Yleinen keskustelu

Täällä alkanut jo liikkeet tuntumaan hyvinkin ja nyt alkoi rv 19 🥰. Olin ihan varma, että menisi vielä muutama viikko sillä masu ei vielä kovin suuri ja varhaisultrassa sanoivat että istukkakin olisi edessä. Neuvolalääkäri tuumasi viime viikolla, että ompas vauhdikas vauveli kun potki suoraan doppleriin 😂. Liikkeiden tuntemisen myötä vähän helpottanut tuo jatkuva jännitys että onkohan siellä kaikki hyvin.

Hei onkohan täällä kukaan käynyt ultrassa kaunisodotuksessa? Mulla olisi sellanen hassu kysymys, että lukeeko heiltä saatavissa ultrakuvissa yläreunassa odottajan nimi? 😄 kun perhe artesta saatavissa kuvissa ei lukenut mitään! Tahtoisin paljastaa raskauden jättämällä ultrakuvan esille ”vahingossa” hassuun paikkaan, mutta siinä pitäisi lukea nimi jotta se osattaisiin yhdistää minuun.

Hei onkohan täällä kukaan käynyt ultrassa kaunisodotuksessa? Mulla olisi sellanen hassu kysymys, että lukeeko heiltä saatavissa ultrakuvissa yläreunassa odottajan nimi? 😄 kun perhe artesta saatavissa kuvissa ei lukenut mitään! Tahtoisin paljastaa raskauden jättämällä ultrakuvan esille ”vahingossa” hassuun paikkaan, mutta siinä pitäisi lukea nimi jotta se osattaisiin yhdistää minuun.
Ei lukenut Kauniin Odotuksen ultrakuvissa myöskään nimeä. Saitko nt-ultrasta kuvia? Niissä lukee mulla.

Ei lukenut Kauniin Odotuksen ultrakuvissa myöskään nimeä. Saitko nt-ultrasta kuvia? Niissä lukee mulla.
Ok kiitos tiedosta! 😊 joo nt-ultran kuvissa lukee kyllä nimi, mutta ajattelin julkistaa raskauden vasta noin rv 18-19 niin silloin ne on jo aika vanhoja kuvia 😅 olis ollut kiva saada tuoreemmat kuvat julkistukseen. Mutta nt-ultran kuvilla mennään siis! Tai sitten yritän malttaa pidätellä salaisuutta rakenneultraan asti.

Ootteko tehneet vielä hankintoja vauvalle? 😊 mitä ootte ostelleet? Onko hyviä vinkkejä esikoista odottavalle?

Yhdet vauvanhousut ostin kirpparilta viimeksi kun kävin ja osui söpöt silmään muita juttuja etsiessä. Muuten ei vielä olla mitään hankittu, joskin aiemmista lapsista suurin osa jäljellä. Esikoisestakin kyl vasta aikanaan vikalla kolmanneksella aloitettiin hankinnat. Salaisella puolella on ollu paljon listoja hankinnoista, kannattaa sunkin sinne hypätä, kun sullakin on nyt jo viestit kasassa :smiling-eyes:

Ootteko tehneet vielä hankintoja vauvalle? 😊 mitä ootte ostelleet? Onko hyviä vinkkejä esikoista odottavalle?
Ihan ensimmäiset hankinnat olen tehnyt jo vuosia sitten, kun ajatus oman lapsen toiveesta syntyi. Taisin ostaa uudenveroisen merinovillahaalarin Kierrätyskeskuksesta. Ihailin myös paljon mustavalkoista Muumi-aiheista äitiyspakkauksen ulkohaalaria ja sellaisia olen antanut ulkomailla asuville ystäville lahjaksi. Lopulta yhden, myös käyttämättömän, pidin itselläni toivoen, että joskus sille olisi käyttäjä meilläkin. Ja yhden Marimekon raitapaidan pidin, kun veljentyttö ehti siitä hujahtamaan ohi.

Nyt kun plussaan on uskaltanut viimein luottaa ja toivoa, että keskenmeno ei osuisi omalle kohdalle, on hankintoja tehty enemmän. Lähinnä muumikuosisia bodyja kirpputoreilta. Siinä kohtaa kun puoliso silmät loistaen esittelee tekemiään löytöjä oli sydän pakahtua. Pinnasänkyäkin pohdittiin pitkään ja melkein sellainen ostettiin - kunnes todettiin, että meidän makuuhuone on valtavan pieni. Pinnasängyn sijaan ostettiinkin Torista viidellätoista eurolla vanha sairaalan lastensänky. Siinä on pyörät alla saamme sitä liikuteltua huoneesta toiseen. Pinnasängyn hankinnan kanssa pyrin malttamaan siis lapsen syntymän jälkeen, kun ensimmäiset elinkuukaudet voi hyvin nukkua tässä pienemmässä pedissä :)

Rattaiden vertailu on jo käynnissä, mutta ennen rakenneultraa en niitä uskalla hankkia. Nyt tehdyt ostokset on vielä niin pienissä summissa, että jos jotain kävisikin, ei rahallinen menetys olisi suuri, mutta näiden pienten löytöjen hankinnan ilo on tehnyt omasta odotuksesta iloisempaa.

Mä olen ostellut jotain vaatteita nyt. ☺️
Olen aika varma siitä, mitkä rattaat hankin ja aijon ne metsästää käytettynä niin hyvinkin voin ostaa heti kun tulee vastaan. Turvakaukalosta just sovin kaupat mun ystävän kanssa.

Pinnistä meille ei tule, mutta oon just hankkimassa kuopukselle 120cm sänkyä niin pohdin, että taidan siirtää hänen vanhsn 90cm sängyn mun sängyn jatkeeksi, niin on paremmin tilaa nukkua miehellä ja mulla, kun vauva nukkuu samassa sängyssä.

Hoitopöytää en koskaan ole omistanut/kaivannut isompien kanssa, mutta nyt meillä on niin pieni wc, ettei sinne hoitoalusta mahdu, niin hankin ehkä jonkun pienen ja kapean hoitopöydän, jonne saa sit samalla vauvan vaatteet ja kestovaipat sun muut näppärästi.

Mä en uskalla tai jotenkin halua tehdä hankintoja vielä ennen rakenneultraa. Mutta sain kyllä ensimmäisen satsin siskolta kaikkea pientä ja sööttiä, plus syöttötuolin ja matkasängyn jotka nyt odottelee varastossa.

Ekat hankinnat tehty. Kaupasta ihan vahingossa tarttui mukaan pehmolelu ja purulelu 😀. Isompia en hanki ennenkuin on tehty rakenneultra (ensi viikolla) ja käyty vähän varastoja läpi.

Taitaa olla 3 vaatekappaletta tarttunu mukaan ja Gugguun korvamyssy🥹 Sekä osu eteen söpöjä pieniä henkareita niin otin sitten ne😂 Mutta muuten tosi rauhassa hankintojen kanssa ja varsinkin odottaen rakenneultra ennen suurempia hankintoja! Sekin kyllä on jo ens viikolla 🤩 Ihanaa kun kerrottiin ystäville raskaudesta niin saadaan sieltäkin juttuja käyttöön ja varmasti jatkaa siitäkin kiertoo tässä ystäväpiirissä meidän jälkeenkin!

Pitääpä piiiitkästä aikaa tännekin kirjoitella kun ootetaan kans rakenneultraa joka on viikonpäästä ja jännitetään onko tyttö vai poika 😁 Liikkeitä on tuntunut jo useita viikkoja vaikka neuvolan ulraaja sanoi että kohtu olisi jotenkin taaksepäin kallistunut että voi viedä aikaa, nyt viime viikkoina voimistunut hurjasti ja tuntee kädellä jo voimakkaimmat mikä on sangen hauska tunne 😅 Vilkas tenava ainakin, joka ultrassa kauhea ralli päällä ja sykkeitä kuunnellessakin potkii vain sitä vastaanotinta 😄 Mitään hankintoja ei olla uskallettu hommata vielä mutta ehkä sitten kun sukupuoli on selvillä 🥰
Viikkoja nyt siis 20+3 ❤️

Mulla oli tänään neuvola ja sai taas kuunnella pikkuista. ☺️ Vielä muutama viikko pitää odotella ultraan!

Tunnetteko liikkeitä jo säännöllisesti tai päivittäin?

Ehkä noin viikon olen tuntenut joka päivä jossain kohtaa jotain kuplintaa, yleensä illalla ja jo muutamia töytäisyjä. Tänään ei mitään, ja heti huolestuttaa. Istukka on edessä joka tietysti voi vaikuttaa, ja rakennuksessa juuri viime viikolla kaikki oli hyvin. Mietin lähinnä, että voiko voimakkuus ym. tässä kohtaa vaihdella paljon ja ehkä vauvan asennon mukaan? Viikkoja 21+0.

Ehkä noin viikon olen tuntenut joka päivä jossain kohtaa jotain kuplintaa, yleensä illalla ja jo muutamia töytäisyjä. Tänään ei mitään, ja heti huolestuttaa. Istukka on edessä joka tietysti voi vaikuttaa, ja rakennuksessa juuri viime viikolla kaikki oli hyvin. Mietin lähinnä, että voiko voimakkuus ym. tässä kohtaa vaihdella paljon ja ehkä vauvan asennon mukaan? Viikkoja 21+0.
Muistelisin, että luin jostain vähän aika sitten, kun tätä samaa asiaa pohdin, että liikkeiden tulis olla säännöllisiä rv 24 jälkeen. Eli tässä vaiheessa vielä voi vaihdella jonkin verran milloin liikkeitä tuntuu ja kuinka paljon. Istukka edessä vaimentaa liikkeitä ja luin kanssa, että masun ihon paksuus jotenkin vaikuttaa kuinka isoilta liikkeet tuntuvat ja näyttävät.
Kertokaa toki muut kokeneemmat konkarit, jos on jotain parempaa tietoa asiasta😅 Muakin kiinnostelee, sillä liikkeet jonki verran epäsäännöllisiä tääläkin ja joku päivä saattaa tuntua paljonki ja seuraavana päivänä onki sitten hiljaista.

En tunne vielä mitenkään säännöllisesti liikkeitä. Jonakin päivänä saattaa tuntua pitkän tovin selkeästi ja seuraavana päivänä ei mitään varmaa. Istukka on edessä. Nyt RV 21+3

Mulla myös istukka edessa ja en tunne vielä oikeastaan mitään. Tänään 18+4. Aikaisemmissa raskauksissa olen tuntenut jo rv15 lähtien liikkeet, joten tämä on jotenkin erilaista. Jotain ihan pieniä tuntemuksia on ollut, mutta ne voivat ihan yhtä hyvin olla myös suoliston liikkeitä tms. Luin jostain, että edessä olevan istukan kanssa saisi mahdollisesti odotella liikkeiden tuntemista ylipäätään jonnekkin viikolle 24.

Mulla kans istukka edessä mutta liikkeitä olen tuntenut usean viikon ajan. Ensin pieninä kuplintoina harvakseltaan ja tätä nykyä ihan kunnon liikehdintää useita kertoja päivässä. Välillä ihan kunnon potkuja tullut jo😅 Kaikissa ultrissa todettu kans vauvan olevan aikas aktiivinen kaveri 😅 Viikkoja 21+4 ja rakennultrassa pojalle näytti ❤️🙏🏻

Kysymys kokeneille konkareille, kuinka varhain ootte saanut harjoitussupistuksia? Mulle tuli kaveriksi nyt viikon sisään ja aikalailla joka päivä jokunen tulee 🤔

Mä oon tuntenu liikkeitä noin nelisen viikkoa ja tosi vaihtelevia kausia on. Välillä voi tuntua tosi voimakkaita liikkeitä ja töytäsyjä ja sit heti perään kausi, ettei tunnu oikeen mitään tai ihan vaan yksittäinen hento hipaisu. Sit taas päivittäin selkeitä liikkeitä jne. Vauvan asennonvaihto vaikuttaa niin paljon mihin suuntaan potkii ja miten tuntuu.

Nää ekat viikot liikkeiden tuntemisesta onkin oikeestaan raastavampia ku ne viikot kun ei tunnu viel yhtään mitään. Ku heti kun on hiljanen päivä, niin alkaa huolestuttaa ja sit vaik tuntuukin joku hipaisu, niin ei oo riittävän vahva ym. ylianalysointia. Nyt viimenen viikko itellä ollu taas vähän helpompaa jo, et pitkin päivää useita kertoja tuntuu liikkeitä ja aika voimakkaita. Käteen astikin tuntenu, ku joskus maltan mahalla kättä pitää. (Kun vauva tietty aina heti lopettaa ku käsi tulee mahalle 😅) Mut eiköhän tässä vieläkin joku hissutteluvaihe tule taas ja pääsee stressaamaan 🙈 Helpottaa tietty ku muistaa samaa aiemmissa raskauksissa stressanneen.

Kysymys kokeneille konkareille, kuinka varhain ootte saanut harjoitussupistuksia? Mulle tuli kaveriksi nyt viikon sisään ja aikalailla joka päivä jokunen tulee 🤔
Mulla harjoitussupparit alkoivat tällä viikolla, nyt meneillään 18+5. ☺️

Takaisin