Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mites täällä menee?
Mä en ymmärrä, miks en saa koskaan ovista tikutettua (siis tummaa viivaa). Onko mulla liian vähän jotakin hormoneja? Tänään ja eilen on ollu sellaiset ovislimat. Tänään en ole vielä tehnyt ovistestiä (pregcheck), mutta teen sen, jos nyt sais sillä jotakin tulosta. Pitäs jaksaa vielä tunnin pidätellä varuiks, kun en muista koska kävin vessassa😂

(KP15 Edit: tein sen testin ja nyt sit mietin, että onks toi melkein ovis? Aika tummaks meni. En muista, että ennen olis mennyt.)

Lomalla onneks vielä, niin saa ollakin vähän aivot narikassa.
Mä oon kyl joutunut syömään nyt vajaan viikon Mirtazapinia unilääkkeenä (ihan murusen), että kroppa saa lepoa… vähän ylikerroksia tässä kun en ole saanu nukuttua kunnolla.
Keskenmeno varmaan kuitenkin oli henkisesti aika rankka tuossa huhti-/toukokuussa… En tiedä miten sitä enempää purkais, mutta kyllä se jotenkin on mielenpäällä alitajuntaisesti…

Moikka!

Oon uusi foorumilla *moikat* ja meillä on puolison kanssa kuudes kierto yritystä takana nonstoppina.
Varhainen keskenmeno tapahtui pari vk sitten, minkä jälkeen tikutin oviksen alle viikko vuodon loppumisesta.

Olen tosiaan tikuttanut samanlaisia oviksia kuin säkin, eli melko tummia, mutta ei yhtä tummia kuin ilmeisesti "pitäisi" testitikuissa olla näkyvillä. Kuitenkin oviksen tuntee nippailuna ja limojen muuttumisena.

Olen tosin harkinnut mennä hormonitesteihin, kun limat ei ole enää niin "limaisia" kuin aiemmin. :/
Oletko sä käyttänyt mitään luontaistuotteita parempien limojen aikaan saamiseksi?

Bongasin kunnon kananmunalimat juurikin ennen viimeistä lyhyttä raskautumista, ja oon alkanut miettiä että onko vika limoissa tai limojen puutteessa...

Moikka!

Oon uusi foorumilla *moikat* ja meillä on puolison kanssa kuudes kierto yritystä takana nonstoppina.
Varhainen keskenmeno tapahtui pari vk sitten, minkä jälkeen tikutin oviksen alle viikko vuodon loppumisesta.

Olen tosiaan tikuttanut samanlaisia oviksia kuin säkin, eli melko tummia, mutta ei yhtä tummia kuin ilmeisesti "pitäisi" testitikuissa olla näkyvillä. Kuitenkin oviksen tuntee nippailuna ja limojen muuttumisena.

Olen tosin harkinnut mennä hormonitesteihin, kun limat ei ole enää niin "limaisia" kuin aiemmin. :/
Oletko sä käyttänyt mitään luontaistuotteita parempien limojen aikaan saamiseksi?

Bongasin kunnon kananmunalimat juurikin ennen viimeistä lyhyttä raskautumista, ja oon alkanut miettiä että onko vika limoissa tai limojen puutteessa...
Moi!

Pahoittelut km:stä🫶🏻Mä kokeilin Royal gelee ennen raskautumista - en huomannut mitään erikoista, nyt vedin km:n jälkeen yhden paketin Donafertyä. Totesin, että en jaksa juoda joka aamu ja ilta jauhejuomaa.

Nyt mulla on ollu vaan monivitamiini (Puhdistamon) ja nyt vaihdoin Multivitamiiniin (raskaus ja imetys - käy yritykseenkin) ja oon syönyt enemmän vihanneksia ja kasvisruokia ja kalaa. Ja liikkunut - kävelyä ja pyöräilyä ja kotijumppaa (sali tauolla tämän kuun).

Kannattaa ottaa yhteys jo lääkäriin/hormonipolille. Sieltä saat neuvoja tai ajanvarauksen. Se voi mennä kuukausien päähän! Kannattaa soittaa. Mulla on nyt 11.8. aika hormonipolille(lapsettomuuspoli?), jos nyt ei tärppää. 🫶🏻 Kerro mitä sanovat, jos varaat aikaa. Tsemppiä!

Muokattu viimeksi:
Moi kaikki!
Täällä just 38 vuotta täyttänyt esikoisesta haaveileva.
@Sandra84 mullakin oli huhtikuussa km.
Mun pitäisi kans käydä lihavuusleikkauksessa.. mutta 2015 sairastuin työuupumukseen ja ehkä vasta nyt pari vuotta on ollut valoisampaa aikaa.. ja yllättäen 15-19 paino nousi liikaa (laihdutin 12 vuonna 28kg)..
PCOS oireisiin olen syönyt Donafertyä.. 1,5 vuotta...vaikka gynekologi ei sitä pitänyt minään..vielä yhden kuukauden satsi kaapissa.. sen jälkeen ajattelin kokeilla ilman..multivitan napit menossa mukana kuitenkin.. ehkä foolihappoa pitäisi ottaa vielä muualta lisää tässä koossa.. ainakin ensimmäinen ja ainoan raskauteni alussa neuvolasta käskettiin syömään myös kalsiumia tuplaten, kokoni vuoksi...
Nyt on km jälkeen tullut tikutettua kolmessa kierrossa ovista..iltapäivisin. Eikä ainakaan testiin tarttunut..siinä kierrossa missä tärppäsi, oli selkeästi yhtä tummat viivat ja oviskipukin oli.. mutta eipä lähtenyt kehittymään kunnolla...
Varmaankin nyt elokuussa varaan aikaa gynegologille, jolta sain viime syksynä letrozolit.. tai ehkä jopa hedelmällisyys klinikalle.. lähinkin on tosin reilun 2 tunnin ajomatkan päässä.. miehen varsinkin on vaikea saada viikolla töistä vapaata... 🤦‍♀️

Tsemppiä kaikille!

Moi kaikki!
Täällä just 38 vuotta täyttänyt esikoisesta haaveileva.
@Sandra84 mullakin oli huhtikuussa km.
Mun pitäisi kans käydä lihavuusleikkauksessa.. mutta 2015 sairastuin työuupumukseen ja ehkä vasta nyt pari vuotta on ollut valoisampaa aikaa.. ja yllättäen 15-19 paino nousi liikaa (laihdutin 12 vuonna 28kg)..
PCOS oireisiin olen syönyt Donafertyä.. 1,5 vuotta...vaikka gynekologi ei sitä pitänyt minään..vielä yhden kuukauden satsi kaapissa.. sen jälkeen ajattelin kokeilla ilman..multivitan napit menossa mukana kuitenkin.. ehkä foolihappoa pitäisi ottaa vielä muualta lisää tässä koossa.. ainakin ensimmäinen ja ainoan raskauteni alussa neuvolasta käskettiin syömään myös kalsiumia tuplaten, kokoni vuoksi...
Nyt on km jälkeen tullut tikutettua kolmessa kierrossa ovista..iltapäivisin. Eikä ainakaan testiin tarttunut..siinä kierrossa missä tärppäsi, oli selkeästi yhtä tummat viivat ja oviskipukin oli.. mutta eipä lähtenyt kehittymään kunnolla...
Varmaankin nyt elokuussa varaan aikaa gynegologille, jolta sain viime syksynä letrozolit.. tai ehkä jopa hedelmällisyys klinikalle.. lähinkin on tosin reilun 2 tunnin ajomatkan päässä.. miehen varsinkin on vaikea saada viikolla töistä vapaata... 🤦‍♀️

Tsemppiä kaikille!
Saako sulle laittaa privaa? Ootko kysynyt kunnalliselta lapsettomuus/hormonipolille aikaa?

Moi, saa laittaa privaa.🙂
Ylipainoa on sen verran, että julkisella sanoivat, että ravitsemusterapeutille mars. Eivät ennen sitä rupia ilmeisesti millekään. Kai se on sinne mentävä, vaikka tuntuu turhalta... Aiemmin en sitä kautta ole juurikaan apua saanut...

Moi, saa laittaa privaa.🙂
Ylipainoa on sen verran, että julkisella sanoivat, että ravitsemusterapeutille mars. Eivät ennen sitä rupia ilmeisesti millekään. Kai se on sinne mentävä, vaikka tuntuu turhalta... Aiemmin en sitä kautta ole juurikaan apua saanut...
Laitoin privaa. 🫶🏻

Mulla tuli Pregceck r-testiin haalee viiva. Kp27/28, dpo12(?). Testailen vielä huomenna uudelleen ja sitä seuraavana… 🫣 Olen malttamaton ja en usko vielä.

Moi! Mitä tänne kuuluu kaikille? Mäkin kirjoittelen uutena tänne ketjuun, vaikka täällä näkyykin olleen hiljaista heinäkuun jälkeen. Kuumeilu ja mahdollinen tuleva raskaus vaan pyörii koko ajan päässä. Ikää mulla 38 ja vaikea hahmottaa omalla kohdalla, kuinka kauan raskautumisessa menee. Yritys on siis meillä juuri alkanut viime viikolla.

Hiukan mieltä helpottaa se, että pakastin munasoluja sinkkuna v. 2020, joten meillä on nuorempia soluja pakkasessa odottamassa, jos tarve tulisi.

Mieli laukkaa jonnekin tulevaan jo… Miltä tuntuisi tehdä positiivinen testi? Millaisia raskausoireita itselle tulisi? Miltä tuntuisi kertoa töissä raskaudesta? Saisimmeko tytön vai pojan? Menisinkö kaikki hyvin? Ajatukset kiertävät kehää.

Koen myös vähän paineita siitä, että puolisoni on ohimennen puhunut tulevista lapsenlapsista jo vanhempieni ja omien vanhempiensa kuulleen, joten siellä osataan odottaa raskauttani. Entä jos mitään ei alkaisikaan kuulua, se huolettaa.

Monenlaista siis pyörii mielessä. Miten teillä muilla? Ihanaa myös nähdä tässä ketjussa tulleet plussat 🥰

Muokattu viimeksi:
Mulla tosiaan on pysynyt tuo plussa ja nyt 6+2 ja järjetön väsymys. Just nukuin yli tunnin makoisat päiväunet. Tänään olis ollut tarkoitus mennä tanssimaan (kokeilemaan yhtä lajia), mutta en vaan jaksa. Huomenna voi myös mennä, joten odotan sitä. Toivottavasti tämä ei mene kesken. Meidän esikoinen saisi nyt kyllä tulla maailmaan. 🫶🏻

@Ember hyviä pohdintoja. Mä en aluksi tikuttanut ovista, mutta sen löytäminen ilmeisesti auttoi tässä projektissa, joten suosittelen sellaista. Kannattaa myös gynen kanssa keskustella. Minulle sanoi, että jos ei vuoden sisään tärppää, niin soittoa lapsettomuuspolille ja kannattaa jo vähän aikaisemminkin soittaa. Täytin juuri 39, olin silloin vielä 37, täyttämässä 38.

Ihana kuulla, @Sandra84 ❤️ Näin myöhäiskolmekymppisenä on niin kauan elänyt maailmassa, jossa on kuullut muiden raskausuutisia, ja on jotenkin epätodellinen olo siitä, että nyt se on/olisi sinä/minä/me itse kertomassa uutisia. Oliko sinulla muuten selkeitä ovulaatio-oireita, eli oliko sinun ilman testejä mahdollista ajoittaa? Tai yllättikö ovulaation ajankohta kun aloit tikuttaa?

Itse olen ajatellut yrittää ensin 6 kk ja jos tammikuun loppuun mennessä en ole saanut plussaa niin varaan ajan gynelle. Onkohan vielä se ohjeistus, että julkiselle puolelle riittää yli 35-vuotiaana puolen vuoden yritys?

Täällä kans 38v meillä yritystä takana yli 2 vuotta. Puoli vuotta riittää, ja vähempikin jos tiedossa olevia haasteita... 🤔
Meillä haasteena minulla todettu PCOS, jo siis todettu 15 vuotta sitten 🙈 mutta meillä olisivat taas kerran aloittaneet ohjauksella ravintoterapeutille, niin marssin suoraan vain entiseen työterveyspaikkaan gynelogille yksityisesti... Hän on onneksi toisella paikkakunnalla hedelmöitys puolella pitämässä vastaanottoa, niin sain jo häneltä apuja ja vinkkejä. Niiden avulla puolen vuoden jälkeen, positiivinen raskaustesti, mikä kyllä ei valitettavasti edennyt.. mutta tässä yritetään edelleen..toivoa ei vielä menetetä.

Eli siksi olen itse alusta asti seurannut ovulaatiota, varsinkin kun on PCOS.. ja ovulaatiota ei tapahtunut läheskään joka kierrossa ja kun tapahtui niin vasta kp19/29 niin hain apua.. ettei aikaa kulu hukkaan nyt kun viimein mies on kans henkisesti valmis perheenlisäykseen. Nyt ovulaatio letrozolin avulla siinä kp12-14/27. Katsotaan miten meidän käy... 🙈

Käsittääkseni muutenkin yhtä kiertoa kohden mahdollisuus on n. 25% jos ei ole mitään tiedossa olevaa "haastetta".. ja onneksi tämä laskee huonommaksi vasta joskus 40v jälkeen... Pitääkin kaivaa se taulukko... Olisikohan ollut duocemin sivuilla tai terveyskirjastonnsivuilla... 🤔

Ihana kuulla, @Sandra84 ❤️ Näin myöhäiskolmekymppisenä on niin kauan elänyt maailmassa, jossa on kuullut muiden raskausuutisia, ja on jotenkin epätodellinen olo siitä, että nyt se on/olisi sinä/minä/me itse kertomassa uutisia. Oliko sinulla muuten selkeitä ovulaatio-oireita, eli oliko sinun ilman testejä mahdollista ajoittaa? Tai yllättikö ovulaation ajankohta kun aloit tikuttaa?

Itse olen ajatellut yrittää ensin 6 kk ja jos tammikuun loppuun mennessä en ole saanut plussaa niin varaan ajan gynelle. Onkohan vielä se ohjeistus, että julkiselle puolelle riittää yli 35-vuotiaana puolen vuoden yritys?
Uskon, että 6kk on vielä se raja. Soitin varmaan 7-8kk paikkeilla itse.

Ja samoja pohdintoja. Mulla on kavereita joilla on lapsia ja sit aika monta, jotka ei ole hankkimassa lapsia ollenkaan. Itse olen pienestä asti halunnut lapsia…

Mun ovulaatio oli vähän aikaisemmin mitä luulin, se selvis gynellä. Sit kyl ne ovislimat huomas kun vaan välillä vähän kokeili ja piti kirjaa että millasta limaa milloinkin on. Mulla on Flo app käytössä niin sinne pystyi niitä korjailemaan. Aloin vaan testaan sit kp 10 päivällä ja iltapäivällä kunnes löytyi. Aina ei ollu vahvaa viivaa, mutta oli vahvempi. Nyt tärppäyksessä kyllä yritettiinkin kovaa 🫣 5 päivää putkeen ja siinä oli jossain ovis ja viel 1 päivä väliä ja yks tallettelu… 😃 Ehkä joka toinen päivä olis riittänyt. Meni työksi 😃😅

Mulla tulee selkeät oireet ennen ovulaatiota sekä ilmojen että kipujen suhteen, niin olen tässä arponut, pitäisikö alkaa testailemaan ollenkaan. Oireiden mukaan/loputtua kun arvioin ovulaatioajankohdan niin siitä aina 14 pvän päästä on alkanut menkat. Mutta voihan olla, että testailemalla kuitenkin voisi tulla yllätyksiä.

Oho 😁 Meidän täytyy ottaa tuosta tahdista mallia, jos ei nyt heti lykästä 😁

Täällä kans 38v meillä yritystä takana yli 2 vuotta. Puoli vuotta riittää, ja vähempikin jos tiedossa olevia haasteita... 🤔
Meillä haasteena minulla todettu PCOS, jo siis todettu 15 vuotta sitten 🙈 mutta meillä olisivat taas kerran aloittaneet ohjauksella ravintoterapeutille, niin marssin suoraan vain entiseen työterveyspaikkaan gynelogille yksityisesti... Hän on onneksi toisella paikkakunnalla hedelmöitys puolella pitämässä vastaanottoa, niin sain jo häneltä apuja ja vinkkejä. Niiden avulla puolen vuoden jälkeen, positiivinen raskaustesti, mikä kyllä ei valitettavasti edennyt.. mutta tässä yritetään edelleen..toivoa ei vielä menetetä.

Eli siksi olen itse alusta asti seurannut ovulaatiota, varsinkin kun on PCOS.. ja ovulaatiota ei tapahtunut läheskään joka kierrossa ja kun tapahtui niin vasta kp19/29 niin hain apua.. ettei aikaa kulu hukkaan nyt kun viimein mies on kans henkisesti valmis perheenlisäykseen. Nyt ovulaatio letrozolin avulla siinä kp12-14/27. Katsotaan miten meidän käy... 🙈

Käsittääkseni muutenkin yhtä kiertoa kohden mahdollisuus on n. 25% jos ei ole mitään tiedossa olevaa "haastetta".. ja onneksi tämä laskee huonommaksi vasta joskus 40v jälkeen... Pitääkin kaivaa se taulukko... Olisikohan ollut duocemin sivuilla tai terveyskirjastonnsivuilla... 🤔

Mun on tullut katsottua kaikenlaisia tilastoja varmaan vähän liikaakin. Aika vaihtelevaa tietoa löytyy. Toisissa viesti on se, että 40-vuotiaaksi saakka suurin osa tulee raskaaksi 6-12 kk sisällä. Sitten taas löytyy lähteitä, joissa sanotaan, että 40-vuotiaista pieni prosentti tulee lainkaan raskaaksi luonnollisin keinoin 🤨

Nyt nopealla googletuksella englanninkielisissä lähteissä näkyi ehkä entinen tätä tilastoa kuukausitason mahdollisuuksista. Vaikea sitten kuitenkaan tietää, miten omalla kohdalla tulee menemään vs. tilastot.

Liitteet

• IMG_7345.jpeg
    IMG_7345.jpeg
    53.3 KB · Katsottu: 139
Muokattu viimeksi:
Mä oon tilastoja lueskellut just kans yön pimeinä tunteina kun pyörii ihan liikaa päässä 40+ iässä nuo tilastot. En ole perehtynyt mutta mietin että mitä muuttujia noissa sitten onkaan, onkohan siinä ikähaarukassa muiden mahdollisten ikään liittyvien "ongelmien" kuten kilppari, diabetes jne. asiat vaikutus mikä vai onkohan tuo vaan "munasoluanalyysiä". Jotenkin just toivoo, vaikkei iälle mitään voi, että ikä ei olisi ainoa tekijä :)

Mun on tullut katsottua kaikenlaisia tilastoja varmaan vähän liikaakin. Aika vaihtelevaa tietoa löytyy. Toisissa viesti on se, että 40-vuotiaaksi saakka suurin osa tulee raskaaksi 6-12 kk sisällä. Sitten taas löytyy lähteitä, joissa sanotaan, että 40-vuotiaista pieni prosentti tulee lainkaan raskaaksi luonnollisin keinoin 🤨

Nyt nopealla googletuksella englanninkielisissä lähteissä näkyi ehkä entinen tätä tilastoa kuukausitason mahdollisuuksista. Vaikea sitten kuitenkaan tietää, miten omalla kohdalla tulee menemään vs. tilastot.
Ompa tyly tilasto! Minulle se povaisi vain 5-6% mahdollisuutta raskauteen kuukaudessa (ikä 42v), eli joka 1/20 kierrosta saisi pysyvän plussan... se on yksi mahdollisuus joka toinen vuosi. 🧐😳 Ei passaa katsoa liikaa näitä tilastoja, mutta selvästikin on paikallaan ottaa vitamiininsa ja koittaa olla stressaamatta. Sillä voi hetken joutua odottelemaan.

Toivottavasti ei ole ihan noin tyly minun kohdalla tuo onnistumis%, ei ole kuitenkaan vielä mitään hedelmällisyyttä laskevia ongelmia tiedossa... sen iän lisäksi.

Tuun tuomaan lohdutusta 40+ raskautta yrittäville. Meillä esikoinen syntyi, kun olin 32, keskimmäinen kun olin 37(kk tästä 38). Viime syksynä 39-vuotiaana geneettiseen keskeytykseen päätynyt 18-trisomiaraskaus ja tammikuussa tulin uudestaan raskaaksi toisesta kierrosta keskeytyksen jälkeen. Viikko positiivisesta raskaustestistä täytin 40 v. Nyt menossa rv 34+1,toivotaan että kuukauden päästä saadaan vielä kolmas lapsi syliin saakka.

Raskaaksi voi tulla vanhemmallakin iällä. Riskejä toki ikään liittyen on, mutta voi riskejä liittyä minkä tahansa ikäisen odotukseen. Itsellä oli jo ennen tuota trisomiaraskautta hyvin voimakas tietoisuus siitä, että mikä tahansa voi mennä pieleen. Onneksi uskallettiin vielä yrittää. 💙

Näinhän se on, tarkoitin tuolla, että ylipäätään se, että onnistuisi ekassa kierrossa ei ole kovin yleistä, eikä siis riipu iästä . Eli kannattaa suhtautua varovaisen toiveikkaasti. Ja kans ite ajattelen positiivisen kautta, että oikeasti on kyse ihmeestä ja sitä kannattaa yrittää ja malttaa odottaa.
Toki olen paljon ajatustyötä tehnyt asian tiimoilta, koska suvussani on paljon lapsettomuutta ja miehelläni ei ole yhtään sisaruksia jne. Varaudun pahimpaan ja toivon parasta.. 🙂

Juu, siis sainhan minäkin nuorimmaiseni 41-vuotiaana, ja edellinen tuli kun olin 39-vuotta. Nyt olisi hyvä putki auki, jos vain munasoluista löytyisi tarpeeksi laatua. Pitää tietysti olla kiitollinen niistä lapsista jotka on jo saanut, toki ainahan sitä saa vähän haaveilla, jos vaikka vielä kerran ... :smiling face with heart-eyes:

Täällä yksi 39-vuotias, nyt viikolla 20 oleva. :) Olin tosi tietoinen kaikista ikään liittyvistä tilastoista ja riskeistä, kun viime syksynä alettiin miehen kanssa hommiin esikoisen yrittämisen suhteen. Noin puolen vuoden yrityksen jälkeen tuli plussauutisia, ja tosiaan kivasti on ainakin tähän asti sujunut.

Ikään liittyvät riskit ja tilastot ovat varmasti ihan todellisia, mutta yritin ja yritän edelleen muistuttaa itseäni myös siitä, että hedelmällisyys on tosi yksilöllistä. Eli kyllä kypsemmälläkin iällä raskaudutaan ja saadaan lapsia. Omassa kaveripiirissä on vuoden sisällä tultu äideiksi 40-vuotiaana, 41-vuotiaana ja 42-vuotiaana.

Mä hakeuduin jo ennen yrittämistä hedelmällisyysneuvolaan (gynekäynti, jossa ultrattiin munasarjat) ja myös miehen sperma tsekattiin. Sitten, kun puoleen vuoteen mitään ei tapahtunut, kävin vielä verikokeissa lapsettomuuslääkärin pakeilla, joissa tutkittiin kilpparia sun muuta amh-arvoa ja hormonia. Seuraavasta kierrosta tulinkin sitten jo raskaaksi, ehkä sitten sain niistä hyvistä tuloksista jotain henkistä helpotusta, tiedä häntä.

Luin myös koko internetin läpi hedelmällisyyden tukemiseen liittyen ja noudatin tosi terveellisiä elämäntapoja jo koko yrityksen ajan. En esim juonut alkoholia about ollenkaan. Tämä antoi itselle fiiliksen, että tekee kaikkensa, tiedä sitten, oliko sillä aidosti vaikutusta.

Yksi asia, minkä tein erilailla siinä kierrossa, jossa homma natsasi oli ovulaation tikuttaminen. Olin seurannut kiertoa Ouran lämpodatan ja siihen liittyvän natural cycles -appin avulla sen puoli vuotta, kun mitään ei tapahtunut. Lämpötilani kertoi ovulaation tapahtuvan noin kp 18. Ovulaation kun tikutin, se osuikin noin viikkoa aikaisemmaksi, kp 13. Samassa kierrossa, josta siis sitten tein positiivisen raskaustestin, appi näytti vielä sitkeästi ovulaatiota kp 18. Onneksi tallettelut oli tehty näiden molempien mukaan - tikku ja appi - joten jommastakummasta se sitten natsasi.

Näin jälkiviisaana, jos tekisin jotain toisin, kävisin ihan heti yrityksen aluksi teettämässä kaikki mahdolliset hedelmällisyysverikokeet sekä lääkärillä ultraamassa munasarjat jne. Tästä saisi mielenrauhaa tai sitten mahdollisesti lääkitystä, jos sellaista vaikka kilpparin tms vuoksi tarvittaisiin. Sitten toiseksi, tikuttaisin ovulaatiota. Itse käytin clear bluen digitestiä, joka ei jätä arvailujen varaan. Se on kallis, mutta tärkeän asian äärellähän tässä ollaan.

Poppaskonsteista, join greippimehua tosi ahkerasti, sen sanotaan edesauttavan kohdun limakalvon kuntoa. Söin lisäksi ubikinoni Q10 -luontaistuotetta, ehdin syödä sitä vähän yli kuukauden ennen kuin natsasi, en tiedä, oliko vaikutusta raskautumiseen. Ostin myös kuningatarhyytelöä, mutta sitä en ehtinyt syödä kuin pari viikkoa ennen plussaa, joten tuskin se ehti olla mikään taikalääke.

Tsemppiä kaikille yrittäjille ja isosti onnea plussanneille! Toivoa ja mahdollisuuksia on kypsemmälläkin iällä!

Takaisin