Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tänää joku raateli mun kohtua tai jotain ihmeellisiä tuntemuksia oli, en osaa sanoittaa. Väsyttää. Mut en tiiä sitte Tiistaina aamulla saa tehdä testin. Meen vasta maanantaina ostaan testejä (monta hah). Maha vähän ollu kipee, mutta en tiedä onko stressistä.Täällähän tuntuu hommat monella etenevän. Me jouduttiin siirtämään ensikäyntiä yksityiselle ens kuun alkuun... Noh eipä just nyt tartte sitä jännittää... Töissä ollut sen verran hetkistä että huh...
Ja kp18 ja ovistestit edelleen haaleita... Mikä lie pieni kirkas verivuoto oli kp8 iltapäivällä menkkavuotoa oli n.3päivää.. aiempia paljon vähäisempää kyllä.. mutta silloin kp9 tein sekä ovis- että raskaustestit ja molemmat negoja...
Taas ihme kierto tulossa.. liekö alku kierron flunssa ja stressi vaikuttaa...
Noh pitää huomenna hakea apteekista lisää testejä...
Mulla oli 30-36 vuotiaana ihan säännöllinen kierto.. sit Rupes heittään ja tuleen erilaisia haasteita kun oltiin aktiivisemmin yritetty muutama kuukausi.. ja sairastettu korona.. että ikä + korona kait sekoitti pakkaa... keskenmenosta/tyhjennyksestä on jo puolitoista vuotta... Välillä oli ihan säännöllistä.. mut nyt on sit kesä-heinäkuusta ollut ihan ihmeellisiä kiertoja, ja kesäkuussa kuin oli flunssaa, matkustelua yms..
Noh jospa tää meno nyt rauhoittuisi ja kroppa samaten...
Mitäs oireita @Sandra84 vai onko mitään erityistä? Kohtahan se on 16.9.
Mulla ei oo muita vitamiineja/lisäravinteita käytössä, oon aivan pihalla noista. Pitää kyllä tuo D ottaa käyttöön ainakin!@Toinenkierros Foolihappoo pitääkin syödä ennen raskautta jo, että hyvä hyvä! ja onks sulla myös muut vitskut? D ja q10?
@Kaaho Onnea ja tarrasukkia!
Mä täällä vaan yritän ajatella muita juttuja kun testipäivää mutta joku viiltelee mun kohtua tai jotai. Toivottavasti tää nyt olis merkki! Pliis universumi!
En mä saa testata kun tulee väärä positiivinen noiden pistettävien lääkkeiden takia (esim. ovitrelle on sellainen). Ja oon niin turtunu tähän…Mulla ei oo muita vitamiineja/lisäravinteita käytössä, oon aivan pihalla noista. Pitää kyllä tuo D ottaa käyttöön ainakin!
Sulla on kyllä rautaiset hermot, mä olisin testannut jo monta kertaa
Ahaa okei, no siinä tapauksessa varmasti fiksuinta odotella varsinaista testipäivää. Tarrasukkia kovasti sinne!En mä saa testata kun tulee väärä positiivinen noiden pistettävien lääkkeiden takia (esim. ovitrelle on sellainen). Ja oon niin turtunu tähän…
Kandee ottaa ihan heti vaikka mama vitamiini, D-vitamiini ja Ubikinoni tai Ubikinoli käyttöön!
Mama-monivitamiini, D-vitamiinia ja Foolihappo. Niillä ainakin itse lähtisin. Lisäksi jos suinkin mahdollista tarkistusta sun ferritiintaso. Sen mataluus tutkitusti haittaa raskautumista.Mulla ei oo muita vitamiineja/lisäravinteita käytössä, oon aivan pihalla noista. Pitää kyllä tuo D ottaa käyttöön ainakin!
Sulla on kyllä rautaiset hermot, mä olisin testannut jo monta kertaa
Ainakaan minulle ei mamat( söin vuoropäivin kahta eri valmistetta) olleet odotus+imetysaikaan riittäneet, kun lupa tulla vaiheessa viime talvena verikokeissa kävin. Sama tilanne oli ennen edellistä raskautta eli v 2021. Syön monipuolisesti ja terveellisesti.Mä oon aatellu että Mama-monivitamiini riittää, kun se sisältää foolihappoa ja D-vitamiinia THL:n raskauden ajan suosituksen verran. Onko teillä jotain erityisiä syitä joillain miksi otatte noita vielä erikseen?
Mulla oli 1000ug folaatti, kunnes RV 12 se n käyttö lopetetaan. D-vitamiini 50ug menee tuplana eli aamupalan ja päivällisen yhteydessä. ). Siitäkin kaksi eri valmistetta toinen kapseli, toinen pilleri. Verikokeissa 3vk sitten arvo oli normaali, eli samalla tarkoitus jatkaa. Omega3 myös aamupalan yhteydessä, magnesium Diasporal-rakeet lounaalla ja iltapalalla, rauta 100joka toinen vrk öisin c vitamiinin kera.@Aaltokukka Millaisia annoksia syöt foolihappoa ja D-vitamiinia?
Millaisia määriä te muut otatte ubikinolia, vai käytättekö ubikinonia?
Mulla on käytössä päivittäin folaatti 400 µg, D-vitamiini 50 µg ja ubikinoli 50 mg. Rautaa syön joka toinen päivä 100 mg ja lihan olen palauttanut maltillisesti ruokavalioon. Mulla oli kohdunulkoisen jälkeen hemoglobiini 118, joten tuskin ferritiinikään ihan huippulukemissa.