Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo keliakia vaikuttaa yllättävän paljon. Kun estää/heikentää niin monien tärkeiden aineiden imeytymistä, jos suolisto on huonossa kunnossa. Lähipiirin kokemusten perusteella tiedän.
Itellä nyt kp13.. en ole testannut ovulaatiota..

Kp 11 Eli lauantaina tuli kamalat kivut hetkeksi.. epäilen että oli pitkästä aikaa kysta ja yritti puhjeta tai puhkesikin.. eli tais olla ovulaatio.. no talleteltiin sit kun kivut helpotti.. et toivottavasti oli hyviä uimareita .. 🙈

tarkoitus olisi muuten ollut talletella vasta eilen, ja huomenna yms.. koska nyt 2 vuoden ajan ovis on mulla ollut siinä kp14-16 tienoilla... Tätä ennen ovis oli yleensä kp19 tienoilla..

Noh pitänee varalta talletella tänään ja ylihuomenna... Jos ei ollutkaan vielä ovis lauantaina... 😆
Ja ihan vaan omaksi iloksi ajattelin isännälle sanoa että pitää varmistella... 😁😂 Ja jos kuitenkin olikin "vain kysta" eikä ovis... 🤷‍♀️
 
Muokattu viimeksi:
Täällä kp26/27. En usko että tärppäs. IVF-hommat siis tulille ku kierto alkaa.
Mä mietin, että meenkö tänään avantoon vai en. Pelkään että tuun kipeeks just ennen hoitoja. Mutta siis en oo koskaan tullu kipeeks avannon jälkeen… Turhaa panikoin varmaan. 🙈
 
@Sandra84 mikäs tilanne? 🙈
Entäs muut? Täällä on nyt aika hiljaista... 🤔

Täällä kp15 ja aika matelee.. jos nyt dpo4 🤷‍♀️🤦‍♀️ Noh.. eipä se auta ku odotella... Kierto kuitenkin yleensä sen 28 päivää.. toki lokakuussa oli vain 24.. 🤔 mut siihenkin vielä 9 päivää... 🤦‍♀️ Ja aikaisintaan silloin testaan... Jos tulee oireita..🤔

Isännän kans katsottiin tossa äsken toisiamme et onko pakko tänää... 😂 Molemmat ollaan ihan poikki... Todettiin, ettei oo pakko.. ku onhan lauantain tuntemuksista jo aikaa.. jos tulee myöhemmin samanlaisia uudestaan nii sitte reipastutaan.. 😁😇
Mut toivottavasti oli ovis lauantaina ja tärppäs ja nyt sit 1-4 päivän aikana olis hedelmöittynyt munasolu kohdussa ja 2-5 päivän sisällä kiinnittyis..
Ekassa raskaudesta tuntu ihan kuin sähköiskuja pari kertaa joskus dpo8-9 paikkeilla... Joten jotain vastaavaa toivon ens vkl ajalle... 🙈
 
Tänään ei mitää, ei viivaa testiin, ei menkkoja kp27/27-28, viimeks joku kp31 kemiallisen vuoksi… Ehkä huomenna selviää…
Ei aina vaan jaksa. Meillä ollu tää loppukierto aikalailla vaan nukkumista varten tuo sänky 🙈 Pikkuhiljaa pitää korjata asiaa…
Tsemppiä piinailuun!❤️
 
Kai nuo Normalin testit toimii siinä missä muutkin? Niitä ostin vähä sillee ”no ei onnistu kuitenkaa mut aina voi vähä testata”. Nega tuli ja melko varmana alkaa tänää menkat. Sellasia tuntemuksia oli jo eilen. Ja siis anteeks kun kerron tän, mutta (nätisti ilmaistuna) takapää päästelee kaasuja huolella onnen menkkoja, niin tää on aika varmaa, et ne alkaa 🙈🙈🙈😀😀😂 Yes, I said it! 😂🤷🏼‍♀️
 
@Sandra84 tsemppiä tuleviin hoitoihin ❤️

Täällä kp5, menkat loppumassa ja ei muuta kun taas ovista metsästämään. Edellinen kierto oli tosiaan 5 päivää pidempi kun mitä vuoteen on ollut. Toiveet heräsi mutta kyllä ne ammuttiin nopeasti alas puhtaalla negalla ja sitten menkat alkoikin.
Mä vähän mietin että pitäiskö käydä vaan gynellä tsekkaa labrat ja ehkä ultra niin että sais varmuuden ovuloinnista, tai siitä että toimiiko mun kroppa edes enää🤔 Mut mietin vaan että missä vaiheessa kiertoa sitä kävisi sitten? Haluaako tietää nimenomaan oletetun oviksen jälkeen että nouseeko progesteroni ja et näkyiskö sit ultralla että ovis olis tapahtunut edes. Vai käykö alkukierrossa vai just ennen oletettua ovista. Kauheesti mietteitä 😅
 
@Sandra84 tsemppiä tuleviin hoitoihin ❤️

Täällä kp5, menkat loppumassa ja ei muuta kun taas ovista metsästämään. Edellinen kierto oli tosiaan 5 päivää pidempi kun mitä vuoteen on ollut. Toiveet heräsi mutta kyllä ne ammuttiin nopeasti alas puhtaalla negalla ja sitten menkat alkoikin.
Mä vähän mietin että pitäiskö käydä vaan gynellä tsekkaa labrat ja ehkä ultra niin että sais varmuuden ovuloinnista, tai siitä että toimiiko mun kroppa edes enää🤔 Mut mietin vaan että missä vaiheessa kiertoa sitä kävisi sitten? Haluaako tietää nimenomaan oletetun oviksen jälkeen että nouseeko progesteroni ja et näkyiskö sit ultralla että ovis olis tapahtunut edes. Vai käykö alkukierrossa vai just ennen oletettua ovista. Kauheesti mietteitä 😅
Soita ja kysy ajanvarauksesta? Kannattaa tsekata, jos mietityttää. ❤️

Kiitos tsempeistä!❤️
 
@Sandra84 tsemppiä tuleviin hoitoihin ❤️

Täällä kp5, menkat loppumassa ja ei muuta kun taas ovista metsästämään. Edellinen kierto oli tosiaan 5 päivää pidempi kun mitä vuoteen on ollut. Toiveet heräsi mutta kyllä ne ammuttiin nopeasti alas puhtaalla negalla ja sitten menkat alkoikin.
Mä vähän mietin että pitäiskö käydä vaan gynellä tsekkaa labrat ja ehkä ultra niin että sais varmuuden ovuloinnista, tai siitä että toimiiko mun kroppa edes enää🤔 Mut mietin vaan että missä vaiheessa kiertoa sitä kävisi sitten? Haluaako tietää nimenomaan oletetun oviksen jälkeen että nouseeko progesteroni ja et näkyiskö sit ultralla että ovis olis tapahtunut edes. Vai käykö alkukierrossa vai just ennen oletettua ovista. Kauheesti mietteitä 😅
Itse gynekäynti sopii varmaan mihin kohtaan kiertoa vaan, lääkäri ohjeistaa sitten milloin mennä verikokeisiin jos tutkitaan hormonitasot jne. Ultrassa näkyy jos ovis on tuloillaan tai tapahtunut. Esikoista yrittäessä multa otettiin hormonitasot, AMH ja kilpirauhasarvot ja taisin käydä pariin otteeseen kierron eri vaiheissa myös gynellä ultrassa. Me ei oltu menossa hoitoihin, mutta ikämme vuoksi tutkittiin perusjutut molemmilta.

Ja kuten @Sandra84 ehdotti niin aikaa varatessa voi soittaa niin ajanvaraus hoitaja osaa neuvoa. 😊😊
 
Kiitos, ehkä mä tosiaan soittelen sinne ens viikolla ja kyselen miten on järkevintä ajoittaa vai käykö sitten muutaman kerran kierron aikana siellä 😊 ei paljon tarvinnut edellisten lasten kanssa miettiä että toimiiko kroppa niinkun pitää, nyt en yhtään ihmettelisi jos olisikin jotain ongelmaa kun ikää alkaa olemaan.
Mut eikö yleensä oletuksena ole että jos on säännöllinen kierto niin yleensä ainakin ovulaatio tapahtuisi? Oon siis saanut sen aina tikutettua kun oon seuraillut, ja oireetkin on ihan ovikseen viittaavat, toki ei oo koskaan ultralla varmistettu. Edellisestä plussasta on kuitenkin jo pari vuotta ja sekin meni kesken alussa.
 
Voihan odottelu...eilen ja tänään on ollut ajoittain etovaa oloa... Mut nii.. johtuispa hormoneista... Kp19 ja todennäköisesti dpo8... Että joo.. menkat kuitenkin vielä kaukana... Luteaali olisi ainakin tarpeeksi pitkä 😂
Jos perjantaina testais.. ois dpo13 🙈 ja kp24 niin ois sit lokakuun kierron mittainen 🤔🙈
 
@Kesäheinä85 pidetään peukkuja että tulis plussa🥰🤞

Täällä tulossa ilmeisesti aikainen ovis tässä kierrossa. Nyt kp 9 ja limainen vv alkanut, lisäksi apteekin ovistesti näytti jo tosi vahvoja viivoja näille päiville. Ei kylläkään vielä positiivista. Veikkaisin että huomenna tai ylihuomenna vois olla jo positiivinen. Ovis olis sitten kp 11-12 aikalailla. Aikamoista aikataulujen yhteensovittamista tulee taas olemaan tämä viikko.
 

Liitteet

  • IMG_20240130_171720.jpg
    IMG_20240130_171720.jpg
    2.3 MB · Katsottu: 47
Uskaltaiskohan tänne jo varovasti jotain sanoa 🤔 Meillä esikoinen vähän alle vuoden, minä täytän tänä vuonna 36. Oli tarkoitus vähän myöhemmin tänä vuonna alkaa harkitsemaan toisen lapsen yritystä, koska työ- ym. kuviot on vähän auki eikä haluttu kovin pientä ikäeroa, mutta luettiin eilen Yleltä sekundäärisestä lapsettomuudesta, ja tultiinkin siihen tulokseen, että lopetan pillerit saman tien. Aloitin ehkäisyn jälkitarkastuksen jälkeen ennen kuin menkat oli ehtinyt alkaa, joten ei ole hajuakaan, millä tolalla oma hormonitoiminta tällä hetkellä on. Ajateltiin, että ehkä on iänkin takia paras alkaa nyt edistämään asiaa, jos vaikka kestääkin tai on jotain ongelmia. Jotenkin alkoi heti jännittää!
 
Heipat! Liityn joukkoon. Ikää 37 ja olin jo viimeistä lasta odottaessa sitä mieltä että hän on viimeinen. No nyt uuden kumppanin kanssa minulle vähän puskista tulikin ilmoille että hänellä saattaisikin olla vielä lapsihaaveita 😳 Olen nyt asiaa miettinyt ja lämmennyt ajatukselle... Ja niinkään asiaa sen suuremmin sopimatta olemme harrastaneet seksiä ilman ehkäisyä. Ristiriitaiset fiilikset, entä jos tärppää heti, entä jos se ei olekaan enää mahdollista jne 🥹 Toiveikas, mutta kieltämättä vähän pelottaa 🥹
 
Takaisin
Top