Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kun on alhainen AMH ja kohtuanomalia, niin en odottanut suurta määrää, mutta kyllä se pysäyttää… Kaksi follikkelia. Niitä vielä pitää kasvatella, maanantaina uusi ultraus.
Toivotaan että nämä kaksi kasvaisi hyvin ja saisitte niistä alkiot ❤️ kommentoiko lääkäri tarkemmin tilannetta?
 
Pidetään peukkuja, ei se määrä vaan laatu ❤️

Itellä on nyt ollut eilisestä iltapäivästä pientä tihruvuotoa.. rusehtavaa..
Menkkajomotusta ajoittain.. ja tänää päivällä/iltapäivällä alkoi jomottaan rintoja.. tänää kp24 ja dpo13 🤔 jos vuoto ei lisäänny/muutu täs illan ja yön aikana.. jos vaikka loppuis.. nii vois huomenna tehdä testin... Tai sit maltan vaan mieleni ja odottelen vielä ensi viikon...
 
Pidän peukkuja teille 😍

Ovis oli omien tuntemusten perusteella tossa keskiviikkona... Tänään rusehtava verta pyyhkiessä.... Kp 13 joten eikai nyt menkat sentään vielä voi tulla? 😵
 
IMG_9119.jpeg

Täällä mie nyt taas ovukaatiotikkuja olen pari uittanut vaikka olin ajatellut viime kierron jälkeen että mitäpä sitä turhaan ku kyllä se ovis niin hyvin tuntuu ettei voi erehtyä 🙄 mutta jotenki tuntuu että mukava edes joku plussa saada testiin. Olen kyllä menettäny toivon että koskaan enää raskaustestiin yhtäkään plussaa saan 😓
 
Kp25 ja vuoto jatkuu nyt päivällä, tullut hieman enemmän ja kirkkaampaa ja kipuja, joten kaippa menkat sieltä alkaa.. aamulla olin vielä suht positiivinen kun oli niin ruskeaa ja vain vähän tullut yön aikana...
Ei kait se kuin uuteen kiertoon.. mies ei vielä lämmennyt ajatukselle, että hakisin ozempicin.. tietäisi pitemmän tauon... Mut jotain tarttee tehdä kun ruokavalion yms muutos ei nyt ole tuonut toivottua tulosta... Noh.. tuo mussukka on 39 kuumeessa, joten odotan uutta keskustelua kunnes on enemmän tässä maailmassa.. 🤔 tai se et lähdetäänkö varaamaan aikaa yksityiselle hoitoihin..

@Rimpukka tsemppiä, ovis tapahtuu ja onnistut raskautumaan, se on jo paljon! Oletko käynyt gynellä tai lääkärissä, jos saisit apuja?
 
Kp25 ja vuoto jatkuu nyt päivällä, tullut hieman enemmän ja kirkkaampaa ja kipuja, joten kaippa menkat sieltä alkaa.. aamulla olin vielä suht positiivinen kun oli niin ruskeaa ja vain vähän tullut yön aikana...
Ei kait se kuin uuteen kiertoon.. mies ei vielä lämmennyt ajatukselle, että hakisin ozempicin.. tietäisi pitemmän tauon... Mut jotain tarttee tehdä kun ruokavalion yms muutos ei nyt ole tuonut toivottua tulosta... Noh.. tuo mussukka on 39 kuumeessa, joten odotan uutta keskustelua kunnes on enemmän tässä maailmassa.. 🤔 tai se et lähdetäänkö varaamaan aikaa yksityiselle hoitoihin..

@Rimpukka tsemppiä, ovis tapahtuu ja onnistut raskautumaan, se on jo paljon! Oletko käynyt gynellä tai lääkärissä, jos saisit apuja?
Kiitos 🥰 meillä on nyt ensi viikolla aika kunnallisen puolella lapsettomuuslääkärille niin saapas nähdä mitä siellä sovitaan. jännää!
 
Täällä varmaankin kp2 ellei lauantaita jo laske... 🤦‍♀️
Isännällä onkin keuhkokuume... Eikä ole nukkunut kunnolla moneen yöhön.. menee keskustelut tulevaisuuteen ja 10 päivän antibioottikuuri.. niin taitaa tää uus kierto jäädä välistä... Tai no kuuri voi loppua just ennen seuraavaa ovista...
Eri asia missä kunnossa kulta on silloin muuten 😥
Pääasia että nyt paranisi tuosta mahdollisimman hyvin ❤️
 
Meillä oli nyt ekaa kertaa letrozol kierto ja yllättäen lauantaina tulikin ovulaatiotestiin positiivinen, kp 9 ja illasta alkoi kunnon ovis jomottelut. Oli niin kovat kivut nukkumaan mennessä, etten meinannut saada nukutuksi.
Vatsa oli kipeä koko sunnuntai päivän ja maanantaina ultrassa ovulaatio oli tapahtunut.

Otettiin tietoinen riski ja harrastettiin seksiä lauantaina, vaikka siinä kohtaa ei tiedetty montako munasolua ovuloin.
Ultrassa näkyi, että todennäköisesti vain yksi, pieni mahdollisuus kahteen.

Limakalvo oli hyvä, 9,5mm ja kaikki vaikuttaa hyvältä.
Oon nyt syönyt jo syksystä asti ubikinonia, inositolia, rauta ja alkuvuodesta sain taas pienen tauon jälkeen hankittua omega-3, vahva B-vitamiini, ja erikseen vielä hommasin folaattivalmisteen, vaikka noissa onkin foolihappo. Meinasin vielä hankkia lisäksi koliinivalmisteen.

Tässä muutama linkki, jos muita kiinnostaa lukea lisää folaatista ja koliinista.
 
Mitäs tänne?
Meillä pidetään tavallaan jonkun aikaa nyt tästä taukoa... Haen seuraavaksi ozempicin.. sitä on muistaakseni muutamaksi kuukaudeksi reseptillä... Jos pystyn käyttämään koko satsin ja jos auttaa painon pudotukseen niin hyvä.. sit 2kk varoaika ja uutta yritystä.. jospa tauko tekisi hyvää muutenkin... 🤔
 
Hehehe.. enpä saanut ozempicia.. ei ollut apteekissa kuin yksi paketti, niin säästivät sitä jo käyttäville... 🤦‍♀️
Noh, ruokavaliorempalla eteenpäin ja ovistestejä hain toisesta apteekista tänään.. jos saan ovulaatiot kiinni niin yritetään.. jos ei näy testeissä niin meen gynelle ja mahd. sit yksityiselle hedelmöityshoitoihin...
 
Moikka, saiskohan täältä jotain neuvoja ja tukea kun yritetään lasta. Esikoinen yrityksessä ja olen 38-vuotias perusterve ihminen.

Yrittäminen aloitettiin viime kesänä ja raskauduinkin kerran, mutta se meni marras-joulukuun taitteessa kesken. Km jälkeisiä kuukautisia odotettiin kuumeisesti ja ne alkoivatkin välipäivinä ja kestivät 8(!!!!) Päivää. Normaalisti on puolet tuosta. Varmaan ihan normaalia kuitenkin? Seuraavat kuukautiset antoivatkin odottaa ja tein muutaman turhan raskaustestinkin. Kierto oli 37 päivää kunnes kuukautiset alkoivat. Nyt mulla on käynnissä ovulaatiopäivät ja otin nyt testitikut siihen käyttöön. En ole kuitenkaan kierrosta ihan varma niin koitetaan varmistaa niidenkin kanssa sopiva päivä.

Mua jotenkin stressaa ihan hirveästi tämä epätarkkuus ja siitä johtuva epätietoisuus enkä oikein tiedä miten tätä asiaa pitäis käsitellä.
 
Moikka, saiskohan täältä jotain neuvoja ja tukea kun yritetään lasta. Esikoinen yrityksessä ja olen 38-vuotias perusterve ihminen.

Yrittäminen aloitettiin viime kesänä ja raskauduinkin kerran, mutta se meni marras-joulukuun taitteessa kesken. Km jälkeisiä kuukautisia odotettiin kuumeisesti ja ne alkoivatkin välipäivinä ja kestivät 8(!!!!) Päivää. Normaalisti on puolet tuosta. Varmaan ihan normaalia kuitenkin? Seuraavat kuukautiset antoivatkin odottaa ja tein muutaman turhan raskaustestinkin. Kierto oli 37 päivää kunnes kuukautiset alkoivat. Nyt mulla on käynnissä ovulaatiopäivät ja otin nyt testitikut siihen käyttöön. En ole kuitenkaan kierrosta ihan varma niin koitetaan varmistaa niidenkin kanssa sopiva päivä.

Mua jotenkin stressaa ihan hirveästi tämä epätarkkuus ja siitä johtuva epätietoisuus enkä oikein tiedä miten tätä asiaa pitäis käsitellä.
Kuulostaa tutulta! Elimistö tuntuu toimivan välillä ihan miten sattuu kun yritetään lasta. Me kun aloimme yrittää ensimmäistä oli minulla kierto tosi tasainen. Sitten yhtäkkiä yrityksen myötä kierto alkoi heittää monella päivällä. Asuimme vielä eri paikkakunnalla, joten tuntui tosi stressaavalta. Keskenmenon jälkeiset kuukautiset minullakin muistaakseni pitkät ja vähän oudot.
Aloin käyttää ovistikkuja ensimmäisen keskenmenon jälkeen ja minulla ne ainakin toimivat hyvin ja auttoivat stressinhallinnassa. En osaa ehkä sanoa tuosta käsittelystä, koska olen itse stressannut samalla tavalla. Mutta kaikki mitä kirjoitit kuulostaa kuitenkin ihan normaalilta. Paljon tsemppiä yritykseen ja toivottavasti kaksi viivaa piirtyy taas pian tikkuun! :thumbs-up:
 
Mä itse oon seurannut omaa kiertoa jo useamman vuoden aamulämpöjen avulla ja sit kun alettiin yrittämään ekaa lasta, otettiin ovistikut vielä lisäksi. Näihin kun vielä yhdistää limojen seuraamisen, niin ei hirveesti voi metsään mennä.
Moikka, saiskohan täältä jotain neuvoja ja tukea kun yritetään lasta. Esikoinen yrityksessä ja olen 38-vuotias perusterve ihminen.

Yrittäminen aloitettiin viime kesänä ja raskauduinkin kerran, mutta se meni marras-joulukuun taitteessa kesken. Km jälkeisiä kuukautisia odotettiin kuumeisesti ja ne alkoivatkin välipäivinä ja kestivät 8(!!!!) Päivää. Normaalisti on puolet tuosta. Varmaan ihan normaalia kuitenkin? Seuraavat kuukautiset antoivatkin odottaa ja tein muutaman turhan raskaustestinkin. Kierto oli 37 päivää kunnes kuukautiset alkoivat. Nyt mulla on käynnissä ovulaatiopäivät ja otin nyt testitikut siihen käyttöön. En ole kuitenkaan kierrosta ihan varma niin koitetaan varmistaa niidenkin kanssa sopiva päivä.

Mua jotenkin stressaa ihan hirveästi tämä epätarkkuus ja siitä johtuva epätietoisuus enkä oikein tiedä miten tätä asiaa pitäis käsitellä.
 
Meillä on meneillään ekan letrokierron piinapäivät, tällä hetkellä dpo9. Sunnuntaina ja tänään melkoiset alavatsan nippailut, toivottavasti on kiinnittymiskipuja! 😅
Letrot aiheutti pahimmat ovulaatiokivut ikinä ja silti ilmeisesti vain yksi munasolu ovuloitui.
 
Moikka, saiskohan täältä jotain neuvoja ja tukea kun yritetään lasta. Esikoinen yrityksessä ja olen 38-vuotias perusterve ihminen.

Yrittäminen aloitettiin viime kesänä ja raskauduinkin kerran, mutta se meni marras-joulukuun taitteessa kesken. Km jälkeisiä kuukautisia odotettiin kuumeisesti ja ne alkoivatkin välipäivinä ja kestivät 8(!!!!) Päivää. Normaalisti on puolet tuosta. Varmaan ihan normaalia kuitenkin? Seuraavat kuukautiset antoivatkin odottaa ja tein muutaman turhan raskaustestinkin. Kierto oli 37 päivää kunnes kuukautiset alkoivat. Nyt mulla on käynnissä ovulaatiopäivät ja otin nyt testitikut siihen käyttöön. En ole kuitenkaan kierrosta ihan varma niin koitetaan varmistaa niidenkin kanssa sopiva päivä.

Mua jotenkin stressaa ihan hirveästi tämä epätarkkuus ja siitä johtuva epätietoisuus enkä oikein tiedä miten tätä asiaa pitäis käsitellä.
Mulla oli viimeisin keskenmeno samoihin aikoihin kuin ilmeisesti sulla on ollut ja itselläni ainakin tuntuu olevan kierto edelleen aivan sekaisin. Mulla tosin se oli edelleen epäsäännöllinen myös esikoisen jäljiltä. Ennen keskenmenoa sain oviksen kiinni tikuttamalla ja myös viime kierrossa keskenmenon jälkeen. Itselläni se on ainakin auttanut epävarmuuteen siinä mielessä, että on saanut vähän selvyyttä, että miten kierto etenee. Mutta nyt tämä toinen kierto keskenmenon jälkeen on niin epäselvä, kun en ole saanut ovista kiinni, että kyllähän se itsenkin saa aika epätoivoiseksi. Mahdollista on, että mulla on ovis vielä tulematta ja tästäkin kierrosta tulee yhtälailla tuhottoman pitkä kuin edellisestä.

Mulla keskenmenot on siis saattanut vaikuttaa kierron pituuteen. Kuukautiset on niiden jälkeen ollut muistaakseni kohtuu normaalit tai ainakin niiden kesto pysynyt suhteellisen vakiona. Mutta nuo on niin yksilöllisiä juttuja, että ajattelisin ihan normaalina tuonkin, että tulee pidemmät kuukautiset. Välillä kyllä tuntuu, että ovulaatio on herkkä kaikelle stressille ja muutoksille, mistä johtuen mun yritysajat on ollut noiden pitkien kiertojen kiroamista.
 
Kiitos ihanat vastauksista! Tätä mä ehkä just kaipaan jotain vertaistukea ja et joku sanoo että hei mulla on ollu sama. Mun lähipiirissä (ei ainakaan kukaan tunnusta) ole ollut mitään vastaavaa. Tuntuu et oon jotenki tosi yksin tän asian kanssa ja koitan selvittää, että mitä pitää tehdä. Mies toki on kiinnostunut, tukee ja auttaa, mut jotenki turhauttaa että pitäisi tässä ite jotenki ymmärtää ja tietää asioita omasta kehostaan. 🙈😅 Kuullostaa ehkä hassulle, mut varmaan ymmärrätte mitä tarkoitan. Mulla pitäis laskureiden mukaan ovulaatio olla nyt viikonloppuna ja aloin seuraamaan tikuista tilanteen kehitystä alkuviikosta. Nyt tuntuu, että väri vaan haalenee tikuista vaikka pitäisi tummua. En tiä voiko silläkin olla merkitystä kun aikasemmat tikut on tehty iltapäivällä ja loput aamupäivällä. Vai kuvittelenko mä nyt taas tässä omiani. 😂

Täytyy nyt jonnekkin kaataa näitä ajatuksia.
 
Kiitos ihanat vastauksista! Tätä mä ehkä just kaipaan jotain vertaistukea ja et joku sanoo että hei mulla on ollu sama. Mun lähipiirissä (ei ainakaan kukaan tunnusta) ole ollut mitään vastaavaa. Tuntuu et oon jotenki tosi yksin tän asian kanssa ja koitan selvittää, että mitä pitää tehdä. Mies toki on kiinnostunut, tukee ja auttaa, mut jotenki turhauttaa että pitäisi tässä ite jotenki ymmärtää ja tietää asioita omasta kehostaan. 🙈😅 Kuullostaa ehkä hassulle, mut varmaan ymmärrätte mitä tarkoitan. Mulla pitäis laskureiden mukaan ovulaatio olla nyt viikonloppuna ja aloin seuraamaan tikuista tilanteen kehitystä alkuviikosta. Nyt tuntuu, että väri vaan haalenee tikuista vaikka pitäisi tummua. En tiä voiko silläkin olla merkitystä kun aikasemmat tikut on tehty iltapäivällä ja loput aamupäivällä. Vai kuvittelenko mä nyt taas tässä omiani. 😂

Täytyy nyt jonnekkin kaataa näitä ajatuksia.
Minulla ovistikuissa värin vahvistuminen meni miten sattui ja sit vaan yhtäkkiä oli plussa. En siis seurannut vahvistumista, vaan odotin vain sitä plussaa. Ja tein suunnilleen samaan aikaa joka päivä testin. Minulle riitti yksi testi/vrk, jotkut tarvitsee useamman, että saa piikin kiinni.
 
Takaisin
Top