Yleinen keskustelu

Paljon tsemppiä ultraan @Mustikkatäplä ! 🫶🏻

Mulla on kyllä myös tämä alkuraskaus aivan erilainen kuin esikoisesta. Ja väkisinkin vertaan tietenkin ensimmäiseen kertaan. Silloin pahoinvointi iski päälle hyökyaallon lailla ja kesti sitten alettuaan non-stoppina viikkoja. Hajut vääristyi nenässä (mm. mies haisi mun nenään niin pahalta, etten pystynyt olemaan hänen lähellään 😅).
Nyt mulla on todella paljon vähemmän oireita. Etova olo tulee ja menee, eilen aamulla kesti useamman tunnin kunnes helpotti. Tänään aamusta ei juuri mitään. Närästystä on kuten aiemminkin.
Oon miettinyt, että onhan mun elämäntilannekin täysin eri nyt. Oon kotona, pystyn huolehtimaan säännöllisestä ruokailurytmistä. Nukutaan tosi hyvin (ja paljon). Ulkoillaan ja muutenkin olo on tasaisen rauhallinen. Esikoisen odotuksessa kävin tosi stressaavassa vuorotyössä, päivät vaihteli kamalasti ja pahin oli kyllä, kun työpäivien aikana ei ehtinyt monesti syömään.
Silti tässä kyllä aika paljon jännittää varhaisultran "tuomio" ensi viikolla 😬

Testit on kyllä olleet jo melkein kaksi viikkoa leffaviivoissa, että niiden puolesta voisi olla ihan rauhassa 🤞🏻

Voi ei aamusade 😭 oon niin pahoillani! ❤️‍🩹

Katsoin listalta, että tänään näyttäisi olevan monella ultra! Tsemppiä kaikille!

Täällä meni eilinen vähän alla päin. Aamulla tuli vähän verta ja kyllä se aina pelästyttää. Samalla sitten myös leposykkeet laski raskautta edeltäneelle tasolle ja se tietty pelästytti lisää. Tänään näyttäisi kuitenkin kaikki oireet taas palanneen ja itkeskelen myös täällä vähän väliä kaikelle. 😅 yritän ajatella positiivisesti, mutta kuten muutkin tuossa mainitsivat, niin kyllä tuntemukset vaihtelee koko ajan. Vähän tekisi mieli varata varhaisultra myös, mutta yritän malttaa nyt vielä 😊

Päivittelen vielä tänne, ennen kuin täältä ryhmästä poistun. Vuoto siis alkoi vielä ei ole runsasta. Mutta ei hyvältä näytä, kun vatsaakin kramppaa alavatsaa siis. 💔 Ja kumminkin sellaista jo kirkkaan vaaleahkon punaista vuotoa. Vielä ei ainakaan ole tullut hyytymiä mutta oireiden perusteella pian tulee. Miehelle ilmoitin ja hän tuli kotiin tuekseni. 😭 Hän yrittänyt lohduttaa ja kysyi voisiko olla raskauden aikaista vuotoa, mutta en jaksa uskoa.

Päivittelen vielä tänne, ennen kuin täältä ryhmästä poistun. Vuoto siis alkoi vielä ei ole runsasta. Mutta ei hyvältä näytä, kun vatsaakin kramppaa alavatsaa siis. 💔 Ja kumminkin sellaista jo kirkkaan vaaleahkon punaista vuotoa. Vielä ei ainakaan ole tullut hyytymiä mutta oireiden perusteella pian tulee. Miehelle ilmoitin ja hän tuli kotiin tuekseni. 😭 Hän yrittänyt lohduttaa ja kysyi voisiko olla raskauden aikaista vuotoa, mutta en jaksa uskoa.
Olen tosi pahoillani @aamusade 💔 Toivottavasti selviät mahdollisimman vähällä vuodon kanssa.

Hei! Liityn tänne keskusteluun nyt ekaa kertaa. Tänään aamulla positiivinen testi ja tunteet aivan sekaisin. Minulla oli sponttaani keskenmeno 16.4 rv 7+2 ja menkkoja ei ole nyt tullut välissä. Todella epäuskoinen olo kun raskaus on alkanut uudestaan näin nopeasti.
Nyt aion kyllä rajoittaa testien tekemistä ja ootella omalla painollaan mitä tuleman pitää. Päivä kerrallaan 🙏
Mutta jos kaikki menee hyvin meillekkin nyytti saapuu tammukuun lopulla ❤️

Iso halaus aamusade 💔❤️ keskenmeno on musertava kokemus vaikka kuinka jännittäisi ja yrittäisi henkisesti varautua etukäteen.

Kaikkea hyvää ja toivon että löydätte vielä jaksamista yrittää uudestaan. Tulevaisuutta ei voida ennustaa, mutta uskon vahvasti että vielä kaikki kääntyy hyvin! ❤️

Kaatusin tässä yksi päivä vahingossa lujaa kyljelleni kun liukastuin märällä pihalla, mutta onneksi vauva vaikuttaa olevan vielä matkassa, onhan onneksi aika suojassa. Säikäytti kyllä, nyt pysyn kyllä tasan tarkkaan pystyssä... 😭❤️ Tän johdosta mietin että kun laskettu aika on lähellä niin tuollahan on liukkaat talviset kelit ja olen aina talvisin kova kaatuilemaan... Nastat vain erittäin ahkerasti käyttöön ja varovaista töpötystä😄

@aamusade Voi pahoittelut :loudlycrying: :Broken Heart:

@Mustikkatäplä Toivottavasti ultrassa oli hyviä kuulumisia?

Täällä niukkaa vuotoa edelleen satunnaisesti. En kerennyt tänään soitella neuvolaan, mutta täytyy kyllä huomenna muistaa.

Kaatusin tässä yksi päivä vahingossa lujaa kyljelleni kun liukastuin märällä pihalla, mutta onneksi vauva vaikuttaa olevan vielä matkassa, onhan onneksi aika suojassa. Säikäytti kyllä, nyt pysyn kyllä tasan tarkkaan pystyssä... 😭❤️ Tän johdosta mietin että kun laskettu aika on lähellä niin tuollahan on liukkaat talviset kelit ja olen aina talvisin kova kaatuilemaan... Nastat vain erittäin ahkerasti käyttöön ja varovaista töpötystä😄
Suosittelen ostamaan nastakengät, viimeistään kuitenkin sit vaunulenkeillä liukkaalla niitä haluaa pitää, ettei esim alamäessä liukastu ja päästä vaunuja otteestaan! (Vai oliko tää vaa mun tunkeileva ajatus 😅😅😅). Liukastuin esikoisen raskaudessa 3krt, raskauskuukaudet 5-7. Kaadun onneksi aina polvilleni niin ei käynyt kuinkaan. Mutta nastat hankin tosiaan vasta sit synnytyksen jälkeen, vasta. 🙄

Täällä huomenna uusinta ultra ja jotenkin jännittää. Koko viikon ollut karmea olo, väsyttää ja kuvottaa mut mietin vaan et kuvittelenko kaikki oireet ja et mitä jos siellä ei ookaan sykkeellistä kaveria. Tekis mieli kaivaa kotidoppler tuolta vintiltä ja kokeilla sitä 😅 Tosin en tiedä onko se enää toiminnassa kun ikää sillä jo 10 vuotta ja se on ollut aina raskauksien välissä vintillä laatikossa…

Moikka, ajattelin nyt liittyä tännekkin vaikka pohdin kovasti onko helmikuiset parempi ryhmä kun LA 31.1 ja tuntuu että kaikessa niin kovasti teitä jäljessä. Mut tammikuiset tuntuu jotenkin enemmän omalta.

Meillä siis hoitoalkuinen raskaus ja tänään oli virallinen testipäivä vaikka jo viime tiistaina sain ekan haalean plussan. Mut en oo uskaltanu liittyä vielä mihinkään kun aina pelkää et jos kuitenkin ei jatkukkaan. Mulla taustalla 12 vuotta sitten km viikolla 7 ja 2022 kemiallinen jotka kummittelee aina mielessä. myös pitkä hoitotaival tuo oman lisän.

Mut en vois olla enempää onnellinen että meidän viimeinen pakkaseen jäänyt alkio nyt otti ja tarrasi kiinni 😍 Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti ja tästä raskaudesta aion nauttia enemmän kuin viimekertaisesta jota jännitin alusta loppuun.

Oon vuotanu viikon verran hyvin vähän mitä mulla on ollut kaikissa raskauksissa liekö johtuu cyglogestistä mut kyl se vähän jännittää mut yritän olla sitä kovasti ajattelematta.

Meillä VU 17.6 joka tuntuu viel tosi kaukaiselta mut onneksi on heti ekana kesäloma viikkona niin ei tartte koko lomaa jännittää

Voi kun täällä oli sekä ikäviä, että mukavia uutisia ♥️

Hyvin samoilla fiiliksillä mennään täälläkin mitä moni muukin kuvasi viesteissään. Tänään ensimmäinen varhaisultra ja jostain syystä päässä pyörii epäilys, että onkohan täällä mitään elävää kyydissä. Hyvin vähäinen pyyhkäisyvuoto säikäytti sunnuntaina, mutta se hävisi onneksi toistaiseksi.

Voi kun täällä oli sekä ikäviä, että mukavia uutisia ♥️

Hyvin samoilla fiiliksillä mennään täälläkin mitä moni muukin kuvasi viesteissään. Tänään ensimmäinen varhaisultra ja jostain syystä päässä pyörii epäilys, että onkohan täällä mitään elävää kyydissä. Hyvin vähäinen pyyhkäisyvuoto säikäytti sunnuntaina, mutta se hävisi onneksi toistaiseksi.
Tsemppiä @Jappis ❤️
Ja tervetuloa mukaan @Mökkimakkara 🥰

Mä spämmään tän nyt täyteen kommentteja et pääsen salaiselle puolelle 😂

Mul oli viime raskaus melkeen oireeton ja se vasta stressaskin mut nyt on kyl jo kaikki raskauden oireet 😂 Mun mielestä kaikista kamalin mitä kärsin viimeksi loppu ajan on levottomat jalat. Mut täs raskauden ne alko jo niin aikaisin joku 5 päivää alkion siirrosta. Ai kauhee jos tätä kestää loppuun asti. Onko jollain jotain vinkki vitosta tähän?

Takaisin