Yleinen

Ei olla kerrottu, pyritään varaamaan varhaisultra elokuun puoliväliin, ja sitten mulla olisikin kaveriporukan viikonloppu jossa sitten voisin heille kertoa.

Yksi läheinen on laittamassa hirveän määrän lastenvaatteita kiertoon, mutta en jotenkin uskalla hänelle kertoa edes yrityksestä, sillä hän on kyllä sellainen lörpöttelijä, että sitten siitä tietäisi kaikki aivan samantien. 🙈

Mutta koitetaan välttää sitä, että hirveän monelle pitäisi sitten mahdollisesta menetyksestäkään kertoa. Edellisestä tiesi yksi hyvä ystävä, ja hänen kanssaan toki sitä keskenmenoakin kävin läpi, hän varmaan saa jossain kohtaa aika varhaisessa vaiheessa kuulla myös.
Oivitsi, tosta mielee tuli, en tiiä onko muilla ollu semmosta tapaa, mut mä oon lapsesta asti säästäny aina omat lelut sun muut systeemit että omatkin lapset saa leikkiä niillä😂 oon siis aina tiennyt haluavani äidiksi ja rupesin jo pienenä kaikkea ennakoimaan🤭
Siis vähäks mua harmittaa ku mun isosiskot sai lapsensa tossa n. 10 vuotta takaperin ja he tottakai sai meidän jotain vanhoja vauvanvaatteita ym, ni kaikki vanhat vaatteet menny jo kiertoon🙁 ei ajatellut että pikkusiskoki haluaa lapsia!🤣 no mä oon kerenny jo "haalimaan" ne tavarat takaisin ettei mitään tarvitse enää ostella, mut harmittaahan se silti ettei omia vauvanvaatteita/tavaroita ole enää missään!🙈

Oletteko kertoneen vielä muille raskaudesta? Milloin ajattelitte kertoa?
Mä jo kerroin miehen siskolle, koska hänelle itkisin jos menisi kesken, eli kertoisin raskaudesta hänelle siinäkin tapauksessa jos keskeytyisi 🥹
Muille ei varmaan kerrota ennen nt ultraa, mutta toisaalta ei haittaa vaikka joku arvaisi, en ala valehtelemaan 😅
Ollaan kerrottu jo läheisimmille ystäville ja sukulaisille 😅
Ajattelin itse, että haluan jakaa näitä tunteita joidenkin kanssa jo nyt ja varsinkin heidän kanssa joilla on jo lapsia tai ovat myös tällä hetkellä raskaana ja ovat käyneet samoja ajatuksia/tuntemuksia läpi. Kertoisin ja itkisin heille myös siinä tapauksessa, jos menisikin kesken.

Vinkkejä tännekin kiitos 🥲 toivottavasti helpottaa pian, koska huomaavat töissä jo varmaan ennen kolmanneksen loppua jos ei turvotus ala katoamaan. Ruoan jälkeen pahin.
Täällä samaa.. viiden raskaus niin varmaa senkin takia turvottaa. Pohdin korsetin tai muotoilevan alusmekon ostoa. 😅🤣

Monenkohan aikoihin Vargynja lisää salaisiin. Onkos siellä jo paljon porukkaa? 🤔

Mullakin jäätävä turvotus😆 mun raskausmahat on olleet suht siroja ja pysyneey melko pitkään piilosssa, mutta tää alun pömpötys on kyllä ihan tosi näkyvää 😅 Muistaakseni turvotus jossain vaiheessa vähän hellittää.

Oletteko kertoneen vielä muille raskaudesta? Milloin ajattelitte kertoa?
Mä jo kerroin miehen siskolle, koska hänelle itkisin jos menisi kesken, eli kertoisin raskaudesta hänelle siinäkin tapauksessa jos keskeytyisi 🥹
Muille ei varmaan kerrota ennen nt ultraa, mutta toisaalta ei haittaa vaikka joku arvaisi, en ala valehtelemaan 😅
Parille ystävälle ja siskolle olen sanonut, kun tiesivät yrittämisestä 😊 Muille kerrotaan sitten myöhemmin.

Musta ois hauska ajatus, että yrittäis pitkittää kertomista jopa ihan lähisuvulle (vanhemmille) ja testaisi, että missä kohdassa joku kehtaa suoraan kysyä päin naamaa 🤣

Ne sellaiset on kanssa hauskoja, missä mennään vierailulle ja onkin vauva mukana, mut aika harva varmaan siihen pystyy 😅

@Lillukka90 kuulostaa kyllä tosi hauskalle, alkoi tehdä mieli toteuttaa 🤣 mutta odotan jo kertomista ja sitä että voi puhua tästä kaikkien kanssa niin en pysty NT-ultran jälkeen ainakaan pitämään enää salassa, toivottavasti sinne asti kuitenkin 😅

Ootteko katsoneet kumpi tulee tän mukaan? 😆
Mulla esikoisesta tää näytti muistaakseni oikein. Nyt näyttää tyttöä, saa nähdä meneekö oikein!
Tuttuni on oman elämänsä noitatohtori ja ennusti tyttöä. Samoin tämä kalenteri.

Jännityksellä odotetaan kumpi sieltä sitten tulee 😍

Musta ois hauska ajatus, että yrittäis pitkittää kertomista jopa ihan lähisuvulle (vanhemmille) ja testaisi, että missä kohdassa joku kehtaa suoraan kysyä päin naamaa 🤣

Ne sellaiset on kanssa hauskoja, missä mennään vierailulle ja onkin vauva mukana, mut aika harva varmaan siihen pystyy 😅
Mua on kerran onniteltu raskaudesta, vaikka en tosiaan ollut. En tiedä mistä kysyjä sai päähänsä moisen, koska mitään vatsaa mulla ei mielestäni ollut. Se oli noloa sekä itselleni että onnittelijalle. Sen jälkeen päätin, että itse en koskaan kysy keneltäkään, jokainen kertokoot ihan itse.
Monista naisista kun ei oikeasti osaa sanoa ja vaikka sitä itse päässään miettisi, niin en kuuna päivänä kehtaisi kysyä suoraan.

Joten jos olisin sun tuttava, saisit synnyttääkin ilman että tietäsin mitään :tears:

Mua on kerran onniteltu raskaudesta, vaikka en tosiaan ollut. En tiedä mistä kysyjä sai päähänsä moisen, koska mitään vatsaa mulla ei mielestäni ollut. Se oli noloa sekä itselleni että onnittelijalle. Sen jälkeen päätin, että itse en koskaan kysy keneltäkään, jokainen kertokoot ihan itse.
Monista naisista kun ei oikeasti osaa sanoa ja vaikka sitä itse päässään miettisi, niin en kuuna päivänä kehtaisi kysyä suoraan.

Joten jos olisin sun tuttava, saisit synnyttääkin ilman että tietäsin mitään :tears:
Heh! Mut just näin sen pitäis ollakin! 😊 sillähän se ois hauska sellanen sosiaalinen koe, että missä vaiheessa kukakin kehtaa kommentoida päin naamaa 🙈

Tuttuni on oman elämänsä noitatohtori ja ennusti tyttöä. Samoin tämä kalenteri.

Jännityksellä odotetaan kumpi sieltä sitten tulee 😍
Mä yritin katsoa kiinalaisesta kalenterista, että kumpi meille olisi tulossa, mutta koska en tiedä onko ovulaatio ollut 30.6. illalla vai 1.7. aamulla, niin kalenterin mukaan meille tulee joko tyttö tai poika :tears::tears: Eli pitänee odotella NIPTiin tai rakenneultraan, jos NIPT ei kerro (en tiedä kuinka laaja se NIPT on jonka saa tänä vuonna HUS:lta, joten siksi en tiedä kertooko se NIPT sitä vai ei).

Meille kiinakalenteri povaa tyttöä 🎀 toivottavasti pitää paikkansa, se ois meidänkin toive. Miehen sukupuu on kyllä sen verran ukkovaltaista että en nyt henkeäni pidättäisi 😅

En usko @Pantis että nipt viisastuttaa meitä tässä asiassa. Eihän heillä ole mitään syytä tutkia asiaa näytteestä kun trisomiat ei oo sukupuolisidonnaisia.

Mä en itse asiassa tiiä miten tää nipt eroaa vanhasta yhdistelmäseulasta. Hus tais ottaa niptin ensisijaiseksi menetelmäksi vasta tänä keväänä?

@Eldis pikaisella googlailulla näköjään hus:n nipt ei tosiaan sitä sukupuolta selvitä, eli on se kaikkein suppein vaihtoehto tarjottavista, minkä kyllä sinänsä ymmärrän ihan kustannussyistä. Jos sitten haluaa laajemman, niin täytyy mennä yksityiselle, pitänee harkita sitäkin koska näin vanhempana on riskit kaikkiin poikkeavuuksiin suuremmat.

Muokattu viimeksi:
Piti nyt itsekin kurkata toi kiinalainen kalenteri ja edelliset lapset se olikin ennustanut ihan oikein 😄 Tällä kertaa lupailis tyttöä. Itsellä ei kyllä vielä ole mitään ennakkoaavistuksia, enkä ole varma halutaanko tällä kertaa sukupuolta etukäteen urkkia. Tosin esikoisen rakenneuä:ssä sitä ei voinut olla näin maallikkonakaan näkemättä 😄

Lähin viikoksi reissuun ja toivon todella ettei oireet paljasta matkaseurueelle mikä tilanne. Toistaiseksi ei mitään niin voimakasta etteikö matalan profiilin pitäminen onnistuisi.

Mies toivotti meille molemmille turvallista ja hauskaa reissua 🥰🥹 toivottavasti hitunen pysyy matkassa.

Oliko tässä joukossa mukana aamulämpöjä mitanneita? Millainen käppyrä muodostui plussakierrossa? Erottuiko kiinnittymisdippiä? Ja koska lakkasitte mittaamasta?

Mä päätin eilisen mittauksen jälkeen että siirrän mittarin pois makuuhuoneesta. Plussan jälkeisistä lukemista ei kai oikein voi päätellä missä mennään, joten ajattelin lakata stressaamasta asiaa.
Mun lämmöt ovulaation jälkeen oli tässä kierrossa poikkeuksellisen nousujohteiset. Tiedä sitten onko lämpimät kelit syynä vai mikä, mutta ennen plussaa ainoa pieni notkahdus oli dpo9 aikaan. Muissa kierroissa kyykkyjä on ollut enemmän.

Liitteet

• s_801JZ4.png
    s_801JZ4.png
    16.7 KB · Katsottu: 5
Takaisin