Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään varasin ekan neuvolan. Joko joku muu on varaillut?😊 Ja siinä yhteydessä laskettu laitettiin 2.6. niinkuin vähän epäilinkin. No ero on onneksi vain muutaman päivän, joten olkoon noin. Tuolla menen jatkossa kunnes toisin käsketään. Eli sen myötä onkin jo rv 5+1🫢
Lisäyksenä: varhaisultraa vielä pallottelen mielessä. Esikoisen kanssa en käynyt ja kakkosen kanssa lopulta varasin kun oli niin vähäoireinen raskaus eli oli välillä vaikea uskoa että joku siellä mahassa majailee. Eli en tiedä vielä mitä teen.. mites muut?😅Joku taisikin olla jo varannut ultran.
Mää varasin kans tänään ja hyvä niin, halusin tietylle terveydenhoitajalle ja hälle olis ollu tuohon meidän lähipaikkaan mahdollinen joko 30.10 tai siitä kahden viikon päähän 😅 nuo on aina klo 8 aikoja ja joudutaan tekemään niin että mies tulee perästä kun on laittanut tokaluokkalaisen kouluun 🙂

Varhaisultraa mietin mut sinne pääsis kai viikkoa ennen neuvolaa jokatapauksessa, yritän sinnitellä ilman tässä raskaudessa 😄 esikoisesta käytiin, toisesta ei.

Mulla on tulossa varhaisultra sairaalassa 21.10., koska IVF-alkuinen raskaus. 😊 Silloin RV on jotakin 7+. Tuolla jos sitten kaikki on kunnossa, niin siirryn neuvolan asiakkaaksi. Tässä vaiheessa kyllä tuntuu aika matelevan, kun odottelee vaan selvyyttä siihen, että onko tuolla joku mukana vai ei. 😅 Ei jotenkin osaa luottaa yhtään mihinkään ennen varmistusta km-taustan takia.

Mä varasin kans neuvolan samana päivänä kun plussasin, lokakuun loppupuolella on. Varhaisultrassa käydään varmasti yksityisellä ennen sitä, haluan kans varmuuden🙈 Mies on onneks luvannu maksaa kaiken mitä raskauteen liittyy😅

Pelottava tunne ja ärsyttävä sellainen myös kun heräsin olin varma että olin alkanut vuotamaan. 😭 No onneksi väärä hälytys mutta pelko jäi jos se alkaakin se vuoto. Teen vielä yhden testin ennen kuin lähdetään miehen kanssa reissuun pidennetylle viikonlopulle hotelliin Imatralle. 🩷 Siellä en ajatellut tekeväni testejä ollenkaan. Jos vuoto ei ala niin teen vaikka sitten sunnuntaina kun palaamme kotiin.

Mä aikaistin viikolla alunperin varaamani varhaisultraa. Malttamaton kun olen.. eli mennään 7+0 mikä mulla täyttyy 20.10.
Ollaan kaikissa raskauksissa käyty varhaisultrassa. Esikoisesta ja keskimmäisestä käytiin myöhemmillä viikoilla myös 4D ultrassa. 😊

Kerroin eilen yhdelle ystävälle tästä raskaudesta. Ollaan aiemmin kesällä juteltu siitä, että molemmat meistä vauvakuumeilee. Eli nyt kaks ystävää ja mun sisko tästä tietää. Muut saapi sitten kuulla vasta varhaisultran jälkeen sikäli mikäli kaikki on hyvin 😊

En muista oliko tässä vai jossain toisessa ketjussa puhetta teen juonnista, mutta onko muita teenjuojia täällä? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mitä teetä juotte? Jotain kofeiinitonta olisi kiva kylminä päivinä hörppiä, mutta tosi ristiriitaista tietoa löytyy. Rooibos on joidenkin lähteiden mukaan pannassa ja toisten taas ei, samoin piparminttu- ja inkivääriteet. n

En muista oliko tässä vai jossain toisessa ketjussa puhetta teen juonnista, mutta onko muita teenjuojia täällä? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mitä teetä juotte? Jotain kofeiinitonta olisi kiva kylminä päivinä hörppiä, mutta tosi ristiriitaista tietoa löytyy. Rooibos on joidenkin lähteiden mukaan pannassa ja toisten taas ei, samoin piparminttu- ja inkivääriteet. n
Mustassa teessä taitaa olla vähiten kofeiinia ja sitä saisi juoda päivässä n. 8 dl. Vihreässä ja valkoisessa teessä ilmeisesti kofeiinipitoisuudet ovat korkeammat. Itse pidän ainostaan mustasta teestä, joten valinta on helppo. On olemassa myös kofeiinitonta teetä ja ajattelin seuraavalla kauppareissulla niitä katsella. 😊 Toistaiseksi olen siis yhden kupin juonut päivässä mustaa teetä ja kahvia käytännössä vaan kofeiinittomana.

Mustassa teessä taitaa olla vähiten kofeiinia ja sitä saisi juoda päivässä n. 8 dl. Vihreässä ja valkoisessa teessä ilmeisesti kofeiinipitoisuudet ovat korkeammat. Itse pidän ainostaan mustasta teestä, joten valinta on helppo. On olemassa myös kofeiinitonta teetä ja ajattelin seuraavalla kauppareissulla niitä katsella. 😊 Toistaiseksi olen siis yhden kupin juonut päivässä mustaa teetä ja kahvia käytännössä vaan kofeiinittomana.

Joo niiden kofeiinittomien perään juurikin kyselin, koska monet on ns. yrittiteetä eikä siksi suositeltavia:No Evil Monkey: esim. ilmeisesti juurikin tuo rooibos.

Joo niiden kofeiinittomien perään juurikin kyselin, koska monet on ns. yrittiteetä eikä siksi suositeltavia:No Evil Monkey: esim. ilmeisesti juurikin tuo rooibos.
Joo, yrttiteet ovat banni-listalla. 😅 Itse olen katellut alustavaa kofeiinitonta mustaa teevalikoimaa netistä (mitä nyt löytyisi kivijalkakaupasta) ja ajattelin niillä mennä. 😊 Tuntuisi noita kuitenkin olevan ja toki netistä saa tilattua myös.

Nega täällä testattu joten taisi tämäkin raskaus jäädä mun osin kemialliseksi. 💔 Kuukautisia premom ennustaa tälle päivälle. Toki jos onkin ovulaatio ollut myöhemmin että onkin dpo11 tai jotain sitä luokkaa... Niin voi olla pieni mahdollisuus? Koska testi oli normiherkkyyden apteekin testi. Mutta vähän epäilen. On dpo13 tai sitten dpo11 niin aiemmin näytti jo herkät plussaa niin eiköhän tämä ollut tässä. 😭

Parempaa onnea muille...

Nega täällä testattu joten taisi tämäkin raskaus jäädä mun osin kemialliseksi. 💔 Kuukautisia premom ennustaa tälle päivälle. Toki jos onkin ovulaatio ollut myöhemmin että onkin dpo11 tai jotain sitä luokkaa... Niin voi olla pieni mahdollisuus? Koska testi oli normiherkkyyden apteekin testi. Mutta vähän epäilen. On dpo13 tai sitten dpo11 niin aiemmin näytti jo herkät plussaa niin eiköhän tämä ollut tässä. 😭

Parempaa onnea muille...
Voi ei, oon tosi pahoillani! 💔😥

Moi 👋 nyt kun uskaltauduin tänne niin voisin nopeaa esittäytyä ☺️

36-vuotias ja toista lasta odotan. Esikoinen on jo kohta 12-vuotias ja kaikki tuntuu siis ihan uudelta taas 😅 tämä on nyt siis ensimmäinen yhteinen lapsi ja mieheni esikoinen.
Kovasti myös mietityttää miten kroppa kestää ja palautuu näin 36 vuotiaana, sillon 24-vuotiaana kun se kävi kovin sutjakasti 😅

Ihanaa että löytyy tämmöisiä ryhmiä jossa saa vertaistukea 🥰

Saa nähdä nyt miten täs käy et jääkö kemialliseks. Testi oli kyllä vahvistunu ja ei oo kipuja ainakaan toistaseks. Tuli dpo15 illalla pyyhkäsyllä verta ja jäi siihen. Mut tänään aamulla dpo17 tuli ruskeeta pyyhkimällä. Lämmöt on laskusuunnassa. Pitiki mennä jo sanoo miehelle nyt saa taas kertoa heti perään huonoja uutisia 😫
Tiedän et vuodot normaaleja alkuraskaudessa mut toi lämpöjen tasanen tippuminen ei oo ennen tietäny hyvää.

Saa nähdä nyt miten täs käy et jääkö kemialliseks. Testi oli kyllä vahvistunu ja ei oo kipuja ainakaan toistaseks. Tuli dpo15 illalla pyyhkäsyllä verta ja jäi siihen. Mut tänään aamulla dpo17 tuli ruskeeta pyyhkimällä. Lämmöt on laskusuunnassa. Pitiki mennä jo sanoo miehelle nyt saa taas kertoa heti perään huonoja uutisia 😫
Tiedän et vuodot normaaleja alkuraskaudessa mut toi lämpöjen tasanen tippuminen ei oo ennen tietäny hyvää.
Tää alkuraskaus on niin piinaavaa aikaa! Tiedän itekin ton pyyhintävuodot kamaluuden ja miten se säikäyttää, vaikka ei tarkoittaisi mitään. Toivotaan, että pikkuinen siellä pysyisi kuitenkin matkassa. :red-heart: Mäkin täällä vaan mietiskelen, että oonko edes raskaana, kun on niin oireeton olo. Eihän se toki mitään tarkoita, mutta keskenmenneessä oli oireita näihin aikoihin jo paljon enemmän. Toivottavasti tää oireettomampi olotila nyt sit tarkoittaisi parempia asioita, mutta mistä näistä tietää. Panikoidaan täällä kaikki yhdessä!

Tervetuloa mukaan @Sarake 😍ja toivotaan parasta @Opahc että kaikki menisi hyvin. 🙏🏻

Täälläkin käytännössä oireetonta. En tiedä olisiko vatsa vähän turvonneempi, mutta voi hyvin johtua eilisen myöhäisillan sipseistä jotka syötiin miehen kanssa tv:tä tuijottaen. Muuten olo on aivan normaali. Mutta niin oli edellinenkin raskaus melko oireeton ja tuossa tuo 1-vuotias vaan taapertaa. Eli sen puoleen luottavainen olo vaikka välillä epäuskonen.😌

Ihan samat fiilikset täällä. Miehelle aamulla kiukkuilin että ei kyllä edes tunnu siltä että olisin raskaana mutta v-käyrät tapissa, mikä toisaalta ehkä puhuu puolestaan 😂

Päivä kerrallaan mennään ❤️ eiköhän niitä olojakin ehdi kaikille tulla tän 9kk aikana ihan tarpeeksi 😁

Voimia @Opahc ! Varmasti säikäyttää ja aiempi kokemus kummittelee taustalla. Mutta jos testit edelleen vahvistuu niin sehän lupaa vielä hyvää ❤️ voin samaistua hyvin tuohon epävarmaan oloon, musta tuntuu nytkin että oon täällä liian aikaisin iloitsemassa kun edelliskierrossa oli se kemiallinen 🫣 mutta silloin mulla ei ainakaan vahvistunu viivat näin paljon, eli koitan iloita siitä että ainakin paremmalta näyttää nyt kuin viime kerralla.

Toivotaan @Opahc että ois vaan normi oireilua ja tyyppi pysyis mukana🥺🫶🏻

Meille tulee tänään kavereita syömään, katotaan miten uskottavasti voin jättää viinin väliin😅 Laitoin kyllä alkoholittoman viinin itselleni kylmään, toivottavasti saan sniikisti sen kaadettua ja ettei ole esim. tosi eriväristä kun muiden valkkari xd

Omille kavereille oon kyllä kertonu, nää on miehen ystäviä ketä meille tulee ja hän oli sitä mieltä, ettei vielä kerrota. Sanoin, että hänen ystävät ja hänen päätös sen asian tiimoilta🫶🏻

No voin päivittää tännekkin ettei meille kesäkuista tule. Meni 100% varmasti kesken raskaus eli kemiallinen tänne tuli kolmannen kerran joten neljä raskautta kesken mennyt kaiken kaikkiaan 8 kuukauden sisällä. Alkoi aamulla 8 aikaan vaaleanpunainen vuoto joka ei vielä ole yltynyt pahaksi vielä siis vaaleanpunaista mutta selkeästi kuukautissuoja punainen. 💔

Miehen kanssa puhuttiin pitkään ja päätettiin jatkaa yrittämistä.

Mutta toivotan parempaa onnea muille! ❤️ Ja poistun täältä. 🫡

Takaisin