Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kellään muuten kokemusta että ovislimat (?) tulisi jo ennen ovista; siis tyyliin viikkoa ennen ja loppuukin jo 3-4 päivää ennen ovisplussaa 🙄 en tiedä mitähän tämäki sit on. Ennen ei ole tämmöistä ollut..
 
Onko teillä premom käytössä? Mulla ollu Flo, mutta kokeilen nyt tätäkin. Ja mulla kyllä nyt digit myös käytössä, opettelen käyttään, kun niitä näköjään tarvii hoidoissa (foorumin perusteella).
Kp12 menossa…
 

Liitteet

  • IMG_6747.jpeg
    IMG_6747.jpeg
    252.4 KB · Katsottu: 54
Onko teillä premom käytössä? Mulla ollu Flo, mutta kokeilen nyt tätäkin. Ja mulla kyllä nyt digit myös käytössä, opettelen käyttään, kun niitä näköjään tarvii hoidoissa (foorumin perusteella).
Kp12 menossa…
Minä otin myös premomin käyttöön täältä saatujen vinkkien perusteella! Kaksi kiertoa oon nyt sinne merkkaillu, tosin tässä meneillään olevasta kierrosta ovista taisin tikuttaa liian myöhään joulureissun vuoksi ja se huippu jäi nyt vähän mysteeriksi.. Merkkasin nyt huipuksi tuon mikä oli tummin, vaikkei se ihan tasavahva ollutkaan ja sovellus antoi kyllä aika matalat nuo lukemat, mutta lähti siitä sitten laskemaan. Nähtäväksi jää miten käy tämän kierron osalta, oon pitänyt pään kylmänä enkä oo vielä testannut (dpo 9).
 

Liitteet

  • IMG_20240109_125256.jpg
    IMG_20240109_125256.jpg
    583.8 KB · Katsottu: 71
Meillä on pikkuhiljaa lopeteltu imetystä ja sitä myöden on kierto alkanut tasoittumaan. Tosin, progesteroni on myös ollut käytössä luteaalivaiheessa, kun luteaalit tosiaan vaihteli 8-11 päivää siitä asti kun menkat tuli takaisin.

Nykyään tunnen ovulaation ja väitän, että tunnistan myös kiinnittymisyritykset, mutta yhtään haamua ei ole tullut. Joko raskaus on herkistänyt, tai ennen en osannut ajatella näitä nipistelyjä minään. Tänään dpo 6 ja eilen ja tänään nipistelyä, nyt kun vaan aika menis nopeesti viikon päähän.

Viimeksi raskaaksi tullessa tein testin 16. päivä clearblue viikkonäytöllä ja suoraan näytti vko2-3.

Mä olin luullut, että julkisella yli 35v pitää yrittää 6kk ennen tutkimuksia, mut se onkin kuulemma 38v.
 
tänään otin yhteyttä kunnalliseen lapsettomuushoitoon ja saimme ajan jo 14.2. lapsettomuuslääkärille 🙊😍 sitä ennen pitää miehen käydä antamassa spermanäyte ja minun käydä verikokeessa jotta saadaan prolaktiini ja keliakin vasta-aineista tulokset. Niin jännää ja ihanaa kun asia etenee!

nyt mietin, että jos tämän seuraavan kierron saisi mentyä ihan ilman mitään oviksen tikutuksia ja dpo:den laskemista. 🙏 jatkaisi sitten seuraavassa kierrossa hoitojen mukaan yrittämistä; mitä ne hoidot sitten meidän kohdalla tuleekin olemaan 🙏
 
Meillä vähän samaa, sovittiin, että nyt ei tartte tikuttaa ovista vaan tähdätään petipuuhat silleen sopivasti 😉
Ja molemmat on parannettu ruokavaliota ja jatketaan sillä linjalla... Ja sit jos tässä kierrossa ei tärppää haen ozempicia kun on kerta resepti valmiina ja keskityn painon pudotukseen nyt kevään ja samalla vähän hermolomaa yrittämisestä molemmille, onhan tässä 2 vuotta mennyt.. sitten hoitoihin lisäksi jos painon pudotus ei auta... Konstit pudotukseen on tiedossa, energia ei ole riittänyt, mutta nyt alkaa olemaan taas henkiset voimavarat paremmassa jamassa.. kevään km sysäsi minut yllättävän syvään ja pitkään kuiluun. 🤔
 
Meillä vähän samaa, sovittiin, että nyt ei tartte tikuttaa ovista vaan tähdätään petipuuhat silleen sopivasti 😉
Ja molemmat on parannettu ruokavaliota ja jatketaan sillä linjalla... Ja sit jos tässä kierrossa ei tärppää haen ozempicia kun on kerta resepti valmiina ja keskityn painon pudotukseen nyt kevään ja samalla vähän hermolomaa yrittämisestä molemmille, onhan tässä 2 vuotta mennyt.. sitten hoitoihin lisäksi jos painon pudotus ei auta... Konstit pudotukseen on tiedossa, energia ei ole riittänyt, mutta nyt alkaa olemaan taas henkiset voimavarat paremmassa jamassa.. kevään km sysäsi minut yllättävän syvään ja pitkään kuiluun. 🤔
tsemppiä painonpudotukseen! helppoa se ei todellakaan ole mutta se fiilis sitten ku tuntee että jotain on lähtenyt! 😍 vitsi se on hieno tunne! eikä tarvi ku se tyyliin 2-3 kg keventyä niin se tuntuu! mullaki kuitenki se 20 kg ois ylimääräistä.

en tiedä oliko sattumaa vai laihtumisen aikaansaamaa että kun uuden kumppanin kanssa tätä kuopusta alettiin yrittään niin tulin heti raskaaksi pillereiden jälkeen! olin juuri siinä puolisen vuotta hiljalleen pudottanut kiloja noin 5-6 kg. nyt olen taas samassa kuin ennen tuota laihdutus urakkaa ja pakosta miettii, että nämä kilotko (yhdessä iän kanssa) estää raskauden alkamisen 🙄 ärsyttää kyllä vähän että on niin saamaton ettei saa otettua itseä kunnolla niskasta kiinni ja pudottaa kalorit miinukselle. mulla siis ruokavalio kunnossa kyllä ja herkkuja menee vain lauantaina (ehkä vähän perjantai-illasta jo), käyn salilla 1-2 krt viikossa ja ulkoilut päälle. ennen liikuin enemmänki mutta nyt tämä kuopuksen syntymän jälkeen sattuneista syistä omaa aikaa ollut vähemmän ja miehellä kaksivuorotyö. 🙏
 
Kiitos tsempeistä...
Painoa mulla on ollut teiniydestä asti liikaa. Ja jojoilua muutaman vuoden. Tyyliin 5-7 vuoden pätkissä .. Nyt oon keskittynyt pitämään painon paikoillaan... Viime vuonna sain 6 kiloa pois.. mut ne yrittää tulla takaisin taas... Tiedän kyllä missä menee metsään, mutta en ole jaksanut huolehtia tarpeeksi itsestäni, olen laittanut toiset etusijalle... Ja samalla paennut vaikeiden asioiden käsittelyä eli mm. pelkoa siitä, että käy niin kuin monille suvun naisille, etten saa lapsia...
PCOS vielä tuo oman mausteensa tähän.. painon saa kyllä nousemaan viikossa esim. lomareissulla 3-7kg... Mutta pois saannissa menee tuossa määrässä 6kk.. vaikka on ollu ammattilaiset kuntosalilta apuna..

Mut kyllä tää tästä... 👌🏻

Muistan kyllä tunteen, kun vuodessa sain melkein 30kg pois... Välillä kyllä v-käyrä on huipussa kun miettii miten päästin tilanteen taas tähän. Mut oon ollut liian ankara itselle tämän lapsettomuuden kanssa, ens ole uskaltanut tarpeeksi puhua miehen kanssa silloin aikoinaan (koska hänellä oli niin vaikeaa) ja sit oon hiljoksiin lohtu syönyt itseni palloksi.. ja sit on ollut hyvä "tekosyy" miksi ei ole vieläkään lapsia ku on liian iso...

Mutta eipä tartte enää piilotella 🥰 on saatu asioista puhuttua enemmän ja oon saanut ehkä jopa omien korvien välin ymmärtämään, ettei mun tarvitse aina ajatella muiden tunteita ensin. 👌🏻
 
Muokattu viimeksi:
Täällä dpo6 tai dpo5 kp20/27-28. Mua on alkanu väsyttää ihan tosi paljon! En tiiä oonko nyt tehny jotenkin enemmän töitä vai liikkunu muka enemmän (en mun mielestä). Eilenkin teki mieli vaan jäädä makaan silmät kii sohvalle, kun olin etätöissä ja havahduin siihen, että meinasin nukahtaa. Toivottavasti olisin raskaana, enkä tulossa kipeeksi! Olin just joulukuussa kaks viikkoo flunssassa, luulis että se riittää?
 
PCOS kanssa jo pienikin painonpudotus voi tehostaa raskautumista paljon, kun pienetkin miinuskalorit alkaa heti tehostamaan hiilihydraatin käyttöä ja auttamaan insuliiniresistenssin kanssa. Jos vielä jaksaa lisätä aktiivisuutta, erityisesti lihaskuntotreeniä, auttaa sekin roimasti insuliiniresistenssin kanssa.

Voi myös auttaa, jos muokkaa energiansaantia niin, että hiilihydraattia tulee vähemmän ja proteiinia ja rasvaa enemmän. Tällöin elimistö tarvitsee vähemmän insuliinia ja sekin osaltaan auttaa insuliiniresistenssin kanssa.

Mm. täällä on hyvää tutkimustietoa PCOS:tä kootusti: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8308732/
 
Tein herkän apteekin testin ja se oli nega. Toisaalta, nyt on ehkä vasta dpo9 tai 10. Kp24/27-28. Mun mahaa vaan turvottaa tosi paljon. 🙈 Ihmeellisiä pms- oireita. Tänään vihlas jotenki tuolla jossakin… Onneks on tänäänkin tekemistä, niin ei ehdi liikaa pohtimaan. Eilen olin koko päivän menossa ja kaverin synttäreillä illan (nautin holittomia juomia)😀💪🏻
 
Täällä kanssa testattu dpo 9, 11, 13 ja 14, edelleen negatiivista näyttää. 🙄 Viimeksi alkoi menkat 14 päivää ovulaatiosta, mutta nyt on ollut vahvempi lugesteron kuuri, joten voi olla ettei ala ennen kuin lopetan kuurin. Teen vielä vikan testin dpo16, jos ei menkat ole siihen mennessä alkaneet ja sit lopetan progesteronin.

Ärsyttää vaan, kun gyne jolla kävin marraskuussa, on vielä.ensi viikon sairaslomalla, niin ei taideta saada letrozol kuuria vielä ensi kiertoon.

Suunnittelin meneväni ottamaan hormonilabrat lounalabin kautta ja patistan miehen tekemään siemennesteanalyysin, mutta miksi siellä testeissä lukee että testosteronin takia testit kierron 5. päivä? Eikö yleensä testit oteta kierron kolmas päivä? Paitsi tietysti progesteroni.
 
tänään otin yhteyttä kunnalliseen lapsettomuushoitoon ja saimme ajan jo 14.2. lapsettomuuslääkärille 🙊😍 sitä ennen pitää miehen käydä antamassa spermanäyte ja minun käydä verikokeessa jotta saadaan prolaktiini ja keliakin vasta-aineista tulokset. Niin jännää ja ihanaa kun asia etenee!

Minkä takia nuo keliakian vasta-aineet mitataan? Vaikuttaako hoitamattomana niin paljon lapsettomuuteen? Kiinnostaa, sillä istellä todettu keliakia ja ollut vuosia hoitotasapainossa ruokavaliolla (ainoa hoitokeino).
 
Minkä takia nuo keliakian vasta-aineet mitataan? Vaikuttaako hoitamattomana niin paljon lapsettomuuteen? Kiinnostaa, sillä istellä todettu keliakia ja ollut vuosia hoitotasapainossa ruokavaliolla (ainoa hoitokeino).
joo siis itsekin tuota ihmettelin, mutta kuulemma keliakia voi olla "piilevänä" ja tosiaan saattaa hoitamattomana aiheuttaa lapsettomuutta niin sitten sekin tässä tutkitaan 🙄
 
Takaisin
Top