Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Voi ihana kuulla!Kaikki hyvin ultrassa![]()
Voi että ompa harmiAivan mahtavaa
Joo kyllä huomenna , yövuoro tässä välissä ja pitäis yrittää pari tuntia sitten nukkua ennen neuvolaa ja ultraa
Esikoinen nuhassa ja vähän lämpöilee, niin ei mene huomenna hoitoon vaan mies jää kotiin. Harmittaa vaan kun sitten menen yksin sinne ultraan vaikka kovin miehen oisin mukaan halunnut ja hänkin ois mukaan ollut tulossaJa sitten kun meille ei saa ketään esikoista katsomaan, toki ei tahdota kenenkään muun perheeseen tautia
![]()

Kannattaa selvittää ferritiini ja alkaa vaatia neuvolasta hoitoa noin matalaan. Tuo on jo tosi matala enkä yhtään ihmettele että pyörryttää!Jee ihanaa kun on tullut uusia mukaan
Itse tänään jouduin lähtemään töistä kun meinasin kahdesti pyörtyäei ikinä tällaista. Hb vain 85 että ehkä se syynä
ja vihdoin ultra huomenna, kyllä odotan
aamulla 6.50 labroihin, aamu alkaakin jo aikasin
![]()
Täällä ei kans ole mitään edullista paikkaa lähistöllä tai edes kohtuu hintaista. Muuten kyllä menisin jos ennen joulua vaikka jotain näkisi, mutta täytyy sinnitellä ainakin sinne neuvolaan saakka.Hitsi ku ei tarjota kunnallisel varhaisultraa. Ei oo opiskelijana varaa maksaa 200e yksityiselkää, hitsi ku tääl ei saa edes lähikunnist halvemmalla.![]()
Joo ferriä oon itse mittauttanut Puhdilla! 30->60 vuodessa, mutta nyt puoleen vuoteen en ole tarkistanut arvoa. Julkisella ei oteta mitään kantaa ja lapsettomuuslääkärin mielestä 30on tosi hyvä arvoKannattaa selvittää ferritiini ja alkaa vaatia neuvolasta hoitoa noin matalaan. Tuo on jo tosi matala enkä yhtään ihmettele että pyörryttää!
Onhan tuo hemoglobiiniarvokin tosi alhainen, joten toivottavasti siihen ainakin reagoivat nopsaan! Varmasti jo vaikuttaa oloon.Joo ferriä oon itse mittauttanut Puhdilla! 30->60 vuodessa, mutta nyt puoleen vuoteen en ole tarkistanut arvoa. Julkisella ei oteta mitään kantaa ja lapsettomuuslääkärin mielestä 30on tosi hyvä arvojos osa ”vaatii” kuitenkin 80-100 että raskaus jatkuu todennäköisesti
julkisella tuijotetaan vaan hb mutta katsotaan mille aletaan kun pääsen neuvolaan asiasta puhumaan! Kiitos tsempeistä:)
Itse sain edellisessä raskaudessa ferritiinimittauksen neuvolan kautta, kun pyysin, mutta se saattoi johtua vahvasta anemiataustasta. Ja ferritiini taisi olla hurjat 19.Onhan tuo hemoglobiiniarvokin tosi alhainen, joten toivottavasti siihen ainakin reagoivat nopsaan! Varmasti jo vaikuttaa oloon.Tiedän ainakin yhden tapauksen, jossa neuvolan kautta mitattiin ferritiiniä, mutta sekin vaati valitettavasti aktiivisuutta äidiltä itseltään.
Kiitos kokemuksesta, miekin taidan vaatia mittausta neuvolan kautta!Itse sain edellisessä raskaudessa ferritiinimittauksen neuvolan kautta, kun pyysin, mutta se saattoi johtua vahvasta anemiataustasta. Ja ferritiini taisi olla hurjat 19.
Synnytyksen jälkeen sain kovasti vaatimalla sitten rautainfuusion, en muuten olisi varmasti jaksanut mitään.
Sama mulla, kahvi jäänyt ihan itsestään poisMulla myös ollut nyt muutaman viikon kahvi kokonaan pois, ei maistu ollenkaan hyvälle. Nyt parina päivänä olen puolikkaan kupin saanut juotua ja jokseenkin edes maistuu
Esikoisesta kahvi maistui ihan koko raskausajan..