Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin juu mä oon jo kertonut lähes kaikille mun puolelta paitsi omalle siskolle. Isä, äiti ja isoäiti tietää siis plus ulkomaalaiset pari ystävää, kun Suomessa ei ole kavereita edes, saati ystäviä. Ja mies ei ole kertonut kellekkään vielä. 🙈

@Marjukkainen me kerrottiin miehen vanhemmille melkeen heti. ☺ Anoppi oli pyörtyi ilouutisesta. Tänään hössötti jo nimiäisistä ym 🤣 ja mun mies kun taas ei oo sisäistänyt koko asiaa vielä (hänelle esikoinen). Tässä nyt voi muutenkin tulla vielä vaikka mitä mutkia matkaan tai koko matka tyssätä alkuunsa. Mutta oli ihana kertoa ja ei me osata niiltä mitään näin tärkeää salata😅 Muille läheisille kerrotaan varmaan joulun aikaan.

Niin juu mä oon jo kertonut lähes kaikille mun puolelta paitsi omalle siskolle. Isä, äiti ja isoäiti tietää siis plus ulkomaalaiset pari ystävää, kun Suomessa ei ole kavereita edes, saati ystäviä. Ja mies ei ole kertonut kellekkään vielä. 🙈
Jaettuna ilo ehdottomasti suurempi🥰 Ootteko muuttaneet siis muualta, ku mainitsit ettei Suomessa oo kavereita?

Mä huomaan että tekee mun mieli kans tosi paljo kertoa mutta jotenkin vielä pidän salassa😂

@Marjukkainen me kerrottiin miehen vanhemmille melkeen heti. ☺ Anoppi oli pyörtyi ilouutisesta. Tänään hössötti jo nimiäisistä ym 🤣 ja mun mies kun taas ei oo sisäistänyt koko asiaa vielä (hänelle esikoinen). Tässä nyt voi muutenkin tulla vielä vaikka mitä mutkia matkaan tai koko matka tyssätä alkuunsa. Mutta oli ihana kertoa ja ei me osata niiltä mitään näin tärkeää salata😅 Muille läheisille kerrotaan varmaan joulun aikaan.
Ihana tuo anoppi! 😂 Me taas tykätään vähä pitää salaisuuksia🥹

@Marjukkainen ihana idea tuo jouluna kertominen! 🥹

Jos tässä kaikki menee hyvin niin meillä menee nt-ultra tammikuulle joten todennäköisesti vasta sen jälkeen kerrotaan kun on sopiva ajankohta perheille. Muutamille ystäville varmasti ennen tätä kerrotaan kun tietävät muutenkin jo yrittämisestäkin.
Joo mä oon muistaakseni aiemmin tehnyt samoin että nt-ultraan, nyt ei jotenkin ehkä malta😂🥲

Jaettuna ilo ehdottomasti suurempi🥰 Ootteko muuttaneet siis muualta, ku mainitsit ettei Suomessa oo kavereita?

Mä huomaan että tekee mun mieli kans tosi paljo kertoa mutta jotenkin vielä pidän salassa😂
Ei siis ihan Suomessa koko ikäni asunut, kaverit/ystävät olleet sellaista haihtuvaa sorttia etteivät ole pysyneet elämässä paria vuotta kauempaa ja sekin oli parikymppisten alkupuolella kun niitä viimeksi ollut Suomessa siis kavereita. Nuoruudessani tai no parikymppisenä yritin aina etsiä kavereita sen jälkeen kun kaikki hävisivät tuhkana tuuleen, mutta olen jo luovuttanut sen suhteen aikoja sitten.. 😂 Netistä löytänyt pari todella hyvää läheistä ystävää pelien kautta, joiden kanssa ihan päivittäin jutellaan ja kaikesta mahdollisesta, mutta en heitä ole koskaan livenä tavannut, tosin kiva olisi tavata mutta toinen asuu Usa:ssa eli kaukana ja toinen maassa jonne mahdoton päästä tällä hetkellä. 🙈

Ei siis ihan Suomessa koko ikäni asunut, kaverit/ystävät olleet sellaista haihtuvaa sorttia etteivät ole pysyneet elämässä paria vuotta kauempaa ja sekin oli parikymppisten alkupuolella kun niitä viimeksi ollut Suomessa siis kavereita. Nuoruudessani tai no parikymppisenä yritin aina etsiä kavereita sen jälkeen kun kaikki hävisivät tuhkana tuuleen, mutta olen jo luovuttanut sen suhteen aikoja sitten.. 😂 Netistä löytänyt pari todella hyvää läheistä ystävää pelien kautta, joiden kanssa ihan päivittäin jutellaan ja kaikesta mahdollisesta, mutta en heitä ole koskaan livenä tavannut, tosin kiva olisi tavata mutta toinen asuu Usa:ssa eli kaukana ja toinen maassa jonne mahdoton päästä tällä hetkellä. 🙈
Voi onpa ikävää että ystävien suhteen asiat on menneet noin. Monesti äitiys saattaa tuoda uusia ystäviäkin elämään, voi tulla erilaista yhteisöllisyyttä ja lastenkin kautta myöhemmin eri tavalla ystäviä kun jaetaan kuitenkin niin samanlainen iso asia. Ihana ku netistä löytyny tollaset kuitenkin, jokainen meistä kuitenkin itselleen määrittää mitä ystävyys on💓

Millä viikolla olette ajatelleet kertoa läheisille raskaudesta ja ystäville? Ja mihin ajalle se sijoittuu?

Me kerrotaan perheelle jouluna, jonkin kivan yllärin muodossa, mietin vaan sitä, että myös lapsille tulee tieto siinä vai pitäisikö heille kertoa hieman aikaisemmin, ne on vaan sen ikäiset että salaisuus ei välttämättä säily. Oonkin parille läheiselle ystävälle kertonut jo. Koen jotenkin että tähän kolmanteen kierrokseen tarvii tukea🫢
Mä oon taas sitä ääripäätä, joka kertoo kaikille läheisille heti, kun oon plussannut. Perhe ja läheiset ystävät tietää. Lisäksi töissä meillä on tiivis esihenkilöistä koostuva tiimi, jolle olen myös kertonut, koska on helpompi selittää poissaolot yms. Viimeksi kun sain keskenmenon, sain ihan uskomatonta tukea tuolta tiimiltä siinä kaiken muun turbulenssin keskellä. ❤️ Oon ymmärtänyt eri keskusteluissa, ettei kaikilla työelämässä ole näin, mikä on todella kurja. ❤️

Mä aion kertoa läheisimmille ystäville heti kun näen heitä kasvotusten. Tähän mennessä yksi ystävä tietää. Perheelle jouluna ja muulle maailmalle ensi vuonna ☺️ Niin ja työkavereille ajattelin kertoa ennen joululomia varhaisultran jälkeen, jos siis ultrassa kaikki hyvin. Meillä töissä vähän samanlainen tiimi kuin @AstarteDream sulla, siis hyvin tiivis. Jaetaan monet elämän asiat, ja he myös olivat tukena aiemmin tänä vuonna keskenmenon kanssa. Ihan mieletön voimavara ❤️

Siskolle kerroin muutama päivä plussauksen jälkeen kun tuli käymään, ja hän totesi että nyt vasta kerrot?! 😂 sitten hänen tyttärelleen myös kerroin, kun nähtiin. Suurimmalle osalle perheestä/ystävistä kerrotaan joulun aikaan, ja lopuille sitten ensi keväänä/kesän alussa tms. Mielelläni kasvotusten kertoisin tällaisen asian. 😊

Millä viikolla olette ajatelleet kertoa läheisille raskaudesta ja ystäville? Ja mihin ajalle se sijoittuu?

Me kerrotaan perheelle jouluna, jonkin kivan yllärin muodossa, mietin vaan sitä, että myös lapsille tulee tieto siinä vai pitäisikö heille kertoa hieman aikaisemmin, ne on vaan sen ikäiset että salaisuus ei välttämättä säily. Oonkin parille läheiselle ystävälle kertonut jo. Koen jotenkin että tähän kolmanteen kierrokseen tarvii tukea🫢
Parille ystävälle oon kertonut jo. Muille varmaan rakenneultran jälkeen ☺️

Mulla on Flo vaikka en tiedä onko se niin hyvä. Käytin sitä kuukautisten kirjaamiseen ym nii se on jäänyt käyttöön. Sitten on toi Preglife. Voisin nuita toisiakin vaihtoehtoja katsella ☺
Mulla tää flo nyt myös :) käytin myös kuukautisten kirjaamiseen. Ei huono tuokaan 🙏

Menin nukkumaan puoli 11, eli suunnilleen normaaliin aikaan mulle tai no ehkä vähän aikaisemmin kun normaalisti alan nukkumaan 11-12 aikaan yöllä. 😅 Heräsin kahdelta tosin jo, josta lähtien ollut hereillä. 😖 Eikä yhtään tunnu että unta enään saisi näin yli 2 ja puoli tuntia valvotun ajan jälkeen...

Menin nukkumaan puoli 11, eli suunnilleen normaaliin aikaan mulle tai no ehkä vähän aikaisemmin kun normaalisti alan nukkumaan 11-12 aikaan yöllä. 😅 Heräsin kahdelta tosin jo, josta lähtien ollut hereillä. 😖 Eikä yhtään tunnu että unta enään saisi näin yli 2 ja puoli tuntia valvotun ajan jälkeen...
Hitto tuttua... :( olin niin väsynyt eilen et nukahtelin sohvalle ja menin nukkumaan jo ysiä ennen. Heräsin yhdeltä ja valvoin ja nousin sit neljältä 🙄 onneksi ees aamuvuoro.

Oon itse kertonut mun vanhemmille, he tiesivät että yritellään niin halusin heti jakaa ilouutisen 🥰 miehen vanhemmat ei vielä tiedä jos eivät eilen arvanneet kun join isänpäiväkahvituksilla teetä mitä en ikinä tee 😂😂 pakko kertoa ennen joulua kyllä ettei tuu kiusallisia hetkiä kun tuputetaan joulupöydässä viiniä jne 🤭 ajattelin odottaa varhaisultraan saakka.
Mietin jos ostan sen meille tulee vauva kyltin ja paketoin sen pakettiin ja annan 😍🤗
Muutamat ystävät tietävät mutta rakenneultran jälkeen ajattelin vasta kertoa muille 🙏

Oon itse kertonut mun vanhemmille, he tiesivät että yritellään niin halusin heti jakaa ilouutisen 🥰 miehen vanhemmat ei vielä tiedä jos eivät eilen arvanneet kun join isänpäiväkahvituksilla teetä mitä en ikinä tee 😂😂 pakko kertoa ennen joulua kyllä ettei tuu kiusallisia hetkiä kun tuputetaan joulupöydässä viiniä jne 🤭 ajattelin odottaa varhaisultraan saakka.
Mietin jos ostan sen meille tulee vauva kyltin ja paketoin sen pakettiin ja annan 😍🤗
Muutamat ystävät tietävät mutta rakenneultran jälkeen ajattelin vasta kertoa muille 🙏
Oi, toi meille tulee vauva -paketti olis ihana! Mies ei halua kertoa vielä omalle perheelleen. Tuollainen joululahja olisi kyllä ihana etenkin hänen äidilleen. 😍

Ootteko jo soitelleet neuvolaan ja sopineet ensinkäyntiä?

Itse soitin tänään (vaikka alunperin ajattelin soittavani vasta ens viikolla) mutta onneksi soitin- meidän oman alueen neuvolalla on niin paljon laskettuja aikoja kesälle etten edes mahtunut heidän asiakkaaksi vaan sain siirron viereisen alueen neuvolan asiakkaaksi :No Evil Monkey: onneksi sieltä sain sitten hyvin ajan ja jo heti joulukuun alulle, täytyy varmaan ehkä hieman aikaistaa meidän varhaisultraa et se ny ainakin olis ennen ensikäyntiä.

Takaisin