Yleistä höpinää

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pogo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä teetin edellisessä raskaudessa omakustanteisesti nipt:n, koska tuli vaan sellainen tunne ja huoli asiasta. Yksityisen gynekologi kirjoitti lähetteen hyvin huolettomasti, "näitä nyt välillä otetaan, jos huolettaa". Yllätyslöydöksenä trisomia 18 ja geneettinen keskeytys rv 12. Nt-ultrassa, joka tehtiin ennen keskeytystä, niskaturvotusta oli lähes 5 mm päälaelta selkään saakka. Tässä raskaudessa saan nipt:n jo ikäperusteisesti ja ton taustankin takia, mut jollen saisi, niin teettäisin yksityisellä.

Eli, jos teillä on huoli ja ajatus siitä, että pitäisi teettää, niin teettäisin. Omalla kohdalla se kannatti ja sinänsä henkisesti hirveä toivotun elävän raskauden keskeytys tehtiin verrattain pienillä viikoilla.
Paljon NIPT maksoi omakustanteisesti?

Ensimmäinen neuvola nyt varattuna 28.2.

Meillä viimeksi hälytti nt-seulat, että sitä itse odotan hieman pelonsekaisin tuntein. Miehen kanssa kyllä puhuttiin, että otettaisko omakustanteisesti nipt, jos nyt seulat ei hälyttäisikään. Minkälaisia ajatuksia muilla?
Mulla hälytti seula viidennen kohdalla ja olin ihan paniikissa. Odotin kauhalla niptin tulosta mutta se oli normaali ja ihan ok tyttö sieltä tuli. Kuudennen kohdalla vähän harmittelin kun jäi niin pienestä kiinni että ois hälyttäny ja oisin saanu niptin ilmaiseksi. Nyt ikää on sen verran että pelkästään se hälyttäis mutta se kokonaisuus voi olla jotain ihan muuta. Todellakin NIPT otetaan jos on aihetta mutta en ala siitä maksamaan. Jos siihen pääsen, mietin vielä haluanko tietää sukupuolen.

Täällä on tänään ja eilen tullut tuhruvuotoa pyyhkiessä. Paperiin siis jää sävyä, mutta siteeseen ei mitään eikä oo onneks toistaiseksi ollut kipuja. Nyt oon hcg seurannassa josta seuraava mittaus ensi viikolla ja samoin ois myös varhaisultra jos sinne asti päästään. Toivon todella että päästään mutta pelkoa ja jännitystä on ilmassa.

Täällä on tänään ja eilen tullut tuhruvuotoa pyyhkiessä. Paperiin siis jää sävyä, mutta siteeseen ei mitään eikä oo onneks toistaiseksi ollut kipuja. Nyt oon hcg seurannassa josta seuraava mittaus ensi viikolla ja samoin ois myös varhaisultra jos sinne asti päästään. Toivon todella että päästään mutta pelkoa ja jännitystä on ilmassa.

Minulla tuli myös ekaa odottaessa tuhruvuotoa vko:lla 6 sitten oli taukoa ja taas vko:lla 11. Vuodot kestivät noin viikon. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja raskaus eteni normaalisti. Toivotaan sinulle samaa❤️

Toivotaan, että olisi vaan vaaratonta ja loppuisi pikimmiten ❤️ hyvä, ettei oo lähtenyt runsastumaan tai kipuilemaan! Milloin se mittaus ja ultra olikaan sulla?

Toivotaan, että olisi vaan vaaratonta ja loppuisi pikimmiten ❤️ hyvä, ettei oo lähtenyt runsastumaan tai kipuilemaan! Milloin se mittaus ja ultra olikaan sulla?
Ens ti meen labraan ja torstaina on sit ultra. Tän viikon hcg mittauksen tulos oli sama kun mulla oli keskenmenneessä mutta silloin se otettiin kaks viikkoa myöhemmin eli vähän yritän saada lohtua siitä, että tää kaveri yrittää enemmän kuin edeltäjänsä.

Täällä tärisee jalat ja kädet ja pää pyörii ihan vinhaa vauhtia, katsotaan miten saan jäsenneltyä ajatuksen. Meillä ois varhaisultra ens viikolla mutta meinasin tulla hulluksi joten kävin äsken ultrassa, nyt pitäis olla 5+6. Aattelin että vois ainakin varmistaa että yrittääkö siellä olla ketään ja oikeassa paikassa. Sieltä löytyi yksi raskausontelo ja pieni 5+5 viikkoja vastaava kaveri sykkeellä ❤️ Ei merkkiäkään vuodosta eli mun pyyhkimisvuoto, joka edelleen jatkuu, jäi mysteeriksi. Se tosin ei ollut ainut mysteeri sillä samasta raskausontelosta mahdollisesti löytyi myös toinen ruskuaispussi ja kaveri joka väpätti. Oli niin lähellä kohdun reunaa ja pienet viikot että jäi vähän epäselväksi että onko kyse toisesta tyypistä vai kalvonreunasta koska kuulemma se reunakin voisi olla se joka väpättää. Ens torstaina mennään uuteen ultraan ja mies pääsee myös mukaan ja meidän mysteeri toivottavasti saa jotain selvyyttä. Mutta aikamoiset kuulumiset tähän perjantaihin 😅

Täällä tärisee jalat ja kädet ja pää pyörii ihan vinhaa vauhtia, katsotaan miten saan jäsenneltyä ajatuksen. Meillä ois varhaisultra ens viikolla mutta meinasin tulla hulluksi joten kävin äsken ultrassa, nyt pitäis olla 5+6. Aattelin että vois ainakin varmistaa että yrittääkö siellä olla ketään ja oikeassa paikassa. Sieltä löytyi yksi raskausontelo ja pieni 5+5 viikkoja vastaava kaveri sykkeellä ❤️ Ei merkkiäkään vuodosta eli mun pyyhkimisvuoto, joka edelleen jatkuu, jäi mysteeriksi. Se tosin ei ollut ainut mysteeri sillä samasta raskausontelosta mahdollisesti löytyi myös toinen ruskuaispussi ja kaveri joka väpätti. Oli niin lähellä kohdun reunaa ja pienet viikot että jäi vähän epäselväksi että onko kyse toisesta tyypistä vai kalvonreunasta koska kuulemma se reunakin voisi olla se joka väpättää. Ens torstaina mennään uuteen ultraan ja mies pääsee myös mukaan ja meidän mysteeri toivottavasti saa jotain selvyyttä. Mutta aikamoiset kuulumiset tähän perjantaihin 😅
Wow kun jännää😍

Ihania uutisia, että kaikki on hyvin tuhruttelusta huolimatta! Onnea yhdestä tai kahdesta kaverista sykkeillä 😍 ja siis todellakin aikamoista tämän toisen mahdollisen kaverin osalta! Onko teillä suvussa kaksosia?

Komppaan @Pogo a, mäkään en jaksais odottaa torstaihin 🙈😄

Onpa jännää! Täällä seuraava "pelko" keskenmenopelon jälkeen on se että ultrassa löytyisi useampi 😅 Meillä suvussa useampia kaksosia. Oon miehelle sanonut jo melko pian seurustelun aloittamisen jälkeen, että tällainen "vaara" minun kanssa lisääntyessä voi sitten olla 😅 Toisaalta mulla on kyllä niin olemattomat oireet ja vaaleat testit että olisi kyllä tosiaan yllätys.

@Unis meillä ei oo kummankaan suvusssa ollenkaan kaksosia että tää ois aika jättipaukku jos sellaiset sieltä tulisi 😅 varsinkin kun olisi aika poikkeavat että yhdessä ontelossa kaksi ruskuaispussia. Mulla on tiistaina hcg mittaus niin jos se on noussut ihan taivaisiin niin se varmaan puoltaisi kaksosia.

@Unis meillä ei oo kummankaan suvusssa ollenkaan kaksosia että tää ois aika jättipaukku jos sellaiset sieltä tulisi 😅 varsinkin kun olisi aika poikkeavat että yhdessä ontelossa kaksi ruskuaispussia. Mulla on tiistaina hcg mittaus niin jos se on noussut ihan taivaisiin niin se varmaan puoltaisi kaksosia.
Onpas jännittävää 🙈😅 Mikä fiilis sulla itsellä on tästä kaikesta?

Oih miten jännää 😍 Onnea nyt ainakin yhdestä sykkeestä ❤ On varmaan pitkät päivät odotella ultraa.

@Unis mä oon niin helpottunut että sieltä löytyi yksi viikkoja vastaava sykkeellä. Pieni vuotokaan ei nyt säikäytä kun näin sen sykkeen. Pakko olla hyvä yksilö kun tässä vaiheessa jo lyö sydän, on enemmän kuin oli meidän keskenmenneessä. Toki tiedän että mitä vaan voi tapahtua mut toisaalta sain ainakin jo luottoa lisää tähän raskauteen 😊 se kaksosasia on aivan asia erikseen, ei miehen kanssa tiedetty oltaisko itketty vai naurettu 😅

Täällä huoli nosti päätään, kun seksin jälkeen alkoi hyvin niukasti verta vuotamaan. Joo, on kaiketi ihan yleistäkin että alakerrassa paikat on hieman aremmat raskauden aikana, mutta aina tää veren näkeminen pelottaa ja jännittää. Mietin aikaistaa varhaisultraa huomiselle (6+0), mutta pystyykö perus kätilön varhaisultrassa paljoa helpottamaan oloa, jos sykkeiden näkeminen ei noille viikoille vielä ole tae ja kätilölöstä ei välttämättä sen suurempaa apua ole etsimään vuodon lähdettä...

Täällä huoli nosti päätään, kun seksin jälkeen alkoi hyvin niukasti verta vuotamaan. Joo, on kaiketi ihan yleistäkin että alakerrassa paikat on hieman aremmat raskauden aikana, mutta aina tää veren näkeminen pelottaa ja jännittää. Mietin aikaistaa varhaisultraa huomiselle (6+0), mutta pystyykö perus kätilön varhaisultrassa paljoa helpottamaan oloa, jos sykkeiden näkeminen ei noille viikoille vielä ole tae ja kätilölöstä ei välttämättä sen suurempaa apua ole etsimään vuodon lähdettä...
Mulla kun oli pyyhkimisvuotoa niin neuvolasta kysyttiin eka että onko ollut seksiä, koska se kai yleisin vuodonlähde on. Ne neuvoi myös öljyn joka sopii limakalvoille ja suositteli sitä. Mun kohdalla neuroosiultra toimi ja oli siis kätilön tekemä ja osasi kyllä nähdä ettei oo mitään isompia vuotokohtia (oli joku hyvin pieni joka oli kuulemma todella normaalia).

Takaisin