Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kali Voi mikä eniten on pelottanut jos on mieleen juolahtanut?
Toivottavasti menisi nuo flunssa oireetkin jo pois.👌🏻
No eniten pelottaa miten tämä raskaus sujuu ja eniten että meneekö loppuun asti. 😖 1 keskemeno ja 3 kemiallista ennen tätä tänä vuonna ollut..

Odotan nyt että mies heräilee että voin hänelle (toivottavasti) viimeisen testin näyttää tälle kertaa. 🤣

Juu 30 viestiä pitää olla ennenkö sinne pääsee 🤗 kopioi se lista ja lisää oikeaan kohtaan omat tietosi 🤗

No eniten pelottaa miten tämä raskaus sujuu ja eniten että meneekö loppuun asti. 😖 1 keskemeno ja 3 kemiallista ennen tätä tänä vuonna ollut..

Odotan nyt että mies heräilee että voin hänelle (toivottavasti) viimeisen testin näyttää tälle kert
Saako kysyä mitä tarkoittaa kolme kemiallista? Ehkä hoksasin mutta haluan varmistaa☺️

Onko sulla mitkä viikot menossa? Tuo on kova kun on iso toive ja noin kova aloitus sille. 🩷
Toivotaan että pääset maaliin asti🥰 Raskaus oireet kyllä kestää, kun lopputulos on toivottu.

Mullakin oli vti heti raskauden ihan alkuviikoilla, mutta sain kuurin digiklinikan kautta koska oon kärsinyt usein aiemminkin ja tunnistin oireet varmaksi niin saman päivän aikana sain kuurin, ilman mitään että tarvi pissailla purkkiin. Parani onneksi heti kuurilla sitten eikä pahentunut. Jos teillä on käytössä digiklinikka ja sulle tuttu vitsaus niin sieltäkin varmaan uskaltaa kysellä☺️
Sama kokemus mullakin näissä. Mulla on kans yleensä sen verran ärhäkkä, et pakko saada apua heti. 😅

Saako kysyä mitä tarkoittaa kolme kemiallista? Ehkä hoksasin mutta haluan varmistaa☺️

Onko sulla mitkä viikot menossa? Tuo on kova kun on iso toive ja noin kova aloitus sille. 🩷
Toivotaan että pääset maaliin asti🥰 Raskaus oireet kyllä kestää, kun lopputulos on toivottu.
SIis kemiallinen on raskaus joka päättyy ennen 6+0 viikkoja. Yksi keskenmeno joka oli, niin oli juuri 6+0 joten se laskettiin jo keskenmenoksi, mulle sanottiin jos olisi päättynyt päivääkin aiemmin olisi laskettu kemialliseksi.

Ja mulla nyt 5+2 menossa. ☺️

SIis kemiallinen on raskaus joka päättyy ennen 6+0 viikkoja. Yksi keskenmeno joka oli, niin oli juuri 6+0 joten se laskettiin jo keskenmenoksi, mulle sanottiin jos olisi päättynyt päivääkin aiemmin olisi laskettu kemialliseksi.

Ja mulla nyt 5+2 menossa. ☺️
Mielenkiinnosta, huomasitko eroa noissa aiemmissa nyt tähän raskauteen? Testejä tehdessä, oireissa tms? 🤔

Mielenkiinnosta, huomasitko eroa noissa aiemmissa nyt tähän raskauteen? Testejä tehdessä, oireissa tms? 🤔
No niissä kemiallisissa viivat lähti nopeasti haalistumaan ennen kuin vuoto edes alkoi. Kahdessa ekassa kemiallisessa en testaillut usein kun sain haalean toisen viivan. Tai no tokassa tein muutamaa päivää tauon jälkeen myöhemmin testin johon odotin vahvempaa viivaa kun kuukautisetkin jo myöhässä. Mutta ei ollutkaan kuin haaleampi viiva kuin aluksi mitä monta päivää aiemmin sain. Kolmannessa kun viivat ei lähteneet vahvistumaan niin osasin jo odottaa että vuoto alkaa pian.

Keskenmenossa tosin testasin vain kahtena päivänä kun kuukautiset jo myöhässä 3 tai 4 päivää. Eka kerta niin en tullut edes keskenmenoa ajatelleeksi. 😔 No mitähän siinä meni vähän reilu 10 päivää kesti raskautta kun vuoto alkoi. Tosin siinä testi näytti ne testit mitä parina päivänä tein aika haaleaa toista viivaa ja clearbluen viikkodigikin 1-2 verraten tähän raskauteen jolloin päivää ennen kuin kuukautiset myöhässä tulos oli jo 2-3.

Oireita ainakin keskenmenossa muistan että oli samanlainen flunssa ja lisänä rinnat kipeät. Tosin nyt ei ole rinnat olleet vieläkään kipeät, joka sinänsä vähän huvittavaa. 🤣

No niissä kemiallisissa viivat lähti nopeasti haalistumaan ennen kuin vuoto edes alkoi. Kahdessa ekassa kemiallisessa en testaillut usein kun sain haalean toisen viivan. Tai no tokassa tein muutamaa päivää tauon jälkeen myöhemmin testin johon odotin vahvempaa viivaa kun kuukautisetkin jo myöhässä. Mutta ei ollutkaan kuin haaleampi viiva kuin aluksi mitä monta päivää aiemmin sain. Kolmannessa kun viivat ei lähteneet vahvistumaan niin osasin jo odottaa että vuoto alkaa pian.

Keskenmenossa tosin testasin vain kahtena päivänä kun kuukautiset jo myöhässä 3 tai 4 päivää. Eka kerta niin en tullut edes keskenmenoa ajatelleeksi. 😔 No mitähän siinä meni vähän reilu 10 päivää kesti raskautta kun vuoto alkoi. Tosin siinä testi näytti ne testit mitä parina päivänä tein aika haaleaa toista viivaa ja clearbluen viikkodigikin 1-2 verraten tähän raskauteen jolloin päivää ennen kuin kuukautiset myöhässä tulos oli jo 2-3.

Oireita ainakin keskenmenossa muistan että oli samanlainen flunssa ja lisänä rinnat kipeät. Tosin nyt ei ole rinnat olleet vieläkään kipeät, joka sinänsä vähän huvittavaa. 🤣
Flunssaiset oireet ja kipeät rinnat on raskauden oireita usein myös, mulla kuulunut monesti raskauksiin. Kiitos kun jaoit miten sulla tuo on mennyt!

Mikähän olisi paras raskaus appi? 😊 tekoäly suositteli Oviaa ja pregnancy+ 🤔
Mä tykkään Oviasta, kun siinä voi katsoa helposti millä viikolla minäkin päivänä tulee olemaan 😊 helpottaa kaikkia ultrien suunnitteluja, matkojen miettimistä yms, mutta itse äppi on tosi amerikkalainen, siellä siis enemmän heidän suosituksiaan raskaudelle.

Mulla kans preglife ja preggers, joista molemmista tykkään 😊

Mulla on Flo vaikka en tiedä onko se niin hyvä. Käytin sitä kuukautisten kirjaamiseen ym nii se on jäänyt käyttöön. Sitten on toi Preglife. Voisin nuita toisiakin vaihtoehtoja katsella ☺

Mulla myös preglife! Ja sieltäkin saa kätevästi katottua niit viikkoja just sielt työkaluista missä erikseen kalenteri, aattelin just sitä hyödyntää vu:n varauksessa ettei tartte ite sit laskeskella minä päivänä on mitkäki viikot

Mulla on preglife koska sillä sai ilmaista tavaraa jos otti ilmaisen if:in vakuutuksen raskausajalle, mutta pidän sen koska vaikuttaa ihan hyvältä. 😆 Ja pregnancy+ josta en hirveästi kyllä tykkää, mutta pidän sen koska sinne sai laittaa nimen jo vauvalle ja laitoin sinne työnimen alien. Joka naurattaa joka kerta kun avaan sen sovelluksen. 😂

Mulla on preglife koska sillä sai ilmaista tavaraa jos otti ilmaisen if:in vakuutuksen raskausajalle, mutta pidän sen koska vaikuttaa ihan hyvältä. 😆 Ja pregnancy+ josta en hirveästi kyllä tykkää, mutta pidän sen koska sinne sai laittaa nimen jo vauvalle ja laitoin sinne työnimen alien. Joka naurattaa joka kerta kun avaan sen sovelluksen. 😂
Onko se vakuutus juttu ihan validi? En vielä uskaltanut ottaa sitä😅

Millä viikolla olette ajatelleet kertoa läheisille raskaudesta ja ystäville? Ja mihin ajalle se sijoittuu?

Me kerrotaan perheelle jouluna, jonkin kivan yllärin muodossa, mietin vaan sitä, että myös lapsille tulee tieto siinä vai pitäisikö heille kertoa hieman aikaisemmin, ne on vaan sen ikäiset että salaisuus ei välttämättä säily. Oonkin parille läheiselle ystävälle kertonut jo. Koen jotenkin että tähän kolmanteen kierrokseen tarvii tukea🫢

@Marjukkainen ihana idea tuo jouluna kertominen! 🥹

Jos tässä kaikki menee hyvin niin meillä menee nt-ultra tammikuulle joten todennäköisesti vasta sen jälkeen kerrotaan kun on sopiva ajankohta perheille. Muutamille ystäville varmasti ennen tätä kerrotaan kun tietävät muutenkin jo yrittämisestäkin.

Takaisin