Yleistä jutustelua 💬

Mulla myös ollut nyt muutaman viikon kahvi kokonaan pois, ei maistu ollenkaan hyvälle. Nyt parina päivänä olen puolikkaan kupin saanut juotua ja jokseenkin edes maistuu 🙂
Esikoisesta kahvi maistui ihan koko raskausajan..

Aivan mahtavaa ❣️
Joo kyllä huomenna , yövuoro tässä välissä ja pitäis yrittää pari tuntia sitten nukkua ennen neuvolaa ja ultraa 🤭

Esikoinen nuhassa ja vähän lämpöilee, niin ei mene huomenna hoitoon vaan mies jää kotiin. Harmittaa vaan kun sitten menen yksin sinne ultraan vaikka kovin miehen oisin mukaan halunnut ja hänkin ois mukaan ollut tulossa 😔 Ja sitten kun meille ei saa ketään esikoista katsomaan, toki ei tahdota kenenkään muun perheeseen tautia 😅
Voi että ompa harmi 😔 mutta kerro si kans heti miten meni ❤️

Mullaki on puoliso töissä ku mennään varhaisultraan, mut onneks pääsee käymään siel kyllä mun kanssa . Jännitän ultria aina ihan hirveesti ja en millään haluis huonoja uutisia yksin.

Hitsi ku ei tarjota kunnallisel varhaisultraa. Ei oo opiskelijana varaa maksaa 200e yksityiselkää, hitsi ku tääl ei saa edes lähikunnist halvemmalla. :Face With Tears Of Joy:

Täälä alko pahoinvointi. Niin hirvee olo ollu koko päivän. Onneks harkkaa jäljellä enää 2 aamua ja sit on kuukauden huili tauko, jos oloki tasaantuis. Viime raskaudes oli kans viikost 6-13 pahoinvointia ja paljon oksenteluaki ni hyvä et saa nyt edes osan ajasta olla vaa kotona

:smiling face with heart-eyes:

Jee ihanaa kun on tullut uusia mukaan 🧡
Itse tänään jouduin lähtemään töistä kun meinasin kahdesti pyörtyä😳 ei ikinä tällaista. Hb vain 85 että ehkä se syynä😫 ja vihdoin ultra huomenna, kyllä odotan 😍 aamulla 6.50 labroihin, aamu alkaakin jo aikasin 😝
Kannattaa selvittää ferritiini ja alkaa vaatia neuvolasta hoitoa noin matalaan. Tuo on jo tosi matala enkä yhtään ihmettele että pyörryttää!

Hitsi ku ei tarjota kunnallisel varhaisultraa. Ei oo opiskelijana varaa maksaa 200e yksityiselkää, hitsi ku tääl ei saa edes lähikunnist halvemmalla. :Face With Tears Of Joy:
Täällä ei kans ole mitään edullista paikkaa lähistöllä tai edes kohtuu hintaista. Muuten kyllä menisin jos ennen joulua vaikka jotain näkisi, mutta täytyy sinnitellä ainakin sinne neuvolaan saakka.

Kannattaa selvittää ferritiini ja alkaa vaatia neuvolasta hoitoa noin matalaan. Tuo on jo tosi matala enkä yhtään ihmettele että pyörryttää!
Joo ferriä oon itse mittauttanut Puhdilla! 30->60 vuodessa, mutta nyt puoleen vuoteen en ole tarkistanut arvoa. Julkisella ei oteta mitään kantaa ja lapsettomuuslääkärin mielestä 30on tosi hyvä arvo😳 jos osa ”vaatii” kuitenkin 80-100 että raskaus jatkuu todennäköisesti 🤓 julkisella tuijotetaan vaan hb mutta katsotaan mille aletaan kun pääsen neuvolaan asiasta puhumaan! Kiitos tsempeistä:)

Joo ferriä oon itse mittauttanut Puhdilla! 30->60 vuodessa, mutta nyt puoleen vuoteen en ole tarkistanut arvoa. Julkisella ei oteta mitään kantaa ja lapsettomuuslääkärin mielestä 30on tosi hyvä arvo😳 jos osa ”vaatii” kuitenkin 80-100 että raskaus jatkuu todennäköisesti 🤓 julkisella tuijotetaan vaan hb mutta katsotaan mille aletaan kun pääsen neuvolaan asiasta puhumaan! Kiitos tsempeistä:)
Onhan tuo hemoglobiiniarvokin tosi alhainen, joten toivottavasti siihen ainakin reagoivat nopsaan! Varmasti jo vaikuttaa oloon. 😟 Tiedän ainakin yhden tapauksen, jossa neuvolan kautta mitattiin ferritiiniä, mutta sekin vaati valitettavasti aktiivisuutta äidiltä itseltään.

Tuo on kyllä totta et ultriin olis ihana saada puoliso mukaan JOS tulee huonoja uutisia nii on kaksin ne kuulemassa eikä tarvitse yksin ottaa tietoa vastaan.

Tampereelta ainakin voin suositella perhe-arte ja sydämen syke. Noissa ultrat n. 80e 😊

Tsemppiä tänään ultraan meneville🙏😍

Itse en juo kahvia muutenkaan vaan vihreää teetä, mutta nyt oon huomannut aamulla että se ei oikeen tahdo mennä alas. Muuten ruokahalu vielä hyvä, ihan satunnaisia lyhyitä kuvotuskohtauksia vain tullut.

Onhan tuo hemoglobiiniarvokin tosi alhainen, joten toivottavasti siihen ainakin reagoivat nopsaan! Varmasti jo vaikuttaa oloon. 😟 Tiedän ainakin yhden tapauksen, jossa neuvolan kautta mitattiin ferritiiniä, mutta sekin vaati valitettavasti aktiivisuutta äidiltä itseltään.
Itse sain edellisessä raskaudessa ferritiinimittauksen neuvolan kautta, kun pyysin, mutta se saattoi johtua vahvasta anemiataustasta. Ja ferritiini taisi olla hurjat 19.
Synnytyksen jälkeen sain kovasti vaatimalla sitten rautainfuusion, en muuten olisi varmasti jaksanut mitään.

Itse sain edellisessä raskaudessa ferritiinimittauksen neuvolan kautta, kun pyysin, mutta se saattoi johtua vahvasta anemiataustasta. Ja ferritiini taisi olla hurjat 19.
Synnytyksen jälkeen sain kovasti vaatimalla sitten rautainfuusion, en muuten olisi varmasti jaksanut mitään.
Kiitos kokemuksesta, miekin taidan vaatia mittausta neuvolan kautta!

Kannattaa yrittää. Valitettavasti aika monesti ei ferritiinii mitata. Tulee liikaa ylimääräisiä kuluja 🤔

Mulla myös ollut nyt muutaman viikon kahvi kokonaan pois, ei maistu ollenkaan hyvälle. Nyt parina päivänä olen puolikkaan kupin saanut juotua ja jokseenkin edes maistuu 🙂
Esikoisesta kahvi maistui ihan koko raskausajan..
Sama mulla, kahvi jäänyt ihan itsestään pois 😊

Määkin joudun Joulun ajan juomaan kahvia kun en halua ennen ultraa paljastaa kellekkään

Eka neuvola varattu 29.12. Siinä ei ilmeisesti ultrata, eli varhaisultra on edelleen harkinnassa. Täytyy miehen kanssa keskustella siitäkin, että kerrotaanko jouluna sukulaisille vai ei. En ole itse mikään avautujatyyppi, joten olisi aika ahdistavaa jokaiselle ilmoitella sitten erikseen mahdollisesta keskenmenosta. Toisaalta myös tuntuu tylsältä säätää ruokailujen kanssa.

Takaisin