Yleinen

Nyt uskaltaudun minäkin tänne kirjottamaan, tosin pienellä varauksella, sillä takana on kaksi keskeytynyttä keskenmenoa ja yksi varhainen km. Nyt olisi menossa 6+3. Kaksi lasta entuudestaan, mutta ovat jo teini ikäisiä. Aiemmissa raskauksissa olen tiennyt että mennyt kesken, kun kaikki oireet loppuneet kun seinään. Nyt ollut oireena rintojen kipu eikä sekään enää niin paha ole, mutta nyt näköjää alkanut se pahoinvointi. Hassua miten sitäkin oikein odottanut alkavaksi, jotta tietää että on raskaana.

Soitin eilen neuvolaan ja kerroin tilanteeni ja sen, että en suostu menemään terkalle ennen lääkäriä. Tää oli tosi mukava ja ymmärtäväinen terkka puhelimessa ja sano, ettei terveydenhoitajalle tarvitse varata aikaa ellen halua. Hän itse ehdotti että tekee mulle lähetteet hcg kokeisiin, lääkäriajan kun sain vasta 22.7.

En ole kertonut kenellekään, en edes puolisolleni, enkä aio kertoakaan ennen ekaa ultraa, jos sinne asti pääsee. Aiemmat km on olleet rankkoja molemmille, enkä kestä sitä ajatusta että tuottaisin taas toisellekin pettymyksen. Mieluummin murehdin yksin, vaikka todella toivon, että ei tarvitse murehtia.

Niinhän se kävi pelot toteen ja viiva hiipunut pois.. en tiedä onko tää nyt kemiallinen vai varhainen km kun menkat sen viikon kumminkin myöhässä 🤔
Vuotokin alkoi sitten muutama tunti testin jälkeen 😞
Etova olokin siis heittelevien hormoonien syytä. Ei tullut maaliskuista 💔
Onnea kaikille odotukseen 🧦🩷

Niinhän se kävi pelot toteen ja viiva hiipunut pois.. en tiedä onko tää nyt kemiallinen vai varhainen km kun menkat sen viikon kumminkin myöhässä 🤔
Vuotokin alkoi sitten muutama tunti testin jälkeen 😞
Etova olokin siis heittelevien hormoonien syytä. Ei tullut maaliskuista 💔
Onnea kaikille odotukseen 🧦🩷
Olen pahoillani😔❤️

Tänään Olli vähä yrittää laskea laskettua päivää ja viikkoja. La olis helmikuun loppua/maaliskuun alku. Riippuen miten ja mistä lasketaan. Ovulaation mukaan menis just ja just maaliskuulle la. Olin vähän järkyttynyt, että nyt olis jo rv 7+0. Ihmekkös olotila ollut tällä viikolla järin karmea ja kahvit jäänyt kokonaan pois 🫣🫠

Tänään Olli vähä yrittää laskea laskettua päivää ja viikkoja. La olis helmikuun loppua/maaliskuun alku. Riippuen miten ja mistä lasketaan. Ovulaation mukaan menis just ja just maaliskuulle la. Olin vähän järkyttynyt, että nyt olis jo rv 7+0. Ihmekkös olotila ollut tällä viikolla järin karmea ja kahvit jäänyt kokonaan pois 🫣🫠
Mulla on huomenna 7+0 ja tänään eka aamu kun otin piparminttuhauduketta enkä kahvia 😆 Olo on pari päivää ollu ku rantapallolla taas vaihteeksi kun ehdin jo mainostaa että se turvotus tais mennä ohi 😂

Mulla on huomenna 7+0 ja tänään eka aamu kun otin piparminttuhauduketta enkä kahvia 😆 Olo on pari päivää ollu ku rantapallolla taas vaihteeksi kun ehdin jo mainostaa että se turvotus tais mennä ohi 😂

Mulla myös aivan jäätävää turvotusta, iltaisin näytän ihan 8kk raskaana olevalta 🫣😅🫠 Onneksi on kesä, niin voi käyttää telttaa päällä 🤣

Onkohan mitään mikä tähän turvotukseen auttais? Alkaa itellä keinot ja vaatteet loppua. 😅 Oliko niin et pitäis helpottaa jossain kohdin?

Millä laskurilla te laskette oman lasketun ajan tuonne odottajiin? Mulla on ollu alkanu viimeksi kuukautiset 10.6. Ja kierto säntillinen 26pvä. Ovulaatiokivut 24.6. Jos sillä on mitään merkitystä. Olettaisin ovulaation olleen 24.6./25.6. Saan itse lasketuksi ajaksi joko 15.3. tai 17.3.

Onkohan mitään mikä tähän turvotukseen auttais? Alkaa itellä keinot ja vaatteet loppua. 😅 Oliko niin et pitäis helpottaa jossain kohdin?
Vinkkejä tännekin kiitos 🥲 toivottavasti helpottaa pian, koska huomaavat töissä jo varmaan ennen kolmanneksen loppua jos ei turvotus ala katoamaan. Ruoan jälkeen pahin.

Millä laskurilla te laskette oman lasketun ajan tuonne odottajiin? Mulla on ollu alkanu viimeksi kuukautiset 10.6. Ja kierto säntillinen 26pvä. Ovulaatiokivut 24.6. Jos sillä on mitään merkitystä. Olettaisin ovulaation olleen 24.6./25.6. Saan itse lasketuksi ajaksi joko 15.3. tai 17.3.
Mä laskin ihan tällä Vau.fi omalla:

Täällä kanssa turvotus vaivaa, ja ärsytys miten voi aiheuttaa luuloa raskaana olosta. Veli jo kyseli olenko ja kielsin. Totesi sitten, että oon lihonu. 😑
Onneksi on väljiä vaatteita niin jos nyt töissä ei kukaan huomaisi.

Ja muutenkin painoa on tullut ennen raskautta, mut ihan normi painossa lähes.

Mää heitin summan mutikassa jonkun päivän joka on suunnilleen sinne päin, mulla on itse asiassa kahdessa eri sovelluksessakin kaks eri päivää. 😂 Mut tarkat päiväthän selvii sit ultrassa ja korjailen sit sinne. Ja harvoin synnytyskään tapahtuu laskettuna päivänä, toivottavasti ei vaan ihan kauhiasti menis yli 😂

Ihan jäätävä turvotus kans täällä. Etenkin iltaisin. 💩 Tuntuu, että vaikea löytää tarpeeks löysiä asuja kaapista.
Tulin aamuvuoroon 3h unien jälkeen, kun koira vähän pelkäsi ukkosta yöllä. Pitkä päivä edessä... Ja ei tee ees mieli syödä mitään.

Täällä kanssa turvotus vaivaa, ja ärsytys miten voi aiheuttaa luuloa raskaana olosta. Veli jo kyseli olenko ja kielsin. Totesi sitten, että oon lihonu. 😑
Onneksi on väljiä vaatteita niin jos nyt töissä ei kukaan huomaisi.

Ja muutenkin painoa on tullut ennen raskautta, mut ihan normi painossa lähes.
Mullaki muute käyny monesti sillee et mun isäpuoli kyselly heti et joko oon paksuna jos vähä lihonnu😂 viimekesänä tais enskerran kysästä ku oli semmone tyköistuvampi hame päällä ni näytti oikeen pyöreeltä. Hyvä sillee et "en mä vielä paksuna ole, ollaan yhä selibaatissa kunnes mennään naimisiin". En nyt niin sanonu mut mielessä aattelin😂
Myös appiukko kyseli keväällä samaa et joko siitä tulee pappa, mut sanottii et heti ku naimisiin mennään alotetaan yritys. Onneks tärppäski heti ni "pidettiin lupaus"😂❤️

Meil on vähän harmi kun töissä tulis käyttää firman vaatteita ja mulla ei kovin montaa isompaa t-paitaa ole. Saadaan töistä vaan muutama vaate per kausi. Lisäks mulla on sen verran lämmin koko ajan ettei voi mitään piilottavaa neuletakkiakaan tms pitää. Sen oon huomannu, että musta piilottaa paremmin kuin vaalea.

Mulla on se hyvä puoli vaatteiden kanssa, että taaperosta olin kesällä raskaana, joten samat vaatteet mahtuu päälle. Toki tykkään muutenkin rennosti istuvista vaatteista, joten ei ole tarvetta hankkia uusia vaatteita.

Mulla muutenkin turvottaa helposti normaalistikin (ei kyllä näin pahaa ja normaalipainoinen olen). Eli en tykkää muutenkaan pitää istuvia vaatteita tai mikään, joka painaisi vatsaa.

Mulla on se hyvä puoli vaatteiden kanssa, että taaperosta olin kesällä raskaana, joten samat vaatteet mahtuu päälle. Toki tykkään muutenkin rennosti istuvista vaatteista, joten ei ole tarvetta hankkia uusia vaatteita.

Mulla muutenkin turvottaa helposti normaalistikin (ei kyllä näin pahaa ja normaalipainoinen olen). Eli en tykkää muutenkaan pitää istuvia vaatteita tai mikään, joka painaisi vatsaa.
Se on kyllä näppärä👌 pitäs iteki pikkuinventaario vaatekaapissa tehdä siitä mitkä on nyt ja myöhemminkin sopivia kun tästä pyöristyy☺️
Mut juu nämä työvaatteet on kyl aivan hirveet..😳

Se on kyllä näppärä👌 pitäs iteki pikkuinventaario vaatekaapissa tehdä siitä mitkä on nyt ja myöhemminkin sopivia kun tästä pyöristyy☺️
Mut juu nämä työvaatteet on kyl aivan hirveet..😳

Määrätyt yövaatteet on kyllä hankalia, jos ei itse pysty vaikuttamaan vaatetukseen.. itellä ei oo määrättyjä vaatteita, kunhan on siisti ja aika paljon etänä tulee tehtyä töitä. Niin ei tarvitse tuskailla työvaatteiden mahtuvuuden kanssa 🫣

Varovasti tulen mukaan. Meillä oli keskenmeno kesäkuun alussa, todettiin viikolla 8+, mutta kehitys oli loppunut 6+4 💔
Km vuodon jälkeen ei menkkoja vaan plussa tuli viimme perjantaina ❤️ 2019 myös yksi varhainen km. Mutta neljä ihanaa lasta ollaan saatu syliin asti, eli tämä olisi meidän viides ❤️ 🙏🏼

Viikonlopun lueskelin tätä ryhmää ja sulattelin omaa järkytystä, mutta kai se on nyt hypättävä mukaan 🙈

Oltiin miehen kanssa päästy vasta aloittamaan keskustelut kolmannen lapsen mahdollisuudesta eikä tehty mitään päätöksiä, kun myöhäinen ovis yllätti ja teki ”varmoista päivistä” kovin epävarmoja 😅 Torstaina testasin sitten epämääräisen haamulaisen, joka seuraavina päivinä vahvistui, niin näillä näkymin meille on maaliskuinen tulossa 🙈

Edelliset lapset ovat 5- ja 3-vuotiaat, ja oli kyllä ajatuskin että jos haluaa vielä kolmannen, niin se on ”tehtävä” nyt. Olisin kyllä halunnut vielä nautiskella kesän viineistä ja kylmäsavulohista, ja kesän/syksyn LA olisi ollut meidän elämän kannalta helpompi, mutta kaikella on tarkoituksensa, ja kunhan tässä alkujärkytyksestä toivutaan niin maaliskuinen on enemmän kuin tervetullut ❤️

Takaisin