Yleistä höpinää

Meillä hypättiin tuon 56 koon yli miltei kokonaan. Kaikkia vaatteita ei ehtinyt edes käyttää. Nyt on menossa 62, joista osa tuntuu jäävän aivan kohta liian pieneksi, vaikka edellisessä neuvolassa pituus oli 60,5 cm..
 
Hoosianna kyl mä ostaisin 0-6kk koossa jos on pikkuinen vauva! Meil on vaatteissa 68 koko otettu käyttöön, jalka on varmaan aika keskikokoinen. Sukattimet on ollu käytössä noin kk verran vasta ja vaatekoko ollu 62 silloin, sitä ennen vauva oli niin viluinen vielä et oli puolipotkari+ housut+ sukat. Mulla on vain yhdet, ne on tosi pienet ja sellasta matskua et helppo pestä käsin illalla ja aamulla kuivat, mutta ei niihin tartu juuri likaa. oon pessy vasta kerran.
 
Meillä ollaan nyt kolmatta viikkoa kipeenä niin ei oikein jaksa löpistä :D Ensin oli mies, sit esikoinen, sit minä ja nyt vielä lokakuinen.. Alkoi kurkkukivulla -> lämpöä-> nenä vuotaa -> kuumetta -> nenä tukossa :sad001
 
Miksi täällä on näin hiljaista?

Minä puhua pulputan enempi tuolla salaisten puolella. :grin
Ja oon tietoisesti vähentänyt somessa oloa ja keskittynyt enempi muksuihin. Oon puhelimella/netissä silloin kun nukkuvat.
 
Me rempseesti kävästiin ennakkoäänestämässä kauppareissulla!

Ihan mielenkiinnosta, koko vaalikahvit on mulle aivan uusi juttu mutta onko ollut teillä perinteenä ja aiotteko myös lapset tuohon opettaa? :)
Itsekin haluan lapsilleni opettaa että äänestää kannattaa ja että se on velvollisuus. Eiväthän ne asiat mikskään muutu jos ei omaa ääntänsä anna. Silloin on sitten turha jurputtaa. :wink
 
Vaalikahveja ei ole koskaan meillä ollut, mutta muuten kyllä muistan omasta lapsuudesta, että äänestämässä piti käydä, ja niin siihen opin. Olen itse äänestänyt aina kun on ollut jotain vaaleja, yleensä varsinaisena vaalipäivänä. En osaa sanoa, mistä tuo varsinaisena vaalipäivänä äänestäminen on mulle jäänyt tavaksi :)
 
Mun perheessä ei vaalikahveja juotu mutta äänestettiin aina että se on kyllä opittu. Miehen puolella vaalikahvit on tapa joten nykyään minäkin käyn vaalikahveilla kun yhdessä äänestetään. Meillä myös oli tytöt mukana äänestysreissulla ja kahvit juotiin kutosluokkalaisten leirikoulua tukien, me kun äänestetään koululla. Vaikka en niin perehtynyt politiikkaan ole niin kyllä tiedän ketä ainakaan en äänestä niin siltä pohjalta mennään.
 
Mekin äänestetään aina varsinaisena vaalipäivänä ja koska äänestys on koululla niin ostetaan kahvit ja pullat oppilaiden vaalikahviosta :)
 
Meilläkin äänestykset koululla. Ei juoda kahvia/teetä niin on nykyään meillä tapana vaan antaa hilut/kolikoita näihin luokkien keräyksiin. Mies välillä antaa kaupassa ollessaan tuntemattomille lapsille parit kolikot jos näkee miettivän kavereiden kaa pullorahojen jakoa tms :D Lasten hämmentyneet ilmeet on ihan mahtavia noissa tilanteissa :D
 
Minä puhua pulputan enempi tuolla salaisten puolella. :grin
Ja oon tietoisesti vähentänyt somessa oloa ja keskittynyt enempi muksuihin. Oon puhelimella/netissä silloin kun nukkuvat.
Onko siellä kova meno? En ole koskaan kuulunut salaisiin ryhmiin, enkä nyt edes pääse enää.
 
Onko siellä kova meno? En ole koskaan kuulunut salaisiin ryhmiin, enkä nyt edes pääse enää.

On siellä vilkkaampaa kuin täällä julkisella puolella. Enimmäkseen siellä minäkin kirjoittelen, kun en nyt ihan kaikkia juttuja halua koko maailman nähtäväksi kirjoitella.
 
Sama homma, salasella puolella enimmäkseen mutta hiljasta on sielläkin :) kaikki taitaa olla kiireisiä kotiäitejä
 
Onko siellä kova meno? En ole koskaan kuulunut salaisiin ryhmiin, enkä nyt edes pääse enää.

Vilkkaampaa kuin täällä ja tosiaan jos ei aina aivan kaikkea viitsi julkisesti avata.
Kuulun myös marraskuisten ryhmään 2015 ja siellä juttu luistaa enää salaisella puolella.
Toivon ettei täällä kävisi ainenkaan niin, kun tosiaan kaikki eivät salaisella puolella oo ja kuulumisia olisi kiva kuulla kuitenkin kaikilta! :)
 
Mä en sinne salaiselle puolelle halunnut ilmoittautua kun niissä säännöissä on yksi typerä kohta. Mietin että mitä vi**ua?!! En myöskään ajatellut tarvitsevani keskustella mistään arkaluontoisesta, että yleinen höpinä riittää. Nyt kuitenkin tilanne on vähän erilainen kuin normaslisti, niin tässä julkisessa keskustelussa täytyy jättää vaan sanomatta. Haluaisin kuitenkin niistäkin asioista jollekkin keskustella, mutta livemaailmassa ei oikein ole ketään kelle puhua.
 
Minua myös ihmetytti ne säännöt enkä olisi halunnut sinne salaiselle puolelle mutta kun tuntui että julkisella oli niin hiljaista niin lopulta liityin. Jos tuntuu että juttelemisesta olisi apua niin minulle voi kyllä laittaa yksityisviestiä :)
 
Mulle saa myös laittaa yksityisviestiä jos siltä tuntuu. Itekin siellä salaisella puolella enimmäkseen rupattelen. Mä kanssa niitä sääntöjä aluksi mietin, mutta kyllä ne nykyään on omalla kohdalla ihan ok.
 
Minulle myös saa laittaa viestiä jos siltä tuntuu. :rolleyes:

En tiiä kehtaanko myöntää mutta en oo tainnu hirveästi niitä sääntöjä vilkuilla. Tiedän että aktiivinen täytyy olla jos ryhmässä haluaa pysyä (se nyt musta on jo tyhmää..)
 
Takaisin
Top