Yleistä höpinää

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pogo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä huoli nosti päätään, kun seksin jälkeen alkoi hyvin niukasti verta vuotamaan. Joo, on kaiketi ihan yleistäkin että alakerrassa paikat on hieman aremmat raskauden aikana, mutta aina tää veren näkeminen pelottaa ja jännittää. Mietin aikaistaa varhaisultraa huomiselle (6+0), mutta pystyykö perus kätilön varhaisultrassa paljoa helpottamaan oloa, jos sykkeiden näkeminen ei noille viikoille vielä ole tae ja kätilölöstä ei välttämättä sen suurempaa apua ole etsimään vuodon lähdettä...
Mä en uskaltanut ekoihin viikkoihin edes ajatella seksin harrastamista 🙈 tänään on 6+6 ja ollaan vasta kertaalleen sitä harrasteltu alkion siirron jälkeen ja silloinkin tosi varovasti ja liukkarin avuin. Kysyin seksistä myös varhaisultrassa tällä viikolla ja gyne sanoi, että on ihan ok, kunhan ei ole vuotoa.

Oon myös siinä ymmärryksessä, että seksi aiheuttaa helposti jonkinlaista tiputtelua/pientä vuotoa, josta ei olisi vaaraa. Tosi huolestuttaviahan kaikki vuodot kuitenkin on, jos niitä kokee. Toivottavasti sulla vuoto loppuu pian ja saat rauhan tästä ❤️

Mä en uskaltanut ekoihin viikkoihin edes ajatella seksin harrastamista 🙈 tänään on 6+6 ja ollaan vasta kertaalleen sitä harrasteltu alkion siirron jälkeen ja silloinkin tosi varovasti ja liukkarin avuin. Kysyin seksistä myös varhaisultrassa tällä viikolla ja gyne sanoi, että on ihan ok, kunhan ei ole vuotoa.

Oon myös siinä ymmärryksessä, että seksi aiheuttaa helposti jonkinlaista tiputtelua/pientä vuotoa, josta ei olisi vaaraa. Tosi huolestuttaviahan kaikki vuodot kuitenkin on. Toivottavasti sulla vuoto loppuu pian ja saat rauhan tästä ❤️
Täällä myös eka seksi kerta plussan jälkeen aiheutti hieman jännitystä. Vaikka tiedän, ettei sillä saa haittaa aiheutettua niin silti pelotti 😅

Näyttäisi rahoittuneen nopeasti tuo vuoto, ei ainakaan enää pyyhkiessä tule edes vaaleanpunaista tuhrua 🙏❤️

Esikoista odottaessa en muista että olis ollenkaan tällaisia ongelmia ollut seksin yhteydessä, joten en osannut edes jännittää jälkeisiä. Mutta jokainen raskaushan on erilainen ja se mikä oli ekassa, ei todellakaan päde toiseen 😁

Mulla oli esikoisessa kyllä selittämätöntä vuotoa vk 10+ joka pelästytti kunnolla, kun siteeseen asti tuli hieman. Mutta niin vain seuraavana päivänä ultrassa oli kaikki hyvin, terve lapsi syntyi, eikä syytä tosiaan ikinä löytynyt tuolle.

Mietin vielä tuota ultrakäynnin aikaistusta ensi viikolle, ehkä ammattilaisen rahuhoittelu osaltaan voi vähentää stressiä ja tietäisi ainakin että on kiinnittynyt oikeaan paikkaan, vaikka sitten vaatisi uuden käynnin myöhemmin sykkeen kuulemisen takia.

Mutta kuinka jo helpotti nää teidän kommentit mieltä, nää on tän vertaistuen parhautta ❤️

Mulla ensimmäisessä loppuun mennessä raskaudessa oli koko ajan kova huoli, kun sitä ennen sain keskenmenon rv 10. Keskenmenossa oli kyllä jo vahva tunne siitä, että kaikki ei ole hyvin, kun kaikki oireet hävisi ja kaksi viikkoa sen jälkeen alkoi ruskea vuoto. Tuossa loppuun mennessä oli kuitenkin joitain oireita koko ajan, vaikkakin melko lieviä.

Täälläkin tänään jäi paperiin ihan tosi hailua vaaleanpunaista 😬 mutta kuitenkin niin, että sen huomas. Olo on ihan samanlainen kuin tässä nyt on muutenkin ollut. Ehkä tää on ihan normaalia? Itellä tuli tänään nyt 5+0 täyteen.

Muokattu viimeksi:
Täälläkin tänään jäi paperiin ihan tosi hailua vaaleanpunaista 😬 mutta kuitenkin niin, että sen huomas. Olo on ihan samanlainen kuin tässä nyt on muutenkin ollut. Ehkä tää on ihan normaalia? Itellä tuli tänään nyt 5+0 täyteen.
Ei vielä ainakaan kannata turhaa huolestua. Alkuraskaudessa vuoto on kuitenkin melko normaalia.

Mulla tuli esikoisen aikaan paperiin ihan hennon vaaleanpunaista alkuraskaudessa. Kaikki oli ok 😊

Mulla tuli kans neljännen aikaan vaaleanpunaista vuotoa mutta sitä holahti kerralla housut ihan läpimäräksi. Sitä siis tuli samalla tavalla kuin km aikaan vuoto alkoi. Yhdistin sen siihen että ois ollu alunperin kaksosraskaus joista toinen olis mennyt kesken ja tää vuoto olis ollut sellainen toisen lapsivesi. Väri ja koostumus ainakin oli ihan sama kuin joskus synnytysten aikaan kun on kalvot puhkaistu ja sitä vettä valunut vielä sen jälkeen.

Muistatteko kun parisen viikkoa sitten jännitin tätä raskautta, että meneehän kaikki hyvin.
No tänään käyty varhaisultrassa, ja kaverilla kaikki hyvin. Sydämmen sykkeetkin kuului, ja oli kasvanut.
Ehkä nyt hieman rauhallisin mielin eteenpäin, viikolla 7 noin menossa.
Voihan tässä kaikkea vielä tapahtua, mutta meillä täällä neuvolan täti laittoi vielä toisen ultran 2 viikon päähän, että näkee että kaikki menossa parempaan suuntaan, ja mulla mieli pysyy rauhallisena ❤️

Heipä hei! Täällä onkin jonkin verran "tuttuja", mutta voisinpa silti esittäytyä.

Tuun varovaisesti mukaan tehtyäni eilen ekan haalean haamun, mikä tänää vahvistunu. Meillä luomu esikoinen 7/21. Tasan vuosi sitten koin varhasen km 6+4, olis sillonkin ollut lokakuinen tulossa. Toivon ja rukoilen hartaasti, et tää lokakuinen saatas pitää❤️ tätä uutta plussaa jouduttiin odottamaan vuosi ja epätoivo ja suru olivat suuret. Päästiin nopeasti miehen terveyteen liittyvien seikkojen vuoksi keinohedelmöityshoitoihin ja 1. Icsin tuoresiirto toi sitten plussan.

Hyvin jännittyneenä mennään ainakin varhaisultraan asti ja testejä.tulen tekemään ainakin tuhat.

Oon muuten 30v ja mies 29v ja Satakunnassa asustellaan😊

Heippa. Mäkin hyppään mukaan keskusteluun :)

Esikoinen olisi täällä kyseessä ja kaikki tuntuu niin uudelta. Milloin mm neuvolaan ollaan yhteydessä? Milloin kannattaa/malttaa/haluaa kertoa perheelle ja ystäville? Töissä jouduin jo kertomaan esihenkilöille ja on ajan kysymys, kun työkaverit tajuaa muutokset listoissa. Meneekö tämä aika nopeasti vai hitaasti?

Ompa kutkuttavia fiiliksiä 🤩

Heippa. Mäkin hyppään mukaan keskusteluun :)

Esikoinen olisi täällä kyseessä ja kaikki tuntuu niin uudelta. Milloin mm neuvolaan ollaan yhteydessä? Milloin kannattaa/malttaa/haluaa kertoa perheelle ja ystäville? Töissä jouduin jo kertomaan esihenkilöille ja on ajan kysymys, kun työkaverit tajuaa muutokset listoissa. Meneekö tämä aika nopeasti vai hitaasti?

Ompa kutkuttavia fiiliksiä 🤩
Voit soitella neuvolaan vaikka heti 😊
Ja koska kertoa muille on aikalailla teistä itsestänne kiinni, osa kertoo heti ja osa myöhemmin. Mikä tuntuu itsestä hyvältä 😊

Mä oon jo mietiskellyt sitä, kuinka kerrotaan tästä mun lapsille. Mulla siis aiemmasta suhteesta kaksi lasta ja he molemmat ovat jo kouluikäisiä. Joku kiva tapa ois mielessä, mutta saapi nähdä mitä keksitään 😊

Mulla on aiemmissa raskauksissa molemmista tullut vuotoa aikalailla reippaastikin. Esikoisesta sanottiin ultran yhteydessä, että keskeytynyt km, ja onneksi laitteli silloin vielä reilu viikon päähän uuden ajan, jossa sitten kaikki olikin kunnossa. Toki, ymmärrän että huolestuttaa tosi paljon (meinasin itse seota....) mutta rauhallisin mielin koittaisin olla mikäli vaan pystyy. Tsemppiä :red-heart:

Onko kukaan muuten käynyt verikokeissa todentamassa raskautta? 🤔

Mä kävin vielä tänään verikokeissa, toki vastauksia ei oo vielä tullut. Toki odottelen vielä maltillisesti ja tiedän taas stressaavani arvoja 🙈

Oli siis lähete valmiina odottelemassa ja nyt neuvolan puhelun jälkeen kävin sit antamassa vielä näytteet.

Milloin kannattaa/malttaa/haluaa kertoa perheelle ja ystäville? Töissä jouduin jo kertomaan esihenkilöille ja on ajan kysymys, kun työkaverit tajuaa muutokset listoissa. Meneekö tämä aika nopeasti vai hitaasti?
12 viikon jälkeen (1. kolmannes) keskenmenon riski on paljon pienempi, mutta voi tapahtua vko 22 asti (sen jälkeen kutsutaan keskoseksi tai kohtukuolemaksi). Niihin aikoihin tehdään niskaturvotusseulonta, josta saattaa selvitä sikiön poikkeavuuksia. Myöhemmin, n. vko 19 - 22 tehdään vielä rakenneultra, jossa voi myös selvitä poikkeavuuksia. Ihan teistä itsestä riippuu, milloin haluatte kertoa ja kenelle. :Smiling Face With Smiling Eyes: Se toki kannattaa pitää mielessä jos aikaisin kertoo, että heille joutuu myös sitten kertomaan ikävät uutiset, jos kaikki ei menekään ok. Keskenmeno ei ole minusta sinänsä mikään asia, jota tarvitsisi salata. Siinä tilanteessa voi toki käydä tosi raskaaksi, jos porukka kyselee raskauskuulumisia/spekuloi ja siksi joutuu kertomaan asiasta sellaisille, joiden kanssa ei jaksaisi/haluaisi asiasta puhua.

Ekaa kans odottavana voin kertoa, että aika menee HITAASTI! :Grimacing Face:Meillä tänään töissä yksi työkaveri kertoi vauvauutisia ja olisi niin tehnyt mieli kertoa omat samalla, mutta haluaisin vielä jaksaa odotella 1,5 kuukautta tuohon 12 viikkoon. Läheisimmille kavereille ja perheenjäsenille kerrotaan sitä ennen, koska kertoisimme heille myös keskenmenosta. Jos huomisessa varhaisultrassa tulee hyviä uutisia, niin sen jälkeen sitten kun on sopiva hetki. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Onko kukaan muuten käynyt verikokeissa todentamassa raskautta? 🤔

Mä kävin vielä tänään verikokeissa, toki vastauksia ei oo vielä tullut. Toki odottelen vielä maltillisesti ja tiedän taas stressaavani arvoja 🙈

Oli siis lähete valmiina odottelemassa ja nyt neuvolan puhelun jälkeen kävin sit antamassa vielä näytteet.
Mie kävin viime perjantaina kun olin huolissani kun " oireet" katos muutamaksi päiväksi kokonaan. Nooh 480/ oli hcg. Käyn vielä loppuviikosta ottamassa uudemman kerran arvot.

Mie kävin viime perjantaina kun olin huolissani kun " oireet" katos muutamaksi päiväksi kokonaan. Nooh 480/ oli hcg. Käyn vielä loppuviikosta ottamassa uudemman kerran arvot.
Okei! Onko olot palanneet?

Mullekin tuli testitulos, 1975 oli, kaiketi ihan normaali näille viikoille (oletusti 5+6)

Takaisin