Kuuttituutti
Päivystävä dosentti
Mitkä viikot sulla oli ottohetkellä?:)Siis 4800 oli hcg![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mitkä viikot sulla oli ottohetkellä?:)Siis 4800 oli hcg![]()
Tänään ja eilen on ollut tosi huono olo joten varmaankin hermosin ihan turhaanOkei! Onko olot palanneet?
Mullekin tuli testitulos, 1975 oli, kaiketi ihan normaali näille viikoille (oletusti 5+6)
Nyt on 5+3 preglifen mukaan joten se on siis kaiketi ollut 5+0Mitkä viikot sulla oli ottohetkellä?:)
No nyt alko jännittää omat pienet luvutNyt on 5+3 preglifen mukaan joten se on siis kaiketi ollut 5+0![]()
Mie oon käsittänyt et noi voi vaihdella ihmiskohtaisesti tooosi paljonNo nyt alko jännittää omat pienet luvut![]()
Niinhän se on, ja kyllähän nuo mun arvot viitearvoihin viikkoihin nähden menee.Mie oon käsittänyt et noi voi vaihdella ihmiskohtaisesti tooosi paljon
Mulla myös esikoinen tulossa ja en tiiä milloin aika olis mennyt näin hitaastiHeippa. Mäkin hyppään mukaan keskusteluun :)
Esikoinen olisi täällä kyseessä ja kaikki tuntuu niin uudelta. Milloin mm neuvolaan ollaan yhteydessä? Milloin kannattaa/malttaa/haluaa kertoa perheelle ja ystäville? Töissä jouduin jo kertomaan esihenkilöille ja on ajan kysymys, kun työkaverit tajuaa muutokset listoissa. Meneekö tämä aika nopeasti vai hitaasti?
Ompa kutkuttavia fiiliksiä![]()
Mä en oo kyllä koskaan ymmärtäny tätä, et väkisin kaikille tota 28 kierron, kun joillain voi olla säännöllinen eripituinen kierto tai ovis muuten vaan tiedosta. Itse oon tässä jotenki kauheen tarkka ja ärsyttää just muutamankin päivän heitot jos nainen itse tietää toisinKiitos lisätiedoistaPitää katsoa miten se itsellä kehittyy tai on kehittymättä.
Mä kävin varaamassa eilen neuvolan ja se on 22.2. (7+4) Ja neuvolalääkäri ultran kanssa 1.3. (8+4)Typerän neuvolan ”lasketaan la 28 päivän kierron mukaan” virallisissa papereissa näkyy laskettuna aikana 29.9. Mutta se kuulemma NT ultrassa sitten korjataan vastaamaan oikeaa.
Sama täällä. Mä en mitenkään ymmärrä että miksi aina sen 28 päivän mukaan vaikka tietäisikin tarkan ovulaatioajan tai hoitoalkuisissa ois tiedossa alkion ikä ja siirtopäivä. Mä olen yleensä laskenut omien tuntemusten mukaan miten ovis sijoittuisi 28 päivän kiertoon ja sen mukaan muokannut menkkojen alkupäivää. Eihän ne voi jossain neuvolassa kauan tietää mikä päivä sulla oikeasti on menkat alkanut ja ainakaan mun mielestä en tee väärin jos lasken noin.Mä en oo kyllä koskaan ymmärtäny tätä, et väkisin kaikille tota 28 kierron, kun joillain voi olla säännöllinen eripituinen kierto tai ovis muuten vaan tiedosta. Itse oon tässä jotenki kauheen tarkka ja ärsyttää just muutamankin päivän heitot jos nainen itse tietää toisinlaskettu on toki vaan viitteellinen, mut silti.
No tämä! Miulla jos laskettaisiin 28 päivän kierrolla niin oisin jo 7+2, mut itse uskon enemmän et menossa 5+2. Onneksi kerrot sen verran pitkiä niin saan sen varhaisultran, jossa sit selviää lähemmin milloin se on. LA sit lopullisesti muutetaan vielä nt ultrassa.Mä en oo kyllä koskaan ymmärtäny tätä, et väkisin kaikille tota 28 kierron, kun joillain voi olla säännöllinen eripituinen kierto tai ovis muuten vaan tiedosta. Itse oon tässä jotenki kauheen tarkka ja ärsyttää just muutamankin päivän heitot jos nainen itse tietää toisinlaskettu on toki vaan viitteellinen, mut silti.
Mulla oli neuvola hienosti kirjoittanut että ”x on seurannut kiertoaan ja on tietoinen tarkasta ovulaatiopäivästä jonka mukaan viikot ovat nämä ja nämä kuukautisista laskettujen sijaan”No tämä! Miulla jos laskettaisiin 28 päivän kierrolla niin oisin jo 7+2, mut itse uskon enemmän et menossa 5+2. Onneksi kerrot sen verran pitkiä niin saan sen varhaisultran, jossa sit selviää lähemmin milloin se on. LA sit lopullisesti muutetaan vielä nt ultrassa.
Hampaitten pesu on kyl haastavaa. Toistaiseksi oon pystynyt pesemään, mutta ekan kohdalla oli pari kuukautta, ku piti pestä hampaat hutaisten.Eilen oli parempi päivä, sain oikeasti syötyäkin ja tänä aamuna ei ollut edes huono olo mutta kun pesin hampaita niin lopputuloksena pää löytyi pöntöstä. Että näin. Tänään 6+2.
Ai ne otti sit kuitenkin huomioon! No onpas kiva sitten. Monet tädit jää jankkaamaan sitä 28 kiertoaMulla oli neuvola hienosti kirjoittanut että ”x on seurannut kiertoaan ja on tietoinen tarkasta ovulaatiopäivästä jonka mukaan viikot ovat nämä ja nämä kuukautisista laskettujen sijaan”
Mä en tällä kertaa jaksanut säätää parin päivän takia. Tunsin selvästi munasolun irtoamisen ja se heittää 2 pv menkkoihin nähden. Eli kun menkoista laskettuna on 6.10. niin oviksesta laskettuna on 8.10. Mutta koska Ekassa varsinaisessa ultrassa muutetaan la jos se heittää päivänkin niin ihan sama tuo ero.Ai ne otti sit kuitenkin huomioon! No onpas kiva sitten. Monet tädit jää jankkaamaan sitä 28 kiertoamulla esikoisesta osu kyllä just sillä kertaa se kyllä nappiin, kun ovulaatio tod näk ollu kp14 tai kp15 ja ton 28 kierro mukaa ovishan olis sit just kp14. Täs kierros nyt sit punktio oli kp15 eli lasketaan siitä sit ilmeisesti hedelmöitys (2+0) joten sekin menee päivän heitolla tohon keskiverto kiertoon. Oma luteliaali vaan on ollut vaihdellen 10-12 päivää mikä lyhentäny kiertoa, mut eipä sillä.nyt väliä tässä kohtaa. Ja esikoinen tais olla kaikis ultris aikalail oikeen kokonen, joissain ultras näytti 2 päivää pienempää mut yksilöllistähän se kasvukin on
@Pogo näin mäkin tekisin jos olis ollut luonnonkierto ja heittoa tohon 28 päiväneihän ne tosiaan.sitä tiedä millon kenenkin menkat oikeesti alkanu. Jos just ovistestei tehny ja lämpöi seurannu tai oman kehonsa niin hyvin tuntee. Itelki tietyt olot ja kivut tuli sit tietys kohtaa suhteessa ovisplussaan ja lämpöjen nousuun. Mut yleensä kovimmat kivut oletettuna ovispäivästä.
Totesinpa just, että mulle ei (ainakaan tässä vaiheessa raskautta) sovi Multivitan raskausvitamiini. Oon syönyt joka toinen päivä sen ja joka toinen päivä vaan foolihappoa ja D-vitamiinia. Olin aatellu, että pahoinvointi liittyis raskauden vaiheeseen, mutta kun eilen oli tosi hyvä päivä ja tänään oksensin aamupalan pois heti vitamiinin ottamisen jälkeen, niin pitää kait tuota kehoa kuunnella. Toki tänään jännittää myös varhaisultra, mutta se huono olo tuli niin selkeästi heti vitamiinin ottamisen jälkeen, et ei puhettakaan.

Ne Femibion -raskausvitamiinit on kuulemma hyviä ja auttaa jopa joillain alun pahoinvointiin. Ne on vähän tyyriimpiä niin ei ole ite tullut kokeiltua, mutta harkitsen vaihtavani Multivitan siihen, jos etova olo alkaa kunnolla jossain vaiheessa.Itselläni muuten ihan sama kokemus multivitan noista vitamiineista, siis ne kun lopetti esikoisen odotusaikana niin loppu se oksetuksen tunne lähes kokonaan. Epäilen että se on se rauta niissä, joka on niissä vähän hyödytön kun samassa pillerissä on d-vitamiiniakin, joka taas estää sen raudan imeytymisen![]()