Yleinen keskustelu

Vau @Mami4🙏 mikä painonpudotus. Millainen ruokavalio sulla oli? Mulla edellisestä raskaudesta tuli heti turvotusta 3kg alussa jo ja raskauden aikana lihoin 6-8kg, joita en saanut pois ekan vuoden aikana, koska herkuttelin huoletta. Nyt paino 85kg 😭 joista 3kg tullut reippaassa kuukaudessa nestettä. En tietenkään laihduta varsinaisesti raskaana,mutta lopetin kaiken lisätyn sokerin, enkä ajatellut lisätä ruuan määrää missään kohtaa. Sen verran nyt ylipainoa (15kg) että eiköhän lapsi saa tarvitsemansa. Edellisessä raskaudessa tuli viimeisen kuukauden aikana nestettä vielä 3-5kg ja synnytyksen jälkeen lisää vielä 6kg. Olin siis painavimillaan sen jälkeen kun lapsi oli jo ulkona. Kuitenkin minusta poistui lapsen, istukan, lapsiveden ja menetetyn veren muodossa 7-9kg. Eli todellisuudessa nestekertymä oli yli 10kg synnärillä
Mä söin sillon ihan ns normaalia kotiruokaa, mut aloin käymään salilla ja lenkkeilee aika paljon niin sillä!

@Mami4🙏 Okei, mulla liikunta ei auta painonpudotukseen 😅 kävelen 5-10km päivittäin, ratsastan 3-5krt viikossa ja no salilla en ole kerennyt käydä kuin silloin tällöin. Pitää siis karsia ruokavaliosta. En halua raskaana pienentää annoskokoa normaalista, joten siksi olen jättänyt kaiken ylimääräisen pois. Jouluna sitten seuraavan kerran herkkuja. Ei siis mitään sokeroituja jogurtteja, myslejä, muroja, leivonnaisia sipsejä. Katotaan pysyisikö painonnousu kohtuullisena.

@Mami4🙏 Okei, mulla liikunta ei auta painonpudotukseen 😅 kävelen 5-10km päivittäin, ratsastan 3-5krt viikossa ja no salilla en ole kerennyt käydä kuin silloin tällöin. Pitää siis karsia ruokavaliosta. En halua raskaana pienentää annoskokoa normaalista, joten siksi olen jättänyt kaiken ylimääräisen pois. Jouluna sitten seuraavan kerran herkkuja. Ei siis mitään sokeroituja jogurtteja, myslejä, muroja,
Joo ite yritän nyt kans kattoo jotenkin että siis terveellisesti mut on niin vaikee tän pahoinvoinnin kanssa kun on niin tarkka se että mikä suuhun menee ettei laatta lennä ja pari päivää ei uponnut vesi millään ja oli pakko juoda appelsiinimehua jäillä 🥲
Mä kävin sillon isomman pudotuksen aikaan ihan 2h lenkeillä ja 4-5 krt viikossa 2h salitreenit niin oli kyl sillai aika hard Core liikuntaa mihin ei enää pystyis tai haluis laittaa aikaa niin paljon 🤯🤯

Painon kertyminen on varmasti myös hyvin yksilöllistä. Tuntuu, että osalle tulee paljon herkemmin kiloja ja runsaampaa turvotusta kun taas toisille ei. Vaikea sanoa mihin kategoriaan sitä itse sitten menee kun raskaus etenee. Alkuun oli tullut n. 1.3kg painoa mutta tällä viikolla taas tippunut 600g.

Totta, mulla on kavereita, joille ei ole tullut turvotusta yhtään. Mulle jostain syystä raskaus aiheuttaa nesteen kertymistä, muuten ei ole tällaista ongelmaa.

Samaistun kanssa tähän painokeskusteluun. Mulla on raskauksien ja lasten myötä kertynyt kiloja, mutta myös aiemmin. Mulla on kanssa kilpirauhasen vajaatoiminta ja mä oon huomannut, että mulle ei enää sovi samanlainen rankka liikunta, josta ennen nautin.

Takaisin