Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No voin päivittää tännekkin ettei meille kesäkuista tule. Meni 100% varmasti kesken raskaus eli kemiallinen tänne tuli kolmannen kerran joten neljä raskautta kesken mennyt kaiken kaikkiaan 8 kuukauden sisällä. Alkoi aamulla 8 aikaan vaaleanpunainen vuoto joka ei vielä ole yltynyt pahaksi vielä siis vaaleanpunaista mutta selkeästi kuukautissuoja punainen. 💔

Miehen kanssa puhuttiin pitkään ja päätettiin jatkaa yrittämistä.

Mutta toivotan parempaa onnea muille! ❤️ Ja poistun täältä. 🫡
Oon tosi pahoillani, tuo yrittäminen ja jatkuva pettyminen on tosi raskasta. 💔 Toivon teille kovasti onnea ja tsemppiä jatkoon. Varmasti teillekin vielä pikkuinen siunaantuu. ❤️

Tää rooibos tee asia tuli kyllä nyt uutena mulle. Viime raskaudessa join sitä ystäväni kanssa, joka oli myös raskaana, meillä oli aina kupilliset kädessä kun nähtiin, eikä kumpikaan ollut tietoisia tästä suosituksesta.

Jotenka googlettelin menemään. Tulin siihen lopputulokseen, että nämä kaupalliset rooibokset eivät sisällä suuria määriä haitalliseksi luokiteltuja yrttejä, joita siis pitäisi oikeasti "vetää" suuri määrä, jotta sen ns.lääkinnällinen tai haitallinen vaikutus tulisi esiin. Joten juon kupillisen silloin tällöin 😊
Aamuisin juon 4dl Earl Greytä. Kahvia en juo, en pidä sen mausta.
Sen verran kuitenkin ajattelin, että jos löytäisin luomuversion näistä molemmista joita juon, niin jäisi se mahdollinen torjunta-aine jäämä pois. Siihen käsitykseen tulin, että esim. Inkivääriteen haitallisuus perustuu just noihin muihin aineisiin, kuin varsinaisesti inkivääriin.

Mutta jos meillä on täällä asiantuntija linjoilla niin saa oikaista puheitani ja valistaa minua. Enkä tarkoittanut tätä kirjoittaa sillä mielellä, että juokaamme kaikki vain rooibosta, vaan siis jokainen tekee omat valintansa ja minä ainakin kunnioitan niitä 🤗

Tää rooibos tee asia tuli kyllä nyt uutena mulle. Viime raskaudessa join sitä ystäväni kanssa, joka oli myös raskaana, meillä oli aina kupilliset kädessä kun nähtiin, eikä kumpikaan ollut tietoisia tästä suosituksesta.

Jotenka googlettelin menemään. Tulin siihen lopputulokseen, että nämä kaupalliset rooibokset eivät sisällä suuria määriä haitalliseksi luokiteltuja yrttejä, joita siis pitäisi oikeasti "vetää" suuri määrä, jotta sen ns.lääkinnällinen tai haitallinen vaikutus tulisi esiin. Joten juon kupillisen silloin tällöin 😊
Aamuisin juon 4dl Earl Greytä. Kahvia en juo, en pidä sen mausta.
Sen verran kuitenkin ajattelin, että jos löytäisin luomuversion näistä molemmista joita juon, niin jäisi se mahdollinen torjunta-aine jäämä pois. Siihen käsitykseen tulin, että esim. Inkivääriteen haitallisuus perustuu just noihin muihin aineisiin, kuin varsinaisesti inkivääriin.

Mutta jos meillä on täällä asiantuntija linjoilla niin saa oikaista puheitani ja valistaa minua. Enkä tarkoittanut tätä kirjoittaa sillä mielellä, että juokaamme kaikki vain rooibosta, vaan siis jokainen tekee omat valintansa ja minä ainakin kunnioitan niitä 🤗
Suosituksethan on ihan äärimmilleen vedetyt ainakin Suomessa. 😅 Välillä tuntuu, että pyhällä hengelläkö sitä pitää elää. Mäkään en usko, että jollakin teellä tai vastaavalla on massiivista väliä. Sitä tuskin kuitenkaan litratolkulla tulee hörpittyä päivässä.

Suosituksethan on ihan äärimmilleen vedetyt ainakin Suomessa. 😅 Välillä tuntuu, että pyhällä hengelläkö sitä pitää elää. Mäkään en usko, että jollakin teellä tai vastaavalla on massiivista väliä. Sitä tuskin kuitenkaan litratolkulla tulee hörpittyä päivässä.
Joo on varmuuden vuoksi vedetty suositukset aika äärimmilleen 😅 välillä tuntuu, että ois parempi ku ei lukis niitä, kun käy vaan ahdistamaan.
Viimeksi välttelin lähinnä raakaa kalaa ja muuten söin pizzani rucolalla ja leipäni siemenillä. Kunhan ei överiä mistään niin maalaisjärjellä pärjännee hyvin 👍

Ja siis mustaherukkamehuhan on lämpimänä ihanaa hörpittävää, google sanoi että se on jopa suositeltavaa, niin sitä kyllä ostan tulevaa talvea varten 🫖

Mä mietin että miten ihmeessä saan tämän pidettyä salassa tuolta esiteiniltä marraskuun loppuun asti 🙈 vatsa turvottelee nyt jo ihan sairaana ja rinnat kasvanut yhden kuppikoon ja varmasti reilusti aikaistunut nukkumaanmenokin ihmetyttää. Jos ei muuta niin mä oon niin uppoutunut tähän omaan kuplaani että pelkään että vaan lipsautan kohta vahingossa jotain tai unohdan esille jonkun testin tms 😅

Tää mun tyttö on muutenkin niin tarkkasilmäinen että huomaa kyllä tosi herkästi jos jokin poikkeaa normaalista 😬

Mä uin eilen iltasella hetken aika syvissä vesissä. Pitikin kaivaa vanhat whatsapp keskustelut esiin keväältä 2018, kun sain keskenmenon ennen meidän nuorimman raskautta. Tuolloin mulla alkoi niukahko ruskea vuotelu 6+5. Kävin varhaisultrassa 7+0, mutta alkio vastasi 3 päivää nuorempaa. Meni spontaanisti kesken parin päivän päästä.

Aloin panikoida, että eihän tässä raskaudessa käy samoin.. Tiedän, ihan turhaa murehtia..
Eipä tässä mitään viitettä tällä hetkellä mihinkään keskenmenoon ole, eli kaikki taitaa olla niin hyvin, kuin tällä hetkellä voi odottaa!

Tänään poksahti 5+0. ❤️ Hentoinen yökötys on läsnä, jatkuvaa turvottelun tunnetta alamasulla (ei näy onneksi muille vielä!). Aamukahvi jäi tänään juomatta ekan kerran.

Mä uin eilen iltasella hetken aika syvissä vesissä. Pitikin kaivaa vanhat whatsapp keskustelut esiin keväältä 2018, kun sain keskenmenon ennen meidän nuorimman raskautta. Tuolloin mulla alkoi niukahko ruskea vuotelu 6+5. Kävin varhaisultrassa 7+0, mutta alkio vastasi 3 päivää nuorempaa. Meni spontaanisti kesken parin päivän päästä.

Aloin panikoida, että eihän tässä raskaudessa käy samoin.. Tiedän, ihan turhaa murehtia..
Eipä tässä mitään viitettä tällä hetkellä mihinkään keskenmenoon ole, eli kaikki taitaa olla niin hyvin, kuin tällä hetkellä voi odottaa!

Tänään poksahti 5+0. ❤️ Hentoinen yökötys on läsnä, jatkuvaa turvottelun tunnetta alamasulla (ei näy onneksi muille vielä!). Aamukahvi jäi tänään juomatta ekan kerran.
Mä voin yhtyä hyvin tuohon syvissä vesissä rämpimiseen. Mulla km tapahtui alkuvuodesta aikalailla näihin aikoihin (tänään 5+3) ja jotenkin tuntuu, että nimenomaan tää RV5+ on nyt se pelottavin, vaikka keskenmenohan voi tapahtua milloin vaan eikä sitä voi estää. Et järjellä ymmärtää, että km tapahtuu yleensä aina alkion kromosomivian takia, mutta silti sitä pelkää koko ajan. Sellainen naiivi onnellinen odotus on poissa. Jossakin vaiheessa ehkä vielä voi vaan nauttia matkasta, mutta tää alku on varmasti monelle aika hankalaa aikaa, jos on menetys/menetyksiä taustalla. Tsemppiä sullekin, nautitaan nyt tästä hetkestä ja siitä, ettei mitään merkkejä keskenmenosta ole. Ehkä se kertoo hyviä juttuja! :red-heart:

Minäkin voin samaistua, meillä oli edelliskierrossa kemiallinen.
Juuri tässä 4+ vaiheessa kun viimeksi meni niin tuntuu että jokainen nippailu on minusta huono merkki. Oon myös testaillut kuin mikäkin hullu ja joka aamu käyn saman panikoinnin että onko testi sittenkin haalistunut.

Nyt tämän plussan jälkeen tuntuu ettei meistä kumpikaan uskalla iloita kunnolla. Olisihan tämä mukavampaa semmoisissa iloisen odottavissa tunnelmissa.

Tsemppiä täältäkin ❣️

Viime viikon seesteisyys on tipotiessään 😂 taitaa kuulua tähän viidenteen viikkoon. Kunnon maanantaiketutus kun viikonloppu meni pojan harrastuksissa ja tänään täytyy lähteä työreissulle. Lento ahdistaa eikä voi edes drinkkiä ottaa 😅 olen tosi monesti nähnyt unta lento-onnettomuudesta ja vasta näin taas.

Mut toisaalta kiva päästä yhden yön reissuun, ainakin saa vähän omaa aikaa ☺️

Rentouttavaa viikkoa kaikille 🥰

Minäkin voin samaistua, meillä oli edelliskierrossa kemiallinen.
Juuri tässä 4+ vaiheessa kun viimeksi meni niin tuntuu että jokainen nippailu on minusta huono merkki. Oon myös testaillut kuin mikäkin hullu ja joka aamu käyn saman panikoinnin että onko testi sittenkin haalistunut.

Nyt tämän plussan jälkeen tuntuu ettei meistä kumpikaan uskalla iloita kunnolla. Olisihan tämä mukavampaa semmoisissa iloisen odottavissa tunnelmissa.

Tsemppiä täältäkin ❣️

Mulla on kans vähän semmonen, ettei uskalla ihan vielä iloita. Edellinen meni kesken just 4+jotain. Nyt toki jo muutaman päivän siitä pidemmällä ja testi oli pari päivää sitten mallia leffaviiva. Ja seuraan lämpötiloja Ouralla niin ne on kyllä vahvasti plussalla. Eli kaikki viittaa kyllä siihen, että ois ok, mutta eihän näistä tiedä:Face Without Mouth: Ehkä ens viikon varhaisultra jälkeen taas vähän luottavaisempi, jos silloin kaikki on hyvin.

Ootteko meinaanneet ottaa mahakuvia raskauden edetessä? Aattelin että tänään otettais eka rv 6+0. Kuopuksesta alotin samaan aikaan ja loput aina kuukauden vaihtuessa. Vielä ei siis ole mahaa mutta kiva saada vertailukuva☺️

Ootteko meinaanneet ottaa mahakuvia raskauden edetessä? Aattelin että tänään otettais eka rv 6+0. Kuopuksesta alotin samaan aikaan ja loput aina kuukauden vaihtuessa. Vielä ei siis ole mahaa mutta kiva saada vertailukuva☺️
ois kiva! mut nyt tää turvotus on niin järkky et antais ihan väärän kuvan :D ehkä vois jossain vaiheessa kyllä alottaa. keväällä haluan kyllä käydä jossain kuvauksissa, jos loppuraskaudesta ois kiva masu:pregnant-woman:

Aika hauska idea! 😊 En varmaan itse sen kummemmin ota, kun on tuota röllykkää jo ennestään, niin siitä erota mitään raskausturvotusta vielä seasta. 😂

Joo kyllä mä sitten otan, kun masu on vauvamasu, eli puolenvälin kieppeillä 😌

Turvottaa muakin mut ihan sama. Osa raskautta sekin😆.
Ja mäkin oon miettinyt että haluaisin ehkä tallentaa tällä kertaa vatsan ihan ammattivalokuvaajan kuviin. Todennäkösesti siis ehkä vika raskaus ja aiemmissa oon ihan kotiräpsyillä mennyt.🤔

Mä kanssa mietin, et olis varmaan mukavaa käydä ihan ammattivalokuvaajan pakeilla. 😊 Täytyy miettiä tässä vielä asiaa, onneksi on aikaa! 😁 Mun äiti tosin harrastaa valokuvausta ja sillä on kunnon pelit ja vehkeet, joten ehkä sitäkin voisi hyödyntää tässä kohtaa. 😊

Ehkä otan itse peilinkautta muutaman silloin tällöin.
Samanlaista viikkogalleriaa kuin esikoisesta en varmaan jaksa ottaa, kun tää lähtötilannekin on jo valmiiksi raskausmahan näköinen 😅
Silloin olin pitkään tosi hoikka ja pienimahainen, raskaus näkyi ulkopuolisille vasta reilusti yli puolenvälin. Ja sit mulle jäi siitä 10kg ja kaikki vissiin siihen mahaan...siltä se ainakin tuntuu 🤷‍♀️

Toivon, että tällä kertaa saisin pidettyä vähän parempaa kuntoa yllä, ja syömisen kohtuullisena. Ja minä olin se epäonnekas ketä imetys ei laihduttanut, itseasiassa päinvastoin, siitäkin tuli 7kg vielä lisää, josta vasta viime kesänä pääsin eroon.

Mulla on ollu ”uhkana” täs hetken et pitäs sunnuntaina lähtee työmatkalle Eurooppaan viikoks. Siitä ei kuitenkaa mitää kuulunu niin olin jo asennoitunu siihe et en lähe. Tänään sit esihenkilö kysy et hyppäänkö sunnuntaina koneeseen🫠 Vähä aikaa siin taistelin itteni kanssa, mut aattelin nyt kerranki priorisoida oman hyvinvoinnin. Vaikka just nyt on ihan hyvä olo väsymystä lukuunottamatta, en uskalla ottaa riskiä et ens viikolla on siel iha eri olo. Varsinki ku päivät on 8-20 ja unet jää aina vähiin🫠 plus ois pitäny siirtää varhaisultra viikolla🥺

@Metsäkaiku varmaan ihan viisasta! On aika kurjaa olla ulkomailla ja voida siellä koko ajan huonosti. Tulee äkkiä koti-ikävä.

Itse lähdin viime raskaudessa työmatkalle Australiaan viikolla 8. Pahoinvointi oli pahimmillaan eikä musta ollut siis minkäänlaista hyötyä siellä niiden töiden kannalta. Suostuin lähtemään kun luulin et ei mulle tuu niin kummosta pahoinvointia 🤣 kuinka väärässä olinkaan..

Takaisin