Yleinen keskustelu

Vielä pitäisi pari päivää jaksaa ajoitusultraan. Kauhea pelko siitä, että jotain on pielessä ja joudutaan keskeyttämään...

Tämä tyyppi on ollut niin kovin toivottu pikkusisarus, mutta alkuraskaus on piessyt minut mojovasti... jotenkin ei toivo elä ja vain kauhukuvat pyörii päässä...

Saakelin "geriatriset raskaudet" ja naisten ikärasismi....

Jonkin verran on maha jo pyöristynyt täälläkin. Mulla tuli heti alussa sellanen alavatsaturvotus, joka ei sitten vaan koskaan lähtenyt. Hylkäsin heti kaikki farkut ja muut kiristävät housut. Jotenkin on sitten tässä viikkojen aikana ollut itse vähän vaikea arvioida, että onko se maha nyt pyöristynyt vai ei, kun se on vielä kuitenkin niin hidasta ja pientä, että tuntuu välillä vähän siltä, että tollanen turvonnut se nyt on tässä ollut jo pitkään 😅 Mutta toki nyt 14+2 jo vähän huomaa, ettei mistään ihan pelkästä alavatsaturvotuksesta ole kyse 🤰🏼

Moikka uskaltauduin mukaan ryhmään vasta nyt, vaikka kaikki varmaan onkin jo salaisessa ryhmässä hyvässä vauhdissa😅 Mulla tosiaan ensimmäinen raskaus meneillään viikkoja 13+4 ja nt-ultrassa viimeviikolla käyty moikkaamassa pikkuista. Kauheasti jännittää kaikki uusi ja meneekö kaikki hyvin😬

Menossa RV 12 + 3. Keskiviikkona on vuorossa NT-ultra ja NIPT. Viime viikolla tuli ravattua labrassa antamassa kaikenlaisia näytteitä, verta ja tauti näytteitä kolmeen eri kertaan. Jee.

Muuten raskaus on sujunut kuin vettä vaan. Kaikki on mennyt täysin päin vastoin kuin edellisessä. Paino ei ole noussut lainkaan itse asiassa neuvolan vaaka näytti kilon laihtumista verrattuna positiivisen raskaustesti päivään verrattuna. Viimeksi tässä vaiheessa paino oli noussut räjähtäen jo viisi kiloa.

Välillä epäilyttää ollaanko tässä edes raskaana, kun ei tunnu siltä ollenkaan. Jalat eivät ole turvonneet, eikä väsytä normaalia enempää. No keskiviikon ultraa odotellessa... 😁

Mulla ei oikein ennakko-oletuksia ollu raskaudesta, mutta väsymys ja pahoinvointi oli kyllä suurta etenkin rv 9-12 nyt vähän alkanu helpottamaan. Maha kasvo alussa jo (turvotuksesta), mutta nyt ehkä pikkuhiljaa on havaittavissa että raskaus kyseessä, ainakin Turkin lomamatkalla hotellin siivooja osoitteli mahaa ja sanoi, että a little baby. Tällä hetkellä ei oikein oireita ole muuta kun satunnaista jomotusta mahassa, mikä herättää huolen onko kaikki kunnossa, mutta ei auta kun luottaa. Tilasin jo kotidopplerin kun seuraavaan neuvolaan yli viisi viikkoa enkä kestä olla kuulematta sykettä niin pitkään😂 Oon tainnu lueskella vähän liikaa kauhutarinoita huonosti päättyneistä raskauksista…

Mä oon nyt huomannut kyllä myös kohdun nousseen häpyluun yläpuolelle. ☺️ Mutta se ei selitä sitä keskivartalopömppää silti, joka mulla on. 🤣 Turvottaa siis ihan 24/7, jouduin kunnolla vetää vatsaa sisään tänään kun näin yhden tutun kun en halunnut, että kukaan edes epäilee mun olevan raskaana. 🫢

Muutoin oon kesäflunssassa. Tää alkoi eilen ja tänään palasin töihin. Illalla mittailin kuumetta niin lämpöä on. En silti viitsisi heti saikuttaa, joten sinnittelen varmaan etätöissä..

Vielä viikko ekaan ultraan. Muakin jännittää, onko siellä ylipäätään elämää vai onko mulla meneillään vaan joku valeraskaus.

Ihanku omia ajatuksiaan lukisi täällä 😅 Täälläkin eka tulossa, NT-ultra perjantaina. Onhan tää ihan hirvittävän jännää ja ite oon kans selannut kaikki keskenmenotarinat kun oon valvonut aamuöisin. Fiksua 🥲 Paha olo alkoi jo viime viikolla vähän hellittää, nyt enää turvottaa, pissattaa, nälättää ja väsyttää. Nyt menossa 11+5.

Tsemppiä kaikille! ❤️

Ihanku omia ajatuksiaan lukisi täällä 😅 Täälläkin eka tulossa, NT-ultra perjantaina. Onhan tää ihan hirvittävän jännää ja ite oon kans selannut kaikki keskenmenotarinat kun oon valvonut aamuöisin. Fiksua 🥲 Paha olo alkoi jo viime viikolla vähän hellittää, nyt enää turvottaa, pissattaa, nälättää ja väsyttää. Nyt menossa 11+5.

Tsemppiä kaikille! ❤️
Tsemppiä paljon sullekkin!! Tää on kyllä ihanaa saada vertaistukee ja kuulla ettei oo ainoo keskenmenotarinoiden selaaja🫶 Puhuin noista tarinoista neuvollassakin jo ihan ekalla kerralla itku kurkussa kun oli vähän veristä vuotoo itsellä ja ajattelin et ei hyvin käy. Käski mut sit tänne vaun foorumille ja sano, että täälä kannattaa lukee ja keskustella et noi muut hömppäsivut on vähän huonoo luettavaa…

Tänään lääkärineuvola. Kaikki muuten hyvin, mutta ei saatu sydänääniä kuulumaan. Todennäköisesti kaikki kuitenkin ookoo ja Päläpälä.... Mutta nyt ollaan huolen kanssa lähes kaksi viikkoa, 21.7 pääsen vasta ultraan tsekkaamaan, onko kaikki ok. Ei voi sanoa, kuin että täysin epäinhimillistä olla löysässä hirressä näin pitkään.
RV 14+3?

Nyt kyllä siirrän sokerirasitusta ylimääräisen ultran jälkeiseen aikaan, en halua sitä kokea jos en olekaan enää raskaana.

Tänään lääkärineuvola. Kaikki muuten hyvin, mutta ei saatu sydänääniä kuulumaan. Todennäköisesti kaikki kuitenkin ookoo ja Päläpälä.... Mutta nyt ollaan huolen kanssa lähes kaksi viikkoa, 21.7 pääsen vasta ultraan tsekkaamaan, onko kaikki ok. Ei voi sanoa, kuin että täysin epäinhimillistä olla löysässä hirressä näin pitkään.
RV 14+3?
Tsemppiä paljon odotukseen toivotaan että kaikki on hyvin🙏❤️ On kyllä varmasti raskasta odottaa tuo aika, kun ei ole varmuutta, mutta kannattaa vaan yrittää pitää itseään kiireisenä, niin ei kerkeä ajattelemaan ylimääräistä. Itsellä seuraavaan kertaan, kun vauvasta mitään kuulee on yli viisi viikkoa ja oon niin vainoharhanen et mitä jos ei eläkään enää. Ei sais vaa ajatella noin🙈

Mies lähti kans eilen aamusta valtion hoivaan (armeijaan) ja tänä aamuna heräsin jossai ihme flunssassa. Kurkku niin karhea ja kuiva ja kokoajan saa olla yskimässä. En tiä onko sattumaa et heti lähdön jälkee vai reagoiko kroppa johki järkytykseen, kun joutuukin olla yksin. Ei olla oltu erossa niin pitkään aikaan ja jotenkin vähän stressaa, että nyt kaikki pitäis hoitaa yksin😬 Muutin mieheni kotipaikkakunnalle neljä kuukautta sitten ja en täälä kertaakaan ole edes yksin vielä kulkenut🙈 Noh nyt on hyvä aika opetella, niin pärjään sitten vauvan kanssa ekat kuukaudet kahdestaan.

RV 14+3?
Onks teillä päin avoneuvolaa? Käy siellä kuuntelee sydänäänet? Tai varaa ihan aika sitä varten. Onhan tuo ihan kohtuuton aika odottaa. 😦

Täällä Nt-ultra lusittu. Terve tyyppi näyttäisi olevan tulossa, mutta istukasta tuli huonoja uutisia: se on taas edessä ja toistaiseksi kohdunsuulla.

Esikoisessa oli sama juttu ja hermoilin koko ajan kaikkia pieniä kolhuja ja tönäisyjä masuun. Liikkeitäkään ei tuntenut kuin vasta ihan ennen rakenneultraa. :(

Ekstrahaasteena nyt se, että taapero rakastaa hyppiä vatsan päällä ja potkia unissaan minua vatsaan...

Täällä Nt-ultra lusittu. Terve tyyppi näyttäisi olevan tulossa, mutta istukasta tuli huonoja uutisia: se on taas edessä ja toistaiseksi kohdunsuulla.

Esikoisessa oli sama juttu ja hermoilin koko ajan kaikkia pieniä kolhuja ja tönäisyjä masuun. Liikkeitäkään ei tuntenut kuin vasta ihan ennen rakenneultraa. :(

Ekstrahaasteena nyt se, että taapero rakastaa hyppiä vatsan päällä ja potkia unissaan minua vatsaan...
Ihana kuulla että terve tyyppi tulossa❤️ Mullakin todettiin istukan olevan edessä ja sanottiinkin, ettei liikkeitä tule välttämättä tuntumaan ennen rakenneultraa, joka vähän lannisti. Mutta pääasia, että muuten on kaikki kunnossa, täytyy vain yrittää varoa isompia kolhuja.

Onko kellään kokemusta alilämmöstä raskauden aikana ja kannattaisikohan kysyä päivystyksestä tai neuvolasta? Nyt 13+5 viikot ja ollut koko päivän kuumeinen olo mutta mittari näyttää 35.7, normaalisti 36.5 ja eikös raskausaikana sen pitäisi olla vielä normaalista hieman korkeampi? Kurkku on myös karhee ja kuivaa yskää. Ehin jo hätäsesti googlata ja sielä sanottiin että epänormaalia ja hengenvaarallista, mutta vähän epäilen kumminkin😅 Pelkään vaan, että ois joku ennakoiva oire keskenmenosta, kun siitäkin jo kerkesin lukemaan😔

Onko kellään kokemusta alilämmöstä raskauden aikana ja kannattaisikohan kysyä päivystyksestä tai neuvolasta? Nyt 13+5 viikot ja ollut koko päivän kuumeinen olo mutta mittari näyttää 35.7, normaalisti 36.5 ja eikös raskausaikana sen pitäisi olla vielä normaalista hieman korkeampi? Kurkku on myös karhee ja kuivaa yskää. Ehin jo hätäsesti googlata ja sielä sanottiin että epänormaalia ja hengenvaarallista, mutta vähän epäilen kumminkin😅 Pelkään vaan, että ois joku ennakoiva oire keskenmenosta, kun siitäkin jo kerkesin lukemaan😔
mä huolestuin ouran lämpöjen seurannan perusteella laskusta myös viikolla 11+ jotain. Mutta löysin, että on normaalia että kehon lämpö laskee ensinmäisen kolmanneksen lopussa. Pyysin Ouraa käyttäviä ystäviäni tutkimaan omaa Oura dataansa raskauden ajalta, ja oli tosiaan trendinä että laskee siinä kohtaa. Helpottaa vähän omaa huolta! Alkuraskauden oli koko ajan +0,1-0,4 koholla ja sitten -0,3-0.

Ihana kuulla että terve tyyppi tulossa❤️ Mullakin todettiin istukan olevan edessä ja sanottiinkin, ettei liikkeitä tule välttämättä tuntumaan ennen rakenneultraa, joka vähän lannisti. Mutta pääasia, että muuten on kaikki kunnossa, täytyy vain yrittää varoa isompia kolhuja.
Mullakin istukka edessä ja oli vielä alhaalla, mutta kuulemma tyypillisesti nousee siitä? Mitäön erityistä kolhuvaroitusta en saanut -pitääkö siis olla jotenkin super ekstra tarkkana?

mä huolestuin ouran lämpöjen seurannan perusteella laskusta myös viikolla 11+ jotain. Mutta löysin, että on normaalia että kehon lämpö laskee ensinmäisen kolmanneksen lopussa. Pyysin Ouraa käyttäviä ystäviäni tutkimaan omaa Oura dataansa raskauden ajalta, ja oli tosiaan trendinä että laskee siinä kohtaa. Helpottaa vähän omaa huolta! Alkuraskauden oli koko ajan +0,1-0,4 koholla ja sitten -0,3-0.
Okei hyvä tietää et voi sit olla sitä. Mittasin jo uudestaa ku olo alko vähä kohenee ja nyt oli normaali 36.7 mut varmaan joku pieni flunssanpoikanen silti, kun kurkku aristaa ja hengitys vähän tukossa, toki miksei allergiaakin vois olla🤷‍♀️

Mullakin istukka edessä ja oli vielä alhaalla, mutta kuulemma tyypillisesti nousee siitä? Mitäön erityistä kolhuvaroitusta en saanut -pitääkö siis olla jotenkin super ekstra tarkkana?
En uskois, että mitenkään ekstra tarkka ja mullekkaan ei noista kolhuista mitään sanottu. Sen verran itse ainakin varon ettei nyt mahan päälle kukaan hyppimään tulis tai muuta lyömään yms, mutta toi nyt varmasti ihan yleinen juttu mitä kannattaa kaikkien raskaana olevien yrittää välttää😅 Jostain oon kuullu kyllä että etuseinän istukalla on vähän suurempi vaara irrota ja ennenaikasen syntymän riski, mutta ei kai niitäkään ennustaa voi.

Takaisin