Tää rooibos tee asia tuli kyllä nyt uutena mulle. Viime raskaudessa join sitä ystäväni kanssa, joka oli myös raskaana, meillä oli aina kupilliset kädessä kun nähtiin, eikä kumpikaan ollut tietoisia tästä suosituksesta.
Jotenka googlettelin menemään. Tulin siihen lopputulokseen, että nämä kaupalliset rooibokset eivät sisällä suuria määriä haitalliseksi luokiteltuja yrttejä, joita siis pitäisi oikeasti "vetää" suuri määrä, jotta sen ns.lääkinnällinen tai haitallinen vaikutus tulisi esiin. Joten juon kupillisen silloin tällöin

Aamuisin juon 4dl Earl Greytä. Kahvia en juo, en pidä sen mausta.
Sen verran kuitenkin ajattelin, että jos löytäisin luomuversion näistä molemmista joita juon, niin jäisi se mahdollinen torjunta-aine jäämä pois. Siihen käsitykseen tulin, että esim. Inkivääriteen haitallisuus perustuu just noihin muihin aineisiin, kuin varsinaisesti inkivääriin.
Mutta jos meillä on täällä asiantuntija linjoilla niin saa oikaista puheitani ja valistaa minua. Enkä tarkoittanut tätä kirjoittaa sillä mielellä, että juokaamme kaikki vain rooibosta, vaan siis jokainen tekee omat valintansa ja minä ainakin kunnioitan niitä