Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ei mulla ainakaa oo mennyt kauaa ekassa käynnissä kun on jo ennestään lapsia. Pakolliset hoidettu nopeesti ja sit kotiinMä mietin et voiskohan sen ekan neuvolakäynnin tehdä jotenkin kevennettynä, kun kerkesin keväällä edellisessä raskaudessa siinä käydä ennen keskenmenoa. Periaatteessa tilanne on sama, vaikka toki välissä on ollut raskaampi vaihe.
Viimeksi meni 15min ekalla käynnillä.Mä mietin et voiskohan sen ekan neuvolakäynnin tehdä jotenkin kevennettynä, kun kerkesin keväällä edellisessä raskaudessa siinä käydä ennen keskenmenoa. Periaatteessa tilanne on sama, vaikka toki välissä on ollut raskaampi vaihe.
Tää on kyllä mielenkiintosta miten eri käytäntöjä kaikkialla on ja miten homma toimii! Tääl tosiaan sain heti ajan ja oli kyl hyvin aikavaihtoehtojakin. Toki oman työn joustavuus mahdollistaa sen että voin käydä melkein milloin vain tuolla neuvolakäynnillä.Mä olin jo viime viikolla yhteydessä neuvolaan, mutta en saanut vielä aikaa. Tekevät ensin puhelinhaastattelun, jonka aika mulla huomenna. Viime raskaudesta huonot kokemukset neuvolan toiminnasta ajanvarauksen osalta, kun aikoja ei meinannut saada millään ja tuli monta peruutusta – enkä sit ehtinytkään lopulta käydä siellä ennen keskenmenon toteamista. Turha käyntihän se oliskin ollut, mutta ärsytti se säätö, kun sai koko ajan olla sumplimassa työkalenteria uuteen uskoon.

Meillä on kans eka puhelinhaastattelu rv 6 ja sit saa sekä terkkariajan että neuvolalääkäriajan. Niissäkin on vaihtoehtoja, mutta toisaalta tää maakunta ei kuulu niihin, joissa syntyvyys olisi korkeampaa kuin kuolleisuus.Mä olin jo viime viikolla yhteydessä neuvolaan, mutta en saanut vielä aikaa. Tekevät ensin puhelinhaastattelun, jonka aika mulla huomenna. Viime raskaudesta huonot kokemukset neuvolan toiminnasta ajanvarauksen osalta, kun aikoja ei meinannut saada millään ja tuli monta peruutusta – enkä sit ehtinytkään lopulta käydä siellä ennen keskenmenon toteamista. Turha käyntihän se oliskin ollut, mutta ärsytti se säätö, kun sai koko ajan olla sumplimassa työkalenteria uuteen uskoon.
Joo sama, ainoastaan nyt lapsen saanut lapsettomuudesta kärsinyt ystävä tietää. Ei onneksi mitään jatkuvaa viestittelyä, koska heidän laps on sen verran tuore, että saa keskittyä siihen.Tosta kertomisesta: Mä en oo kertonut muille kuin yhdelle hyvälle lapsettomuudesta kärsivälle ystävälle, koska ollaan oltu hoidoissa samoihin aikoihin ja paljon puhuttu aiheesta. Hän olisi loukkaantunut, jos en kertoisi asiaa.. mutta muuten kovasti sellainen olo, että en haluaisi kertoa kellekään (jos olisin saanut "valita" en olisi kertonut ystävällekään vielä)haluaisin pitää tän varjeltuna salaisuutena syntymään saakka jos saisin valita. Meidän historiikin takia alkaisi vaan hössötys ja kauhistelu, enkä halua yhtään "väärää" energiaa nyt tähän hommaan
omat pelot riittää, en tarvii muiden pelkoja kannettavaksi tai jaksa kuunnella "nyt varmasti kaikki menee hyvin, tsemppiä", kun ei kukaan voi luvata mitään..
No, varmaan NT-ultran aikoihin tulee kerrottua ainakin osalle perheelle, jotta jouluna ei tarvii liikaa piilotella.. tekee kyllä silloinkin mieli pitää matalaa profiilia![]()
Jep, ja siis ärsyttävintä se on just tällein alkuvaiheessa kun ei oikein viitsi kertoa, että miksi pitäis jotain tapaamista siirtääTää on kyllä mielenkiintosta miten eri käytäntöjä kaikkialla on ja miten homma toimii! Tääl tosiaan sain heti ajan ja oli kyl hyvin aikavaihtoehtojakin. Toki oman työn joustavuus mahdollistaa sen että voin käydä melkein milloin vain tuolla neuvolakäynnillä.
Mutta ymmärrän ton ärsytyksen koska just toi työkalenterin ja muunkin elämän sovittaminen sit peruttujen aikojen takia kuulostaa just turhalta säätämiseltä. Toivotaan et nyt säästyisit niiltä ja olis sujuvampaa toimintaa![]()
Tää tapaamisten siirto on paha. Mulla tuli inseminaatio silleen että piti siirrellä palavereita ja sit vielä olivat myöhässä aikataulusta. Siinäpä keksit selityksiä.Jep, ja siis ärsyttävintä se on just tällein alkuvaiheessa kun ei oikein viitsi kertoa, että miksi pitäis jotain tapaamista siirtääNo joo, tämä on pientä, onneksi Suomessa on hieno neuvolajärjestelmä olemassa. Varmasti toi aikojen vähäisyys tuntuu eniten alan työntekijöiden nahoissa kiireenä ja ylityöllistymisenä.
En usko, vaikka onkin kiinnostava ajatus! Varsinkin kun en usko että tulee enempää lapsia kuin yksi niin tuntuis vähän turhalta materialta. Mut tulee varmaan selviteltyä josko joku kaveri tollaisen olisi itselleen ostanut ja saisi lainaan!Aiotteko muuten hankkia kotidopplereita? Sen hankinta käynyt mielessä pari kertaa..
Mulla on doppleri tallessa vielä ja aion käyttää sitäEilen vihdoin sain varattua varhaisultraan ajan, se on pari viikkoa aiemmin, mitä sitten eka neuvolakäynti. En päässyt kunnallisella puolella varhaisultraan, mutta onneksi täällä on yksityisiä lääkäriasemia.
Ei millään malttaisi odottaa ultraan pääsyä, siihenkin vielä pari viikkoa.
Aiotteko muuten hankkia kotidopplereita? Sen hankinta käynyt mielessä pari kertaa..
Oon kattonu noita dopplereita joskus, jos hyvin menee tällä kertaa voi olla että hankin.Eilen vihdoin sain varattua varhaisultraan ajan, se on pari viikkoa aiemmin, mitä sitten eka neuvolakäynti. En päässyt kunnallisella puolella varhaisultraan, mutta onneksi täällä on yksityisiä lääkäriasemia.
Aiotteko muuten hankkia kotidopplereita? Sen hankinta käynyt mielessä pari kertaa..
Mä sain kälyltä dopplerin, mutta en hirveästi käyttänyt. Pari kertaa sain pidemmällä raskaudessa kyllä sykkeen kuuluviin.Eilen vihdoin sain varattua varhaisultraan ajan, se on pari viikkoa aiemmin, mitä sitten eka neuvolakäynti. En päässyt kunnallisella puolella varhaisultraan, mutta onneksi täällä on yksityisiä lääkäriasemia.
Just sovin ajan kans ja sain heti joulukuun alkuun!Ootteko jo soitelleet neuvolaan ja sopineet ensinkäyntiä?
Itse soitin tänään (vaikka alunperin ajattelin soittavani vasta ens viikolla) mutta onneksi soitin- meidän oman alueen neuvolalla on niin paljon laskettuja aikoja kesälle etten edes mahtunut heidän asiakkaaksi vaan sain siirron viereisen alueen neuvolan asiakkaaksionneksi sieltä sain sitten hyvin ajan ja jo heti joulukuun alulle, täytyy varmaan ehkä hieman aikaistaa meidän varhaisultraa et se ny ainakin olis ennen ensikäyntiä.