Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos @Aaltokukka ja @Sandra84 . Voi olla, että soitan vielä tuonne teratologiseen tietopalveluun, jotta mieli rauhoittuu kokonaan tuon osalta. Yks yö surffailemalla löysin kuitenkin myös englannin kielisen läökeselosteen kyseisestä lääkkeestä, jossa luki näin (Googlen kääntäjällä käännetty): "Sukukypsillä apinoilla ei havaittu vaikutuksia hedelmällisyysparametreihin, kuten lisääntymiselimiin, kuukautiskierron pituuteen tai siittiöanalyysiin."

Eli voisin olla tuon puolesta aika rauhallisin mielin.. eikö?

Muuten täällä menen mieleni kanssa välillä jotenkin syvissä vesissä. Nyt kun viimein on elämään löytynyt ihminen, jonka kanssa perhe ja lapsi olisi ihana, niin pelkään ihan hirveästi ettei se onnistu. Tuntuu semmoiselta "elämän epäreiluudelta". En jotenki uskalla miestä hoputtaa asian kanssa, mutta itse menisin vaikka heti hoitoihin. Miten muuten yksityisellä; onko sielläkin jokin aikamääre, että pitää yrittää luomusti ja sitten vasta saa ajan ja tutkimuksia? Kunnallisesta ei lie apua ole liiemmin saatavilla päälle nelikymppisenä..?

Täällä nyt menossa kp 18. Ovis oli jossain tuolla kp 10-14 välillä. En edes haaveile tärpistä, vaikka voi olla, että aivan sopivasti saatoimme talletellakin (kp10, 13 ja 15) raskas ajatella pettymystä nega-testistä, ehkä odottelen vain menkkoja. 🤷‍♀️
 
Ei vahvistu vieläkään ovulaatiotestin viiva. Pitkä kierto tulossa. Kuinkahan nopeaa tää vahvistuu.
 

Liitteet

  • 20240720_103358.jpg
    20240720_103358.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 61
Mulla ovis testi näytti eilen vaaleampaa mitä toissapäivänä... Ällötys ja rintojen aristus jatkuu ja välillä menkka jomoja.. eilen pyyhkäisyvuotoa päivällä.. sitten ei taas mitään...

Mulla ovistestit vahvistuu sit ihan yks kaks plussaksi.. 🤔
 
Mulla ovistestit vahvistuu sit ihan yks kaks plussaksi.. 🤔

Hyvä kuulla kokemuksesi, kun ite oon huolissaan ettei mun ovistestit tummu. En muista yhtää että miten ovistestit käyttäyty kun reilu 2 vuotta sitten tikuttelin esikoista yrittäessä. Silloin en taitanut vaan niin säännöllisesti tikutella mutta sattumalta välillä silti sain oviksen kiinni.
 
Nyt alko kp1. Ei se kierto onneksi sitten niin lyhyt ollukaan, 26 päivää, kun normaalisti on tässä lähiaikoina pyöriny 27-29 välillä. No tästä on hyvä jatkaa uuteen yritykseen. Jos malttas ainakin tän kierron ottaa rennommin ja sitten vois kattoo ottasko ne ovulaatiotikut kuitenkin jo käyttöön. Alunperin suunnittelin, että kattos niitä ovulaatiotikkuja vasta loppuvuodesta, mutta en usko, että maltan oottaa niin pitkään 😂
 
Helou! Kuinkas hurisee? Täällä viimeiset piinapäivät menossa. Mieli kyttää oireita, mutta mitään kauhean kummoista ei ole ollut ja jos jotain onkin niin helppo laittaa Terolutin piikkiin 😅 Toivottavasti Terolut ei pidennä kiertoa vaan menkat alkais suht ajallaan (paras toki etteivät alkaisi ollenkaan 🤪) 🤔 Ollut jotenkin toiveikkaampi olo kuin luomuyritys-kierroissa, mutta mieli kuitenkin enemmän kallellaan siihen, ettei tainnut eka inssillä tärpätä 😔 Olishan tuo nyt jonkin asteinen ihme ollutkin. Viikkoa ennen oletettua menkkojen alkamispäivää oli tuttu vitutus ilman syytä -kohtaus, joka on tähän saakka ollut varma menkkojen enteilijä 🙄 Joka tapauksessa kivaa alkavaa viikkoa kaikille :love2
 
Tsemppiä @pääskyläinen ! Toivottavasti tärppää! 🙂 olisihan se hieno, että onnistuisi heti 🙂

@Nanesa tsemppiä uuteen kiertoon! Kyllähän se hommaa auttaa, kun selviää milloin ovis on, niin ei tartte miettiä että osuiko kohdilleen vai ei 😉

Täällä taas pyyhintä vuotoa... Ja ovistestit meni ihan negoiksi.. eilen illalla ei tullut edes haaleaa toista viiva eikä tänään iltapäivällä 🙄 joko yritti toista kertaa LH huippua alkuviikosta... Mutta ei tullut... Mulla ne ei oo koskaan aiemmin ollut noin negoja.. aina on ollut edes haamu.. vaikkei sillä ovis testissä niin suurta merkitystä olekaan....

Katselin jo netistä aikoja.. torstaina näytti olevan täällä gynekologin aikoja... Jos ei vuotoa näy niin taidan varata huomenna ajan... Ei pää kestä tällaista enää tässä vaiheessa... 🤦‍♀️ vaikka kp 42 vasta menossa... Mutta nää kaksi viikkoa kun olen odotellut menkkoja ja tehnyt testejä ovat tuntuneet äärettömän pitkiltä.. varsinkin näin lomalla ollessa... 🤯
 
Mä unohdin tänä aamuna tehdä ovistestin 😱 teen nyt illalla sitte. Mutta oon vähän jo epäuskoinen että vieläkö tässä vaiheessa kiertoa (kp 22) tulee ovulaatio. Tuttu sanoi että jos hällä on pitkä kierto niin se on ovuloimaton.

@Kesäheinä85 pitkä kierto sinulla. Varmasti tunteet ehtii tuollaisessa kierrossa vaihdella laidasta laitaan. Päätitkö varata gynelle ajan?
 
Tsemppiä teille!

Varaatteko suosiolla gynet yksityiselle vai löytyykö teidän seudulta gyneaikoja ihan kunnallisesta?

Tänään katselin itse yksityisten aikoja ja hintoja. Ihanan kallista.. 😄🙈 ..mutta käyttää sitä rahaa niin paljon turhaankin ja kun tätä asiaa ei tunne "turhaksi".. niin äkkiä kyllä mieli tottui hintaankin. 🤷‍♀️

Itellä tosiaan alkoi vuoto kp19.. eli aiiivan liian aikaisin, että olisi normaalit menkat. Vuoto kesti vain oikeastaan viikonlopun.. nyt ei oikein voi sanoa edes vuodoksi enää.. eli kaikki 2 koko päivää oli vuoto. 🤷‍♀️ harmittaa kun kroppa ei pelaakaan. Ollut kyllä aikalailla stressiä tässä viime aikoina, niin en tiedä johtuisiko oikut siitä vai kierukan poistosta.. 🤷‍♀️🥺
 
Muokattu viimeksi:
StarStrike, yksityiselle pääsee vaikka heti hoitoon suunnittelun kautta, jos on aikoja. Kunnalliselle ei pääse enää 40-vuotiaana. Ainoastaan, jos on jo kunnallisella pakkasessa alkioita.
Meillä ei ole, joten piti mennä yksityiselle, koska täytän vajaan kolmen viikon päästä 40.
Mulla on varmaan ovis ihan hollilla, koska nyt tuntuu sellasta oviskipua tuolla vasemmalla munasarjois… Tää on suht uus oire ollu tässä hoitojen välissä, että tunnen sen mahdollisen oviksen. Lauantaina tallettelua ja tänään (vaikka meillä tosi lyhyet unet reissun takia, pakko vielä yrittää!) kans tiedossa. Nyt olis kyl hyvä joka päiväkin tässä pari päivää yrittää, mutta varmaan menee joka toinen päivä tää. Muuten menee suorittamiseksi… 🥲
Mä oon menny gynelle yksityiselle jo tässä vuosia. En jaksanu käydä nuorenakaan kauheesti kunnallisella, koska mulla on tää kohtuanomalia ja kaks kohdunkaulaa, niin halusin lääkärin, jolle ei aina tarvi selittää…
 
Mä unohdin tänä aamuna tehdä ovistestin 😱 teen nyt illalla sitte. Mutta oon vähän jo epäuskoinen että vieläkö tässä vaiheessa kiertoa (kp 22) tulee ovulaatio. Tuttu sanoi että jos hällä on pitkä kierto niin se on ovuloimaton.

@Kesäheinä85 pitkä kierto sinulla. Varmasti tunteet ehtii tuollaisessa kierrossa vaihdella laidasta laitaan. Päätitkö varata gynelle ajan?
Minä olen aina testannut oviksen iltapäivällä tai alkuillasta, aamuisin en saanut kertaakaan ovista kiinni... Sitten testasin sekä aamulla että iltapäivällä ja nyt lopulta olen todennut, että riittää kun testaan iltapäivällä/ alku illasta :)

Varaan huomenna ajan, jos ei nyt yön aikana kauan muutosta tule... tänään tiputtelu taas ja tuli hieman ns. pyyhdintävuotoa ja pikkuhousunsuojaan kirkastakin verta.. mutta loppui taas... 🙄

Yksityiselle menen suosiolla... Auton öljynvaihto on varattuna keskiviikolle ja se maksaa todennäköisesti melkeinpä saman kuin gynellä käynti.. ja auton öljyt vaihdatutan 1-2 krt vuodessa, koska pakko... Joten kuten mieskin totesi, että eiköhän oma kroppa ole autoa tärkeämpi...

En edes jaksa nykyisen hyvinvointialueen sivuilta lähtä katsomaan mistä ehkä löytyisi aika.... 🤔 Tai Noh.. voisin uteliaisuutta kurkata, löydänkö...

Niin joo julkisella tarttee gynelle lähetteen... Enkä nyt jaksa kyllä ensin käydä jonkin neuvolatädin juttusilla... Josta ehkä saan lähetteen.... 🙄
 
Muokattu viimeksi:
Minä olen aina testannut oviksen iltapäivällä tai alkuillasta, aamuisin en saanut kertaakaan ovista kiinni... Sitten testasin sekä aamulla että iltapäivällä ja nyt lopulta olen todennut, että riittää kun testaan iltapäivällä/ alku illasta :)

Varaan huomenna ajan, jos ei nyt yön aikana kauan muutosta tule... tänään tiputtelu taas ja tuli hieman ns. pyyhdintävuotoa ja pikkuhousunsuojaan kirkastakin verta.. mutta loppui taas... 🙄
Juu, oon kuullu kans että lapsettomuushoidoissa kehoitetaan tekee ovistesti klo 12-16 välillä. Pitäsköhän ottaa se käytäntö. Se vaan että kun kesäloma loppuu, niin pitäs sitte melkeen ottaa tikutteluvehkeet töihin. Jotenkin ei tunnu kivalle työpaikan vessan roskikseen jättää käytettyjä ovulaatiotestejä ja kuppeja. Joku kyylä vielä huomaa ja ihmettelee. Mutta toisaalta jos tekisin töiden jälkeen kotona noin klo 17 aikaan. 🤔 Ehkä se ois parempi kuin aamulla 🤔🤔🤔

@StarStrike mä en oo nyt varannut/varaamassa aikaa gynelle. Ollaan yritetty vasta tää yks kierto lasta. Mutta todennäköisesti varaisin yksityiselle. Yksityisellä saisi nopeampaa avun. Ensimmäistä yrittäessä otin yhteyttä 7-8kk yrittämisen jälkeen julkisen perhesuunnitteluneuvolaan ja gyne ei suostunut lapsettomuustutkimuksista puhumaankaan. Mulla oli silloin kilppariarvot vinksalleen ja piti säätää lääkitystä. Niin tää perhesuunnitteluneuvonnan gyne sanoi että "teidän lapsettomuuden syy on sun kilppariarvot". Vaikka kyllä ne arvot oli puoli vuotta aiemmin ollut ihan kohdillaan kun muualla mitattu. Hassua kyllä lapsi tärppäsi sitte parin seuraavan kierron sisällä vaikka kilppariarvot ei olleet ehtineet tasaantua.

Mutta todennäköisesti jos tutkimuksiin ja hoitoihin jouduttas tällä kertaa lähtemään niin uskon, että meille riittäs matalan kynnyksen hoidot. Esim ovulaatiota ja kiertoa tasaava lääkitys, kilppariarvojen säätäminen jne.
 
Täällä yksi 35+ vauvakuumeilija lisää joukkoon 🙂 Esikoinen syntyi viime vuonna ja raskauden ja imetyksen jälkeen on ollut nyt kahdet kuukautiset. Viime kierrossa en vielä testannut ovulaatiota, mutta uskoakseni sen bongasin lämmöistä ja alavatsatuntemuksista. Kierto oli aiempaa aavistuksen pidempi eli todennäköisesti on vielä kierto jonkin verran sekaisin.

Esikoista yrittäessä mulla oli kierto n. 23-24 päivää ja ovulaation jälkeen vain noin 7 päivää, mikä oli liian vähän raskautumisen kannalta. Lääkäri määräsi Terolutit oviksesta kymmenen päivän ajalle ja raskaaksi tulin ekalla terolut-kokeilukerralla. Nyt pohdinkin, kokeilisinko teroluteja tälläkin kertaa... Toisaalta nyt ei vaikuta olevan samaa ongelmaa eli sitä, että kierto olisi lyhyt. Mutta saa nähdä. Tällä kierrolla yritän tikuttaa ovulaation, josko sitten tietäisi paremmin, missä mennään 🙂
 
Mä en saa kyllä nyt testiin viivaa oviksesta, mutta eilen ja tänään ollu kyllä limoja ja eilen vihloi vasenta munasarjaa, joten voi olla että ovis oli/on meneillään. Kp8, 12, 14 tallettelua. Pohdittiin, että tänäänkin kp15 ja sitten varmaan kp17, koska menee suorittamiseksi muutoin… Sit varuiks jatketaan miten jatketaan, varmaan 3 päivän välein sitten kun ei ole hedelmällinen ikkuna. Tai ainakin yritys on kova. Tässä vähän nää hellät hetket kärsineet tästä projektista… Pitää tehdä töitä sen eteen, että läheisyyttä on eikö se mene suorittamiseksi. Nyt on ollu ihan hyvä boogie… Torstaina lääkäri! Siihen ei oo enää kauaa. Jännittää vähän ja varmaan sitten selviää kuinka paljon lainaa IVF-hoitoa varten pitää hakea…

@Odottavainen Hyvä sitä ovista on tikuttaa ja kuulostella vähän kroppaa. Ihanaa, että tuella sai sit lapsosen syliin! 🩷

@Kaaho kyllä se tikuttelu riittää siinä 17-20 välillä kans, niin ei tarvi töissä. Toki voihan ne testit kääriä vessapaperiin siteen lailla, jos on huoli siitä, että ne siellä joku bongaa. Mä en oo jaksanu missää muualla oikein testata kun kotona. Kerran reissussa vaan.

@Kesäheinä85 Varasitko lääkäriä vai muistanko väärin? Mikä tilanne? Kyllä olis kiva, että nää meidän projektit etenis… 🥹

@pääskyläinen Mikä tilanne siellä? 🥹
 

Liitteet

  • IMG_2784.jpeg
    IMG_2784.jpeg
    947.9 KB · Katsottu: 38
Huomenna gynelle.. ei edelleenkään muutosta.. r-testin nega ja ovistestikin erittäin haalea... Eikä vuotoa... 🤯 Noh vasta vissiin kp44... Kait.. mut odottavan aika on piiiiitkä.. ja kun karkaa kierrot...
Huomenna tähän aikaan oon ehkä vähä viisaampi... Tai ainakin jotain etenee.. ehkä... 🤔🙈
Sit elokuulle pitää ruveta varaan sitä yksityisen klinikan ensikäyntiä... Jos nyt gyne ei mitään kamalaa tuomiota anna.... 🤔

Hyvä @Sandra84 jatkakaa vain hyvällä boogiella... Meillä tuli viime viikolla 20v yhdessäoloa täyteen.. en usko että saisin tuon toisen saatikka itseni noin hyvään boogiin... 🙈 Yritän järjestää että olis se kaks kertaa ennen ovista 🙈
 
@Odottavainen tervetuloa mukaan 😊

@Kesäheinä85 toivottavasti huomenna gynellä tulisi jotain selvyyttä asiaan.

@Sandra84 se on kyllä mukavaa, jos on hyvä boogie päällä 😊

Nyt on kp3 ja tuntuu tosi oudolle, kun tää vuoto on aika paljon vähäisempää kuin mitä silloin, kun oli se kierukka. Mutta niinhän se on, että kuparikierukka lisää vuodon määrää. Jännä nähdä loppuuko menkatkin nyt sitten aikaisemmin, kun kierukan aikaan vuoto kesti n. 6 päivää. Ei kyllä yhtään haittaisi, jos vuoto lyhentyisi 4-5 päivään 😄
 
Musta tuntuu kun ikää tulee lisää, että aivan ihme vaivoja kans😕 nyt on heti oviksen jälkeen ollu alavatsa tosi kipeä, onko muilla tällaista? Pelottaa ettei oo joku tulehdus päällä..
 
@Kaaho Miullakin on välillä vaan hailakoita ovistestejä ja boom - seuraavana päivänä selkeä positiivinen. Joissain kierroissa sit tummuu pikkuhiljaa 🤷🏻‍♀️ Oon testannut vain iltapäivisin. Ainoastaan nyt ekassa hoitokierrossa tein aamuisinkin, mutta vasta iltapäivätestillä jäi kiinni. En toki tiedä oisko vielä seuraavana aamuna ollut pos mutta epäilen, koska inseminaatio oli seuraavana päivänä puolilta päivin ja rakkula oli jo hieman luhistunut. Jostain oon lukenut, että LH-hormoni ois korkeimmillaan iltapäivästä/illasta..? Töissä kun tikuttelen niin käärin tikun ja pakkauksen tiukasti käsipyyhepaperiin ja roskiin.

@Odottavainen :welcome Terolutit määrättiin myös minulle ekan inssin yhteydessä, vaikka luteaali normaali. Ihan hyvältä tuntui ne saada, kaikki vaan tänne mistä voi olla vähänkin apua 😅 Kiva kuulla, että teillä on tärpännyt Teroluteilla 💞

@StarStrike Meillä päin yksityinen gyne on ainoa vaihtoehto, ei puhettakaan että pääsis julkiselle ilman että kohtu on tippumassa tielle 😑 Viime syksynä kun kävin ni nopsaanpa paloi yli 300€, varmaan 20 min visiitti 🙈 Mutta mielenrauhasta maksaa.

@Karmi On joo joskus ovulaation jälkeen vatsa _todella_ kipeä, saattaa olla pari päivää.. Toisinaan ovis on vaan kevyt tuntemus 🤷🏻‍♀️

@Sandra84 ja @Kesäheinä85 Tsemppiä lääkäriin! :thumright Päivittelen oman tilanteen huomenna kun varmistuu, mutta todennäköisesti kohti uutta yritystä :sorry:
 
Noniin, virallinen testipäivä koitti ja negatiivinenhan sieltä tuli :grumpy: Ei yllättänyt, testasin jo pari vrk sitten herkällä testillä negan. Nyt vain toivon, että saadaan Teroluteista huolimatta uusi inssi-kierto polkaistua käyntiin ajallaan 🤞 Kokemuksia Terolutia tukilääkkeenä käyttäneillä, venyikö kierto?
 
Takaisin
Top