaikutti varmaan vielä poistettu hormonikierukka. En haluaisi, että toisen kohdalla menee yhtä kauan, mutta minkäs teet... Oon jopa haaveillut kaksosista, vaikka tiedän toki, että ne ovat aina riskiraskauksia. En olisi koskaan uskonut, että minä, joka en koskaan nuorempana nähnyt itseäni äitinä, muutun tällaiseksi 😅

Miten kauan teillä muilla on mennyt seuraavaan raskauteen ja/tai miten nopeasti olette turvautuneet ammattilaisten puoleen? Miehelle sanoin, että suostun max. 8 kk yrittämään luomusti ja sitten koitetaan jotain muuta 😅

Vasta kirjoittelin alkuvuodesta täällä esikoisen syntymästä ja nyt olisi kiire saada seuraava 😅 Ikää 35 v. ja mulla raskaus, synnytys ja synnytyksen jälkeinen aika meni niin hyvin, että halusin aika pian ryhtyä yrittämään seuraavaa. Kolme kiertoa ollaan ehditty yrittää oviksia tikuttamalla (välissä yksi missattu kierto miehen töiden vuoksi), mutta vielä ei ole tärpännyt. Oon niin malttamaton, kun toiveena vähintään kolme lasta ennen kuin täytän 40 🥹 Ekan kanssa meni 8 kk, mutta siinä taustalla vaikutti varmaan vielä poistettu hormonikierukka. En haluaisi, että toisen kohdalla menee yhtä kauan, mutta minkäs teet... Oon jopa haaveillut kaksosista, vaikka tiedän toki, että ne ovat aina riskiraskauksia. En olisi koskaan uskonut, että minä, joka en koskaan nuorempana nähnyt itseäni äitinä, muutun tällaiseksi 😅

Miten kauan teillä muilla on mennyt seuraavaan raskauteen ja/tai miten nopeasti olette turvautuneet ammattilaisten puoleen? Miehelle sanoin, että suostun max. 8 kk yrittämään luomusti ja sitten koitetaan jotain muuta 😅
Onko sulla imetys edes osittain menossa? Mulla 3kk sen lopetuksesta ensin kemiallinen ja sitten raskaus. Luottogyne totesi mulle pienenkin imettämisen joskus estävän raskautumisen,vaikka ovis ja menkat olisivatkin palautuneet. Lupatulla-vaiheessa söin foolihappoa, D-vitamiinia ja rautaa, kun verikokeiden perusteella olivat varastot vähissä.
Plussatuulta...

Onko sulla imetys edes osittain menossa? Mulla 3kk sen lopetuksesta ensin kemiallinen ja sitten raskaus. Luottogyne totesi mulle pienenkin imettämisen joskus estävän raskautumisen,vaikka ovis ja menkat olisivatkin palautuneet. Lupatulla-vaiheessa söin foolihappoa, D-vitamiinia ja rautaa, kun verikokeiden perusteella olivat varastot vähissä.
Plussatuulta...
Pumppasin maidot vauvalle ensimmäiset 6 kk, sen jälkeen ollut kokonaan korvikkeella (maidontuotanto mulla ei koskaan ollut kummoinen). Eli nyt on kulunut reilu 3 kk edellisestä pumppaamisesta. Mullakin vitamiinilisät käytössä, kuten ensimmäisessäkin raskaudessa. Sain myös edellisessä raskaudessa infuusion ja viimeisin ferritiiniarvo pari kk sitten oli reilu 60, mikä mulle on todella hyvä (alkuraskaudesta 10...). Hemoglobiini ollut aina hyvä. Eli "paperilla" kaikki sinällään kunnossa. Kovasti toivon, että tärppää pian! 🥰

@Ensisynnyttäjä89, tervetuloa takaisin yrittäjiin!
ON: näyttää yhä todennäköisenmältä etten tässäkään kierrossa pääse piinailemaan, edellinen tallettelu su-aamuna
Hip hei, auttoikohan se valittelu kun tänään pamahti appiin ovulaatiota osoittavat cross-hairit keskiviikolle 😋 Eihän se 3-4 vrk:n väli edelliseen talletteluun mikään optimi ole, mutta 'pieni mahdollisuus' on niin paljon kivempi vaihtoehto kuin 'ei minkäänlaista mahdollisuutta', että yritän nyt ottaa kaiken irti piinailusta 🤩

Ei pitäisi mennä asioiden edelle kun ikää jo on, eikä tiedä miten kauan ensimmäiseen synnärille johtavaan raskauteen menee, mutta kerronpa kuitenkin että kumppani alkoi puhelemaan että nyt kun tähän lapsitouhuun kuitenkin ollaan lähdössä, eikös kaksi menisi siinä samalla arjen mullistuksella kuin yksikin... Ihana kuulla että haave vähän isommasta perheestä on jaettu ❤️ Vastasin puoliksi vitsillä että miksi pysähtyä kahteen 😆 mutta katsotaan nyt mihin biologia antaa mahdollisuudet.

Muokattu viimeksi:
Mukava saada uusia yrittäjiä tänne pohdiskelemaan ja piinailemaan 🤩

Täällä dpo 8. Mulla on nyt koko eilisen illan ja näköjään edelleenkin jomottanut vasemmalla puolella samaa kohtaa kuin yleensä oviksen yhteydessä. Heti tulee mieleen, että keltarauhanen siellä valittaa, kiinnittymiskipu olisi kai lyhyemmän aikaa ja muutenkin keskemmällä. Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta, että olisi toispuoleisen jomotuksen jölkeen kuitenkin onnistuneesti plussannut? Muistan että esikoisesta plussatessani oli alkuun menkkamaisia kipuja, mutta tosiaan vasta plussan jälkeen ja tuntuivat laajemmalti kohdussa.

Tänään on app:n mukaan dpo5. Nythän hukattiin parhaat päivät, joten menkkoja odottelen. (Toki en halua niiden alkavan vielä, saisi vaikka sen kp 24, mielellään enemmänkin)

Miehen kanssa juteltiin tuossa aiemmin aikatauluista. Oli hyvä, että hän kuuli myös vastaanotolla ettei aikaa kannata tuhlata kovin pitkään "luomusti" yrittämiseen. Alustavasti nyt juteltiin että tuli vastauksista mitä hyvänsä, yritetään vuoden loppuun luomusti. Samalla säästetään rahaa tuleviin hoitoihin. Lääkäri oli sitä mieltä, että siinä vaiheessa ei kannata miettiä edes mitään kevyempiä hoitoja, vaan suorilta sitten IVF... eli säästää pitää isojakin summia. 💸🙈

Näitä nyt pyörittelen päässä IHAN kokoajan. Toivon, että maanantaina lääkäri soittaa tulokset. Pääsee jotenkin asiassa ja ajatuksissa eteenpäin.

Mukava saada uusia yrittäjiä tänne pohdiskelemaan ja piinailemaan 🤩

Täällä dpo 8. Mulla on nyt koko eilisen illan ja näköjään edelleenkin jomottanut vasemmalla puolella samaa kohtaa kuin yleensä oviksen yhteydessä. Heti tulee mieleen, että keltarauhanen siellä valittaa, kiinnittymiskipu olisi kai lyhyemmän aikaa ja muutenkin keskemmällä. Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta, että olisi toispuoleisen jomotuksen jölkeen kuitenkin onnistuneesti plussannut? Muistan että esikoisesta plussatessani oli alkuun menkkamaisia kipuja, mutta tosiaan vasta plussan jälkeen ja tuntuivat laajemmalti kohdussa.
Minulla on 2 viimeisessa alkuraskaudessa kiinnittyminen tuntunut sen munasarjan jomotuksena, josta munasolu on irronnutkin. Sitä jatkui vielä plussaamisen jälkeenkin.
En osaa sanoa oikeita termejä ja syytä miksi näin. 🙏

@StarStrike ihan samanlaiset suunnitelmat täälläkin, en viitsi näin 37/38-vuotiaana kovin kauan yrittää ilman apuja, paras vaan ottaa kaikki keinot käyttöön jos ei muutamaan kiertoon nappaa.

@Edna kiitos kommentista, tuosta tuli heti toivoa! ☺️ Jotenkin ollut niin positiivinen fiilis tästä kierrosta kunnes tää jomotus alkoi. Ensi viikolla sitten nähdään miten kävi.

Takaisin