Yleinen keskustelu

Mäkin nyt kommentoin, kun sama tilanne myös täällä kuin @Kumpare ja @Poppana86. Teillä kuitenkin on hyvin vahvistunut ja selkeät viivat. Mulla on ollut vielä aika haaleita. Eilisen myös tuijottelin testejä, että onko jopa haaleampi kuin edellisen päivän. Tänään sitten kuitenkin tuli paljon vahvempi viiva, mutta vähän epävarmasti suhtaudun siihen, kun ei meinannut kunnolla lähteä väriaine leviämään ja eteni sitten tosi hitaasti 😅 Mulla on myös keskenmenotaustaa ja nämä testit on olleet haaleimmat kuin missään aiemmassa raskaudessa.

Silti @Kumpare peräkkäisinä päivinä testatessa on mun mielestä ihan normaalia, että saattaa olla viiva myös haaleampi. Stressiä se kuitenkin aina lisää.

@Mörkki86 eli ei tosiaan olla ainoita täällä tässä tilanteessa! Jospa meillä nyt vaan nousee vähän hitaammin tuo hormoni , vaikkakin ihan normaalia vielä ainakin tuon taulukon mukaan. Kyllähän se kai kuitenkin jotain kertoo kun viivat kuitenkin vahvistuvat..? Itsellä välillä menee tämä stressi ja ajattelu niin pitkälle että joudun pidättelemään itseäni etten lähde tyyliin yöllä metsästämään testiä jostain 😵‍💫😣🙄 että pitää nyt koittaa vaikka muutama päivä odotella ja sitten taas katsoa viivan vahvuutta..

@Mörkki86 eli ei tosiaan olla ainoita täällä tässä tilanteessa! Jospa meillä nyt vaan nousee vähän hitaammin tuo hormoni , vaikkakin ihan normaalia vielä ainakin tuon taulukon mukaan. Kyllähän se kai kuitenkin jotain kertoo kun viivat kuitenkin vahvistuvat..? Itsellä välillä menee tämä stressi ja ajattelu niin pitkälle että joudun pidättelemään itseäni etten lähde tyyliin yöllä metsästämään testiä jostain 😵‍💫😣🙄 että pitää nyt koittaa vaikka muutama päivä odotella ja sitten taas katsoa viivan vahvuutta..
Mulla kanssa oli eilen vain yksi testi jäljellä ja ollaan mökillä, niin ei viitsinyt lähteä hakemaan lisää. Muuten olisin varmasti testannut eilen uudestaan. Myönnän, että itsellä on kova tarve seurata viivojen vahvistumista. Nyt tosin vielä niin epävarmaa, että yritän ajatella, että myös se on positiivista, että jotain edes yrittää tapahtua. Tosin huonolla menestyksellä, kun oon eilenkin ollut tosi huonolla tuulella ja pelännyt, että kohta vaan alkaakin kuukautiset.

@Mörkki86 erittäin tutulta kuullostaa, itsekin pahalla tuulella valta osan ajasta. Kiukuttelen puolisolle typeristä asioista. Enkö halua jatkuvasti kuormittaa häntä tällä pelolla että joku menisi huonosti, olen tästä hyvin vähän hänelle puhunut. Nyt mietin pitäisikö kertoa vaikka siskolle alkaneesta raskaudesta niin olisi joku läheinen kenelle purkaa mieltä. Mutta sitten toisaalta tuntuu että kyllä sattuu sekin sitten kertoa jos meneekin kesken. Toisaalta kyllähän siskosta saisi varmasti tukea siinäkin vaiheessa… oletteko muut kertoneet läheisille jo raskaudesta? Ajattelin alunperin odottaa jopa sinne viikolle 12-13 mutta nyt näyttää sieltä että en kyllä pysty.

Tulen varovasti kurkkimaan tälle puolen, plussasin tuossa vajaa viikko sitten, mutta luotto raskauteen on olematon 😅 Edllinen päättyi toukokuussa keskenmenoon 7+4 ja oli melko yllätys, että heti ekasta tärppäsi uudelleen, kun eka plussa ei tullut mitenkään helpolla. Mtta tosiaan, en tiedä missä kohtaa uskaltaisin luottaa että ei mene kesken, ehkä ultran jälkeen, ehkä ekan kolmanneksen jälkeen? Edellisessä ei varhaisultraan ehditty, olisi ollut parin pv päästä. Testit kyllä tähän asti vahvistuneet, olen yrittänyt malttaa testata vain joka toinen pv. Leffaviivoja ei kyllä ole näkynyt mutta digi antoi ajallaan 2-3vk, toivotaan että seuraava semmoinen antaisi 3+ tuloksen.
Mutta @Poppana86 ja @Mörkki86 samaistun tähän tuskaan suht haaleista testiviivoista 😅 vaikka ne vahvistuu hissukseen, niin silti tuntuu että toisilla on paljon tummemmat jo aiemmin! Vaikkei saisi verrata.. Tuossa kesken menneessä minulla viivat kyllä myös vahvistui hitaasti mutta varmasti kunnes alkoi tiputteluvuoto..

@Kumpare ja @Poppana86 musta kans näyttää, että teillä oli vahvistunu. Ja oon ymmärtäny että ei kannaisi, joka päivä testata vaan 2-3 päivän välein, koska se hormoni ei nouse vuorokaudessa paljoa ja sitten juuri se et paljonko juo ja onko pidätysaika jne samat. Siis juuri ettei huolestuisi turhaan. Ja oon nähny, että monilla joku päivä testi on näyttäny haaleammalta mu seuraavat si taas vahvistunu, jos päivittäin testaa.

@Savannah onnea uudesta plussasta heti perään ❣️ tästä olen kuullut muuten aika paljon että keskenmenon jälkeen usein uusi raskaus alkaisi helpommin. Tiedä sitten. Ja pahoittelut siitä mitä me kaikki täällä pelkäämme eli keskenmenosta! Oliko sinulla mitään enteitä siitä että kesken menossa vai alkoiko tiputtelu yllätyksenä? Tarkoitin oliko esim oireita jotka olisi kadonneet. Tästäkin löytyy ristiriitaista tietoa.
@Minnix kiitos järjen äänestä, kyllähän tässä yrittää kokoajan itseään rauhoitella ja kun kuitenkaan ei siihen itse voi vaikuttaa pysyykö pieni kyydissä. Tämä epätieto vaan tuntuu välillä ihan sietämättömältä!

@Poppana86 Just tuollaista mullakin, että mies saa kärsiä 😅 Tosin nyt mies alkoi ilmeisesti itse miettimään, että jos tämä onnistuukin. Mies on tähän asti suhtautunut ehkä kemiallisena, mutta kun tänään viiva oli selkeämpi, niin alkoi miettimään, että mitä uusi vauva voisi tarkoittaa. Voisihan se kannattaa sille siskolle kertoa. 😊 Itse en ole puhunut kuin miehelle, kun vielä niin epävarmaa ja meillä on muutenkin niin muutoksia elämässä just nyt. En myöskään toistaiseksi uskalla liittyä tänne Helmikuisiin, vaikka oon keskustelua täältä kurkkinut koko ajan. Mistä muistinkin, että täälläkin joku taisi pohtia oireettomuutta, niin mulla ei edellisessä ihan onnistuneessa raskaudessakaan ollut mitään muuta oiretta kuin väsymystä.

@Poppana86 mulla oli koko ajan aika oireetonta, joten en huomannut oireiden katoamista 😄 rinnat "normalisoituivat" vasta ehkä viikko keskenmenosta. Ja tälläkin hetkellä aika oireetonta ellei rintojen turvotusta ja arkuutta lasketeta 😅 vähän ennen keskenmenoa mulle tuli fiilis et onko kohdun ulkoinen tms, ehkä kun viivat nousi niin hissukseen tai sit joku muu etiäinen.

Huh, äsken vessassa käydessä paperiin jäi aika paljonkin verta 🥺🫣 ei siis mikään yksi tippa! Järkytyin pahanpäiväisesti, mitään kipuakaan ei ollut varoittamassa! Meneekö tämä nyt kesken...? Rehellisesti sanottuna olin jo alkanut vähän luottaa tähän raskauteen 🥺

@Poppana86 Tänään on rv 5+2 (dpo 23). Kuulemma terveydenhuollossa kaikki ennen rv 6+0 keskeytyneet raskaudet lasketaan kemiallisiksi.

Kiitos tsempeistä @Poppana86 ja @Minnix 🥺 Raastavaa tämä epätietoisuus... Meinasin jo heittää hanskat tiskiin, mutta yritän nyt miettiä että ehkä se voi olla jotain harmitonta vuotoa. Mulla vaan ei koskaan elämäni aikana ole ollut mitään random tiputteluvuotoa, vaan pienikin määrä verta on aina merkinnyt kuukautisten alkua.

Oon tuon aamupäiväisen havainnon jälkeen kokeillut pari kertaa vessapaperilla kohdunsuuta, ja paperiin on jäänyt molemmilla kerroilla tummanpunaista verta. Siteeseen asti ei kuitenkaan ole vielä vuotanut mitään...

Muokattu viimeksi:
@Poppana86 Tänään on rv 5+2 (dpo 23). Kuulemma terveydenhuollossa kaikki ennen rv 6+0 keskeytyneet raskaudet lasketaan kemiallisiksi.

Kiitos tsempeistä @Poppana86 ja @Minnix 🥺 Raastavaa tämä epätietoisuus... Meinasin jo heittää hanskat tiskiin, mutta yritän nyt miettiä että ehkä se voi olla jotain harmitonta vuotoa. Mulla vaan ei koskaan elämäni aikana ole ollut mitään random tiputteluvuotoa, vaan pienikin määrä verta on aina merkinnyt kuukautisten alkua.

Oon tuon aamupäiväisen havainnon jälkeen kokeillut pari kertaa vessapaperilla kohdunsuuta, ja paperiin on jäänyt molemmilla kerroilla tummanpunaista verta. Siteeseen asti ei kuitenkaan ole vielä vuotanut mitään...

Aika erikoista, missä terveydenhuollon piirissä noin on sanottu? :Grimacing Face: Oma diagnoosi tänään oli kuitenkin O03.4 Epätäydellinen keskenmeno ilman komplikaatioita. Raskausviikkoja 5+6 olisi tänään, jos olisi kyseessä normaali raskaus. Alkio kuollut varmaankin jo toissaviikon lopulla. Tästä ei tosin 100% varmuutta, mutta sopisi hcg määrään, joka oli 2.6. 356u/l, 4.6. 354u/l ja tänään 8.6. 165u/l.

Toivon kuitenkin jokaiselle teistä niin paljon tsemppiä odotteluun, toivottavasti saatte toivottuja vastauksia jokainen :red-heart:
Ja pieni verenvuotohan voi olla täysin normaalia raskauden alussa, omalla äidillänikin oli suht paljon veljeäni odottaessa vuotoja, ettei edes hoksannut olevansa raskaana alkuun. Istukka oli vain niin alhaalla, että aiheutti vuotoa. Tämä voi olla myös selittävä tekijä tuon vuodon kohdalla!

Aika erikoista, missä terveydenhuollon piirissä noin on sanottu? :Grimacing Face: Oma diagnoosi tänään oli kuitenkin O03.4 Epätäydellinen keskenmeno ilman komplikaatioita. Raskausviikkoja 5+6 olisi tänään, jos olisi kyseessä normaali raskaus. Alkio kuollut varmaankin jo toissaviikon lopulla. Tästä ei tosin 100% varmuutta, mutta sopisi hcg määrään, joka oli 2.6. 356u/l, 4.6. 354u/l ja tänään 8.6. 165u/l.

Toivon kuitenkin jokaiselle teistä niin paljon tsemppiä odotteluun, toivottavasti saatte toivottuja vastauksia jokainen :red-heart:
Ja pieni verenvuotohan voi olla täysin normaalia raskauden alussa, omalla äidillänikin oli suht paljon veljeäni odottaessa vuotoja, ettei edes hoksannut olevansa raskaana alkuun. Istukka oli vain niin alhaalla, että aiheutti vuotoa. Tämä voi olla myös selittävä tekijä tuon vuodon kohdalla!
En oo itse ollut yhteydessä terveydenhuoltoon tästä asiasta, vaan oon lukenut sen täältä foorumilta. Täällä jotkut ovat kertoneet kokemuksistaan, että heille on sanottu näin. 😕 Ja että tällä tavalla määritellyt kemialliset raskaudet eivät nollaa sitä vuoden odottamista, että pääsee tutkimuksiin, toisin kuin kliiniset keskenmenot (paitsi sitten kun niitä on riittävän monta). Mutta ehkä riippuu sitten alueesta...?

En oo itse ollut yhteydessä terveydenhuoltoon tästä asiasta, vaan oon lukenut sen täältä foorumilta. Täällä jotkut ovat kertoneet kokemuksistaan, että heille on sanottu näin. 😕 Ja että tällä tavalla määritellyt kemialliset raskaudet eivät nollaa sitä vuoden odottamista, että pääsee tutkimuksiin, toisin kuin kliiniset keskenmenot (paitsi sitten kun niitä on riittävän monta). Mutta ehkä riippuu sitten alueesta...?

Aa niin justii, luulin, että joku on mennyt sanomaan sulle noin, kun mietin, et aika brutaalia jos näin ois. Mut siis joo olen myös lukenut, että kemialliset eivät riitä päästäkseen tutkimuksiin, mutta luulin tähän asti, että kemialliset ovat tyyliin niitä, joissa kuukautiset on max. viikon myöhässä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ei siis perustu mihinkään, ihan oma päätelmä sen perusteella, mitä lukenut Googlesta haha.

Aa niin justii, luulin, että joku on mennyt sanomaan sulle noin, kun mietin, et aika brutaalia jos näin ois. Mut siis joo olen myös lukenut, että kemialliset eivät riitä päästäkseen tutkimuksiin, mutta luulin tähän asti, että kemialliset ovat tyyliin niitä, joissa kuukautiset on max. viikon myöhässä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ei siis perustu mihinkään, ihan oma päätelmä sen perusteella, mitä lukenut Googlesta haha.
Joo, mä oon myös lukenut tuon saman. Äsken googlettelin kemiallisen raskauden ja kliinisen keskenmenon eroja ja jäi vähän epäselväksi, meneekö raja (täydessä) raskausviikossa 5 vai 6. Löytyi molempia. Ei sille ehkä ole sellaista ihan virallista määritelmää, jota kaikkialla noudatettaisiin...

Voi olla, että tää oli väärä hälytys. Ei ole ollut kipuja eikä siteeseen asti ole tullut verta. Äsken sörkin taas vessapaperitupolla kohdunsuuta, ja verta tuli edelleen mutta se oli jo selvästi ruskeampaa kuin aiemmin. Googlen AI:n mukaan vuodolle on monta mahdollista harmitonta selitystä, kuten hormoneista johtuva vuoto, herkistyneet limakalvot, istukan kehittymiseen liittyvä vuoto tai muu pieni harmiton verenpurkauma...

Kauhean stressaavaa joka tapauksessa. 😨

@Syyskukka itse oon täältä lukenut kuinka joillakin on ollut hyvinkin runsaita vuotoja ja silti ollut kaikki kunnossa. Tosiaan niitä mahdollisia syitä vuodelle on monia. Toivotaan että on sullakin harmitonta.

@Syyskukka Mulla tuli esikoisesta runsasta vuotoa. Ihan kunnolla lorisi vessanpönttöön ja olin ihan rikki. Pari päivää se kesti ja sitten loppui. 😊 Alakerta on aika verekästä aluetta näinä aikoina ja helposti vuotaa pienestäkin nirhaumasta jne.

@Salamaire Oikein iso rutistus sulle. 💚

Tein pregcheckin kun oli muutama ylimääräinen. 😳 Olipas vahvistunut!

IMG_7981.jpeg

Takaisin