Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on käytössä folaatti, omega-3, multi B-vitamiini, 50 µg D-vitamiini ja maitohappobakteeri. Otan siis kaikki erikseen. :Smiling Face With Smiling Eyes: Rautaa sitten myös illalla C-vitamiinin kanssa ja yritän pitää ruokavalion mahdollisimman monipuolisena vielä kun ruoka toistaiseksi maistuu hyvin! :Grinning Face:

Mä oon lämpöjä seurannut Fertility Friendin avulla, se antaa oviksen perusteella LA:ks 3.6., sillä mennään kunnes tulee muuta tietoa🙈 Kuukautisten perustella olisi kai pari päivää myöhemmin.

Vitamiineista, syön kans Mama-vitskuu ja magnesiumia. Rautaa oon miettiny kun ferrit oli joskus aika alhaalla, mutta ne taidetaan mitata jossain neuvolassa vai oonko väärässä?

Mä oon kertonu muutamalle läheisimmälle ystävälle heti kun plussasin, ois jotenkin hassua olla sanomatta mitään. Mun ja miehen perheitä nähdään harvakseltaan, niin heille kertomista vähän vielä siirretään, jouluna ehkäpä sitten.

Eniten mua jännittää melkein töissä kertominen! Tiiän kyllä että se otetaan hyvin vastaan, oon tällä hetkellä ainoo lapseton meidän työporukassa. Millon te meinasitte töissä kertoa ja mitä ajatuksia se herättää?

Toivon et saan mahan piilotettua vielä vuodenvaihteen yli, että kerron vasta sitten😅

Kaikki neuvolat ei mittaa ferritiiniä, vaan seuraavat pelkästään Hb, mikä on aika köyhä mittari rautavarastoille. Vauva tulee kuluttamaan rautavarastot loppuun ja mitä enemmän siellä on tavaraa, sen parempi. Ehkä jää myös äidillekin jotain. 😊 Tässä vaiheessa on siis loistava hetki viimeistään aloittaa rauta, kun viimeisellä kolmanneksella alkaa kovin kato käymään. Mulla siis ferrit on yli 100 ja silti syön rautaa joka päivä ja todennäköisesti loppuraskaudessa tuplaan tai triplaan määrän. Nyt menee 100 mg kerralla.

Meillä töissä tää tulee olemaan iso asia, koska ite en oo koskaan kertonut haluavani lapsia ja kukaan ei varmaan tän ikäisestä enää uskoisi. 😂 Kovasti asia siis mietityttää itseäkin. Yritän venyttää asiaa mahdollisimman pitkälle ja ekana kertoa pomolle, ettei kuule kautta rantain mitään.

Mä laitoin just töissä viestiä hr:ään, kun ohjeiden mukaan neuvolakäynnit ois työaikaa mutta vähä ristiriitaista infoa oli etätyön osalta asiasta. Ehkä mä esihenkilölle kerron aika piankin jos oloissa on muutosta, on joku syy siihen jos ei homma etene odotetulla tavalla. Aloitin just syyskuun alussa uudessa tehtävässä ja perehtyminen on siihen käynnissä.

Eilen tajusin tehneeni amatöörivirheen kun olen juonut yrttiteetä, aattelin että kyllä Pukkaan voi luottaa mut siinä onkin vähän ginsengiä! Pitää ettiä joku toinen iltajuoma kyllä. Tää aamu menee ilman kahvia, katotaan kuin selviän päivästä 😄

Yllättävän hyvin ite oon oppinut elämään pääasiassa kofeiinittoman kahvin kanssa. 😊 Satunnaisesti väsyttänyt päivisin, mutta se toki kuuluu raskauteenkin. Aamuisin sekoitan normikahvia ja kofeiinitonta 50/50, muutoin sitten ilman kofeiinia. Joskus yksi kuppi mustaa teetä illansuussa. 😊 Saahan tässä jonkin verran totutella uusiin asioihin ja vältellä tiettyjä juttuja, mitä normisti vetää surutta. 😅

Mulla kahvi ei "onneksi" piristä eli juon sitä vain maun vuoksi. Ajattelin just mixata kofeiinitonta päivän toiseen kupilliseen niin voin ottaa vähän isomman kupin. 😆

Ja joo meillä neuvolassa ainakin mitataan vain hb. En sitten tiedä jos olisi tosi alhainen että mitä sitten. 🤔

Töissä saatan kertoa jo lokakuussa, tai viimeistään marraskuussa.
Ihan vaan koska jos tai kun oon kohta tosi huonovointinen niin teen sitten pääosin etänä, siitä infoksi esimiehelle kerron. Ja toinen kun mulla alkaa marraskuussa perehdytys uuteen tehtävään, niin varoituksena vaan, että ehdin tekemään sitä sitten vaan sinne loppukevääseen tms miten nyt jäänkään sitten pois.
Katsotaan kuitenkin fiiliksen mukaan ☺️

Huh aika tuhti setti oli kun työpäivän jälkeen raapasin 1700 sanan esseen kasaan. Tuli kyllä aika surkea mutta opetellaan tässä samalla armollisuutta ja perfektionismista pois 😂 miltei sorruin pyytämään työlle lisäaikaa mut onneksi tein, se olis kuitenkin huomenna ollut edessä.

Tää raskaus kyllä maadoittaa kivasti ❤️ täytyy keskittyä olennaiseen ja elää hetkessä. Toivottavasti sielläkin on ollut kiva maanantai!

Huh aika tuhti setti oli kun työpäivän jälkeen raapasin 1700 sanan esseen kasaan. Tuli kyllä aika surkea mutta opetellaan tässä samalla armollisuutta ja perfektionismista pois 😂 miltei sorruin pyytämään työlle lisäaikaa mut onneksi tein, se olis kuitenkin huomenna ollut edessä.

Tää raskaus kyllä maadoittaa kivasti ❤️ täytyy keskittyä olennaiseen ja elää hetkessä. Toivottavasti sielläkin on ollut kiva maanantai!
Aikamoista kyllä, että oot jaksanut vielä tuollaisenkin vääntää työpäivän päälle! 👌 Vois itellä kyllä olla aika nihkeää, kun meinaa tän väsymyksen kanssa olla vähän motivaatio-ongelmia. 😂 Toki kun vaan ottaa itteään niskasta kiinni, niin yleensä alkaa tapahtua.

Laitoin kuvan plussa ketjuun jo sittenkin mutta en ole varma vielä kuulunko tänne koska kaiken kokemani jälkeen ei yhtään luottavainen olo. 🫤 Tuntuu että vääriä positiivisia tai kemiallinen taas. Sori et ekat mun viestit (toivottavasti ei vikat) näin masentavia täällä. 😫

Pelkään niin että ei ole totta tai jotain menee pieleen. Taustalla keskenmeno ja kaksi kemiallista tapahtuneet kaikki tänä vuonna sekä muutaman eri merkin testillä tullut luultavemmin vääriä positiivisia. 😭

@Kali ymmärrän hyvin ettei luottoa löydy. Täällä sormet ja varpaat ristissä että nyt ei olis väärä hälytys ❤️

Laitoin kuvan plussa ketjuun jo sittenkin mutta en ole varma vielä kuulunko tänne koska kaiken kokemani jälkeen ei yhtään luottavainen olo. 🫤 Tuntuu että vääriä positiivisia tai kemiallinen taas. Sori et ekat mun viestit (toivottavasti ei vikat) näin masentavia täällä. 😫

Pelkään niin että ei ole totta tai jotain menee pieleen. Taustalla keskenmeno ja kaksi kemiallista tapahtuneet kaikki tänä vuonna sekä muutaman eri merkin testillä tullut luultavemmin vääriä positiivisia. 😭
Toivottavasti tämä nyt nappaisi! ❤️ Ymmärrän pelon ja huolen hyvin. Mulla kanssa km taustalla ja nyt melkein oireeton raskaus, niin kyllä itseäkin mietityttää, mutta tätä se on varmaan aina. Luotetaan yhdessä, että nämä onnistuvat! ❤️

Saatoin napata tänään meidän kaupungin perhetalon tuo-vie-hyllystä muutaman minivaatteen🤭. Oli niin söpöjä, en voinu vastustaa. 😂

Mä ostin melkein kirjakaupasta sellasen odotuskirjan 😂 mut sen sijasta otinkin muistikirjan mihin saa itse tehdä silleen leikekirjatyylisesti ❤️ jos vaikka meneekin mönkään niin voi kirjoitella ajatuksia jokatapauksessa

Mä täällä yritän olla positiivinen ja uskoa tämän raskauden mahdollisuuksiin. 🤞 Joten jos lähden yht. äkkiä kun vuoto alkaakin niin ei voi mitään kun kumminkin aika selkeitä positiivisia saanut että joku julma vitsi universumilta tai jotain jos kuukautiset alkaakin. 😭

Tänään varasin ekan neuvolan. Joko joku muu on varaillut?😊 Ja siinä yhteydessä laskettu laitettiin 2.6. niinkuin vähän epäilinkin. No ero on onneksi vain muutaman päivän, joten olkoon noin. Tuolla menen jatkossa kunnes toisin käsketään. Eli sen myötä onkin jo rv 5+1🫢
Lisäyksenä: varhaisultraa vielä pallottelen mielessä. Esikoisen kanssa en käynyt ja kakkosen kanssa lopulta varasin kun oli niin vähäoireinen raskaus eli oli välillä vaikea uskoa että joku siellä mahassa majailee. Eli en tiedä vielä mitä teen.. mites muut?😅Joku taisikin olla jo varannut ultran.

Tänään varasin ekan neuvolan. Joko joku muu on varaillut?😊 Ja siinä yhteydessä laskettu laitettiin 2.6. niinkuin vähän epäilinkin. No ero on onneksi vain muutaman päivän, joten olkoon noin. Tuolla menen jatkossa kunnes toisin käsketään. Eli sen myötä onkin jo rv 5+1🫢
Mä en ole uskaltanut koska todella epävarmaa vielä. Soitin kyllä äitiysneuvolaan eilen muusta syystä, kysyäkseni pääsenkö hcg mittaukseen mutta en päässyt koska sanoi että testaa uudestaan kun kuukautiset myöhässä. Olisi varmaan pitänyt valehdella ja sanoa että joo joo on myöhässä pari päivää.... 😓

Mä en ole uskaltanut koska todella epävarmaa vielä. Soitin kyllä äitiysneuvolaan eilen muusta syystä, kysyäkseni pääsenkö hcg mittaukseen mutta en päässyt koska sanoi että testaa uudestaan kun kuukautiset myöhässä. Olisi varmaan pitänyt valehdella ja sanoa että joo joo on myöhässä pari päivää.... 😓
Toivotaan että saat pian selvyyden ja toivon tietysti että se selvyys on iloinen. Mulla on niin vähän kokemusta varhaisesta testaamisesta etten oikein edes tiedä miltä testien pitäisi tuossa vaiheessa näyttää. Kerran testasin varhain enkä ollut raskaan ja oli ihan valkoinen. Muuten oon aina testannut noilla epäherkillä ja vasta joskus dpo 14->
Onneksi ei ole toivottavasti enää montaa päivää piinailua sulla jäljellä😬

Toivotaan että saat pian selvyyden ja toivon tietysti että se selvyys on iloinen. Mulla on niin vähän kokemusta varhaisesta testaamisesta etten oikein edes tiedä miltä testien pitäisi tuossa vaiheessa näyttää. Kerran testasin varhain enkä ollut raskaan ja oli ihan valkoinen. Muuten oon aina testannut noilla epäherkillä ja vasta joskus dpo 14->
Onneksi ei ole toivottavasti enää montaa päivää piinailua sulla jäljellä😬
No juu en itsekkään ole varma koska kolmessa raskaudessa vasta myöhemmin näyttäneet plussaa ainakin selkeästi. Tosin ei varmaan paras vertailukohta koska kesken meni kaikki kolme. 🫣 Ekalla sain plussan vasta kun kuukautiset monta päivää myöhässä vaikka testasinkin heti sinä päivänä kun niiden olisi pitänyt alkaa. Nega silloin... Ja kahdessa muussa jotain dpo13-14 luokkaa kunnes sain varmuuden. Tosin toisessa dpo14 kun sain positiivisen niin se meni nopeiten kesken. 😖 Ja viimeisimmässä esim nuo clearblue digit näytti raskaana tuloksen vasta jotain dpo14 aiemmin ei mitään niillä.

Niin ehkä mulla hitaasti nouseva hcg tai jotain...

Takaisin